Wednesday, February 26, 2020

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΦΙΑΣΚΟ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΤΗΣ ΑΝΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΑΜΜΑΝ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΦΙΑΣΚΟ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΤΗΣ ΑΝΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΑΜΜΑΝ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
======

Οι δηλώσεις των πρωταγωνιστών του Συνεδρίου της ανομίας του Αμμάν, που παραθέσαμε στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση, δείχνουν: 

1.) Την απογοήτευση των Συνέδρων για την πενιχρή ανταπόκριση στην αντικανονική -καθ’ υπαγόρευση της πολιτικής και εκκλησιαστικής ηγεσίας της Ρωσσίας- πρωτοβουλία του Πατριάρχη Ιεροσολύμων.
2.) Το Συνέδριο αυτό θα έχει συνέχεια ή συνέχειες σύμφωνα με την ελπίδα και τον προγραμματισμό των φανερών και αφανών διοργανωτών του.
3.) Ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας καθιστά σαφές ότι σκοπός του Συνεδρίου -και προπαντός όσων θα διοργανωθούν στο μέλλον- είναι ο αποκλεισμός από την διαδικασία θεραπείας του Ουκρανικού το Οικουμενικό Πατριαρχείο τον συντονιστικό ρόλο του οποίου αμφισβητεί ευθέως.
4.) Με άλλα λόγια την Εκκλησία της Ρωσσίας απασχολεί μεν σοβαρά το Ουκρανικό, αλλά παράλληλα επιδιώκει απροκάλυπτα την υφαρπαγή της πρωτοκαθεδρίας των Ορθοδόξων Εκκλησιών.
5.) Μέχρι την στιγμή που σύρονται αυτές οι γραμμές δεν έχουμε δηλώσεις του Πατριάρχη Ειρηναίου ή άλλων μελών του Πατριαρχείου Σερβίας. 

Άραγε από φρόνηση επειδή αντιλαμβόνονται ότι είναι ένα φιάσκο από το οποίο θέλουν να κρατήσουν αποστάσεις έστω και αν συμμετέχουν;
6.) Δηλώσεις δεν έχει κάνει ούτε κάποιος εκπρόσωπος του Πατριαρχείου Ρουμανίας μέχρι στιγμής αν και η απαξίωση του Συνεδρίου από την Εκκλησία της Ρουμανίας φαίνεται
α.) Επειδή η εκπροσώπησή της ήταν υποβαθμισμένη,
β.) Ο Πατριάρχης Ρουμανίας Δανιήλ απαξίωσε να παραστεί στο Συνέδριο επειδή δεν ήθελε να συμμετάσχει σε Σύναξη Προκαθημένων, αφού ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων είναι αναρμόδιος να συγκαλεί Πανορθόδοξες Συνάξεις ή Συνόδους, και
γ.) Ο Πατριάρχης Δανιήλ δήλωσε ότι η Εκκλησία της Ρουμανίας είναι υπέρ της Αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ουκρανίας.
Ότι το Συνέδριο είναι φιάσκο φαίνεται ξεκάθαρα από το γεγονός ότι ο ίδιος ο Σεβ. Βολοκολάμσκ -η ψυχή του Συνεδρίου- παραδέχτηκε πριν αρχίσει το Συνέδριο ότι δεν θα εκδώσει αποφάσεις.

Φυσικά ούτε λόγος ότι το Συνέδριο της ανομίας του Αμμάν ασχολήθηκε με τον Οικουμενισμό, αφού όλοι οι Σύνεδροι εκπροσωπούσαν οικουμενιστικές Εκκλησίες και αντιπροσωπεύονταν από βαμμένους Οικουμενιστές (Πατριάρχης Ρωσσίας Κύριλλος, Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων, Τιργοβιστίου Νήφων, Μπάτσκας Ειρηναίος, Πατριάρχης Θεόφιλος κτλ.)
Περαιτέρω σχολιασμός του Συνεδρίου του Αμμάν θα γίνει αν υπάρξουν νεώτερες δηλώσεις των Συνέδρων και όταν εκδοθεί Ανακοινωθέν ή Δελτίο Τύπου.

3 comments:

  1. Φιάσκο, αποτυχία και ξεφτιλικι για την "πανίσχυρη" Ρωσία που ... υποτίμησε ο οικουμενικός Πατριάρχης όπως διαβάζαμε κάθε λίγο και λιγάκι. Μια Μόσχα που φαίνεται πλήρως απομονωμένη καθώς οι πρωτοβουλίες της έναντι του οικουμενικού Πατριαρχείου δεν βρίσκουν καμμιά ανταπόκριση. Είναι δε προφανές, ότι όλο το στήσιμο και οι δηλώσεις που επακολούθησαν, βλέπε Ιλαρίωνα, θύμιζαν προπαγάνδα κομμουνιστικής εμπνεύσεως μόνο και μόνο για να δικαιολογήσουν κάποια πράγματα στο εσωτερικό ακροατήριο.

    ReplyDelete
  2. Κυριε Τσομπε σε ολα σας τα σχολια υποστηριζετε μονιμως το Οικουμενικο Πατριαρχειο σε οτι και αν πραττει. Στην διαμαχη για το Ουκρανικο βλεπουμε και καταλαβαινουμε που το παει το Πατριαρχειο της Μοσχας και οτι ειναι συνυπευθυνο για τα αδιεξοδα και την επακολουθησασα κριση. Το συμπερασμα μου ειναι οτι η Ρωσια δεν αγωνιζεται για την Εκκλησια και την Πιστη αλλα μαλλον για τα εθνικα συμφεροντα του κρατους που ανηκει, ελα ομως που και το Φαναρι με την αμοιβαια αρση της Ακοινωνησιας με την Ρωμη το 1965 την οποια σταδιακα φανερωνει πλεον χαραξε πορεια αρνητικη για την Ορθοδοξια. Μη μου πειτε το γνωστο περι αρσεως Αναθεματων και οχι Ακοινωνησιας, γιατι τα πρωτοτυπα κειμενα στη Γαλλικη και την Αγγλικη γλωσσα αναφερουν τον ορο περι αρσεως Ακοινωνησιας. Για σκεφθειτε μηπως ο Θεος μας επετρεψε αυτο τον πειρασμο για το Φαναρι, γιατι πειρασμος ειναι να μη σε υπολογιζουν σε μεγαλυτερο η μικροτερο βαθμο οι μισες τοπικες Εκκλησιες και ενω ο Οικουμενικος Πατριαρχης λεει να μην γινει η συναξη στο Αμμαν εκεινες πανε. Και μη νομιζεται οτι και το Πατριαρχειο Αντιοχειας δεν πηγε επειδη υπακουσε στην προτροπη του Οικουμενικου Πατριαρχη ,γιατι εγω προσωπικα δεν το πολυ πιστευω. Τι να κανουμε οι φιλοοικουμενιστικες πραξεις με αποκορυφωμα καποιες δογματικα επιληψιμες ακροβασιες στη Συνοδο της Κρητης θα εφερναν αρνητικους καρπους. Τι να κανουμε κυριε Φιλιππε, οπως ελεγε ο κεκοιμημενος Γεροντας μου ο Θεος οταν θελει να τιμωρησει καποιον πολλες φορες επιτρεπει να τον ταλαιπωρει ενας χειροτερος απο αυτον.

    ReplyDelete
  3. Μπλέκετε ένα σωρό θέματα τα οποία είναι και άσχετα με τη συζήτηση. Θα ήθελα να σας κάνω μια ερώτηση πρώτα απ' όλα: λέτε για συνυπευθυνοτητα (!!!) της Μόσχας για την κρίση (;). Υπονοείτε δηλαδή ότι υπάρχει και άλλος υπεύθυνος, προφανώς το οικουμενικό πατριαρχείο. Μπορώ να μάθω ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΧΗ σας έφταιξε το οικουμενικό πατριαρχείο;;; Μήπως επειδή αρνείται να απεμπολησει τα δεδομένα και απαραγραπτα προνόμιά του για να ικανοποιηθεί η Μόσχα καθώς και οι πολέμιοι του Πατριαρχείου; Τι είδους λογική ίσως αποστάσεων είναι αυτή; Υπάρχουν κανόνες και τάξη ναι ή ου; Και ποια "κρίση"; Την αναμπουμπουλα που δημιουργεί αποκλειστικά η Μόσχα προκειμένου να διασαλευσει και να υπονομεύσει την εκκλησιαστική τάξη;

    ReplyDelete