Friday, November 16, 2018

ΚΑΝΟΝΙΚΟΣ ΤΡΑΓΕΛΑΦΟΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΣΕΡΒΙΑΣ


ΚΑΝΟΝΙΚΟΣ ΤΡΑΓΕΛΑΦΟΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΣΕΡΒΙΑΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε, στο ιστολόγιο “Τρελογιάννης”, το ακόλουθο ρεπορτάζ μεταφρασμένο από το sputniknews:

“Η Σύνοδος των Επισκόπων της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας εξέφρασε την αντίθεσή της στην άρση του αναθέματος στη σχισματική εκκλησία της Ουκρανίας χαρακτηρίζοντας την απόφαση ως «αβάσιμη».

Εκφράζει λύπη για το γεγονός ότι το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης έλαβε μια αβάσιμη απόφαση να αποκαταστήσει και να αναγνωρίσει δύο αρχηγούς σχισματικών στην Ουκρανία - τον Αρχιεπίσκοπο Φιλάρετο Ντενισένκο και τον Αρχιεπίσκοπο Μακάριο Μαλέτις.

Η Ιερά Σύνοδος θεωρεί την απόφαση της Κωνσταντινούπολης, μη δεσμευτική για την Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία».

Τι είναι αυτή η απόφαση της Εκκλησίας της Σερβίας; 

Βεγγαλικό χωρίς κανονική βάση.!

Τι σημαίνει η διαβεβαίωση της Εκκλησίας της Σερβίας ότι δεν αναγνωρίζει την αποκατάσταση των δύο πρώην σχισματικών ομάδων της Ουκρανίας;

Απολύτως τίποτα δεν σημαίνει αν συνεχίσει να βρίσκεται σε εκκλησιαστική κοινωνία με το Φανάρι.

Έχουμε και λέγουμε:

1.) Οι πρώην σχισματικοί της Ουκρανίας βρίσκονται σε εκκλησιαστική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

2.) Η Εκκλησία της Σερβίας βρίσκεται σε εκκλησιαστική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

3.) Άρα η Εκκλησία της Σερβίας αναγνωρίζει έμμεσα και θεωρεί δεσμευτική -παρά τις περί αντιθέτου διαβεβαιώσεις της- την αποκατάσταση των πρώην σχισματικών και βρίσκεται εμμέσως σε εκκλησιαστική κοινωνία μαζί τους.
Ας δούμε τώρα τι κάνει η Εκκλησία της Ρωσσίας:

Η Εκκλησία της Ρωσσίας, με συνοδική απόφαση, δεν αναγνωρίζει την αποκατάσταση των δύο πρώην σχισματικών ομάδων. Παράλληλα διέκοψε την εκκλησιαστική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Βεβαίως, το γε νυν έχων, ούτε το Πατριαρχείο Ρωσσίας βρίσκεται μέσα στα πλαίσια των Ιερών Κανόνων, αφού δεν διέκοψε την εκκλησιαστική κοινωνία με τις Αυτοκέφαλες Εκκλησίες που βρίσκονται σε εκκλησιαστική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Πώς συμβαίνει αυτό;

1.) Απλούστατα! Η Εκκλησία της Ρωσσίας βρίσκεται σε εκκλησιαστική κοινωνία με την Εκκλησία της Σερβίας, της Ρουμανίας, της Κύπρου κτλ., οι οποίες βρίσκονται σε εκκλησιαστική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

2.) Το Οικουμενικό Πατριαρχείο βρίσκεται  σε πλήρη εκκλησιαστική κοινωνία με τους πρώην σχισματικούς της Ουκρανίας.

3.) Άρα, ακόμη και το Πατριαρχείο Ρωσσίας, αποδέχεται εμμέσως την αποκατάσταση των πρώην σχισματικών της Ουκρανίας.

Βεβαίως τα πράγματα θα μεταβληθούν άρδην, αν το Πατριαρχείο της Ρωσσίας, μετά την εκχώρηση Τόμου Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία, διακόψει την εκκλησιαστική κοινωνία, όχι μόνον με το Φανάρι, αλλά και με όλες τις Αυτοκέφαλες Εκκλησίες που έχουν εκκλησιαστική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο. 

Αν συμβεί αυτό τότε όντως η Εκκλησία της Ρωσσίας δεν θα έχει ούτε άμεση, ούτε έμμεση εκκλησιαστική κοινωνία με τους πρώην σχισματικούς της Ουκρανίας και πολλώ μάλλον θα έχει κανονική βάση η άρνηση της Εκκλησίας της Ρωσσίας να αναγνωρίσει την εκχώρηση Τόμου Αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία της Ουκρανίας

Για μια ακόμη φορά θα επαναλάβω αυτό που έγραψα άπειρες φορές:

Το Φανάρι ουδόλως ανησυχεί αν λίγες, πολλές ή και όλες οι Ορθόδοξες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες δεν αναγνωρίσουν την αποκατάσταση των πρώην σχισματικών της Ουκρανίας και δεν συναινέσουν με την εκχώρηση Τόμου Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία.

Μόνον η πλήρης διακοπή εκκλησιαστικής κοινωνίας με τον Οικουμενικό Θρόνο, όσων Εκκλησιών διαφωνούν με τις ενέργειες του Πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Ουκρανία, θα φέρει το Οικουμενικό Πατριαρχείο σε λίαν δυσχερή θέση.

Το να προβαίνει ένας κοσμικός δημοσιογράφος σε παραπλανητικούς και αθεολόγητους ισχυρισμούς για σοβαρά εκκλησιαστικά ή και θεολογικά θέματα είναι συγγνωστό.

Το να έρχεται, όμως, μία Σύνοδος Ορθόδοξου Πατριαρχείου -το οποίο επαίρεται μάλιστα για την θεολογική και θύραθεν πολυμάθεια των ιεραρχών του- και να ανοίγει μια τρύπα στο νερό από κανονικής άποψης είναι άκρως απογοητευτικό.

No comments:

Post a Comment