Thursday, November 16, 2017

ΤΡΙΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΝ ΤΙΣ ΦΙΕΣΤΕΣ ΤΗΣ “ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑΣ”

ΤΡΙΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΝ ΤΙΣ ΦΙΕΣΤΕΣ ΤΗΣ “ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑΣ”
=====


Πεμπτουσία! Η γυναίκα του Καίσαρα πρέπει και να είναι και να φαίνεται τίμια!

Του ιστολογίου katanixis.gr
=====

Ο δρόμος προς την κόλαση είναι, λένε, στρωμένος με καλές προθέσεις. Αντί να στήνουν περιττά Συμπόσια πολυτελείας και να πανηγυρίζουν 18 χρόνια πορείας της Βατοπαιδινής Πεμπτουσίας, μήπως θα έπρεπε να συλλογιστούν το ρόλο του μέσου, για το θέμα του Οικουμενισμού και της ψευδοσυνόδου του Κολυμπαρίου;

Φυσικά είναι συνένοχη η Πεμπτουσία στην επιχειρούμενη βίαιη επιβολή του Οικουμενισμού στην Ορθοδοξία.

Είναι δε ένοχη και η σιωπή της, για τις διώξεις των κληρικών και μοναχών, που διέκοψαν τη μνημόνευση του Επισκόπου τους, για τις παράνομες διακοπές μισθοδοσίας και τα Επισκοπικά δικαστήρια "παρωδία" που στήθηκαν με έπαθλο μητροπολιτικό θώκο.

Αν σε όλο αυτό προσθέσει κανείς τις δηλώσεις του ηγουμένου της μονής Βατοπαιδίου, περί "ομολογίας" στην εποχή μας, τότε ο ακριβέστερος σχολιασμός θα ήταν: ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ

*****


ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ “ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ”
=====  

Δυστυχῶς οἱ πιστοὶ ξεχνοῦν, ἢ «βαριοῦνται νὰ θυμηθοῦν»! Πρόσφατα ὁ διὰ τῶν δωρεῶν κοτόπουλων «ὑπέρ-μητροπολίτης» Ἑλλάδος, δηλ. ὁ Καθηγούμενος Ἐφραὶμ Βατοπεδίου, ἐναντιούμενος στοὺς λόγους καὶ τὶς πράξεις τῶν Ἁγίων τῆς Ἐκκλησίας μας, καταδίκασε τὴν Διακοπὴ Μνημοσύνου ὡς ἐνέργεια ἀντικανονικὴ καὶ αἱρετική, δηλώνοντας βαρύγδουπα ὅτι: Χωρὶς Ἐπίσκοπο δὲν δύναται νὰ γίνει ἀποτείχιση. Ὅσοι ἀποτειχίζονται εἶναι ἐκτὸς Ἐκκλησίας!

Περιέλουσε, μάλιστα, μὲ ὕβρεις καὶ συκοφαντίες τοὺς Ἁγιορεῖτες μοναχοὺς ποὺ ἀποτειχίστηκαν· εἶπε συγκεκριμένα:
«Οἱ Πατέρες σταματοῦσαν τὴν μνημόνευση, ἐφ’ ὅσον ὑπῆρχε μία σύγκλητος μεγάλη ἐγκρίτων πνευματικῶν καὶ μετὰ πόνου, ἄχρι καιροῦ, ἔκαναν αὐτὸ τὸ πρᾶγμα [σ.σ.: Γιατί περιπίπτεις γέροντα Ἐφραίμ, σὲ τέτοιο σημεῖο διαστροφῆς τῆς ἱστορικῆς ἀλήθειας; Ποιά σύγκλητο εἶχε ὁ ἅγιος Μάξιμος; Μόνος του δὲν ἀντιμετώπισε τὴν τότε σύγκλητο; Οἱ ἄρχοντες καὶ οἱ Ἐπίσκοποι δὲν τοῦ ἔκοψαν χέρι καὶ γλῶσσα, γιὰ νὰ βγάζεις ἐσὺ σήμερα γλῶσσα ἐναντίον του, γέροντα, διαστρέφοντας τὴν ἱστορικὴ ἀλήθεια τῶν αἱματοβαμμένων ὁμολογιακῶν πράξεων αὐτοῦ καὶ ἄλλων Ἁγίων;]. Σήμερα αὐτοί (κατ’ ἀρχὴν ἐγὼ ξέρω τοὺς Ἁγιορεῖτες) οἱ περισσότεροι εἶναι ἀναρχικοί(sic), εἶναι ἀντάρτες ποὺ ἔφυγαν ἀπὸ τὰ μοναστήρια τους καὶ κρίνουν τοὺς Ἡγουμένους. Καὶ κατηγοροῦν ἐμᾶς τοὺς Ἡγουμένους. Πολλὲς φορὲς βλέπουμε μερικοὺς ἐκτροχιασμούς, ναί, ἀλλὰ «κρεῖττον ἡ ἑνότης τῆς Ἐκκλησίας». Εἶναι ἀρρωστημένα πράγματα αὐτά. Καὶ αὐτοὶ ποὺ τὰ κάνουν, νὰ μὴν πῶ ὅλοι, εἶναι μὲ μιὰ ἐπιπολαιότητα».

Στὴν ἐρώτηση ἀκροατή: «Γιατὶ στὴν Κρήτη οἱ Ἐπίσκοποί μας εἶπαν, ὅτι οἱ αἱρέσεις εἶναι Ἐκκλησίες», ὁ γ. Ἐφραὶμ ἀπάντησε:

Γ. Ἐφραίμ: «Δὲν εἶπαν ἔτσι. Εἰς τὴν Κρήτην ἔγινε ἡ ἐπισήμανση εἰς τὴν Πίστιν εἰς τὴν Μίαν, Ἁγίαν, Καθολικὴν καὶ Ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν. Ἄλλο, ἄλλο. Αὐτὸ σᾶς τὸ ἀπάντησα» (ἐδῶ).

*****


ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
=====

Τόσον ο “υπερμητροπολίτης” Εφραίμ της Μονής Βατοπαιδίου όσο και ο πνευματικός του αδελφός Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος, λέγουν τα ίδια πλανεμένα πράγματα για την αποτείχιση.

Καταρχήν συγχύζουν το σχίσμα με την αποτείχιση που δείχνει είτε μεγάλη θεολογική αγραμματωσύνη, είτε κακοήθη διαστροφική ερμηνευτική των Ιερών Κανόνων.

Είναι εντελώς απαράδεκτος και αμάρτυρος στην Ιστορία της Εκκλησίας ο ισχυρισμός του Αρχιμανδρίτη Εφραίμ ότι μόνον επίσκοποι μπορούν να κάνουν αποτείχιση.

Δεν θα παραθέσουμε παραδείγματα από την Ιστορία της Εκκλησίας.

Θα περιοριστούμε να υπενθυμίσουμε ότι ο Γέροντας Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος έδωσε κανονική στήριξη στην αποτείχιση που έκανε ο τότε Ιερομόναχος Εφραίμ (νυν Αρχιμανδρίτης Εφραίμ της Αριζόνας) που ασκείτο εκείνη την εποχή στο κελλί του Αγίου Αρτεμίου στην Προβάτα του Αγίου Όρους, παρόλον ότι ούτε επίσκοπος ετύγχανε, ούτε καν ηγούμενος Μονής.

Αντί να παριστάνει τον μεγάλο κανονολόγο ο Αρχιμανδρίτης Εφραίμ -με αποτέλεσμα να γελούν σε βάρος του ακόμη και οι κότες-, καλύτερα να φρεσκάρει στη μνήμη του όσα υπέρ της αποτείχισης έγραψε ο Γέροντας Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος σε παλαιότερα έργα του αλλά και στο πρόσφατα εκδοθέν βιβλίο του “Άρθρα, Μελέται, Επιστολαί, Τόμος β΄, Σταμάτα 2017."

No comments:

Post a Comment