ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΝΕΟ ΠΟΥ ΠΡΟΣΧΩΡΗΣΕ ΣΤΟΥΣ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ
Του Γέροντα Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου
===================
Άκου έναν διάλογο που είχα πριν από καιρό με κάποιον εκλεκτό νέο, ο οποίος προσχώρησε στους Παλαιοημερολογίτες:
- Γιατί έφυγες από την Ελλαδική Εκκλησία;
- Για να μην κοινωνώ με τους αιρετικούς οικουμενιστές.
- Όλοι οι Επίσκοποι της Ελλάδας είναι οικουμενιστές;
- Όχι, όχι! Αλλά κοινωνούν με τον οικουμενιστή Πατριάρχη. Δεν θέλω λοιπόν να έχω κοινωνία με πρόσωπα που κοινωνούν με τους αιρετικούς οικουμενιστές.
- Πιστεύεις ότι το ημερολόγιο είναι Δόγμα πίστεως και ότι οι Νεοημερολογίτες βρίσκονται εκτός Χάριτος και χρειάζεται, σαν αυτούς που επιστρέφουν από τις αιρέσεις, να τους ξαναχρίσουμε με μύρο;
-Θεός φυλάξοι! Εγώ καθόλου δεν πιστεύω τις ανοησίες των Παλαιοημερολογιτών. Εγώ προσχώρησα σ' αυτούς μόνο και μόνο για να αποφύγω την - έμμεση έστω - κοινωνία με τους αιρετικούς οικουμενιστές.
-Καθόλου, όμως, δεν απέφυγες την κοινωνία με άλλη αίρεση. Ο ισχυρισμός των Παλαιοημερολογιτών ότι η αλλαγή του ημερολογίου στέρησε την Εκκλησία από την Χάρη, δεν είναι απλή ανοησία, όπως την χαρακτήρισες πιο πριν. Είναι βαρύτατη βλασφημία και αίρεση.
- Αλλά εγώ δεν πιστεύω αυτά τα πράγματα.
- Κοινωνείς όμως με εκείνους, οι οποίοι τα πιστεύουν.
- Τι να κάνω; Αναγκάζομαι να τους ανέχομαι κατ' οικονομίαν.
- Και τότε γιατί δεν ανεχόσουν, κατ' οικονομίαν έστω, τους Επισκόπους της Ελλάδας, οι οποίοι κοινωνούσαν με τον Πατριάρχη;
- Εκείνος:..................
- Εγώ: Βλέπεις, λοιπόν, σε ποια αντινομία οδηγήθηκες; Αναγνωρίζεις ότι οι περισσότεροι Επίσκοποι της Ελλάδας είναι Ορθόδοξοι. Αρνείσαι όμως την κοινωνία μαζί τους, επειδή αυτοί κοινωνούν με τον Πατριάρχη. Έτσι δεν δέχεσαι ούτε έμμεση καν κοινωνία με οικουμενιστές. Δέχεσαι όμως άμεση, αμεσότατη κοινωνία με πρόσωπα που κηρύττουν άλλου είδους αίρεση. Ότι η σωτηρία εξαρτάται από το ημερολόγιο!!! Ποιο το κέρδος σου; αλλά και πάλι μη νομίζεις ότι απέφυγες την έμμεση κοινωνία με τους οικουμενιστές.
- Εκείνος: πώς συμβαίνει αυτό;
-Εγώ: άκουσε, ταλαιπωρημένο θύμα επιτήδειων προπαγανδιστών: οι Παλαιοημερολογίτες κραυγάζουν μέχρι να σπάσουν τα πνευμόνια τους ότι και μόνη η συμπροσευχή μας με τον Πατριάρχη και τους άλλους ομόφρονες μ' αυτόν μας καθιστά όμοιους με αυτούς, έστω κι αν δεν πιστεύουμε όσα κηρύσσουν αυτοί. Να ήταν τουλάχιστον συνεπείς μ' αυτή τους τη θέση! Αλλά πού συνέπεια!... πήγαινε, φίλε μου, σε μερικά Ησυχαστήρια των Παλαιοημερολογιτών, ιδιαίτερα στη Λυκόβρυση Αττικής και θα δεις ολόκληρα αυτοκίνητα να αποβιβάζουν Νεοημερολογίτες, για να εκκλησιαστούν εκεί εν ώρα Λειτουργίας! (έχω ακούσει ότι οι Νεοημερολογίτες που εκκλησιάζονται εκεί την Κυριακή είναι πολύ περισσότεροι από τους Παλαιοημερολογίτες!). το Περιοδικό μάλιστα του εν λόγω Ησυχαστηρίου κάνει κατά καιρούς εκκλήσεις προς τους «προσκυνητές» που θέλουν να εκκλησιαστούν σε αυτό να προσέρχονται σεμνά ντυμένοι, τόσο οι άντρες, όσο και οι γυναίκες και τα παιδιά. Δεν λέει να μην προσέρχονται καθόλου οι Νεοημερολογίτες. Όχι! Το μόνο το οποίο τονίζει και στο οποίο αρκείται, είναι η αποφυγή της απρεπούς ενδυμασίας. Αν υπάρχει αυτή, τίποτα άλλο δεν εξετάζεται. Αν υπάρχει αυτή, οι Νεοημερολογίτες είναι λίαν ευπρόσδεκτοι για συνεκκλησιασμό και συμπροσευχή. Και γνωρίζω αρκετές περιπτώσεις Παλαιοημερολογιτών Ιερέων που δέχονται άνευ όρων Νεοημερολογίτες στα Μυστήρια της εξομολόγησης, ακόμη και της Θ. Κοινωνίας. Έχουμε δηλαδή προσφορά Μυστηρίων σε πρόσωπα, τα οποία σε άλλες στιγμές χαρακτηρίζονται από τους ίδιους τους ηγέτες των Παλαιοημερολογιτών ότι βρίσκονται μακριά από την αλήθεια και τη σωτηρία, επειδή βρίσκονται στην Εκκλησία της Ελλάδας, η οποία κοινωνεί με τον Πατριάρχη. Δηλαδή, κυκεώνας και τραγέλαφος! Λοιπόν, αφού οι ομόφρονές σου συμπροσεύχονται και κοινωνούν με μας που συμπροσευχόμαστε και κοινωνούμε με τον Πατριάρχη, εσύ έχεις πάλι έμμεση κοινωνία με τον Πατριάρχη! Τι κέρδισες λοιπόν; Και την έμμεση κοινωνία με τους οικουμενιστές δεν απέφυγες, και σε άμεση κοινωνία με πρόσωπα που κηρύσσουν άλλου είδους αίρεση οδηγήθηκες!...
Ο διάλογος αυτός μου επιβαιβέωσε το λογισμό ακόμα μία φορά ότι αυτοί που φεύγουν απο την Εκκλησία με αποτειχίσεις και πάνε στον παλαιοημερολογιτισμό είναι βλαμένοι στα μυαλά!!!
ReplyDeleteΑς μην είμαστε σκληροί στους χαρακτηρισμούς.
ReplyDeleteΓνώρισα το νέο που αναφέρεται ο Αγιος Γέροντας.
Και γερό μυαλό ήταν και γνώσεις είχε και καλή ψυχή ήταν αλλά ο διάβολος τον πλάνεσε και πέθανε στο σχίσμα με την ψευδαίσθηση ότι ήταν αποτειχισμένος
Όταν μας πλανά ο διάβολος το μυαλό δέν βλάπτετε μένει γερό;Ο Θεός να αναπαύσει την ψυχή του...και αύριο αν πλανηθώ και πάω στους παλαιοημερολογήτες(σχισματικούς)δέν θα είμαι βλαμένος;Πιστεύω είναι επιεικής χαρακτηρισμός,αφήνουμε το διαμάντι και πάμε στον χαλκό απο πλάνη και βλάβη...Ισως και το περιστατικό να είναι απο τους σπάνιους νέους αλλά ας μην ξεχνάμε και ο Άρειος ήταν γερό μυαλό αλλά έπεσε στην πλάνη της αίρεσης και άλλοι πολλοί είχαν γερά μυαλά και ταλαιπωρήσαν την Εκκλησία για χρόνια με τις αιρέσεις.Τελικά είναι επικίνδυνο να έχεις γερό μυαλό διότι καραδοκεί η υψηλοφροσύνη και η φυσίωση του νού...Εντάξει έχουμε και Πατέρες που ήταν "ιερά τέρατα" στις επιστήμες τους και με την Χάρη του Θεού και με μπόλικη άσκηση ,προσευχή,ταπείνωναν τον εαυτό τους τους ταπείνωναν και οι άλλοι και έτσιπάντα με την Χάρη του Θεού και με τις φιλότιμες προσπάθειες τους κράτησαν και τον γερό νού και την καλή ψυχή τους αγία και αθάνατη...Αλοίμονο σε μάς που πάμε απο το σπίτι στο περιπτερο 100 μέτρα με το αυτοκίνητο για να πιάσουμε τσιγάρα,εδώ ασκητές πηγαίναν 50 χιλιόμετρα προσευχόμενοι μέσα στον ήλιο να βρούν λίγο νερό ενώ εμείς είμαστε για κλάματα!
ReplyDelete