hits

Sunday, July 25, 2010

ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΟΝ π. ΠΑΥΛΟ ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΘΑΙΡΕΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΕΡΓΑΤΩΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΕΟΒΑΡΛΑΑΜΙΣΜΟΥ








ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΟΝ π. ΠΑΥΛΟ ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΘΑΙΡΕΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΕΡΓΑΤΩΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΕΟΒΑΡΛΑΑΜΙΣΜΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==========================

Στο Εκκλησιαστικό πρακτορείο ειδήσεων “Αμήν” καταγράφτηκε ο ακόλουθος διάλογος αναφορικά με την πρότασή μου να καθαιρεθούν οι αμετανοήτοι πρωταγωνιστές του Νεοβαρλααμισμού και του Οικουμενισμού (π. Βασίλειος Θερμός, Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος, κτλ.) σε σχόλια στο άρθρο “Η γλώσσα των λειτουργικών μας κειμένων ως σύγχρονο ποιμαντικό πρόβλημα” του Επισκόπου Ναζιανζού Δρ. Θεοδωρήτου, για το Amen.gr
====================

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΣ ΕΙΠΕ:
__________________________________

Ωραίο το άρθρο του Θεοφιλέστατου Ναζιανζού. Η πρόσπάθειά του να συνδιαλεχθεί με τους Νοεβαρλααμίτες με νηφάλιο τρόπο είναι εμφανής και καλοπροαίρετη αλλά ζωηρώς αμφιβάλω αν οι Νεοβαρλααμίτες χαμπαρίζουν από τέτοια. Φαβάμαι ότι η ιστορία αυτή δεν πρόκειται να τελειώσει πριν καθαιρεθεί ο π. Βασίλειος Θερμός.

*****
ΠΑΥΛΟΣ ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟΣ ΕΙΠΕ:
______________________________

Γιατὶ πρέπει ντὲ καὶ καλὰ κάποιος να καθαιρεθεῖ. "Εἴ γὰρ ἀλλήλους δάκνετε προσέχετε μὴ ὑπ' ἀλλήλων ἀναλωθεῖτε"! Δὲν εἶναι καλύτερα νὰ συζητᾶμε μὲ πνεῦμα ἀγάπης, νὰ άκούσουμε ὁ ἕνας τὸν ἄλλο μὲ σεβασμὸ καὶ κατανόηση, νὰ ποῦμε τὰ ἐπιχειρήματά μας, νὰ παρακαλέσουμε τὸ Θεὸ νὰ μᾶς φωτίσει, καὶ μὲ τὴ χάρη Του νὰ βγάλουμε ἕνα σωστὸ συμπέρασμα γιὰ τὴν πνευματικὴ ὠφέλεια τοῦ λαοῦ μας; Ἔχει κανεὶς τὴν ἀλήθεια στὴ τσέπη του; Εἶναι χριστιανικὸ νὰ ἐπιδιώκουμε τὴν κόλαση τοῦ ἀδελφοῦ μας ὑπὲρ οὗ Χριστὸς ἀπέθανεν; Ἄς ἀκούσουμε σᾶς παρακαλῶ νηφάλια ὁ ἕνας τὸν ἄλλο. Εἴμαστε ἀδέλφια. Ὁ "ἄλλος" εἶναι ὁ Παράδεισός μας! Ὁ συνάνθρωπός μας εἶναι ἡ ζωντανὴ εἰκόνα τοῦ Θεοῦ. Πῶς τολμᾶμε νὰ τὸν καταδικάζουμε; Εἴμαστε τόσο σίγουροι ὅτι ἐμεῖς τὰ ξέρουμε ὅλα σωστὰ καὶ τὰ λέμε ὅλα σωστά! Ἡ Ἐκκλησία ὡς Σῶμα Χριστοῦ ἔχει τὴν Ἀλήθεια, ὄχι ὁ καθένας ἀπὸ ἐμᾶς μόνος του! Γιὰ ὄνομα τοῦ Θεοῦ! Ὅλοι γιὰ τὸ καλὸ τῆς Ἐκκλησίας διατυπώνουμε κάποιες προτάσεις. "Εκ μέρους γιγνώσκομεν καὶ ἐκ μέρους προφητεύομεν"! Κανεὶς δὲν ἔχει μόνος του ὅλη τὴν ἀλήθεια. Ἡ ἀλήθεια εἶναι "ὅπου δύο ἢ τρεῖς συνηγμένοι" στὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ, στὴν ἐν Χριστῶ ἑνότητα τῶν μελῶν τῆς Ἐκκλησίας. Ἡ Ἀλήθεια εἶναι στὴν ἐν Χριστῶ κοινωνία καὶ ἀγάπη! Ἄς ἀγαπήσουμε ὁ ἕνας τὸν ἄλλον ἀκούγοντας ὁ ἕνας τὸν ἄλλον γιὰ νὰ εἶναι ὁ Χριστὸς, ἡ Ἀλήθεια, ἀνάμεσά μας. "Ἀγαπήσωμεν ἀλλήλους ἵνα ἐν ὁμονοία ὁμολογήσωμεν Τριάδα ὁμοούσιον καὶ ἀχώριστον"! Ὁ χειρότερος ὅλων σας. π. Παῦλος Κουμαριανὸς.

*****

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΣ ΕΙΠΕ:
_________________________________

Να συζητήσουμε π. Παύλε;

Και τι άλλο κάνουν δεκάδες κληρικοί και λαικοί με τον π. Θερμό για δυο δεκαετίες τώρα;

Ποιος άλλος πρέπει πια να του εξηγήσει ότι ο Νεοβαρλααμισμός είναι φοβερή αίρεση και πρέπει να σταματήσει να την υπερασπίζεται;

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο Μητροπολίτης Περγάμου, οι Γέροντες Παίσιος, Πορφύριος, Σωφρόνιος, Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, οι Μητροπολίτες Ναυπάκτου, Θεσσαλονίκης, Ηλείας, Εδέσσης, οι Αγιορείτες Γέροντες, η πράξη των Ελληνόφωνων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών, δεκάδες κορυφαίοι ακαδημαικοί θεολόγοι, εκατοντάδες κληρικοί και μοναχοί και πολλοί άλλοι του εξηγούν για τουλάχστον 20 χρόνια τώρα ότι πρέπει να σταματήσει να πολυβολεί την Ορθόδοξη λατρεία.

Ποιον άλλο περιμένει να μιλήσει για να κατανοήσει ότι πρέπει να συμμαζέψει το αιρετικό του φρόνημα;

Και μήπως είναι πράξη αγάπης π. Παύλε να αφήσεις ένα κακόδοξο κληρικό να λυμαίνεται την ευσέβεια της Εκκλησίας;

Πώς δεν γνώριζαν αυτή σας την αντίληψη περί αγάπης οι Οικουμενικές και Τοπικές Σύνοδοι και οι Πατέρες της Εκκλησίας οι οποίες καθαιρούσαν και αναθεμάτιζαν τους αιρετικούς;

Μήπως η αντίληψή σας περί αγάπης δεν έχει καμιά σχέση με την πίστη της Εκκλησίας αλλά με μια συναισθηματική κοσμική αντίληψη περί αγάπης;

Οσο για το χωρισμό Εκκλησίας και κράτους που έρχεται όπως τονίζει άλλος σχολιογράφος βραδέως κατά την άποψή του (κατά τη δική μου καλπάζοντας) αυτός είναι ακριβώς ο λόγος που με κάνει να θέλω να απαλλαγεί η Εκκλησία από βαρίδια σαν τον π. Θερμό και τον Μεσσηνίας.

Φανταστήκατε τι θα συμβεί, ο μη γένοιτο, μετά τον επικείμενο (είναι θέμα χρόνου) χωρισμό Εκκλησίας και κράτους όταν ο π. Θερμός θα αισθάνεται άνετος να ασχημονεί χωρίς να φοβάται επιπτώσεις;

Αλλωστε δεν ζητά κανείς να καθαιρεθεί όλος ο κόσμος.

Μόνον για έξη κληρικούς υπάρχει αίτημα για καθαίρεση: Για τους Σεβασμιότατους Περγάμου, Μεσσηνίας, Δημητριάδος και Σύρου και τους π. Θερμό και Μπέη.

Χάθηκε ο κόσμος αν έξη όλοι και όλοι κληρικοί καθαιρεθούν αφού αμετανόητα διδάσκουν αιρέσεις και να ησυχάσει έτσι η Εκκλησία από το σκανδαλισμό από τον Οικουμενισμό και το Νεοβαρλααμισμό;

Για σκεφτείτε το καλύτερα και θα δείτε ότι αυτό ακριβώς πρέπει να γίνει.


*****

Π. ΠΑΥΛΟΣ ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟΣ ΕΙΠΕ:
__________________________________

Ἀγαπητέ μου ἀδελφὲ ἐν Κυρίῳ, κ. Παναγιώτη Τελεβάντο, δὲν ξέρω γιατί, ἀλλὰ ἔχω τὴν αἴσθηση ὅτι αὐτὰ τὰ 20 χρόνια ποὺ λέτε, δὲν ἔχει γίνει πραγματικὴ συζήτηση, δὲν ἔχει γίνει διάλογος. Έχω τὴν αἴσθηση ὅτι δὲν ἔχουμε καθήσει κάτω νὰ ἀκούσουμε μὲ πνεῦμα ἀγάπης, προσεκτικά, ὁ ἕνας τὸν ἄλλον. Ἀκούει περισσότερο ὁ καθένας τὸν ἑαυτό του καὶ ἐλάχιστα τὸν ἄλλο "ὑπὲρ οὗ Χριστὸς ἀπέθανεν"! Ἐπιμένω: ἀκοῦμε ἐκκωφαντικὰ τὴ δική μας φωνὴ οἱ περισσότεροι ἀπὸ ἐμᾶς. Ἐπίσης ἔχω τὴν ἐντύπωση ὅτι δὲν κάνουμε κάτι ἀκόμα πιὸ οὐσιαστικό: νὰ ἀφουγγραστοῦμε τὴν ἐμπειρία τοῦ ἄλλου, δηλαδή, νὰ αἰσθανθοῦμε τὸν πόνο του, τὸν πόνο ποὺ κάνει τὸν καθένα νὰ ἐκφράζει αὐτὴν ἢ τὴν ἄλλη ἄποψη. Θὰ σᾶς δώσω ἕνα παράδειγμα: ὅταν ἐγὼ ὡς ἱερεὺς διαβάζω ὅτι πιὸ ὄμορφο ὑπάρχει σὲ αὐτὸ τὸ κόσμο, π.χ. τὶς ἱερὲς εὐχὲς τοῦ Μυστηρίου τοῦ Βαπτίσματος, καὶ διαπιστώνω ὅτι οἱ πιστοὶ κωφεύουν σὲ αὐτὰ τὰ θεόπνευστα λόγια, καὶ τόσα ὡραῖα πράγματα περνοῦν ἀπαρατήρητα, καὶ ὁ κόσμος βγαίνει ἀπὸ τὸ ναὸ καὶ δὲν ἔχει πάρει μυρουδιὰ τὶ ἔγινε ἐκεῖ μέσα, δὲν εἶναι λογικό, ἀδελφέ μου, νὰ πονέσω; Δὲν εἶναι λογικὸ νὰ ἄναρρωτηθῶ τὶ πρέπει νὰ γίνει γιὰ νὰ ὡφεληθεῖ πνευματικὰ ὁ κάθε πιστός; Θὰ μποροῦσα νὰ ἀδιαφορίσω, καὶ νὰ πῶ "ἔγὼ ἔτσι κι ἀλλοιῶς τὰ εἶπα καὶ τὰ κατάλαβα! αὐτοὺς ἂσ' τους νὰ κουρεύονται"! Δὲν τὸ λέω ὅμως! Ἀγωνιῶ, ψάψνω νὰ βρῶ λύσεις! Εἶμαι Ἱερέας! Φέρω εὐθύνη! Πρέπει νὰ ταϊσω τοὺς πιστοὺς τροφὴ πνευματική. Ἄν τὰ δοντάκια τους δὲν ἀντέχουν τὴν στερεὰ τροφὴ νὰ τοὺς δώσω γάλα! Πάντως κάτι πρέπει νὰ κάνω! Δὲν ἔχω δικαίωμα νὰ μείνω ἀδιάφορος! Θὰ ἤθελα, λοιπόν, ὅταν θὰ πῶ τὶ σκέπτομαι, νὰ μὴν βιαστεῖς νὰ ἀπαντήσεις, ἀλλὰ νὰ νοιώσεις αὐτὸν τὸν ἱερατικό μου πόνο, ὁ ὁποῖος μὲ βασανίζει τριάντα χρόνια τωρα που ἀξιώθηκα νὰ εἶμαι ἱερέας. (Εἶμαι ἀνάξιος καὶ ἁμαρτωλός, ἀλλὰ εἶμαι ἱερέας! Ἔχω καθῆκον κάτι νὰ κάνω γιὰ τὸ ποίμνιό μου!) Θὰ εὐχόμουνα νὰ μποροῦσες πρὶν μὲ καταδικάσεις - ἂν διαφωνήσουμε τελικά - νὰ καταλάβεις τὸν πόνο μου. Πρέπει κι ἐγώ, βέβαια, νὰ κάνω τὸ ἴδιο γιὰ σένα ἂν θὰ μοῦ ἔλεγες ἐσὺ τὸν πόνο τῆς καρδιᾶς σου. Ἆραγε εἶναι κοσμικοῦ τύπου αὐτὴ ἡ ἀγάπη ποὺ σοῦ προτείνω; Πες μου. Ὁ πιὸ ἀνάξιος Ὀρθόδοξος παπάς. π. Παῦλος Κουμαριανός.

*****

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΣ ΕΙΠΕ:
__________________________________

“Τι έτι χρείαν έχομεν μαρτύρων”, π. Παύλε, μετά την ερώτηση που μου υποβάλατε; “Αυτός καθ’ εαυτού της καταδίκης την ψήφον εκπεφωνήκατε!”

Με καλέσατε ούτε λίγο ούτε πολύ να ακούσω τον πόνο σας και προθυμοποιηθήκατε να ακούσετε και το δικό μου!!!

Με άλλα λόγια, αντί θεολογική συζήτηση, ζητάτε να κάνουμε therapy session - support group - to externalize our feeilings without “should” and “should not” with “I” statements!!! Αλλωστε σύμφωνα με τις αρχές της ψυχανάλυσης: “There are no right or wrong feelings”. Πάτερ μου υπάρχει - ή καλύτερα είναι δυνατόν να υπάρξει - κάτι πιο αντιχριστιανικό και αντορθόδοξο από αυτές τις αρχές; Και αντί να έλθετε ως κληρικός και να καταδικάσετε το αξιολογικό σύστημα των ψυχαναλυτών και να προειδοποιήσετε τους πιστούς για το θανάσιμο κίνδυνο που καραδοκεί αν κάποιος υιοθετήσει τόσο εξώφθαλμα αντιχριστιανική μέθοδο μου την προτείνετε ως μέθοδο διεξαγωγής θεολογικής συζήτησης; Και μετά απορείτε, διαμαρτύρεστε και παραπονείστε επειδή σας αποκαλούμε προτεσταντόπληκτους, Νεοβαρλααμίτες, αντορθόδοξους και εκκοσμικευμένους;

Και ως να μη έφτανε το ότι μου ζητάτε να υιοθετήσουμε τους όρους της ψυχανάλυσης για να κάνουμε θεολογικές συζητήσεις με ρωτάτε εν κατακλείδι: Ἆραγε εἶναι κοσμικοῦ τύπου αὐτὴ ἡ ἀγάπη ποὺ σοῦ προτείνω; Πες μου.

Αντί να σας πω εγώ, παππούλη μου, αν οι προσεγγίσεις και η αγάπη σας είναι κοσμικού τύπου θα αφήσω το Ευαγγέλιο και το “Συνοδικό της Ορθοδοξίας” (αυτό το φονταμενταλιστικό κείμενο που είναι γεμάτο με το “αιωνία αυτών η μνήμη” και το “ανάθεμα έστω”) να σας απαντήσει: Και το μεν Ευαγγέλιο ζητά να άρουμε το σταυρό μας και να ακολουθούμε τον Κύριο. Οχι να βαδίζουμε πλάι του σαν ίσοι και να διαπραγματευόμαστε τις εντολές Του. Ούτε ασφαλώς να προπορευόμαστε και να Του δείχνουμε το δρόμο! Απλά να Τον ακολουθούμε. “Οστις θέλει οπίσω μου ελθείν αράτω τον σταυρό αυτού και ακολουθείτω μοι.”

Οι χριστιανοί Ορθόδοξοι, π. Παύλε, καλούνται να μην έχουν προσωπικές πεποιθήσεις αλλά να πιστεύουν αυτά που πιστεύει και διδάσκει η Ορθόδοξη Εκκλησία (π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ).

Λέγει το “Συνοδικό της Ορθοδοξίας”: “Οι Προφήται ως είδον, οι Απόστολοι ως εδίδαξαν, η Εκκλησία ως παρέλαβεν, οι Διδάσκαλοι ως επαρρησιάσαντο, ο Χριστός ως εβράβευσεν: ούτω φρονούμεν, ούτω λαλούμεν, ούτω κηρύσσομεν, Χριστόν τον αληθινόν Θεόν ημών...”.

Οχι εγώ έτσι διάβασα και έτσι το κατάλαβα και έτσι το ένιωσα και αυτόν τον πόνο είχα αλλά η Εκκλησία, οι Προφήτες, οι Απόστολοι και οι Αγιοι Πατέρες με τις Οικουμενικές και Τοπικούς συνόδους και τα θεοφόρα τους συγγράμματα απεφάνθησαν.

Με ρωτάτε επίσης: Μήπως έχει κανείς την αλήθεια στο τσεπάκι του; Εγώ όχι, πάτερ μου. Η Εκκλησία όμως έχει. Φοβούμαι ότι πολύ στο Νεοπλατωνισμό το έριξαν τελευταία οι Νεοβαρλααμίτες. Ασφαλώς και η Εκκλησία έχει την αλήθεια! Μήπως είμαστε αγνωστικιστές για να αναζητούμε την αλήθεια; Η Ορθοδοξία δεν αναζητά επειδή κατέχει την αλήθεια. Αν λοιπόν και εμείς δεχόμαστε ανεπιφύλακτα αυτό “που πάντοτε, πανταχού και υπό πάντων επιστεύθη” πορευόμαστε ορθοδόξως! Αν όχι προτεσταντίζουμε είτε ερμηνεύουμε την Αγία Γραφή, είτε τους Πατέρες, είτε τους Κανόνες της Εκκλησίας, είτε τα λειτουργικά κείμενα.

Επί του προκειμένου: Τι λέγει η Εκκλησία για το Νεοβαρλααμισμό για τη λεγόμενη “λειτουργική αναγέννηση”; Λέγει καταρχήν ότι για 15 αιώνες κανείς δεν τόλμησε να μεταφράσει τα λειτουργικά κέιμενα. Η προσπάθεια περιορίστηκε στην ερμηνεία τους. Αυτό έκανε ο Αγιος Συμεών Θεσσαλονίκης, αυτό έκανε ο Αγιος Νικόλαος Καβάσιλας, αυτό έκανε ο Αγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης και οι άλλοι πατέρες της φιλοκαλικής αναγέννησης του 18ου αιώνα, αυτό έκαναν όλοι οι Αγιοι Πατέρες με τα ερμηνευτικά έργα που έγραψαν για το ευαγγέλιο και τα λατρευτικά κείμενα της Εκκλησίας.

Αυτό έκαναν στις μέρες μας και πολλοί άλλοι θεολόγοι όπως ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος με τις ακολουθίες των Χαιρετισμών και της Μεγάλης Εβδομάδας, αυτό έκανε ο Παναγιώτης Τρεμπέλας και άλλοι είκοσι περίπου ορθόδοξοι θεολόγοι με την ερμηνεία της Θείας Λειτουργίας κτλ.

“Πορεύου λοιπόν και συ και ποίει ομοίως”, π. Παύλο, για να γιατρέψεις τον ποιμαντικό σου πόνο για την αδυναμία των πιστών να κατανοήσουν τα κείμενα της λατρείας. Γράψε βιβλία που θα ερμηνεύουν τις θαυμάσιες ευχές του Βαπτίματος που αναφέρεσαι, κάνε κηρύγματα κάθε φορά που θα έχεις βάπτιση που ερμηνεύουν αυτές τις ευχές, ανάλυσε τις ευχές σε ομιλίες, κύκλους, κατηχητικά κτλ.

Είναι καιρός η κατήχηση και το κήρυγμα να ξεφύγει από τον ευσεβισμό και να στραφεί προς την εκκλησιαστικοποίηση των πιστών. “Επί τας πηγάς των υδάτων”. Ηρθε η ώρα οι λειτουργοί του Υψίστου και οι κατηχητές της Εκκλησίας αντί να ηθικολογούν να κάνουν το δόγμα ψωμί. Να αναλύουν τους κύκλους της Ορθόδοξης Αγιογραφίας, τα κείμενα της θείας λατρείας και των μυστηρίων, να ενθαρρύνουν τα παιδιά να μαθαίνουν αγιογραφία και βυζαντινή μουσική. Προς αυτή την κατεύθυνση ως ιερεύς σας παρακαλώ εργαστείτε.

Αλλωστε να το πούμε για μια ακόμη φορά αυτό που εκατοντάδες κορυφαίοι θεολόγοι έχουν επισημάνει στους Νεοβαρλααμίτες.

Ακόμα και αν μεταφραστούν τα κείμενα της λατρείας ΔΕΝ πρόκειται να γίνουν πιο προσιτά στους πιστούς από ότι είναι τώρα επειδή βρίθουν πυκνών δογματικών όρων.

Πώς θα κατανοήσει κάποιος λ.χ. το “διπλούς τη φύση αλλ’ ου την υπόστασιν” αν μεταφραστεί “διπλός στη φύση αλλά όχι στην υπόσταση”; Τίποτα δεν θα καταλάβει, Γέροντά μου, αν ο ιερέας δεν του ερμηνεύσει σε βάθος το χριστολογικό δόγμα.

Προς αυτή την κατεύθυνση σας παρακαλώ κινηθείτε και αφήστε να χαρείτε την ψυχανάλυση και την προτεσταντική ερμηνευτική, την κοσμική αγάπη και την αγνωστικίζουσα προσέγγιση της αλήθειας.

2 comments:

  1. "Είναι Χριστιανικό να επιδειώκουμε την κόλαση του αδελφού μας...".Καλά π.Παύλε πάτε να μας τρελάνεται;Θα βάλω καλό λογισμό και θα πώ ότι έχετε παραπάνω Χριστιανική αγάπη απο τους Αγίους Πατέρες!!!Για τό όνομα του Θεού!Έλεος!Με ψυχαναλύσεις θα βοηθήσετε την κατάσταση ή με την πνευματική πατροπαράδοτη καθοδήγηση;Δηλαδή ο Φρόυντ που είναι πατέρας της Ψυχανάλυσης να του κάνουμε και εικόνισμα να τον τιμάμε;Διότι όπως πάτε αυτό θα μας σερβίρεται!Εύγε στον κ.Τελεβάντο που αναδιατυπώνει συχνάκης της θέσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας διότι όπως μας τα λέτε π.Παύλε μας συγχύζεται και μας σκανδαλίζεται εσείς και οι Νεοβααρλαμίτες!Δηλαδή για σας ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς δεν είχε χριστιανική αγάπη και ήθελε την κόλαση του Βαρλαάμ αντί την διόρθωσή του και τηνμετάνοιά του!;Δηλαδή αυτό που κατάλαβα με το φτωχό μου το μυαλό είναι ότι οι ΑΓΙΟΙ Πατέρες των Συνόδων με το να καθαιρέσουν και να αφορίσουν τους ΑΙΡΕΤΙΚΟΎς σύμφωνα με τα γραπτά σας τους καταδικάσαν στο αιώνιο πύρ της κολάσεως!Μπράβο μας εάν οι ποιμένες μας κατάλαβαν αυτήν την πλανεμένη θεωρία και τώρα με τις ψυχαναλήσεις θα τα λύσουν όλα!Αχ Άγιε μου Γρηγόριε Παλαμά τα ακούεις;Σίγουρα τα ακούεις διότι ακόμα να καταλήξω σε ψυχολόγο για ψυχανάλυση για να του πώ τον πόνο μου!Δηλαδή πάτερ Παύλε θα συμβουλεύαται τα ίδια και τον Άγιο μας Γρηγόριο,δηλαδή να καθόταν να άκουγε τον πόνο του Βαρλαάμ και του Ακυνδίνου(που ήταν πολύ επικύνδινος για την Ορθοδοξία)και του Γρηγορά,να τους έβαζε δηλαδή σε μία πολυθρώνα ειδική και να αρχινούσε απο τα παιδικά τους χρόνια...μέχρι να καταλήξη κάπου...Ευτυχώς που δεν χρειάστηκε διότι θα έπαιρνε πολλά χρόνια με τις επισκέψεις τους...Ευτυχώς που οι Άγιοι Πατέρες μας ήταν,είναι και θα είναι Θεοφόροι και τα καταλαμβαίνουν με την Χάρη του Θεού στο τσάκα τσάκα χωρίς πολλές θεραπείες και ψυχαναλύσεις!!!Ε πάτερ μου τον πόνο μου εμένα ποίος τον ακούει που σας σιαβάζω και μού έρχετε...να κλάψω;Ευτυχώς που υπάρχουν πνευματικοί που δεν είναι ψυχολόγοι της πλάκας,αλλά φωτισμένοι αληθινοί ψυχολόγοι και μας κάνουν και δωρεάν τις θεραπείες ενώ άλλοι τα πέρνουν χοντρά...Υπογράφω και με τα 20 μου δάκτυλα τις Ορθοδοξότατες θέσεις της Εκκλησίας μας που μας τις υπενθυμίζει ο κ.Τελεβάντος!Πάτερ Παύλε καλό θα ήταν να προβληματιζόμαστε όλοι μας και ιδιαίτερα εσείς οι ποιμένες μας διότι οδηγάτε πρόβατα Λογικά και αν είστε τυφλός(που ελπίζω να μην είστε)θα τα οδηγήσετε στον γκρεμό!Επι τέλους αποφασίστε και τί ίδους Αγάπη προτιμάτε διότι μας σπάσατε τα νεύρα προσπαθείτε είτε εν γνώση είτε εν αγνοία να μας πείτε ότι το μαύρο είναι άσπρο.Έλεος!Δεν θέλω να επεκταθώ σε άλλες λεπτομέριες.Κάτι τελευταίο γιατί τους υποστειρίζεται;Και βέβαια να καθαιρεθούν και αν είναι λάθος θα τους δικαιώσει ο Θεός αλλά εδώ και δεκαετίες δεν ακούν κανένα όπως φαίνετε και κακοδοξούν,αυτά οι πατέρες δεν τα σήκωναν έτσι απλά!Ζητάμε να καθαιρεθούν ο απλός λαός ο αμορφωτος, όχι μόνο ο κ.Τελεβάντος και άλλοι σύγχρωνοι ορθοδοξότατοι θεολόγοι!Αρκετά να λέτε που τους ανεχόμαστε τόσα χρόνια...

    ReplyDelete
  2. Πολύ αμφιβάλω ωστόσο αν συναχθούν οι δύο ή και οι τρείς(συγκεκριμένοι άνθρωποι) ότι ο Χριστός θα είναι εκεί.Και εξηγούμε αν συναχθούν παράδειγμα ο παπα-Μπέης,ο πάπα-Θέρμος και ο Μεσσηνίας(τρείς)και συζητούν για τον Χριστό πολύ αμφιβάλω αν είναι αναμεσά τους(με τέτοιες κακοδοξίες που μας αραδιάζουν),π.Παύλο μου.Και πάτερ Παύλο μου να σας ρωτήσω δηλαδή δεν γίνετε κάποιος Πατέρας των Συνόδων να είχε έστω λίγη αγάπη και να αφώριζε με Χριστιανική Αγάπη με σκοπό την πραγματική μετάνοια του κακοδόξου;Δεν υπάρχουν ενδήξεις στην Εκκλησιαστική Ιστορία που αφωρίσαν κακοδόξους και επέστρεψαν ταπεινά και μετανόησαν;Για πρώτη φορά στην εκκλησιαστκή Ιστορία περιμένουμε απο Σύνοδο να ασχοληθεί μετά απο 10 ετίες και 20ετίες να αφορίσουν μερικούς κακόδοξους-αιρετικούς ιεράρχες,κληρικούς και λαϊκούς και όλοι αυτοί επηδεί δεν ασχολείτε σύνοδος μαζί τους αποθρασύνονται.Ας ελπίσουμε να δούμε κάθαρση σύντομα,αρκετοί τόμοι γραφτήκαν για την πάρτη τους,αρκετά μελάνια σπαταλήσαν οι παραδοσιακοί μας θεολόγοι ελέγχοντας τους κακοδόξους!!!Να καθαιρεθούν!

    ReplyDelete