Friday, July 9, 2010

ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ


ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ


Του π. Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου

==================


Οσοι φοβούνται τον Οικουμενισμό και προσχωρούν στους Παλαιοημερολογίτες δεν κερδίζουν τίποτα άλλο, παρά μόνο αποφεύγοντας μια αίρεση, προσχωρούν σε μία άλλη. Βέβαια, δεν έχουν συνείδηση ότι προσχωρούν σε αίρεση, αλλά αυτό δεν αλλάζει καθόλου τα πράγματα.


Τι είναι αίρεση; Η νοθεία της Πίστεως! Τι είναι όμως νοθεία της Πίστης; Η αθέτηση των δογμάτων; Βεβαίως και αυτό είναι νοθεία της Πίστης, αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Νοθεία της Πίστης είναι και η προσπάθεια να θεωρούνται Δόγματα Πίστεως πράγματα που δεν είναι Δόγματα Πίστεως. Αν δηλαδή, θελήσει κάποιος να θεωρήσει Δόγμα Πίστεως, προϋπόθεση σωτηρίας, κάτι το δευτερεύον, έστω και καλό, τότε καθίσταται αυτομάτως αι-ρε-τι-κός!


Θέλεις ένα παράδειγμα; Ας δούμε τους περίφημους Ευσταθιανούς! Τι έκαναν αυτοί; Αθέτησαν Δόγματα Πίστεως; Ποιο; Μήπως το περί Αγίας Τριάδος; Μήπως το περί των δύο φύσεων του Κυρίου; Μήπως το περί Αγγέλων; Μήπως το περί Διαβόλου, κλπ, κλπ; όχι! Κανένα Δόγμα δεν αθέτησαν. Αλλά τότε τι έκαναν; Θεώρησαν Δόγματα Πίστεως, προϋποθέσεις σωτηρίας, πράγματα δευτερεύοντα. Την αγαμία και την αποχή από το κρέας. Η Εκκλησία έλεγε: καλά και άγια και θεάρεστα και άξια μίμησης είναι αυτά τα πράγματα, αλλά δεν είναι όροι σωτηρίας, δεν είναι Δόγματα πίστεως.


Όχι! Διαλαλούσαν οι Ευσταθιανοί! Αυτός που δεν απέχει από το γάμο και το κρέας δε μπορεί να σωθεί!


Τι συνέβη τότε; Η Εκκλησία με την εν Γάγγρα Σύνοδο τους αποκήρυξε σαν αιρετικούς και εκφώνησε εναντίον τους σειρά αναθεμάτων. Καλή και άγια είναι η εορτολογική ομοιομορφία (η οποία όμως ουδέποτε υπήρξε συνολικά στην Εκκλησία), αλλά δεν είναι Δόγμα πίστεως, δεν είναι όρος σωτηρίας.


Όχι! Κραυγάζουν οι Παλαιοημερολογίτες! Η διάσπαση της εορτολογικής ομοιομορφίας (πότε όμως η Εκκλησία γνώρισε απόλυτη εορτολογική ομοιομορφία;) στέρησε από την Εκκλησία την Χάρη, κατέστησε (άκου και φρίξε!) άκυρα τα Μυστήριά της και επομένως οι Νεοημερολογίτες είναι εκτός Χάριτος, δηλαδή εκτός σωτηρίας!!


Αυτός ο φρικαλέος ισχυρισμός, αδελφέ Νικόδημε, αποτελεί φοβερή αίρεση και βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος. Προβίβασαν οι ταλαίπωροι σε Δόγματα πίστεως, σε όρους σωτηρίας, στοιχεία ...ημερολογιακά και εορτολογικά!... κανείς βεβαίως δεν θεωρεί καλό πράγμα την ύπαρξη δύο ημερολογίων στο χώρο της ανά την Οικουμένη Ορθοδόξου καθολικής Εκκλησίας. Κακώς, κάκιστα έγινε η αλλαγή του Ημερολογίου. Αλλά από το σημείο αυτό μέχρι το σημείο να δούμε τα ημερολόγια ως...Δόγματα πίστεως και να εξαρτήσουμε από αυτά το κύρος των Μυστηρίων και την επίτευξη της σωτηρίας, η απόσταση είναι αβυσσαλέα.



Ας κρατούσαν οι Παλαιοημερολογίτες το παλιό ημερολόγιο, αλλά ας διατηρούσαν την κοινωνία προς την Εκκλησία. Τότε δεν θα υπήρχε κανένας κίνδυνος. Αυτοί όμως έφτασαν στο σημείο να αποκοπούν από την Εκκλησία, για να μη...χάσουν την Χάρη και τη σωτηρία!...δεν αγνοώ ότι υπάρχουν Παλαιοημερολογίτες, που δεν δέχονται αυτές τις βλασφημίες, αλλά ποιο το όφελος, εφόσον υπάρχουν άλλοι - και μάλιστα η ηγεσία τους - που υποστηρίζουν αυτές τις αιρετικές θέσεις;


5 comments:

  1. Οι τελευταίες τριάμισοι γραμμές είναι το κάτι άλλο!!!Ακούμε τώρα νέο τροπάρι αλλά σε ίδιο ήχο,"κινδυνεύει η σωτηρία μας, ανυσηχούμε,πρέπει να αποτειχιστούμε(και μιά που το πέρνουν απόφαση θέλουν να πάρουν και άλλους στο λαιμό τους,με τους πολλους ο χάρος εν γλυτζής)ορισμένοι όχι όλοι,τόσοι φοβία παθαίνουν απο την αίρεση του οικουμενισμού λές και χάθηκε ο Χριστός και τρέχουν να αποτειχιστούν επηδεί το κάναν 15 πατέρες Άγιοι και φοβούνται μπάς και μολυνθούν απο τα οικουμενιστικά μυστήρια(διορθώστε με αν κάνω λάθος αλλά και αίρεση να διατυπώσει κάποιος κληρικός το μυστήριο είναι έγκυρο και σωτήριο για τους πιστους;!;!).Ευτυχώς υπάρχουν Άγια γεροντάκια που μας φωτίζουν τον δρόμο εμάς τους τυφλούς,τώρα οι τολμηροί που θέλουν άλλα ας τα κάνουν αθόρυβα...

    ReplyDelete
  2. Θα έρθουμε σύντομα συν Θεώ και στο θέμα της αποτείχισης Παναή.

    Για την ώρα ο Αγιος Γέροντας μιλά για τους οικουμενιστές και τους σχισματικούς και αιρετικους Παλαιοημερολογίτες

    ReplyDelete
  3. Σιγά σιγά κ.Τελεβάντο μου μήν βιάζεστε για το θέμα,αυτοί που βιάζονται να δούν την γνώμη σας να μάθουν στην υπομονή και υπάρχουν και άλλα πιό σοβαρά θέματα φαντάζομαι που ασχολείστε, έτσι περιμένουμε με υπομονή, όσοι βιάζοντε δεν νομίζω να φύγει το τρένο...Εξάλλου ελέγαν και οι προγόνοι μας όποιος βιάζετε σκοντάφτη...και αγάλι αγάλι η αγουρίδα γίνετε μέλι!!!

    ReplyDelete
  4. Δεν αργώ επειδή τους υποτιμώ ή επειδή δεν σέβομαι τις ανησυχίες τους. Απλά έχω πνιγεί στις δουλειές και δεν επαρκώ να μιλώ για όλα τα θέματα που υπάρχουν.

    ReplyDelete
  5. To ότι έχετε πνιγεί στις δουλειές δεν χρειάζετε να μας το λέτε,αυτό αποδεικνύεται καθημερινά με τα πλούσια θέματα που αναρτάτε στην ιστοσελίδα σας και σας ευχαριστούμε που μας ενημερώνετε...

    ReplyDelete