Saturday, August 4, 2012

Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΛΕΜΕΣΟΥ


Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΛΕΜΕΣΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==========

Το αίτημα της ιερωσύνης των γυναικών χτυπά ευκρινώς την πόρτα της Ορθοδοξίας. Οσο και αν η υλοποίηση του αιτήματος είναι - επί του παρόντος - ανέφικτη, οφείλουμε να προσέξουμε όλα τα βήματα που οδηγούν προς αυτή την κατεύθυνση.

Εξ όσων εμείς τουλάχιστον γνωρίζουμε δεν έχει δημοσιευθεί ακόμη η απόφαση της Συνοδικής Επιτροπής για τα θέματα λατρείας, που στηρίχθηκε στην πραγματεία του γνωστού νεωτεριστή Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής της Θεσσαλονίκης κ. Θεόδωρου Γιάγκου και η οποία στη συνέχεια έγινε απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου.

Αγνωστον αν η σχετική γνωμοδότηση του κ. Γιάγκου ενεκρίθη ως υπεβλήθη ή αν η αρμόδια συνοδική επιτροπή ή και η Σύνοδος έκαναν παρεμβάσεις στο κείμενο που συνέταξε ο κ. Καθηγητής.

Ελπίζουμε ότι σύντομα θα δημοσιευτεί η γνωμοδότηση του κ. Καθηγητή στο επίσημο περιοδικό της Εκκλησίας της Κύπρου "Απόστολος Βαρνάβας" ή σε κάποιο άλλο επιστημονικό έντυπο και ότι θα δούμε στη συνέχεια τι ακριβώς διαλαμβάνει και η σχετική απόφαση της Ιεράς Συνόδου που στηρίχθηκε σε αυτήν.

Αυτό που σίγουρα γνωρίζουμε είναι η απαράδεκτη και αντικανονική πρακτική που ακολουθεί από χρόνια ο Αγιος Λεμεσού, ο οποίος συγκρότησε χορούς γυναικών οι οποίοι ψάλλουν σε παρεκκλήσια ή και ενοριακούς ναούς κατά τη διάρκεια αγρυπνιών, ενώ υπάρχουν διαθέσιμοι άντρες ψάλτες.

Ευχόμαστε διακαώς η απόφαση της Συνόδου να έθεσε τέρμα στην αντικανονική πρακτική του Αγίου Λεμεσού και όχι να έδωσε τη συγκατάθεσή της για τη συνέχιση της αντιπαραδοσιακής πρακτικής.

Βεβαίως άλλο ειδική ιερωσύνη του ανώτερου κλήρου (διακόνου, πρεσβυτέρου και επισκόπου) και άλλο ιερωσύνη του κατώτερου κλήρου (αναγνώστη, ψάλτη, υποδιακόνου, διακόνισσας κτλ.).

Αλλά η απαρχή για την πραγμάτωση των στόχων των νεοφιλελεύθερων θεολόγων και κληρικών γίνεται με τα σταδιακά βήματα απομάκρυνσης από την Ιερά Παράδοση.

Γι’ αυτό και ελπίζουμε ότι το θέμα αντιμετωπίστηκε κατά Θεόν από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου.

Παραθέτουμε στη συνέχεια ένα αξιόλογο άρθρο του διακεκριμένου ιεράρχη και ορθόδοξου θεολόγου Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Γόρτυνος Ιερεμία αφ’ ενός μεν για να καταρτιστούν ορθόδοξα οι αναγνώστες και αφ’ ετέρου για να δώσει απάντηση στους αντιπαλαίοντες λογισμούς σε όσους υπέκυψαν ή έχουν τον πειρασμό να υποκύψουν σε αντορθόδοξες, αντιπαραδοσιακές και αντικανονικές πρακτικές.

Λόγω της έκτασης του άρθρου του Σεβασμιότατου Γόρτυνος θα το δημοσιεύσουμε σε συνέχειες, όπως κάνουμε πάντοτε με εκτενή άρθρα, επειδή είμαστε απολύτως πεπεισμένοι ότι δεν διαβάζονται τα εκτενή άρθρα.

*****

ΓΙΑΤΙ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΙΕΡΕΑΣ

Του Σεβ. Μητροπολίτη Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Ἰερεμία
==============

Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΡΩΤΟ ΕΜΠΟΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
___________

1.) Τό πρῶτο ἐπιχείρημα στό γιατί ἡ γυναίκα δέν μπορεῖ νά γίνει ἱερεύς, το παίρνω ἀπό τήν παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας.

Πουθενά, οὔτε στήν Ἁγία Γραφή οὔτε στά βιβλία τῶν ἁγίων Πατέρων ἤ στά ἱερά Συναξάρια, πουθενά, λέγω, δεν βλέπουμε τήν γυναίκα νά λειτουργεῖ ὡς ἱερέας.

Μόνο στήν εἰδωλολατρία φαίνεται ἡ γυναίκα ὡς ἱέρεια.

(Συνεχίζεται)

No comments:

Post a Comment