Sunday, May 10, 2015

«ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟΣ» - Η ΕΚΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ''ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ'' ΤΟΥ Π.Σ.Ε. ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ



«ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟΣ» - Η ΕΚΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ''ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ'' ΤΟΥ Π.Σ.Ε. ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

Της Χριστούφαντου
=====

Τό Π.Σ.Ε. ἱδρύθηκε γιά νά συνενώσει τίς αὐτοτελῶς μέχρι τότε ἐργαζόμενες προτεσταντικές ὀργανώσεις, νά ἀποτελέσει μία πιό δυναμική παρουσία στόν κόσμο καί νά προωθήσει τόν Οἰκουμενισμό καί τήν θρησκευτική παγκοσμιοποίηση.

Ἀρχικά, ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἀνταποκρίθηκε θετικά στήν πρόσκληση τοῦ Π.Σ.Ε. γιά συμμετοχή, ὑπό τόν ὅρον ὅτι θά συνεργαζόταν μόνο σέ πρακτικά θέματα καί δέν θά συμμετεῖχε σέ δογματικές συζητήσεις, ὅπως καί ὅτι οἱ ἐκπρόσωποί της δέν θά συμμετεῖχαν σέ συμπροσευχές καί σέ λατρευτικές ἐκδηλώσεις. Ὁ ὅρος αὐτός ὅμως ἀθετήθηκε πλήρως.

Στήν ἕκτη παράγραφο τοῦ ἄρθρου ''Πανορθόδοξη Σύνοδος καί Οἰκουμενική Κίνηση'' τοῦ Σεβ. Ζιμπάμπουε (http://www.amen.gr/article/panorthodoksi-synodos-kai-oikoumeniki-kinisi) διαβάζουμε ὅτι «... αἱ ἐκκλησιολογικαί προϋποθέσεις τῆς Δηλώσεως τοῦ Τορόντο (1950),... εἶναι κεφαλαιώδους σημασίας διά τήν Ὀρθόδοξον συμμετοχήν εἰς τό Συμβούλιον».

Ἡ Δήλωση τοῦ Τορόντο ψηφίστηκε τό 1950 ἀπό τήν Κεντρική Ἐπιτροπή τοῦ Π.Σ.Ε. σέ μιά προσπάθεια ἐφησυχασμοῦ τῶν φόβων τῶν Ὀρθοδόξων μήπως ἡ ἵδρυση τοῦ Συμβουλίου αὐτοῦ σήμαινε τήν ἀπαρχή δημιουργίας μιᾶς "Ὑπερεκκλησίας". Δηλώθηκε τότε, ὅτι τό Π.Σ.Ε. δέν εἶναι καί σέ καμμία περίπτωση δέν θά καταστεῖ ''Ὑπερεκκλησία''.

Στήν συνέχεια τοῦ ἄρθρου τοῦ Σεβ. Ζιμπάμπουε ἀναφέρεται πιό συγκεκριμένα ἡ Παράγραφος 2 τῆς Δήλωσης τοῦ Τορόντο, ὅπου ἐκεῖ καθορίζεται, ὅτι ὁ σκοπός ἵδρυσης τοῦ Π.Σ.Ε. ὑποτίθεται ὅτι εἶναι «... νά φέρῃ τάς Ἐκκλησίας εἰς ζῶσαν ἐπαφήν πρός ἀλλήλας καί νά προαγάγῃ τήν μελέτην καί συζήτησιν τῶν ζητημάτων τῆς χριστιανικῆς ἑνότητος».

Τό Π.Σ.Ε. ἐκ τῶν ὑστέρων ἀποδείχθηκε ὅτι δέν εἶναι ἕνα τέτοιο ὄργανο, ἀλλά εἶναι ἕνα ὄργανο παγίδευσης καί ἐμπλοκῆς τῶν Ὀρθοδόξων, μέχρι τοῦ σημείου νά φθάσουν οἱ ''Ὀρθόδοξοι'' ἐκπρόσωποι νά ἀποδέχονται τά ἐπαίσχυντα πού ὑπέγραψαν στό Πόρτο Ἀλέγκρε, ὅπως ὅτι ἡ ἑνότητα τῶν ''ὁρατῶν'' ''ἐκκλησιῶν''-μελῶν εἶναι ταυτόχρονα δεδομένη καί ἀναζητούμενη. Δεδομένη στήν ''ἀόρατη ἐκκλησία'', διά τοῦ ἀλληλοαναγνωριζομένου βαπτίσματος, καί ἀναζητούμενη πάλι σέ μία προσπάθεια ὁρατῆς πραγμάτωσης τῆς ''ἀόρατης ἐκκλησίας''. Πρόκειται γιά θεολογική σχιζοφρένεια. Καί ὅμως, σέ αὐτήν τήν προτεσταντική σχιζοφρένεια εἰσῆλθε ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία στό Πόρτο Ἀλέγκρε. Οἱ ''Ὀρθόδοξοι'' ἐκπρόσωποι δυστυχῶς ὑπέγραψαν ὅλα αὐτά τά ἐπαίσχυντα.

No comments:

Post a Comment