Sunday, November 18, 2018

ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ «ΓΕΡΩΝ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ» ΣΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΣΤΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟΥ ΙΓ΄


ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ «ΓΕΡΩΝ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ» ΣΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΣΤΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟΥ

ΙΓ΄

Τοῦ Οσ. Μοναχοῦ Ἱλαρίωνος Σταυροβουνιώτου
=====

Ὁ κεντρικὸς στόχος τοῦ συγγραφέως τοῦ βιβλίου καὶ Ἡγουμένου π. Ἐφραίμ Βατοπαιδινοῦ εἶναι πλέον ἐμφανής: ὅλη ἡ ἱστορία μὲ τὰ σεξουαλικὰ σκάνδαλα τῆς Μίνθης θὰ πρέπει νὰ κουκουλωθεῖ τεχνηέντως καὶ νὰ ρίξουνε τὴν ὁλοκληρωτικὴ καὶ ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὶς διαδόσεις στὴν πρώην φίλη τους Γερόντισσα Χριστοφόρα. Ἐνῶ τὴν ἴδια ἀκριβῶς στιγμὴν κυκλοφορεῖ γραπτῶς, διαδικτυακῶς, μιὰ ἐπίσημη Συνοδικὴ (ὑπὸ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου, 29η Δεκεμβρίου 1998) καταδίκη καὶ ἐνοχοποίηση τοῦ γ. Ἰωσήφ, πρᾶγμα ποὺ φαίνεται νὰ ἐπιβεβαιώνει (ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου) κατηγορηματικά, ὅτι τῷ ὄντι ἐπισυνέβησαν «σημεῖα καὶ τέρατα» στὴν Μίνθη, μεταξὺ τοῦ γ. Ἰωσήφ, μικρῶν ἀνήλικων παιδιῶν καὶ τῶν Μοναζουσῶν του.

Τὸ δὲ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο, ἐπιθυμοῦσε νὰ κουκουλώσει τὸ ζήτημα, καὶ ἔτσι ἐξέδωσεν ἐπίσημον ἀθωωτικὸ κείμενο ὑπὲρ τοῦ γ. Ἰωσήφ, ἀπαξιώνοντας στὸ τέλος τῆς ἡμέρας τὴν ἐνοχοποιητικὴν ἀπόφασιν, ἔρευναν, καταθέσεις, ἀνακριτικὸν καὶ μαρτυρικὸν ὑλικό, σωρηδὸν καταγγελίες, καὶ ἐν τέλει καὶ ἐκείνην τὴν ἐπίσημον διακήρυξιν -κατὰ τοῦ γ. Ἰωσήφ- τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου, ἀφοῦ ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης, ὡς γνωστόν, εἶναι ὁ προστάτης καὶ στενὸς φίλος τῶν νεο-Βατοπαιδινῶν.

Μετὰ ἀπ’ ὅλα αὐτὰ παραμένουν ἀμείλικτα τὰ ἐπόμενα ῥητορικὰ ἐρωτήματα: Ποιά ἡ ἀναγκαιότητα τῆς καθόδου τοῦ γ. Ἰωσήφ στὴν Κύπρον; Ὑφίστατο τέτοια πραγματικὴ ἀνάγκη σύμφωνα μὲ τὰ ἱστορικὰ ἀποδεικτικὰ στοιχεία; Γιατί ἆρά γε τὰ τρία ἐξ Ἑλλάδος Γυναικεῖα Κοινόβια δὲν τοῦ πρόσφεραν τὶς Μοναχές τους γιὰ νὰ τὶς χρίσει στὴν Κύπρο Γερόντισσες καὶ Ἡγουμένισσες; Γιατί δὲν ζήτησαν ἀπὸ τὰ ἐν Κύπρῳ γυναικεῖα μοναστήρια ἢ ἀπὸ τὴν Ἱ.Μ.Σ. νὰ τοὺς δοθεῖ Μοναχή γιὰ Γερόντισσα; Γιατί ἆρά γε, ἐνῶ ἔφεραν τελικῶς τὴν φίλην τους Μοναχὴ Χριστοφόρα καὶ τὴν ἔχρισαν Γερόντισσα τῶν Μοναζουσῶν τους, μετὰ τὴν κατηγοροῦν ὅτι ἐκείνη καὶ οἱ Μοναχές της εἶναι συκοφάντισσες; Γιατί κατηγοροῦν ὡς συκοφάντη τὸν τότε οἰκεῖο Μητροπολίτη Πάφου (καὶ νῦν Ἀρχιεπίσκοπον Κύπρου) ὁποὺ τοὺς φιλοξένησε τότε καὶ τοὺς ἔδωσε εὐλογία νὰ δημιουργήσουν μοναστικὴ κοινότητα;

(Συνεχίζεται)

No comments:

Post a Comment