ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ
_______
Αρχιμ. Κυρίλλου Κωστοπούλου, «Γίνεσθε έτοιμοι», Κείμενα Ορθοδοξου ομολογίας εν όψει της Συνόδου του 2016, Πάτρα 2016, σσ. 55.
Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Ενώ μαίνεται, εδώ και μήνες, η αντιπαράθεση σχετικά με την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο ο καλός κληρικός π. Κύριλλος, νηφάλια, με ύφος ευπρεπές και ταπεινό και, προ πάντων με όχι ευκαταφρόνητα επιχειρήματα στη φαρέτρα του, αντιμετωπίζει, χωρίς πνεύμα εριστικό, το ενώπιόν του θέμα. Δεν χρειάζεται καν να υπογραμμιστεί η αξία του παρόντος ολιγοσέλιδου πονήματος. Ουκ εν τω πολλώ το ευ.
Ο π. Κύριλλος συγκέντρωσε στον παρόντα τόμο άρθρα, τα οποία δημοσίευσε σε περιοδικά κι εφημερίδες, όπως και σε έγκυρους ιστοτόπους. Όλα άπτονται του καυτού, κυριολεκτικώς, θέματος της Πανορθοδόξου Συνόδου. Βασικά ερωτήματα, όπως τι είναι Ιεροί Κανόνες, τι είναι Εκκλησία και για ποιο λόγο είναι Μία, όπως και ποια η ανάγκη συγκλήσεως της Συνόδου, είναι φυσικό να απασχολούν τα μέλη του χριστεπωνύμου πληρώματος. Οι άνθρωποι χρειάζονται επειγόντως και άνευ αναβολής έγκυρες απαντήσεις.
Ο συγγραφέας δεν το κρύβει ότι συνέχεται από αγωνία, φοβούμενος ότι αν η Συνοδος προχωρήσει στην επικύρωση αυτών που συμφωνήθηκαν στη Σύναξη των Προκαθημένων του Σαμπεζύ τον παρελθόντα Ιανουάριο, ερήμην, όπως είναι τοις πάσι γνωστόν, των Ιερών Συνόδων των κατά τόπους Ορθοδοξων Εκκλησιών, (και με βάση το διαβόητο 24+1) δεν θα ονομαστεί απλώς η Σύνοδος ληστρική και εξοβελιστέα, αλλά το χειρότερο θα προκαλέσει σχίσμα στην Εκκλησία.

Κλείνουμε παραθέτοντας κάτι από την αγιοπατερική απάντηση στην οικουμενιστική ερμηνεία του κυριακού λογίου «ίνα πάντες εν ώσιν» (Ιωάν. ιζ. 21). Ο Άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας στην ερμηνεία του κατά Ιωάννην Ευαγγελίου διακηρύσσει ότι «βασική προϋπόθεση του «εν ώσιν» είναι η συμφωνία της πίστεως, η οποία έχει ως αποτέλεσμα την ομοψυχία των μελών της Εκκλησίας».
Η οικουμενιστική ερμηνεία έχει τόση σχέση με τα ανωτέρω όση έχει ο …φάντης με το ρετσινόλαδο. Ευχαριστούμε τον καλό κληρικό που αγωνίζεται, με ήθος και συνέπεια, υπέρ της ευσεβείας στους χαλεπούς καιρούς μας.
No comments:
Post a Comment