Friday, May 18, 2018

ΕΝΑ ΔΟΛΙΟ ΚΑΙ ΠΡΟΒΑΚΑΤΟΡΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ


ΕΝΑ ΔΟΛΙΟ ΚΑΙ ΠΡΟΒΑΚΑΤΟΡΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε, στο ιστολόγιο “Πατερική Παράδοση”, το ακόλουθο κείμενο του Δ.Π.:

“Επιτρέπεται ο αγώνας ενάντια στην Παναίρεση του Οικουμενισμού να μπλεχτεί στα γεωπολιτικά παιχνίδια που παίζονται στην Ουκρανία;  

Η μη Μνημόνευση του Κυρίλλου στην Ουκρανία από επισκόπους του Μητροπολίτη Ονούφριου γίνεται για πολιτικούς και όχι δογματικούς λόγους

«Το όνομα του Πρώτου δηλ. του Μητροπολίτου Ονουφρίου θα μνημονεύεται στις λειτουργίες μετά το όνομα, του Πατριάρχη Μόσχας Κυρίλλου. Αυτό είναι φυσικά κατανοητό. Αλλά ξέρετε, σήμερα υπάρχουν Ναοί στην Ουκρανία που ανήκουν στο Πατριαρχείο Μόσχας, αλλά δεν μνημονεύουν τον Πατριάρχη Κύριλλο παρά μόνο το όνομα του Μητροπολίτη Ονουφρίου. Αυτό συμβαίνει “για λόγους εκκλησιαστικής ειρήνης”. Δεν αποτελεί για κανέναν μυστικό, ότι με την έναρξη του πολέμου στην ανατολική Ουκρανία ο λαός ζήτησε από τους ιεράρχες του να μην μνημονεύουν τον Πατριάρχη Μόσχας.

“Να μνημονεύετε τον Ονούφριο αλλά όχι τον Πατριάρχη” με παρακάλεσε μία φορά ένα μέλος της ενορίας μου, τον ρώτησα “γιατί;”. “Γιατί είδα ότι με την έναρξη του πολέμου μέλη της ενορίας εγκαταλείπουν τον ναό μόλις ακούσουν το όνομα του Πατριάρχη Μόσχας. Για να μην χάσετε ανθρώπους σαν και μένα θα σας παρακαλούσα να μνημονεύετε μόνο τον Μητροπολίτη Κιέβου“ (2 Δεκεμβρίου 2017, Alexander Drabinko, Μητροπολίτης Perejaslaw-Chmelnizkij και  Winschnjowoje της Ουκρανικής Εκκλησίας που υπάγεται στην Μόσχα, ουκρανικά Oleksandr Drabynko).

Πουθενά λοιπόν δεν αναφέρεται ως λόγος διακοπής μνημόνευσης η αιρετική πρακτική του Κυρίλλου, παρά μόνο εθνικοί λόγοι.

Πώς είναι, λοιπόν, τόσο σίγουροι οι δικοί μας κληρικοί που πάνε στην Ουκρανία, ότι όλα έχουν αντιαιρετικό χαρακτήρα;

Γιατί πάνε και ανακατεύονται σε καταστάσεις που ακόμα και για τους ουκρανούς επισκόπους είναι δύσκολο να κατανοηθούν και ερμηνευτούν;”

Ένα προβοκατόρικο άρθρο, για να είναι πειστικό, πρέπει μεν να πλασάρει επιδέξια τo ψέμμα σαν αλήθεια, αλλά πρέπει να περιέχει και ορισμένες αλήθειες.

Ποιες είναι οι αλήθειες που καταγράφει το πιο πάνω άρθρο;

Ότι, εξαιτίας της λιμοκτονίας εκατομμυρίων Ουκρανών από τους Σοβιετικούς, την εποχή του Στάλιν, ένα μεγάλο ποσοστό των Ουκρανών τρέφει βαθύ εθνικό μίσος εναντίον των Ρώσσων. 

Ως εκ τούτου δεν θέλουν η Εκκλησία της Ουκρανίας να έχει σχέσεις με το Πατριαρχείο Μόσχας, αφού θεωρούν το Ρωσσικό Πατριαρχείο ως τον εκτελεστικό βραχίονα του Ρωσσικού ιμπεριαλισμού στις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. 

Γι’ αυτό είναι αληθέστατο ότι πολλοί Ουκρανοί, που δεν είναι Οικουμενιστές και δεν συμφωνούν με τους σχισματικούς του Πατριάρχη του Κιέβου Φιλάρετου, δεν θέλουν οι ιερείς τους να μνημονεύουν τον Πατριάρχη Ρωσσίας Κύριλλο, αλλά μόνον τον Μητροπολίτη Ουκρανίας Ονούφριο.

Μέχρις εδώ το άρθρο λέγει την αλήθεια. 

Από εδώ και πέραν αρχίζει η προβοκάτσια και η διαστρέβλωση. Ο συντάκτης του άρθρου προσπαθεί, αφενός μεν να θέσει εν αμφιβόλω το ομολογιακό φρόνημα του Αρχιεπισκόπου Μπατσέν Λογγίνου, και ταυτόχρονα να βάλει σφήνα μεταξύ του Αρχιεπισκόπου Λογγίνου και του π. Θεόδωρου Ζήση και των άλλων αντιοικουμενιστών.

Τι κάνει δηλαδή; Προσπαθεί να παρουσιάσει την Αποτείχιση του Αρχιεπισκόπου Λογγίνου ως καρπό του εθνικού μίσους τω Ουκρανών προς τους Ρώσσους και όχι ως καρπό του ομολογιακού φρονήματος του Ουκρανού ιεράρχη.

Αληθεύει αυτή η κατηγορία;

Κάθε άλλο!

Ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Μπατσέν κ. Λογγίνος είναι ένας Ομολογητής -με την όλη σημασία του όρου-Αρχιεπίσκοπος, ο οποίος δεν θα διστάσει, αν χρειαστεί, να ανατινάξει στον αέρα ακόμη και το τεράστιο και σπουδαιότατο φιλανθρωπικό έργο, που δημιούργησε, εκ του μηδενός, για να δώσει ορθόδοξη Ομολογία πίστεως. 

Η προσπάθεια διαμφισβήτησης των ελατηρίων του Αρχιεπισκόπου Λογγίνου είναι κυριολεκτικά αισχρή ενέργεια και προδίδει την ταυτότητα του όντως αισχρού συντάκτη του άρθρου.

Το άρθρο, όμως, στοχεύει πολύ πιο πέρα, από το να δυσφημήσει, με συκοφαντίες, τον όντως ενάρετο και Ομολογητή Αρχιεπίσκοπο Μπατσέν Λογγίνο.

Ο πραγματικός λόγος που συνετάχθη, είναι για να ψυχράνει τις σχέσεις του Αρχιεπισκόπου Λογγίνου με τους αντιοικουμενιστές, για να περάσουν τα σχέδια της απονομής Αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία της Ουκρανίας ανενόχλητα. 

Ως εικός, οι πλείστοι αντιοικουμενιστές, βλέπουν, με εχθρότητα, το αίτημα για την Αυτοκεφαλία της Εκκλησίας της Ουκρανίας, επειδή διαπιστώνουν ότι οι σχισματικοί του Φιλάρετου είναι Οικουμενιστές, ενώ ο Μητροπολίτης Ονούφριος είναι αντιοικουμενιστής και άγιος ιεράρχης.

Για να διασπάσει, λοιπόν, την άτυπη συμμαχία των αντιοικουμενιστών με τον Μητροπολίτη Ονούφριο και προπαντός με τον Αρχιεπίσκοπο Λογγίνο, ο συντάκτης του άρθρου προσπαθεί να βάλει σφήνα στις σχέσεις τους.

Επομένως ποια πρέπει να είναι η δική μας στάση;

Μας ενδιαφέρουν δύο παράμετροι: Αφενός μεν να διατηρηθεί αλώβητη η ενότητα της Ορθοδόξου Εκκλησίας και αφετέρου να μην βγει κερδισμένος ο Οικουμενισμός, από τις διεργασίες, που αφορούν την παραχώρηση Τόμου Αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία της Ουκρανίας.

1 comment:

  1. Οι δυτικοί Ουκρανοί είναι φυλετικά διαφορετικοί από τους ανατολικούς είναι Ρουθήνοι ουνίτες ενώ οι άλλοι ορθόδοξοι Ρώσοι. Άσε που η Ουκρανία αποτελείται από 50 φυλές. Η χώρα αυτή βασικά είναι ενα κατασκεύασμα σαν φυλή ουκρανική μέχρι τα τελη του 19ου αιώνα δεν υπήρχαν. Αυτοί οι ουνίτες ήταν συνεργάτες με τους γερμανούς και κατέσφαξαν τους γείτονες Πολωνούς που ζούσαν μαζί έτσι δυτικά δημιούργησαν ενα κράτος δικό τους.Τα περι γενοκτονίας ισχύουν για όλη την Σοβ. Ένωση αλλού τους εκτελούσαν. Υπήρχε νούμερο που έπρεπε να πιάσει κάθε οργάνωση δρούσαν βάση αριθμών.

    ReplyDelete