Η ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ ΛΕΜΕΣΟΥ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΑΣΚΕΥΑΖΕΙ ΤΙΣ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΤΟΥ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ;
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
=====
Για πρώτη φορά μετά από αιώνες, από τον καιρό του αιρετικού αντιησυχαστή και αντιπαλαμίτη Βαρλαάμ του Καλαβρού, τον οποίο ο «πνευματορρήτωρ θείος Γρηγόριος ο Παλαμάς, άφρονα και άνουν απέδειξε», παρουσιάζεται αιρετική θέση περί της Θείας Χάριτος. Όπως τότε με μειωτική και βλάσφημη θέση, ο Βαρλαάμ θεώρησε την Θεία Χάριν κτιστή, έτσι και στις μέρες μας έχει διδαχθεί από τον π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό, η αιρετική καινοτομία ότι «ο νους του ανθρώπου που είναι πρόσωπον και το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν, είναι υπεράνω της Χάριτος».
Και αυτό φυσικά, δεν είναι απλά ένα λεκτικό λάθος ή μια φραστική εκτροπή αφηγηματικού ειρμού. Αποτελεί ξεκάθαρα αιρετική θέση περί της Θείας Χάριτος, μειωτική και βλάσφημη. Μάλιστα αυτή η αιρετική καινοτομία κατοχυρώνεται ‘’θεολογικά’’, ότι η αιτία της κατωτερότητας της Θείας Χάριτος, έγκειται στο γεγονός ότι η Θεία Χάρις είναι εργαλείο, ενώ ο νους είναι πρόσωπο. Ο χαρακτηρισμός αυτών των λόγων ως «μυστήρια μυστηρίων», καθιστά ακόμα πιο επικίνδυνη την αιρετική καινοτομία ότι «ο νους του ανθρώπου που είναι πρόσωπον και το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν, είναι υπεράνω της Χάριτος».
Γιατί δεν ανασκευάζει η αντιαιρετική ομάδα της Μητρόπολης Λεμεσού; Ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός γιατί προβάλλεται, χωρίς την προηγούμενη ανασκευή των κακοδοξιών του; Όταν ερωτηθούν από απλούς Ορθόδοξους Χριστιανούς, κάποιοι και δη ιερωμένοι αρκούνται να λένε ότι κάποιοι πλανεμένοι τα λένε. Τα περί πλανεμένων έχουν λεχθεί και δημοσίως (δεν είναι πρέπον να αναφέρομε, αλλά αν ρωτηθούμε από τον Αρχιεπίσκοπο ή την Ιερά Σύνοδο εκεί θα αναγκαστούμε να ονοματίσουμε. Ίσως εκεί αναφέρομε ότι ούτε το εξομολογητάριον δεν απέβη εμπόδιο, για τέτοιες και άλλες αναφορές). Αυτό που κάνουν δυστυχώς οδηγεί στην απώλεια, καθότι στηρίζουν κακόδοξες πλάνες, για να μη διασαλευθεί η υπερβολική αίγλη του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού.
Η κακόδοξη επίσης θέση του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού για το μη εφάμαρτο της έκτρωσης πριν τον τρίτο μήνα της κύησης, γιατί αποσιωπάται; Πέραν της εγκληματικής παρερμηνείας του συγκεκριμένου χωρίου από την Έξοδο, που αναφέρεται στο «εξεικονισμένο και μη έμβρυο», υπήρξε και πλήρης άγνοια της Πατερικής διδασκαλίας στο θέμα τούτο, γιατί ισχυρίστηκε ότι δεν έχει πάρει θέση η Εκκλησία μας. Έτσι δικαιολόγησε την άμβλωση πριν τον τρίτο μήνα της κύησης ειρωνευόμενος τους Πατέρες της Μονής Σταυροβουνίου. Το θέμα έγινε γνωστό και στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου. Γιατί τόση σιωπή; Ανώδυνα απάντησε ο Μητροπολίτης Λεμεσού στο ραδιοσταθμό της Μητρόπολης, ‘’αν το είπε έκανε ένα λάθος’’. Αυτό δεν είναι ανασκευή.
Η αιρετική πλάνη που δίδαξε ότι η συζυγία συνεχίζεται στην αιωνιότητα, γιατί δεν ανασκευάζεται; Ποιός Άγιος της Εκκλησίας μας είχε πει ότι «η συζυγία συνεχίζεται στην αιωνιότητα;» Ποία έννοια μπορεί να έχει η συνέχεια της συζυγίας στην αιωνιότητα; Σε ποία πατερική βάση στηρίζεται τούτο; Το μέγα του γάμου μυστήριο εις σωτηρία οδηγεί. Ο γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός όχι μόνο «μετήρεν όρια», όχι μόνο «υπερέβη την θείαν παράδοσιν», αλλά «ετεροδιδασκαλία εισήγαγεν».
Πάντως είναι γεγονός ότι αν κάποιος «ατυχής» ερευνώντας στο διαδίκτυο, περιπέσει σε τούτη τη στρεβλή θέση, σίγουρα θα δημιουργήσει πλανεμένη άποψη, τόσο για το γάμο, όσο και για τη βασιλεία των ουρανών.
Περιοριζόμαστε σε αυτά μόνο, από όσα κατά καιρούς έχουν ανασκευασθεί, για τα οποία τηρήθηκε άκρα σιωπή, καθότι περίοδος παχέων αγελάδων (μεταφορικά ο λόγος) για όσους ιδιοτελώς και προσωποληπτικώς τον στηρίζουν. Για τον Ορθόδοξο Χριστιανό το πρώτιστο είναι οι αλήθειες της Ορθόδοξης Πίστης μας. Δυστυχώς η ιδιοτέλεια και η προσωποληψία σε περίοδο παχέων αγελάδων (μεταφορικά ο λόγος), δεν επιτρέπει ανασκευή των κακοδοξιών του ‘’απλανώς’’ διδάξαντος π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού. Ας αφήσουν τα περί πλανεμένων, τα οποία είναι μεγάλη ύβρη και ας ανασκευάσουν τις κακόδοξες πλάνες του ‘’απλανώς’’ διδάξαντος π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού.
Προς τούτο παρακαλούμε την αντιαιρετική ομάδα της Μητρόπολης Λεμεσού να ανασκευάσει τις πλάνες του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού. Ας ελπίσουμε ότι θα γίνει αφορμή και για ανασκευή της πολύ μεγάλης υβρισίας για ένα Ορθόδοξο Χριστιανό, δηλαδή περί πλανεμένων. Είναι πολύ δύσκολο όμως, να μην πω εντελώς αδύνατο. Δεν τα γράφομε για να μειώσουμε αδελφούς, αλλά γιατί το θέμα είναι πολύ σοβαρό. Πρόκειται περί κακοδοξιών, γι’ αυτό η επιμονή μας.
No comments:
Post a Comment