Monday, January 27, 2014

ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ Ο “ΑΝΑΡΓΥΡΟΣ” ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΚΟΔΟΞΙΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΕΦΡΑΙΜ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΣ



ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ Ο “ΑΝΑΡΓΥΡΟΣ” ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΚΟΔΟΞΙΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΕΦΡΑΙΜ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==============

Surprise! Surprise! 

Ακόμη και ο κ. Δημήτης Σωτηρόπουλος ο “Ανάργυρος” του ιστολογίου “Ελλάς-Ορθοδοξία”, ζητά εξηγήσεις από τον Γέροντα Εφραίμ της Μονής Βατοπαιδίου για τις κακόδοξες δηλώσεις που έκανε ότι οι συμπροσευχές, όχι μόνον με τους αιρετικούς αλλά και με τους αλλόθρησκους, είναι δήθεν κατ’ οικονομίαν δεκτές.

Γράφει σχετικά:

“Εδώ και μερικές βδομάδες, μια «παραφωνία» υπάρχει στα όσα ωφέλιμα ακούμε από τον Γέροντα Εφραίμ, Καθηγούμενο της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου. Μια σκιά, που μπορεί να εξελιχθεί σε επικίνδυνο σκοτάδι. Ένα γρατζούνισμα, που μπορεί να γίνει μόνιμη πληγή. Ένας λόγος, που σκανδαλίζει τους Ορθοδόξους και προκαλεί ερωτηματικά.

Περιμέναμε αρκετές μέρες πριν εκφράσουμε άποψη για το θέμα. Η αλήθεια είναι πως μας ζήτησαν να το κάνουμε πολλοί αναγνώστες, σχεδόν εξαρχής. Βλέπετε, όταν ένας μοναχός όπως ο Γέροντας Εφραίμ πει οτιδήποτε, η σημασία είναι μεγάλη. Ιδιαίτερα όταν αυτό το «κάτι» έχει να κάνει με το ευαίσθητο θέμα του Οικουμενισμού.

- Λέει λοιπόν ο Γέροντας, πως «κανονικά η συμπροσευχή ΔΕΝ πρέπει να γίνεται». Συμφωνούμε απόλυτα!

- «Όμως γίνεται», συνεχίζει «κι εμείς κάνουμε πως δεν βλέπουμε, για την ενότητα της Εκκλησίας». Διαφωνούμε με αυτή την τακτική, αλλά ας πούμε ότι είναι μια υπακοή, μια υποχώρηση για το καλό της Εκκλησίας. Ωραία.

- «Μπορεί να οικονομηθεί αυτό το πράγμα», τονίζει ο Γέροντας. Κι εδώ υπάρχει η πλήρης διαφωνία μας.

Διότι, ποιος λέει ότι μπορεί να οικονομηθεί η συμπροσευχή με ετεροδόξους;

Οι Άγιοι Πατέρες και οι Ιεροί Κανόνες λένε ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ! 

Τί ἀκριβῶς σημαίνει «συμπροσευχή»; Ἰσχύει μόνο γιά τούς Κληρικούς; Τί λένε οἱ Ἱεροί Κανόνες; Ἡ συμπροσευχή περιορίζεται μόνο στά πλαίσια τῆς Θ.Λειτουργίας ἤ ὄχι;

- «Μόνο στο Κοινό Ποτήριο δεν μπορεί να γίνει οικονομία», λέει ο Γέροντας.«Μέχρι εκεί όμως, μπορεί να οικονομηθεί»! ΟΜΩΣ ΓΕΡΟΝΤΑ ούτε στο Κοινό Ποτήριο, ούτε στις συμπροσευχές μπορεί να υπάρξει οικονομία! Αυτό τουλάχιστον λένε οι Πατέρες και η Εκκλησία μας διαμέσου των αιώνων.

Γέροντα θα θέλαμε να διευκρινήσετε την θέση σας αυτή για την οικονομία που «μπορεί να γίνει στις συμπροσευχές».

Για να καταλάβουμε αν τελικά, είναι θέση της Εκκλησίας αυτή που βασίζεται κάπου ή μία αυθαίρετη «οικονομία».

Είδατε τον "Τζίμη τον Ανάργυρο;!" 

Τι ωραία που τα λέγει -όταν θέλει- ο ευλογημένος.!

Λοιπόν αγαπητέ "Ανάργυρε"!. 

“Ει θέλεις τέλειος είναι” πες και μια καλή κουβέντα για την “Θεομπαιξία του φουσκώματος από την αιωνιότητα”. 

Μην προσπαθήσετε -σας παρακαλώ- να μας πείσετε ότι δεν βλέπετε ότι αυτό είναι φούσκωμα και όχι χαμόγελο. 

Ε δεν μπορεί πια να είστε τόσο χαζοί!

Δεν κατανοείτε τι θα συμβεί στη συνέχεια;

Σε λίγα χρόνια θα κάνουν ανακομιδή των λειψάνων του και θα μας πουν ότι έμεινε άφθορος!!! Είναι να μη μείνει με τη διαδικασία που τον υπέβαλαν; 

Θα του ρίξουν μετά ορισμένα μπουκάλια με άρωμα -θα συμβουλευθούν εν προκειμένω και τη θεομπαίκτρα της Αστορίας την κατεξοχήν ειδικό σε θέματα ευωδίας-, θα πεταχτεί κάποιος με ρευματισμούς -ανάργυρος κι αυτός ποιος αμφιβάλλει;- και θα πει ότι τον θεράπευσε ο "φουσκωμένος παππούς από την αιωνιότητα" και μετά ποιος μαζεύει τον "ακτιστοφωτίτη" Γέροντα και τον "διορατικό" Γέροντα;

Θα ανοίξουν δεκαπέντε πήχες γλώσσα ότι είναι ιαματικός, μυροβλήτης και άφθορος άγιος.!!!

Αυτές τις ασχημίες φυσικά έπρεπε να τις έχει μαζέψει ο Πατριάχης, επειδή ο Γέροντας Εφραίμ -δεν έχω αμφιβολία- ενήργησε μέσα στα πλαίσια της κακώς νοούμενης υπακοής. 

Αλλά δυστυχώς! 

Ο Παναγιότατος “περί άλλων τυρβάζει και μεριμνά”.

Επισημάναμε ορισμένα άλλα ενδιαφέροντα θέματα σε συνέντευξη που πήρε ο κ. Δ. Σωτηρόπουλος από τον π. Νεκτάριο Μουλατσιώτη τα οποία και ελπίζουμε να επανέλθουμε σύντομα για να σχολιάσουμε.

3 comments:

  1. ΑΝΑΡΓΥΡΕ

    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΟΤΙ ΑΝ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙΣ ΝΑ ΒΡΙΖΕΙΣ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.

    ReplyDelete
  2. ΝΑ ΕΚΔΟΘΟΥΝ ΟΜΩΣ ΣΤΟ ΝΕΟ ΦΙΛΟΚΑΛΙΚΟ ΤΟΜΟ ΤΩΝ ΝΗΠΤΙΚΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ. ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ ΝΑ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟΣ ΤΕΤΟΙΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ.

    ReplyDelete
  3. Οπωσδήποτε!

    Ασε να βρω λίγο καιρό και θα σταχυολογήσω τα πιο πνευματικά από αυτά, επειδή ο Μήτσος μας δεν είναι μόνο ανάργυρος αλλά και φιλοκαλικός.

    ReplyDelete