Monday, May 7, 2018

ΟΙ ΡΙΖΟΣ, ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ ΚΑΙ ΣΗΜΑΤΗΣ ΔΕΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ π. ΕΥΘΥΜΙΟ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑ


ΟΙ ΡΙΖΟΣ, ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ ΚΑΙ ΣΗΜΑΤΗΣ ΔΕΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ π. ΕΥΘΥΜΙΟ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑ

Της κ. Ελένης Λωρίτου
=====

Την διαμάχη μεταξύ του κ. Ρίζου και του π. Σεραφείμ Ζήση ήρθε να επικουρήσει ο κ. Τσακίρογλου υπέρ βέβαια του κ. Ρίζου! Τις "πατάτες" του κ. Ρίζου ήρθε να τις πουλήσει στο παζάρι της παραπληροφόρησης ο κ. Τσακίρογλου! Αλλά δεν περνάνε! Είναι σκάρτες! Η συγγνώμη του κ. Ρίζου δεν έχει συντριβή και προσωπική ευθιξία! Έ! Δεν έγινε και τίποτα, λέει, μία "αβλεψία"! Και πάμε παρακάτω σε άλλο ψέμα και στην επόμενη "αβλεψία"! 

Όλο "αβλεψίες" είστε κ. Ρίζο και κ. Τσακίρογλου! Οι "αβλεψίες" σας χαρακτηρίζουν την αξιοπιστία σας.

Μήπως, κ. Τελεβάντο, θυμόσαστε τι ακριβώς είχε πει ο Αυγουστίνος Φλωρίνης, όταν κάποιοι βασιλικότεροι του βασιλέως του υποδείκνυαν τι να κάνει; Εάν μπορείτε να βρείτε ακριβώς τα λόγια του θα ήταν πολύ διδακτικό να μας τα θυμίσετε. Το νόημα ήταν το αυτονόητο: Κοιτάξτε την δουλειά σας και δεν θα μας υποδείξετε τι θα κάνουμε! Μας μιλάνε συνεχώς για τεθλιμμένη οδό και για μαρτύριο. Προσωπικώς δεν βλέπω κανένα μαρτύριο  και τεθλιμμένη οδό, εκτός της στενής οδού της χριστιανικής ζωής στην οποία δεν ξέρω για ποιό λόγο θεωρούν αμέτοχους τους άλλους!

Ο κ. Τσακίρογλου έχει να αντιμετωπίσει πολλές δικές του "αβλεψίες" με τις οποίες βαρύνεται ο ίδιος. 

Έρχεται επίκουρος του κ. Ρίζου να τον ξελασπώσει από τις "αβλεψίες" του, ενώ εκκρεμούν και ίπτανται στον αέρα οι προσωπικές του "αβλεψίες"!

Είχα υποσχεθεί, κ. Τελεβάντο, ότι για όλα τα διαμειβόμενα μεταξύ των κυρίων Ρίζου και Τσακίρογλου και του π. Σεραφείμ Ζήση θα προσπαθούσα να ενημερώσω τον π. Ευθύμιο Τρικαμηνά, γιατί κατά την αίσθησή μου έχει άγνοια. Θεωρούμε ότι ο π. Ευθύμιος, ως πνευματικός υπεύθυνος του ιστολογίου "Πατερική Παράδοση", είναι ενήμερος. Όμως αυτό δεν είναι αλήθεια. Το ότι ο διαχειριστής του ιστολογίου κ. Σημάτης έχει μία πνευματική εξάρτηση από τον π. Ευθύμιο δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Όπως με διαβεβαίωσε στενός συνεργάτης του π. Ευθυμίου, καμμία ευθύνη δεν έχει ο π. Ευθύμιος για όσα λέγουν και γράφουν οι κύριοι Σημάτης, Ρίζος και Τσακίρογλου. 

Προσωπικώς με καλύπτει η αποστασιοποίηση του π. Ευθυμίου από τις τερατολογίες των κυρίων Ρίζου και Τσακίρογλου!

Έχουν ήδη δημιουργήσει την παράταξη των αμνημονολατρών κατά των χρονολατρών! 

Η οικονομία βαδίζει παράλληλα με την ακρίβεια. Ούτε μόνο ακρίβεια, ούτε μόνο οικονομία. Διά τας πορνείας έκαστος την εαυτού εχέτω γυναίκα. Ο γάμος είναι μία οικονομία. Όλοι Σημάτης, Τσακίρογλου, Νάκου, δεν γνωρίζω τον Ρίζο, όλοι όσοι κραυγάζουν ότι αυτοί ακολουθούν τον δρόμο της ακρίβειας και της via dolorosa -τι να σου πω σου βγαίνει η γλώσσα μέχρι να σκαρφαλώσεις τα δύσβατα σοκάκια, ευτυχώς που υπάρχουν κάτι τζιπάρες μάρκας dolorosa- και εξαναγκάζουν και τους άλλους να κάνουν το ίδιο, όλοι, λοιπόν, είναι έγγαμοι και χωρίς να το συνειδητοποιούν ζουν τον δρόμο της οικονομίας. Προς τι, λοιπόν, οι κραυγές, τα ψέματα και οι "αβλεψίες"; Ο καθένας θα κάνει ό,τι του επιτάσσει η συνείδησή του. Θα δώσει κανείς λογαριασμό στον Ρίζο, στον Τσακίρογλου, στην Νάκου; Μη χειρότερα! Ά! Μην αφήσω την φίρμα, την Γεωργία μου, έξω από την via dolorosa της Αποτείχισης με τζιπ μάρκας dolorosa και τηλέφωνο galaxy! Φιλιά στα παιδιά! Και καλό τυχερό στον Ρίζο αν είναι ανύπαντρος!

Η μόνη via dolorosa που ξέρω να έχουν είναι το γκαλντερίμι από την πλατεία του χωριού μέχρι το μοναστηράκι και το αντίθετο, όπου δεν τσουλάνε τα τζιπ μάρκας ντολορόζα και χρειάζονται γερά γόνατα. Κατά τα άλλα δεν είναι και τόσο για οίκτο για την οδό του μαρτυρίου της Αποτείχισης. Ο π. Ευθύμιος και πρίν την Αποτείχιση αντάρτης ήταν. Θα ήταν για οίκτο αν αναγκαζόταν να μην είναι αντάρτης! Είναι γεννημένος για αντάρτης!

3 comments:

  1. " αμνημονολάτρες " κατα τό " χρονολάτρες " : Όπως οι του παλαιού λατρεύουν το ημερολόγιο και ανάγουν ένα δευτερεύον θέμα σε θέμα πίστεως , έτσι και οι της αποτείχισης ανάγουν την αποτείχιση σε αντικείμενο λατρείας . Βέβαια υπάρχει και η αντιπαλότητα των "αμνημονολατρών" κατα των "χρονολατρών " ως πρός τό ποιό πρέπει νά είναι τό αντικείμενο λατρείας !

    Όπως εξηγήσαμε η "οικονομία " είναι ένα μέσο ποιμαντικής που η εκκλησία δίδει στούς ποιμένες για νά διοικήσουν και νά ποιμάνουν την εκκλησία μέ φροντίδα , διάκριση ,φειδώ , εκτίμηση του ποιμαντικού συμφέροντος και του εφικτού , μέ εκδήλωση της θείας συνέργειας , μέ αγάπη, φιλαδελφία και συνεργασία των μελών του σώματος του Χριστού .Ο 15ος Κανόνας της Α/Β συνόδου είναι διατυπωμένος μέ τό πνεύμα της οικονομίας .

    Ο π. Ευθύμιος συγχωρείται λόγω του εκρηκτικού του χαρακτήρος νά σου πεί και μία υπερβολή , αλλά κάτι φραγκοφονιάδες νά έρχονται νά σου μιλάνε για την ακρίβεια της αποτείχισης έ! Όχι ! Πάει πολύ ! Σου δίνουν την εντύπωση οτι η έννοια της αποτείχισης αφίσταται της εσωτερικής ανάγκης και παρόρμησης του χριστιανού για την ομολογία και ανάγεται σε κάτι που αυτονομείται σε αντικείμενο λατρείας . Ζορίζονται κάποιοι αδελφοί από την στενή και τεθλιμμένη οδό της χριστιανικής ζωής και την θεωρούν συνέπεια της αποτείχισης . Η ζωή του χριστιανού είναι μία via dolorosa ως πρός το ήθος , την ομολογία , τις αρετές και όχι μόνο της ακρίβειας της αποτείχισης . Δηλαδή οι άλλοι της οικονομίας περνάνε υπέροχα ; Η ζωή του χριστιανού κατα κόσμον ίσως φαίνεται στενή και τεθλιμμένη , αλλά είναι μέτοχος της χαράς , της ειρήνης και των δωρεών του Αγίου Πνεύματος !

    ReplyDelete
  2. Αν ήμασταν χρονολάτρες, θα είχαμε κοινωνία με τους Ρώσους, τους Σέρβους ή όποιους άλλους ακολουθούν το παλαιό ημερολόγιο. Δεν καταλαβαίνετε ότι το πρόβλημα βρίσκεται στην αιτία της αλλαγής του ημερολογίου (που είναι ο Οικουμενισμός) και όχι στο ημερολόγιο αυτό καθ' εαυτό;

    ReplyDelete
  3. " Δάσκαλε"  , δεν είμαι και η πλέον αρμόδια για νά  μιλήσω μαζί σας . Έχουν μιλήσει άλλοι πιό  αρμόδιοι και αποδείχτηκε , οτι είστε αγύριστα κεφάλια . Περιορίζομαι σε αυτά  που μου λέτε  , οτι δηλαδή θα είχατε  κοινωνία μέ τις εκκλησίες και τό δικό μας Άγιο Ορος που  πάνε μέ τό παλιό . Και αυτό σας τό επιχείρημα σας εξυπηρετεί ; Αυτό δείχνει   οτι λατρεύετε τό ημερολόγιο  , οτι έχετε μία προσκόλληση  στό ημερολόγιο  κάτι παραπάνω απο μία μονάδα μέτρησης του χρόνου .  Αφού δεν ανάγετε το ημερολόγιο σε ύψιστο θέμα  και σας  ενδιαφέρει ο οικουμενισμός ,  γιατί δεν έρχεστε σε επικοινωνία  μέ την προσπάθεια εξόδου από τον οικουμενισμό   , χωρίς βέβαια νά απαιτείτε και την ένταξή μας  στίς τάξεις σας ;  Νομίζετε   οτι η έξοδος από τον οικουμενισμό είναι  συνάρτηση  του  ημερολογίου  ;  Δεν αμφισβητούμε τά όσα λέτε  για τις προθέσεις  των πρωτεργατών του θέματος . Δεν νομίζουμε όμως  , οτι απλά μέ την επιστροφή στό παλαιό  ξορκίζουμε τον δαίμονα του οικουμενισμού . Και αυτό τό θέμα πρέπει νά ιδωθεί  μέ  πνεύμα ποιμαντικής φροντίδας  και  " οικονομίας " .  Η πορεία του οικουμενισμού  δεν δικαιώνει τό σχίσμα  και δεν μπορεί η αντιοικουμενιστική προσπάθεια νά  αποκτήσει και αυτή την ρετσινιά  και νά ξεπλύνει στην κολυμβήθρα  του Σιλωάμ  τις εκκλησιολογικές   σας  υπερβάσεις . Αν γίνει αλλαγή στό ημερολόγιο  --- πράγμα ίσως ποιμαντικά  ασύμφορο --- θά πρέπει νά γίνει πανορθόδοξα .  Τό καταλαβαίνω οτι και σείς από τό άλλο μέρος θέλετε  μία  "  αξιοπρεπή "  συνθήκη  , αλλα  τό θέμα  δεν είναι νά  σώσουμε  τά προσχήματα  στα μάτια των οπαδών  , αλλά νά θεραπεύσουμε  τά ουσιαστικά προβλήματα . Το ουσιαστικό πρόβλημα είναι οτι  φέρετε  στην καμπούρα  ένα σχίσμα  . Ποιός μπορεί νά θεραπεύσει  τα  εκκλησιολογικά   σας άλματα  ;   Σας νοιώθουμε ως πραγματικά αδέλφια στην πίστη  , από την μήτρα της εκκλησίας  προήλθατε , για τά ίδια πράγματα μιλάμε , αλλά χρειάζονται ουσιαστικές τομές .  Τό πρόβλημα είναι η αίρεση  και όχι  το ημερολόγιο  χωρίς νά θέλω νά τό υποβαθμίσω .  Ίσως ξαναβρεθούμε  μπροστά στίς ίδιες προκλήσεις  μέ αλλαγή Πασχαλίου κ.τ.λ.  Τό ξέρω οτι η ευταξία της εκκλησίας  που καθορίστηκε μέ αποφάσεις οικουμενικών Συνόδων  έχει μεγάλη σημασία  και δεν υποβαθμίζουμε τό θέμα  σέ μία αφελή προσπάθεια  εκσυγχρονισμού . Όμως οι χειρισμοί του παρελθόντος οδήγησαν  ως μή ώφειλε σε σχίσμα .Τό ζητούμενο δεν είναι νά αφήσουμε την αίρεση και νά πάμε στό σχίσμα

    ReplyDelete