Tuesday, May 15, 2018

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΤΗΣ κ. ΕΛΕΝΗΣ ΛΩΡΙΤΟΥ ΜΕ ΤΟΝ κ. ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ


Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΤΗΣ κ. ΕΛΕΝΗΣ ΛΩΡΙΤΟΥ ΜΕ ΤΟΝ κ. ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
=====

Κύριε Τσακίρογλου, 

Μιλάτε για έλλειψη ευπροσηγορίας την στιγμή, που και να θελήσει κάποιος να γράψει κάποιο σχόλιο στις αναρτήσεις σας, ο κ. Σημάτης δεν τo δημοσιεύει πλην ελαχίστων και κατ' επιλογήν. 

Σας ευχαριστούμε για το καινούργιο εξομολογητικό άρθρο σας στην "Πατερική Παράδοση". Σας καταλαβαίνουμε απόλυτα. Δεν χρειάζεται να μας πείτε πολλά, είναι άλλωστε κοινά βιώματα όλων των χριστιανών που ασκούν την ευλάβεια με μία συνέπεια και τιμιότητα. Αυτό που δεν καταλαβαίνουμε είναι, γιατί όλα αυτά τα βιώματα, που συνιστούν το συνειδησιακό μαρτύριο του χριστιανού, τα συνδέετε αποκλειστικά με την Αποτείχιση και μάλιστα στην "υποχρεωτική εκδοχή".  

Όποιος άνθρωπος, οποιασδήποτε ηλικίας, θελήσει να ασκηθεί στην πνευματική ζωή και στην ομολογία της πίστης, θα αντιμετωπίσει όλες τις συνέπειες που λέτε, δηλαδή τον χλευασμό, τον κοινωνικό αποκλεισμό, τις λοιδορίες, τόσο σε επίπεδο κοινωνικό και εργασιακό όσο και οικογενειακό, τόσο σε επίπεδο πρακτικό όσο και υπαρξιακό. Επί πλέον για ποιό λόγο ιδιοποιείστε το μαρτύριο της ομολογίας την στιγμή, που είναι κοινό σε όλους που ομολογούν καθ' οιονδήποτε τρόπον με "οικονομία" ή με "ακρίβεια"; Εγώ γνωρίζω πολλούς αδελφούς που ασκούν την "υποχρεωτική" Αποτείχιση και δεν βλέπω όλα αυτά τα τραγικά σημάδια της ομολογίας. Εσείς πού τα είδατε; Και αν υποστήκαμε το κάτι τις λίγο, θα πρέπει να ντεπόμαστε να το κάνουμε λόγο. Συνεχώς υπάρχει αυτή η φορτική επανάληψη, ότι οι "υποχρεωτικώς" Αποτειχισμένοι υποφέρουν και θυσιάζονται, ενώ οι "δυνητικώς" Αποτειχισμένοι διαβιούν με "πονηρία και βόλεμα"! Θα έπρεπε να ντρεπόμαστε να λέγονται τέτοια πράγματα.

Κάποτε ρώτησα μία αδελφή να μου εξηγήσει τι είναι αυτό που λέγει ότι η Αποτείχιση είναι μαρτύριο και η απάντηση ήταν: Να αυτό που λέγεται ότι είσαι φανατικός και ακραίος και πλανεμένος για εμένα είναι μαρτύριο! Τόσο μεγάλο μαρτύριο! Εν τω μεταξύ βγάζει μία σπιθαμή γλώσσα γι’ αυτούς που δεν συμφωνούν με την δογματοποίηση της Αποτείχισης. Δηλαδή συγγνώμη, περάσαμε όλα τα στάδια της πνευματικής ζωής και σε όλες τις φάσεις της ζωής ενός ανθρώπου και δεν ψηθήκαμε στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που θέτετε και τώρα θεωρούμε ότι είναι συνέπεια της Αποτείχισης;! 

Δεν αμφισβητώ ότι όσα θέματα θέτετε είναι συνυφασμένα με τον πνευματικό αγώνα και την αυτονόητη υποχρέωση της ομολογίας του χριστιανού. Θεωρώ, όμως, ότι είναι λάθος να τα αποδίδουμε στην "υποχρεωτική" Αποτείχιση. Επί πλέον είναι από πνευματικής πλευράς άτοπο και ασύμφορο να αναφερόμαστε σε κάποια υποτιθέμενη υπεροχή της δικής μας αρετής, ομολογίας, θυσίας, τελεσφορίας της δικής μας ομολογίας, γιατί με το πες πες στο τέλος το πιστεύουμε και ύστερα αυτό γίνεται οίηση και κενοδοξία. Ο χριστιανός όταν κάνει το καθήκον του δεν μιλά και δεν κραυγάζει, γιατί είναι αναπαυμένος με αυτό που κάνει. 

Αναφέρομαι γενικώς σε μία φορτική τακτική που ακολουθείται, να στηλιτεύονται άνθρωποι που ομοίως αγωνίζονται και μετέχουν των ιδίων με εμάς παθημάτων και όχι ειδικώς στην εξομολογητική σας διάθεση να μας εκθέσετε τα βιώματά σας. Με όλο τον σεβασμό στο συνειδησιακό μαρτύριο το δικό σας και του κάθε χριστιανού.

3 comments:

  1. Ανώνυμος14/5/18, 6:24 μ.μ.



    Η δογματοποίηση της αποτείχισης είναι πλάνη !





    Πατερική Παράδοση15/5/18, 1:06 π.μ.



    Ασφαλώς. Όπως πλάνη και διαστροφή της εκκλησιαστική Παραδόσεως είναι η μη αποτείχιση από τους αιρετίζοντες ποιμένες και όσους κοινωνούν μαζί τους, η άχρι καιρού μνημόνευση των αιρετικών. Η βασιλική οδός είναι η αποτείχιση, όπως ακριβώς την διδάσκει η Αγία Γραφή και οι Πατέρες. Τίποτα περισσότερο, τίποτα ολιγότερο.





    Ανώνυμος15/5/18, 9:59 π.μ.



    Μιλά στην Αγία Γραφή για κάποια αποτείχιση ;



    Πατερική Παράδοση15/5/18, 2:15 μ.μ.



    Για τον 15/5/18, 9:59 π.μ.

    Μιλά η Αγία Γραφή για "ομοούσιον"



    Ανώνυμος15/5/18, 9:52 μ.μ.



    Μήπως λοιπόν είναι και η αποτείχιση δόγμα όπως τό " ομοούσιον";



    Πατερική Παράδοση15/5/18, 10:32 μ.μ.



    Η αποτείχιση είναι Εντολή. Εξέλθετε εκ μέσου αυτών και αφορίσθητε. Και χαίρειν αυτοίς μη λέγητε. Εσείς δεν λέτε μόνο χαίρειν, αλλά και κοινωνείτε από τα χέρια των αιρετικών και όσων κοινωνούν μαζί τους.

    ReplyDelete




  2. Ο κ. Σημάτης  δεν  εμφάνισε  τό ακόλουθο  σχόλιό μου που του  έστειλα  . Απορούμε  γιατί  !   Τό θεώρησε   άνευ περιεχομένου ;





    Και εσείς πού το ξέρετε οτι  εμείς  χαιρετούμε  τους οικουμενιστές ;  Όταν λέτε κάτι που δεν ξέρετε  αυτό είναι ψεύδος  . Ο Χριστός είναι η Αλήθεια  και δεν έχει ανάγκη απο τό ψεύδος . Είναι ξένος πρός αυτό . Όλα τά άλλα είναι δικά σας αυθαίρετα συμπεράσματα . Η Αγία Γραφή μιλά  για την εντολή της ομολογίας , όμως δεν  προσδιορίζει  την μορφή και τό σχήμα  αυτής της ομολογίας .  Τό ίδιο  και οι Ιεροί Κανόνες  και η Ιερή Παράδοση .  Η Ιερή Παράδοση περιέχει  από  χαστούκια  μέχρι  την άκρατη οικονομία   και ανοχή .  Μήπως  κάτι από αυτές  τις  μορφές  ομολογίας  μπορούν  νά γίνουν νόμος   και δόγμα  ;   Έχουμε ιδεί και τό φαινόμενο αδελφοί νά  τηρούν τό σχήμα της αποτείχισης  ακραιφνώς  χωρίς όμως τό περιεχόμενο που είναι η ομολογία . Δηλαδή τό σχήμα   της αποτείχισης  αφίσταται  του περιεχομένου της ομολογίας   και αυτονομείται  ως νεκρός  τύπος

    ReplyDelete






  3. Μπορεί  κ. Σημάτη ,  νά μέ κατηγορήσει κανείς  οτι  έδωσα  μερικές  κλωτσιές  -- γυναίκα πράμα --- στό προαύλιο του  Αγίου Νικολάου .  Ομως οτι  διαγκωνίζομαι  για την φιλία  του κ. Ιγνατίου  μέ την Φρειδερίκη και την Αντιγόνη  αυτό  είναι αδύνατον . Δεν θα μπορούσα άλλωστε !  Σε αυτό το ταλέντο είναι αχτύπητες ! 



    Επίσης   γνωρίζετε  πολύ καλά  ως επιφανείς  αυτούς  που κάθε μέρα  έχετε  στό στόμα  σας  , οτι κάθε  άλλο παρά  φιλαράκια  είναι μέ  τους οικουμενιστές . Εδώ ξέρετε  άν τό πάτωμα  του σπιτιού τους είναι γυαλιστερό και  καλοσκουπισμένο  και αγνοείτε  τά πιό σπουδαία ;  Σταματήστε  επιτέλους  όλες  αυτές  τις  ανοησίες  , οτι εσείς  κουράζεστε  καί ομολογείτε και  υποφέρετε  , ενώ οι άλλοι  "βολεύονται  εν πάση πονηρία"  .  Έχετε γίνει πιά  αστείοι !

    ReplyDelete