Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Στις γνωστές ατυχέστατες δηλώσεις του Σεβ. Λαγκαδά κ. Ιωάννη στη Λητή υπάρχει ακόμη μια παράγραφος, την οποία παραθέτουμε: «Ποιος κατέστησε όλους αυτούς κριτές; Ο Κύριος μας λέει «μη κρίνετε ίνα μη κριθήτε» και αυτοί κατακρίνουν τους πάντες με τη δικαιολογία ότι η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος αναγνώρισε ως Εκκλησίες τους αιρετικούς. Αυτό αποτελεί τη μεγαλύτερη ψευδή (sic) πλάνη και διαστροφή της αλήθειας που διακηρύσσουν οι κύριοι αυτοί».
Επιτρέπεται ή δικαιολογείται οιαδήποτε ενασχόληση του κάθε μέλους της Εκκλησίας με τα θέματα της Πίστεως; Η απάντηση δίδεται από αυτόν τον ίδιο το Δομήτορα της Εκκλησίας, που διακήρυττει: «πας ος αν ομολογήση εν εμοί έμπροσθεν των ανθρώπων και ο υιος του ανθρώπου ομολογήση εν αυτώ έμπροσθεν των αγγέλων του Θεού» (Λουκ. ιβ΄8). Άλλο να κατακρίνω κάποιον επί προσωπικού επιπέδου και άλλο να διαμαρτύρομαι όταν η Πίστις ευρίσκεται εν κινδύνω.

Όσον αφορά δε την αναγνώριση των αιρετικών, (Παπικών, Παλαιοκαθολικών, Αγγλικανών, Προστεσταντών όλων των αποχρώσεων αλλά και Μονοφυσιτών) ως «ετεροδόξων Εκκλησιών και ομολογίων» ας κάνει τον κόπο να διαβάσει το άρθρο 6 των Αποφάσεων του Κολυμβαρίου. Scripta manent. Ερωτούμε: Γιατί ο αιρεσιάρχης του Βατικανού έσπευσε να εκφράσει την ευαρέσκειά του για την εν λόγω απόφαση, γιατί οι εν Ελλάδι Παπικοί Ουνίτες χάρηκαν και για ποιο λόγο οι Γερμανοί Προτεστάντες δεν έκρυψαν την ικανοποίησή τους γι’ αυτήν;
No comments:
Post a Comment