Friday, April 7, 2017

Η ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΚΑΤΑΡΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΕΙΓΟΝ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΣ


Η ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΚΑΤΑΡΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΕΙΓΟΝ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΣ

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Ο δικηγόρος κ. Αναστάσιος Βαβούσκος ασχολείται, σε πρόσφατο άρθρο του στο «Αμην», με το θέμα της δικαιοδοσίας του Κατάρ, που ταλανίζει τα τελευταία χρόνια τις σχέσεις των πατριαρχείων Αντιοχείας και Ιεροσολύμων, με αποκορύφωμα την υπό του πατριαρχείου Αντιοχείας διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας με το πατριαρχείο Ιεροσολύμων. Το εν λόγω θέμα δεν επέτρεψε την παρουσία του πατριαρχείου Αντιοχείας στη Σύναξη του Κολυμβαρίου, προς άφατον θλίψη των οικουμενιστών. Σαν τελική λύση ο κ. Βαβούσκος προτείνει τη σύσταση πανορθοδόξου οργάνου, υπό το Οικουμενικό Πατριαρχείο για τη λύση του ακανθώδους ζητήματος. 

Το δικό μας σχόλιο: Άλλα ζητήματα, μείζονος σημασίας κι όχι παρανυχίδες, ταλανίζουν στην πραγματικότητα τα δύο παλαίφατα πατριαρχεία, κι αυτά πρέπει εν πρώτοις ν’ ανασκουμπωθούν να επιλύσουν οι αρμόδιοι.

Κατώδυνοι βλέπουμε το Πατριαρχείο Αντιοχείας να συναγελάζεται καθημερινά με τους αιρετικούς Ουνίτες του Πάπα, αλλά και με τους μακράν της αληθείας Μονοφυσίτες Ιακωβίτες. Τι είπω και τι λαλήσω για την απουσία, εκ μέρους του Πατριαρχείου Αντιοχείας, ουσιαστικού σχολιασμού των γενομένων εν Κολυμβαρίω; Πού είναι η ορθόδοξη μαρτυρία του παλαίφατου Πατριαρχείου; Ουκ ην φωνή, ουκ ην ακρόασις. Όσον δε αφορά την εισπήδηση, όλη η Διασπορά βοά και λέγει πόσο σέβεται τους ιερούς κανόνες και δη τον κη΄της Δ΄ Οικουμενικής, η κατ΄ Αντιόχειαν Εκκλησία. Και ύστερα διαμαρτύρεται για  …το Κατάρ! 

Ας πάρουμε τώρα την Εκκλησία των Ιεροσολύμων, τη Μητέρα όλων των Εκκλησιών. Από τη μια έσπευσε αγαλλομένω ποδί στο Κολυμβάριο και προσυπέγραψε αδιστάκτως τα απαράδεκτα κείμενα και δη το Άρθρο 6 για τις «ετερόδοξες Εκκλησίες και Ομολογίες» και την αναφορά στο επιεικώς κακόφημο «Π.Σ.Ε.». Ο πατριάρχης Θεόφιλος, ανατρέποντας εκ βάθρων την πολιτική των προκατόχων του, που είχαν αποχωρήσει από την οικουμενιστική Βαβέλ που ακούει στό όνομα «Π.Σ.Ε.», έσπευσε να ενταχθεί ξανά στον προτεσταντικό αυτό αχταρμά, που άγεται και φέρεται στην ουσία από το παναιρετικό μόρφωμα του προτεσταντισμού. 

Φυσικά το θέμα της ακοινωνησίας με αφορμή τη δικαιοδοσία του Κατάρ είναι υπαρκτό πρόβλημα. Ωχριά, όμως, μπροστά στα πιο πάνω, που οι αρμόδιοι κάνουν πως δεν βλέπουν ενώ «βγάζουν, κυριολεκτικά, μάτι».

No comments:

Post a Comment