ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
il m
Κύριε Τελεβάντε αν θέλετε κάντε μια διευκρίνιση. Όσοι βρεθούμε σαν επισκέπτες σε προσκυνήματα, λείψανα αγίων, τόπους μαρτυρίου που είναι στην δικαιοδοσία του Ρωσικού Πατριαρχείου ή Εκκλησιών που θα συμφωνήσουν με αυτό και είμαστε πιστοί της Εκκλησίας της Ελλάδας δε θα μας επιτρέπεται το προσκύνημα; Αν τελούν κάποια ακολουθία θεία λειτουργία ή εσπερινό και τύχει να μπούμε να προσκυνήσουμε άγιο λείψανο θα φάμε και ξύλο δηλαδή θα είναι και αμαρτία; Οπότε σε ώρα μη ακολουθιών με την ανοχή τους και αν επιτραπεί το προσκύνημα.
Παναγιώτης Τελεβάντος
Δεν ξέρω αν θα φάμε ξύλο αν πάμε σε Ρωσσικό ναό
να προσκυνήσουμε τα λείψαναν την ώρα της θείας λατρείας, αλλά σίγουρα δεν θα μας επιτρέπουν να παρεβρισκόμαστε σε γάμο ή βάφτιση σε Ρωσσικό ναό. Πολλώ μάλλον δεν θα μας επιτρέπουν να κοινωνήσουμε.Κύριε Τελεβάντε αν θέλετε κάντε μια διευκρίνιση. Όσοι βρεθούμε σαν επισκέπτες σε προσκυνήματα, λείψανα αγίων, τόπους μαρτυρίου που είναι στην δικαιοδοσία του Ρωσικού Πατριαρχείου ή Εκκλησιών που θα συμφωνήσουν με αυτό και είμαστε πιστοί της Εκκλησίας της Ελλάδας δε θα μας επιτρέπεται το προσκύνημα; Αν τελούν κάποια ακολουθία θεία λειτουργία ή εσπερινό και τύχει να μπούμε να προσκυνήσουμε άγιο λείψανο θα φάμε και ξύλο δηλαδή θα είναι και αμαρτία; Οπότε σε ώρα μη ακολουθιών με την ανοχή τους και αν επιτραπεί το προσκύνημα.
Παναγιώτης Τελεβάντος
Δεν ξέρω αν θα φάμε ξύλο αν πάμε σε Ρωσσικό ναό
Mortalos
Σαν προσκυνητης μπορεις να μπεις εντος των ναων τους.
Σαν προσκυνητης μπορεις να μπεις εντος των ναων τους.
Αλλά αν τελείται κάποια Ακολουθία και μάθουν ότι είσαι Έλληνας θα σε βγάλουν έξω.
Παναγιώτης Τελεβάντος
Καλωσύνη τους που θα μας επιτρέπουν να προσκυνούμε τα άγια λείψανα την ώρα που δεν τελούνται Ακολουθίες. Σαν δεν ντρέπονται!
Ελάχιστος αδελφός
Συμφωνώ Κύριε Τελεβάντε με το άρθρο σας,
πράγματι τα πράγματα βαίνουν πλέον προς αυτή την κατεύθυνση. Όσον αφορά την πιθανή διαμεσολαβητική προσπάθεια μεταξύ των δύο Εκκλησιών που αναμένεται να αναλάβει ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας, μάλλον δεν θα πετύχει κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα. Από ότι και εγώ πλέον βλέπω η Ρωσική Εκκλησία για σοβαρούς λόγους γι αυτή δεν πρόκειται να συμβιβασθεί με το Φανάρι στο θέμα του Ουκρανικού Αυτοκέφαλου. Σε ένα μόνο σημείο των λεγομένων σας έχω κάποια αμφιβολία, εάν όντως έχουν έτσι τα πράγματα, στην φράση που γράψατε στην αρχή "(Μαύρη μέρα για την Ορθοδοξία)". Σκέπτομαι, μήπως ο Κύριός μας επέτρεψε να συμβεί αυτή η κρίση, ώστε η Ρωσική Εκκλησία ως αντίποδας πλέον του Φαναρίου, να αναγκαστεί εκ των πραγμάτων μελλοντικά να υπερασπίσει την Ορθόδοξη Πίστη για να προσδώσει όχι μόνο Κανονικό, αλλά και Δογματικό περιεχόμενο στην εν διαστάσει πλέον πορεία της και έτσι με αυτό τον τρόπο η Αιχμάλωτη στους Οικουμενιστές Ορθόδοξη Εκκλησία μας να καταφέρει σε ένα μεγάλο μέρος της να γίνει και πάλι Αληθινά Ορθόδοξη. Από ότι ήδη αντιλαμβάνομαι η σκέψη που σας διατύπωσα δεν είναι μόνο δική μου, αλλά αρκετών ευσεβών Ορθοδόξων Χριστιανών Κληρικών και Λαϊκών. Εάν πράγματι κάτι τέτοιο όντως συμβαίνει, τότε παρά τον πόνο που τώρα διερχόμεθα, ας Δοξάσουμε Τον Κύριό μας, που δεν μας εγκατέλειψε ορφανούς, παρά τις αδυναμίες και τα σφάλματά μας.Παναγιώτης Τελεβάντος
Καλωσύνη τους που θα μας επιτρέπουν να προσκυνούμε τα άγια λείψανα την ώρα που δεν τελούνται Ακολουθίες. Σαν δεν ντρέπονται!
Ελάχιστος αδελφός
Συμφωνώ Κύριε Τελεβάντε με το άρθρο σας,
Παναγιώτης Τελεβάντος
Το ακριβώς αντίθετο θα συμβεί. Ο μόνος πραγματικά κερδισμένος από αυτές τις εξελίξεις θα είναι ο Οικουμενισμός. Ελπίζω να βρω τον χρόνο να εξηγήσω το γιατί.
Mortalos
ΓΙΑΤΙ; ΜΗΠΩΣ ΟΙ ΡΩΣΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ;
Παναγιώτης Τελεβάντος
Ασφαλώς και οι Ρώσσοι ειναι Οικουμενιστές. Γι' αυτό και τελικά ο μόνος κερδισμένος από αυτή την κατάσταση θα είναι ο Οικουμενισμός.
Λωρίτου Ελένη
Η νύχτα του Βαρθολομαίου!
Παναγιώτης Τελεβάντος
Η νύχτα του Βολοκολάμσκ, του Πούτιν και του Κυρίλλου θέλετε να πείτε αλλά και του Ουκρανίας Ονούφριου που αφόρισαν τους πιστούς του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Από τον αφορισμό δεν γλύτωσαν ούτε οι Αγιορείτες σαν σύνολο, ούτε ο π. Θεόδωρος Ζήσης και οι συν αυτώ. Αλλού ήταν το όνειρο και αλλού έγινε το θαύμα για τον αφορισμό. Από τους άλλους δεν εκπλήττομαι για τον αφορισμό. Ο Ουκρανίας Ονούφριος όμως; Πώς υπέγραψε τον αφορισμό αθώων απλών ανθρώπων; Τι φταίει ο κόσμος για την απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου; Επισκέπτεται πολύ τακτικά το Άγιον Όρος ο Ουκρανίας Ονούφριος και τον υποδέχονται με αγάπη και σεβασμό και αυτός τους αφόρισε λες και έπεσαν σε αίρεση. Ντροπή σε όλους όσους αφόρισαν τους μοναχούς και τους λαικούς του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Λωρίτου Ελένη
Κύριε Τελεβάντο, τί θα πεί αφορισμός - αν λέγεται
έτσι του πατριάρχη - και τι αφορισμός του Ζήση και του Αγίου Όρους; Η Εκκλησία δεν εκπροσωπείται από τον πατριάρχη; Ο πατριάρχης μας ρώτησε πριν κάνει αυτό που σέρνει ολόκληρη την Εκκλησία στην άβυσσο; Το μόνο που μπορεί να περισώσει κάτι - αν σώζεται, γιατί τα τετελεσμένα δεν γυρνάνε πίσω - είναι να αφορίσουμε και εμείς τον Πατριάρχη!
Παναγιώτης Τελεβάντος
Κυρία Λωρίτου, Συνειδητοποιείτε ότι το Πατριαρχείο Ρωσσίας έχει αφορίσει μεταξύ άλλων και τον π. Θεόδωρο Ζήση;
Λωρίτου Ελένη
Αυτό που κατανοώ, κ. Τελεβάντο, είναι ότι οι ενέργειες του πατριάρχη έχουν συνέπεια σε ολόκληρη την Εκκλησία την οποία εκπροσωπεί. Το θέμα, όμως, είναι ότι δεν την εκπροσωπεί. Τά πάντα βοούν για ένα διχασμό μεταξύ του λαικού σώματος της Εκκλησίας και του πατριάρχη τον οποίο στηρίζει μία ολιγομελής σύνοδος. Με ποιό δικαίωμα ο πατριάρχης και η σύνοδός του βάζουν αυτή την διχόνοια μεταξύ αδελφών Εκκλησιών και ομόδοξων λαών; Αν ήταν για λόγους πίστεως το καταλαβαίνουμε. Για λόγους πίστεως λοιπόν δεν είναι, για λόγους Κανονικής δικαιοδοσίας για χίλιους λόγους δεν είναι, τότε γιατί είναι; Ας περιδιαβούμε λίγο το διαδίκτυο να δούμε γιατί είναι! Δεν έχει καμμία στήριξη ο πατριάρχης στις επιλογές του. Το κρίμα είναι μόνο και μόνο δικό του! Δικαίως του απένειμαν τον τίτλο του "πάπα της Ανατολής"! Μήπως τουλάχιστον μπορεί να μην απονείμει τον τόμο της αυτοκεφαλίας μετά την κατακραυγή που εισέπραξε; Μήπως μπορεί να κοιτάξει μέσα στην άβυσσο που προκαλούν οι ανομίες του σε όλα τά επίπεδα και να τον πιάσει σκοτοδίνη και λίγη αυτομεμψία προς μετάνοιαν;
Παναγιώτης Τελεβάντος
Κυρία Λωρίτου,
Ας πούμε ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης έχει 100% άδικο. Μπορώ να μάθω για ποιο λόγο το Πατριαρχείο Ρωσσίας αφόρισε όλους τους Αγιορείτες, τους Αποτειχισμένους Θεσσαλονικείς πατέρες, τον απλό κόσμο της Ομογένειας στην Αμερική και γενικά την Διασπορά, τα μοναστήρια του Γέροντα Εφραίμ στην Αμερική, ακόμη και το μέγα πλήθος των Βορειοελλαδιτών των Νέων Χωρών οι οποίοι για μήνες τώρα ελέγχουν τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο για τις ενέργειές του; Και γιατί έγινε ο αφορισμός του κόσμου; Μήπως υπάρχει αίρεση; Όχι βέβαια! Υπάρχει θέμα κανόνων και Δικαιοδοσίας. Είναι λόγος αυτός για να επβάλουν οι Ρώσσοι αφορισμό; Αν αφόριζαν τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο σαν οικουμενιστή θα είχε κάθε νόημα η ενέργειά τους. Αλλά πώς να τον αφορίσουν σαν οικουμενιστή, αφού είναι το ίδιο -αν όχι χειρότεροι- Οικουμενιστές από τους Φαναριώτες οι Ρώσσοι.
Λωρίτου Ελένη
Δεν πάει το μυαλό μου κ. Τελεβάντο, ότι αμφότερα τα μέρη παίζουν μία συμπαιγνία για να επιφέρουν το χάος, μαζί με την αίρεση και το σχίσμα, για να επωφεληθεί ο Οικουμενισμός! Μπορεί την ωφέλεια από το χάος να την εισπράξει ο Οικουμενισμός, αν δεν καταφέρει να την εισπράξει η ενότητα των ορθοδόξων λαών, αλλά δεν νομίζω ότι είναι θέμα συμπαιγνίας. Τότε πρέπει η Εκκλησία της Ουκρανίας να ξεπουλά τον λαό της!
Παναγιώτης Τελεβάντος
Συμπαιγνία δεν υπάρχει, αλλά ο Οικουμενισμός είναι ο μέγας κερδισμένος από αυτή την διαμάχη είναι το μόνο σίγουρο και αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που δεν επιτρέπεται να υποστηρίζουμε τους Οικουμενιστές και των δύο Πατριαρχείων.
ROMIOS XO
"Εφεξής δεν θα τελείται κανένα συλλείτουργο κληρικών οποιασδήποτε βαθμίδας του Πατριαρχείου Ρωσσίας με κληρικούς του Οικουμενικού Θρόνου." Ενώ σε συλλειτουργα με παπικούς its ok για τους Οικουμενιστές της τρίτης, κατά τη φαντασία τους, Ρώμης.
Τα παπαγαλάκια του Οικουμενισμού όταν πριν δυο χρόνια έγιναν οι πρώτες αποτειχίσεις, σε ένα ρεσιτάλ αναίδειας και θράσους, έγραφαν ότι ο Άγιος Ιουστίνος είχε προβλέψει σχίσματα και αιρέσεις μετά τη "σύνοδο" από εριστικούς και αρχομανείς. Υπονοώντας εμμέσως πλην σαφώς ότι όσοι κάνουν αποτείχιση είναι εριστικοί αρχομανείς που θα δημιουργήσουν σχίσματα και αιρέσεις!; Μέχρι εκεί έφτασαν!!;
Ας δουν τα οικουμενιστικά παπαγαλάκια πώς πορεύονται όλοι αυτοί οι "αξιομνημόνευτοί" τους όχι μόνο στο Φανάρι αλλά παντού, πόσες αιρετικές δοξασίες και σχισματικές καταστάσεις προχωρούν εντός της Ορθοδοξίας ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ, έπειτα ας πάρουν τα λόγια του Αγίου Ιουστίνου και ας τα τρίψουν στη μούρη τους μπας και συνειδητοποιήσουν το μέγεθος του θράσους, της αναίδειας και της υποκρισίας τους.
Επίθεση των οπαδών του Φιλάρετου στο σπίτι του μητροπολίτη Εφραίμ σε περιοχή της Ουκρανίας. Ο εν λόγω μητροπολίτης είναι με την κανονική ορθόδοξη εκκλησία. Πέταξαν πέτρες και των έβρισαν. Αυτά ήταν επόμενα εδώ δεν μιλάμε για που θα προσευχόμαστε εμείς και άλλα ωραία αλλά για την επιβίωση μίας Εκκλησίας υπό διωγμό.
ReplyDeleteΛίαν απαράδεκτες και καταδικαστέες εξελίξεις.
ReplyDeleteΚύριε Τελεβάντο, πρέπει πολύ καλά νά ξεκαθαρίσουμε τί ακριβώς σημαίνουν οι λέξεις ! Τί σημαίνει " αφορισμός " και τί "ακοινωνησία" . Ταυτίζονται ; Ακοινωνησία μέ τον οικουμενικό έχουν και οι αποτειχισμένοι πατέρες . Αυτό σημαίνει αφορισμό ; Μήπως σημαίνει οτι εμείς , που ακολουθούμε τους αποτειχισμένους πατέρες είμαστε σε αφορισμό απο το πατριαρχείο και δεν μπορούμε νά προσκυνήσουμε το Φανάρι ; Καί αφού έχουν οι αποτειχισμένοι πατέρες ακοινωνησία μέ τον οικουμενικό άρα γιατί νά θέσει καί αυτούς το πατριαρχείο της Ρωσίας σε ακοινωνησία ; Επίσης διενέξεις μεταξύ των πατριαρχείων υπάρχουν διάφορες , αυτό σημαίνει και έναν τελεσίδικο αφορισμό ;Δηλαδή άν τώρα καλή ώρα ο Ιερώνυμος θύμωνε μέ τον Βαρθολομαίο για το περίφημο κτήμα Πομπονά και μέ τον αυταρχισμό που τον διακρίνει κήρυττε σε ακοινωνησία τον Βαρθολομαίο --λέμε τώρα , ίσως το παράδειγμα δεν έχει τις απαιτούμενες αναλογίες -- αυτή του η απόφαση θα δέσμευε και εμάς ; Δεν μπορούν νά επιβληθούν πράγματα σέ αδελφούς ομοδόξους λαούς απο τις ηγεσίες τους , που δεν συγκατατίθενται στούς χειρισμούς των . Αυτά τά πράγματα δεν γίνονται ηθικώς , ψυχολογικώς , εκκλησιολογικώς . Δεν μπορεί οι Ιεροί Κανόνες νά λένε κάτι τέτοιο . Είναι άτοπον !
ReplyDelete