Monday, January 12, 2015

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΣΥΡΜΟ ΤΟΥ π. ΙΩΗΛ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ



ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΑΦΕΛΕΙΣ(;) ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΙ

(ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΣΥΡΜΟ ΤΟΥ π. ΙΩΗΛ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ)

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Διάβασα με ενδιαφέρον το άρθρο του κ. Ιωάννη Μπουγά, Δρος Θεολογίας, το σχετικό με τους Διαλόγους και τους διαφωνούντες με αυτούς(amen.gr). Εν πρώτοις ο κ. Μπουγάς σχολιάζει τα διαδραματισθέντα στο Φανάρι κατά τη θρονική εορτή του Οικουμενικού Πατριαρχείου, όπου πραγματοποιήθηκαν προκλητικές ενέργειες που φανερώνουν κραυγαλέες παραβάσεις των ιερών κανόνων. 

Υπενθυμίζω επιτροχάδην την ευλογία του παπικού εκκλησιάσματος από τον Οικουμενικό Πατριάρχη σε παπικό ναό της Πόλης ,το προκλητικό υμνολόγημα (γράφε παραληρηματικό εφεύρημα) για τον Πάπα στον εσπερινό, τους εναγκαλισμούς του Πατριάρχου με τον Πάπα κατά τη θεία λειτουργία κ.ο.κ.. Σ’ όλα αυτά ο συγγραφέας του άρθρου δεν είδε τίποτε το κακό. Δεν γνωρίζει ότι υπάρχουν ιεροί κανονές που απαγορεύουν τον συναγελασμό με αιρετικούς; Αντ’ αυτού είδε “ιδεοληπτικές αντιδράσεις στους διαλόγους”. 

Θα επαναλάβουμε, πάλιν και πολλάκις, ότι ΔΕΝ είμεθα εναντίον των διαλόγων. Υπάρχουν πλαίσια “α έθεντο οι Πατέρες ημών” και με βάση αυτά πρέπει να διαλεγόμεθα με τους εν τη πλάνη όντας αιρετικούς οιουδήποτε φυράματος (από παπικούς μέχρι προτεστάντες και μονοφυσίτες κ.τ.ο.). 

Κλασσικό παράδειγμα σύγχρονου διαλόγου είναι ο τρόπος που διαλέχθηκε  ο μακαριστός αρχιμανδρίτης Γεώργιος Γρηγοριάτης με τον Αιγύπτιο μονοφυσίτη “επίσκοπο” Μπισόυ. 

Το πιο προκλητικό, όμως, είναι ότι ο κ. Μπουγάς επικαλείται τη μαρτυρία του π. Ιωήλ Γαννακόπουλου για να στηρίξει τις έωλες θέσεις του. Δεν διαφωνούμε με τον π. Ιωήλ ότι πρέπει να αγαπούμε όλους, αναμφίβολα και τους κακοδόξους. 

Ας κάμει τον κόπο ο κ. Μπουγάς να διαβάσει το αντιαιρετικό βιβλίο του π. Ιωήλ “Διάλογος Ορθόδοξου και Ευαγγελικού” και θα καταλάβει ότι η αγάπη του δεν τον εμποδίζει να κάνει διαλόγους με τους αιρετικούς χωρίς να παραβιάζει τους ιερούς κανόνες και να τους ποδοπατά, όπως κάνουν αυτοί που θαυμάζει ο ίδιος. 

Ας ακούσει τι έλεγε ο π. Ιωήλ και θα καταλάβει ότι δεν είναι υποστηρικτής των περιφρονητών των ιερών κανόνων. 

Ελεγε ο μακαριστός αρχιμανδρίτης: “Οι Πατέρες προσηύχοντο πολύ, αγρυπνούσαν πολύ, ενήστευαν πολύ, αγαπούσαν την πτωχείαν και την απλότητα, εμίσουν το κοσμικό φρόνημα, επολέμουν τας πλάνας…” (Αρχ. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου, Ανέκδοτα Ιωήλ Γιανακόπουλου σελ. 19). 

Αυτό το τελευταίο ίσως τον βοηθήσει να καταλάβει ότι ο π. Ιωήλ δεν μπορεί να γίνει νεροκουβαλητής στο μύλο του πατριάρχη Αθηναγόρα, επειδή στα 1966 του έγραψε απαντητική επιστολή, όπου μιλούσε για αγάπη προς τους ετεροδόξους. Εξάλλου στην ίδια επιστολή ο αοίδιμος αρχιμανδρίτης ξεκαθαρίζει ότι “η ενότης, λόγω των δογματικών μας διαφορών είναι πολύ μακράν”. Ελπίζω να θυμάται ο κ. Μπουγάς ότι ο π. Ιωήλ απεδήμησεν εις Κύριον στις 23.12.1966. Νομίζει ότι αν ζούσε σήμερα θα έπλεκε εγκώμια στους οικουμενιστές και στις απαράδεκτες, αχρείαστες και προ πάντων άκαρπες αγαπολογίες τους και κυρίως στις απανωτές παραβασεις των ιερών κανόνων; 

Φυσικά ο κ. Μπουγάς άλλα βλέπει. Βλέπει ότι η Κωνσταντινούπολη και η Ρώμη είναι “αδελφές Εκκλησίες”!!! Μα καλά, κοτζάμ θεολόγος με διδακτορικό δεν γνωρίζει ότι η εκπεσούσα Ρώμη ευρίσκεται εν αιρέσει, πτώσει και αποστασία; 

Ας διαβάσει τον Αγιο Ιουστίνο Πόποβιτς και θα το μάθει. 

Ας διαβάσει το βιβλίο του π. Επιφανίου Θεοδωροπούλου “Αρθρα, μελέται, επιστολαί” (αφού  τον αποκαλεί αγία μορφή) και θα μάθει τι έλεγε για τον Αθηναγόρα.

No comments:

Post a Comment