Saturday, January 26, 2013

ΟΤΑΝ Ο ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΑΝΑΓΓΕΛΛΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΑ




ΟΤΑΝ Ο ΣΕΒ. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΑΝΑΓΓΕΛΛΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΑ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
================

Γράφει ο Σεβ. Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος στο Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Ρομφαία”:

“Στο διήμερο 22-23 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε επιτυχώς στη Θεσσαλονίκη, με πρωτοβουλία του Τμήματος Θεολογίας και σε συνεργασία με την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, ένα Επιστημονικό Συνέδριο, με τον προκλητικό αλλά και ενδιαφέροντα τίτλο, «Εκκλησία & Αριστερά».

Παραμερίζοντας τα όσα θετικά ή αρνητικά γράφτηκαν, πριν από την έναρξη του Συνεδρίου, θα είναι περισσότερο  ωφέλιμο και χρήσιμο να σταθούμε στο χαρακτήρα και στα αποτελέσματα αυτού του Συνεδρίου, τα οποία και αποτελούν τα μόνα αντικειμενικά και αξιολογικά κριτήρια κρίσης ή κατάκρισής του.

Καμία διάθεση ενδοτισμού ή υποχωρητικότητας δεν υποδείχθηκε από κανέναν, ούτε  από μέρους της Εκκλησίας (επισκόπους – κληρικούς), ούτε από μέρους του Πανεπιστημίου (επιστήμονες – ερευνητές και φοιτητές),  ούτε και των εκπροσώπων  της Αριστεράς.

Αντίθετα, διαλεχθήκαμε με αξιοπρέπεια, ειλικρίνεια, εντιμότητα, μακράν από αντιπαραθέσεις και πολεμικές διχοστασίες άλλων εποχών και, πάνω απ’ όλα, ασχοληθήκαμε  με θέματα που αφορούσαν και τους δυο χώρους και με αξιοπιστία είπαμε την αλήθεια χωρίς να επιδιώκουμε κάποια αναγνώριση.

Συζητήθηκαν θέματα τέτοια, που πολλές φορές για λόγους καθαρά επικοινωνιακούς (εκκλησιαστική περιουσία, μισθοδοσία του κλήρου, διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών, χρήση συμβόλων στο δημόσιο χώρο) απετέλεσαν σημεία τριβής ή και αντιπαράθεσης.

Καταστήσαμε κατανοητό ότι η Εκκλησία και μάλιστα, η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδας ανοίγεται στον καθένα που της κτυπά την πόρτα και ζητά τη βοήθειά της και τη συμπαράστασή της, μάλιστα σε καιρούς κρίσης (κοινωνικά προβλήματα, μεταναστευτικό ζήτημα) και αποδείξαμε ότι χωρίς καμία διάθεση ηττοπάθειας η Εκκλησία επιδιώκει την διαλεκτική της κατανόησης της αληθείας και της γνωριμίας, επειδή ακριβώς «πάντας ανθρώπους θέλει σωθήναι και εις επίγνωσιν αληθείας εισελθείν», αυτή την αλήθεια, η οποία  είναι το περιεχόμενο της πίστης Της και της παράδοσης Της και σχετίζεται όχι με μια ιδεολογία αλλά με την ίδια τη ζωή ως  τρόπο ύπαρξης για την ανθρώπινη κοινωνία και πραγματικότητα.

Επιβεβαιώσαμε ότι υπάρχουν συγκλίσεις και αποκλίσεις, συζητήσαμε με σοβαρότητα θέματα τα οποία απασχολούν τη σύγχρονη ανθρώπινη κοινωνία, προσπαθήσαμε να οριοθετήσουμε κόκκινες γραμμές χωρίς να φτάσουμε σε συγκρουσιακές ρητορικές και σχήματα διχαστικά, απλά συζητήσαμε και «γνωριστήκαμε», ώστε να αποφευχθούν οι αγκυλώσεις του παρελθόντος και τα λάθη του παρόντος, αφού «το γεώργειον πολύ και ο μόχθος σκληρός».

Δεν συγκαταλέγομαι μεταξύ εκείνων που εξέφρασαν αντίθεση στο διάλογο με την αριστερά επειδή είμαι σταθερά προσηλωμένος στην ανάγκη διεξαγωγής διαλόγου με όλους: Αιρετικούς, αλλόθρησκους, άθεους, σχισματικούς κτλ.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως του διαλόγου που διεξήχθη με την αριστερά στη Θεσσαλονίκη, ο τρόπος που αναφέρεται στο διάλογο και στα  αποτελέσματά του ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος (Σαββάτος,) δημιουργεί σοβαρές αμφιβολίες για τη χρησιμότητά του.

Ο διάλογος έγινε για την γνωριμία μεταξύ αριστερών και ανθρώπων της Εκκλησίας, ισχυρίζεται ο Σεβασμιότατος. 

Δηλαδή; Τόσο άγνωστοι είμαστε μεταξύ μας ώστε χρειάζεται να κάνουμε διαλόγους γνωριμίας;

Δεν έγιναν, λέγει ο Σεβασμιότατος, παραχωρήσεις εκατέρωθεν!!!

Τότε σύμφωνα με ποια λογική θεωρούνται από ορθοδόξου σκοπιάς επιτυχημένοι οι διάλογοι;

Αφού οι αριστεροί - ή τουλάχιστον ορισμένοι από αυτούς - δεν αντελήφθησαν το αδιέξοδο της μαρξιστικής φιλοσοφίας και δεν ανεγνώρισαν την μοναδικότητα της αλήθειας του Ευαγγελίου, τότε ο διάλογος από ορθοδόξου σκοπιάς απέτυχε οπωσδήποτε.

Ο Σεβ. Μεσσηνίας ακολουθεί τη λογική των Οικουμενιστών σε όλα τα θέματα: Δεν κάνουν τους διαλόγους για να συζητήσουν με τους εκτός Εκκλησίας για την αλήθεια του Ευαγγελίου, αλλά για να πετύχουν εγκόσμιους σκοπούς!!!

Αυτό αποτελεί εκκοσμίκευση και παραγνώριση της πρακτικής που ακολουθεί η Εκκλησία από την ίδρυσή Της, αλλά και ο περιούσιος λαός του Θεού στην Παλαιά Διαθήκη.

Ζητούμε επιτακτικά τη διεξαγωγή θεολογικών διαλόγων με όλους που σκοπό θα έχουν την κατήχηση στην Ορθοδοξία! Τον ευαγγελισμό του κόσμου. 

Ξεκάθαρα ο Σεβασμιότατος κ. Σαββάτος ομολογεί ότι αυτό ούτε κατά διάνοιαν δεν συνέβηκε στο συνέδριο για την Αριστερά και την Εκκλησία στη Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης. 

Επομένως; 

Ο ίδιος σφραγίζει με ανεξίτηλα γράμματα την αποτυχία του συνεδρίου.

Ούτε συνειδητά μέλη της Εκκλησίας έγιναν οι αριστεροί σύνεδροι, ούτε η Εκκλησιομαχία τους και η προσπάθειά τους να εξοβελίσουν τα Θρησκευτικά από την παιδεία επιτεύχθηκε.

Αρα;

Βάσει ποιας λογικής και βάσει ποιων δεδομένων δεν απέτυχε το Συνέδριο;

No comments:

Post a Comment