Monday, July 5, 2010

ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΓΑΜΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΤΟΥ ΖΩΗ






ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΓΑΜΟ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΤΟΥ ΖΩΗ


Του Μητροπολίτη Ναυπάκτου Ιεροθέου

===============


Ο πατέρας μου ήθελε νά γίνη μοναχός. Πήγε στό μοναστήρι αλλά τήν πρώτη εβδομάδα, πρίν γίνει μοναχός, έγινε πόλεμος μέ τούς Ιταλούς καί τόν επιστράτευσαν. Ο ηγούμενος τού είπε νά πάη στόν πόλεμο καί άν σωθή καί επιθυμεί νά γίνη μοναχός μπορούσε νά επανέλθη στό μοναστήρι. Κατά τήν διάρκεια τού πολέμου προσευχόταν, κοινωνούσε συχνά καί όταν τελείωσε ο πόλεμος ο Πνευματικός τού είπε: «Εσύ πρέπει νά παντρευθής» καί τού υπέδειξε ένα πρόσωπο.


ΠΑΝΤΡΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΑΚΟΗ

__________________


Εκείνος έκανε υπακοή καί παντρεύθηκε. Κάποτε μού έγραψε σέ γράμμα: «Εάν παντρεύθηκα τό έκανα γιά δυό λόγους: πρώτον, γιατί ήθελα νά κάνω υπακοή στόν Πνευματικό μου Πατέρα καί δεύτερον, ήθελα νά κάνω παιδιά γιά νά τά υπηρετήσω». Αγαπούσε πάρα πολύ τούς μοναχούς, διάβαζε μοναχικά βιβλία, διάβαζε τό βιβλίο τού αγίου Ιωάννη τής Κλίμακος.


Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΖΟΥΣΕ ΜΟΝΑΧΙΚΑ

_________________


Και η μητέρα μου ζούσε πολύ μοναχικά. Μέ προσευχή, με νηστεία. Εισήλθα μιά φορά μέσα στό σπίτι και την είδα να κάνη μετάνοιες καί νά προσεύχεται. Εγώ δεν έχω τήν πίστη καί τήν πνευματική ζωή που είχαν οι γονείς μου.


Η ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΤΟΥ

_______________


Η μητέρα μου στο τέλος της ζωής της ήταν για πέντε χρόνια κατάκοιτη και συνεχώς προσευχόταν στο Θεό. Τότε την ρώτησα αν είχε κάποιο παράπονο. Μου απάντησε: «Δέν έχω κανένα παράπονο, χίλιες δόξες νά έχη ο Θεός. Δεν είμαι άξια να Τον δοξάζω». Και όμως ήταν κατάκοιτη.


Ο ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΤΟΥ

______________


Ο πατέρας μου πέθανε στό Νοσοκομείο. Όταν τον έφεραν στο σπίτι, κάθισε δίπλα στο φέρετρό του, τον χάϊδεψε στο μέτωπο και του είπε: «Γιατί έφυγες; Γιατί δε με χαιρέτισες; Τόσα χρόνια περάσαμε καλά, γιατί έφυγες τόσο ξαφνικά;». Και μετά είπε: «Άντε, δεν πειράζει. Πήγαινε στο καλό και καλή αντάμωση».


Οι γονείς μου σώθηκαν, εγώ δέν ξέρω ακόμη άν θά σωθώ. Γι' αυτό νά προσεύχεσθε καί εσείς γιά νά σωθώ καί εγώ καί νά μή διαψεύσω τούς γονείς μου πού μέ γέννησαν καί μέ αγάπησαν.


Η ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΘΕΝΙΑΣ

__________


Επομένως, η παρθενία είναι μιά ευλογημένη κατάσταση, η οποία δίνει πολλές προϋποθέσεις, γιά νά ανεβή κανείς σέ μεγάλο ύψος πνευματικής ζωής. Όμως, όταν κανείς δέν τίς αξιοποιή, τότε αποτυγχάνει. Αλλά καί ο γάμος ευλογείται από τόν Θεό μέ τό Μυστήριο τού γάμου καί μπορεί ο άνθρωπος μέ τήν υπακοή στό θέλημα τού Θεού νά σωθή. Όλα πρέπει νά γίνωνται εν Χριστώ. Ο Απόστολος Παύλος μιλώντας γιά τόν γάμο καί τήν παρθενία λέγει: «Έκαστος ίδιον χάρισμα έχει εκ Θεού, ός μέν ούτως, ός δέ ούτως» (Α' Κορ. ζ', 7).–


ΠΗΓΗ:


(Από συνομιλία του Σεβασμιότατου με φοιτητές της Μόσχας),


ΠΕΡΙ ΓΑΜΟΥ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ

No comments:

Post a Comment