Tuesday, September 24, 2019

Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ


Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε στο ιστολόγιο “Φως Φαναρίου”: 

“Είπε ο Παναγιώτατος, κ. Βαρθολομαίος:

“Πέραν των σημαντικών δογματικών αποφάσεών της, η εν Χαλκηδόνι Δ´ Οικουμενική Σύνοδος εθέσπισε και 30 κανόνας, μεταξύ των οποίων ιδιαιτέραν σημασίαν διά την Εκκλησίαν Κωνσταντινουπόλεως έχουν οι 9ος και 17ος κανόνες περί του εκκλήτου, οι οποίοι καθορίζουν το προνομιακόν δικαίωμα του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως να δέχεται μόνος αυτός τελεσιδίκως και αμετακλήτως εν τη έδρα αυτού προσφυγάς επί αμφισβητήσεων προκυπτουσών παρά τοις άλλοις Πατριαρχείοις και ταις άλλαις Εκκλησίαις, και κυρίως ο περιλάλητος 28ος κανών, ο οποίος επεκύρωσε και εξειδίκευσεν έτι περαιτέρω τον 3ον κανόνα της εν Κωνσταντινουπόλει Β´ Οικουμενικής Συνόδου περί αποδόσεως εις τον της Νέας Ρώμης Θρόνον ίσων προνομίων με αυτά του Θρόνου της Πρεσβυτέρας Ρώμης, ως και περί της υπερορίου δικαιοδοσίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου διά την διαποίμανσιν όλων των περιοχών που ευρίσκονται εκτός των ορίων καθωρισμένης τινός εκκλησιαστικής δικαιοδοσίας”, ανέφερε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος και σε άλλο σημείο της ομιλίας του επεσήμανε: 

“Η διαχρονική αξία του δογματικού και κανονικού έργου της Συνόδου της Χαλκηδόνος αποδεικνύεται και σήμερον τρανώς εις τας διορθοδόξους και διεκκλησιαστικάς σχέσεις και εις την μαρτυρίαν της Ορθοδόξου Εκκλησίας και της θεολογίας της εν τω συγχρόνω κόσμω. 

Η πρόσφατος χορήγησις καθεστώτος Αυτοκεφαλίας εις την Ουκρανίαν αναδεικνύει την επικαιρότητα των ανωτέρω συνοδικών αποφάσεων αναφορικώς προς την σημαντικήν ταύτην πρωτοβουλίαν του καθ᾿ ημάς Οικουμενικού Θρόνου και ως προς την αναγνώρισιν αυτής εκ μέρους των λοιπών Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών, επί τη βάσει του σεβασμού αμετακινήτων θεσπισμάτων της εν λόγω Συνόδου”.

Παναγιώτατε! Αν τα πράγματα είναι τόσο απλά, όπως τα περιγράφετε, για ποιο λόγο καμία Ορθόδοξη Εκκλησία πλην του Οικουμενικού Πατριαρχείου δεν αναγνώρισε την Αυτοκεφαλία της Εκκλησίας Ουκρανίας;

Είναι εύκολο να λέτε ποια είναι τα προνόμια του Οικουμενικού Θρόνου, αλλά, αν τα προνόμια αυτά δεν αναγνωρίζονται από τις 15 Αυτοκέφαλες Εκκλησίες με εξαίρεση το Οικουμενικό Πατριαρχείο και την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας, είναι αρκετό να οχυρώνεστε πίσω από την ερμηνεία που δίνετε στους σχετικούς Κανόνες που κατοχυρώνουν τα προνόμια του Οικουμενικού Θρόνου;

Προπαντός! Αυτή η προσέγγιση πώς βοηθά, άραγε, την Ορθόδοξη Εκκλησία, η οποία σήμερα βρίσκεται αντιμέτωπη με το φάσμα Πανορθόδοξου Σχίσματος το οποίο μπορεί να διαρκέσει ακόμη και αιώνες;

4 comments:

  1. Ο παναγιώτατος πατριάρχης προσπαθεί νά διαποιμάνει τον λαό του Θεού ή προσπαθεί νά επιφέρει σύγχυση σε εμάς τους απλουστέρους που δεν παίζουμε στα δάκτυλα τους Κανόνες της εκκλησίας και τις αποφάσεις των οικουμενικών Συνόδων ; Γι αυτό χρειάζεται η ερμηνεία των Ιερών Κανόνων απο τιμίους και δοκίμους θεολόγους , για νά μας γλυτώνουν απο αυτές τις φακιρικές καταχρήσεις των απο πονηρούς , που τολμούν νά δώσουν στούς Ιερούς Κανόνες την ερμηνεία που θέλουν .

    Μήν μέ ρωτήσει κάποιος τον αριθμό της κωδικοποίησης των Ιερών Κανόνων και την Οικουμενική Σύνοδο , που τους θέσπισε . Όποιος θέλει άς ανατρέξει σε άλλο κεφάλαιο των δημοσιεύσεων , όπου ξαναέγινε λόγος για το έκκλητο . Η ουσία και το πνεύμα των Ιερών Κανόνων στους οποίους προφανώς αναφέρεται ο παναγιώτατος είναι τελείως διαφορετικό απο αυτό που μας παρουσιάζει . Αυτοί οι Ιεροί Κανόνες αμφισβητούσαν την κυριαρχική εξουσία και το έκκλητο των εκκλησιών στον πατριάρχη Ρώμης και αναγνώριζαν την εξουσία του εκκλήτου και στο πατριαρχείο Κων/πόλεως , κρινόμενο το πατριαρχείο Κων /πόλεως ως μία "επαρχιακή " αυτοκέφαλη εκκλησία σχετικά μέ το πατριαρχείο Ρώμης , το οποίο είχε το πρωτείο τιμής και γοήτρου ανάμεσα σε όλα τά υπόλοιπα πατριαρχεία . Ο σκοπός του Κανόνος ήταν νά περιορίσει την εξουσία της πρώτης εκκλησίας της Ρώμης αναγνωρίζοντας τις ίδιες αρμοδιότητες και στά " υφιστάμενα " πατριαρχεία " .Ό,τι λοιπόν αμφισβητούν οι Ιεροί Κανόνες στην εκκλησία της Ρώμης , το παραχωρούν στην εκκλησία της Κων /πόλεως ; Αυτό κατάλαβε ο πατριάρχης απο την ανάγνωση των σχετικών Ιερών Κανόνων ; Η εκκλησία της Κων /πόλεως κανένα πρωτείο εξουσίας δεν κληρονόμησε απο την εκκλησία της Ρώμης , γιατί δεν το είχε και η Ρώμη . Μάρτυρες οι σχετικοί Ιεροί Κανόνες , που παραχωρούν το έκκλητο σε ένα " δευτερεύον " πατριαρχείο δηλαδή της Κων/ πόλεως . Αναφερόμαστε σε " δευτερεύουσες " και " υποδεέστερες " εκκλησίες μόνον μέ την έννοια του πρωτείου τιμής και όχι εξουσίας . Όποια σχέση είχε το πατριαρχείο Ρώμης το 451 μ.Χ μέ το πατριαρχείο Κων /πόλεως , έχει και σήμερα η Νέα Ρώμη μέ το Πατριαρχείο Μόσχας ! Τον 5ο αιώνα δεν υπήρχε κάν το πατριαρχείο Μόσχας , ώστε οι σχετικοί Ιεροί Κανόνες νά αναγνωρίζουν τό έκκλητο και σε αυτή την εκκλησία . Πρέπει νά γίνει η αναγωγή των Ιερών Κανόνων της 4ης Ουκουμενικής Συνόδου στα σημερινά δεδομένα και νά μήν προσπαθεί ο πατριάρχης νά μας μπλέξει μέ το γράμμα του νόμου . Πρέπει νά αναζητήσουμε το πνεύμα των Ιερών Κανόνων , το οποίο φυσικά δεν είναι μία ελεύθερη ερμηνεία κατα το δοκούν . Μάς θυμίζει το γνωστό ανέκδοτο . Το μπουζούκι είναι όργανο . Ο αστυνομικός είναι όργανο . Αρα ο αστυνομικός είναι μπουζούκι!

    Ο μητροπολίτης Ναυπάκτου παρά τις φιλότιμες προσπάθειες νά στηρίξει τις πατριαρχικές αυθαιρεσίες , δεν τόλμησε νά δικαιολογήσει το έκκλητο του Οικουμενικού πατριαρχείου επί της εκκλησίας της Ουκρανίας . Για το έκκλητο μας είπε νά ρωτήσουμε τον πατριάρχη !

    Ο παναγιώτατος εκανε την θεολογία και τους Ιερούς Κανόνες " μπουζούκι " ! Το μπουζούκι παίζει ό, τι δεξιοτεχνικά του παίξουμε στά δάκτυλα . Ο παναγιώτατος παίζει τους Ιερούς Κανόνες δεξιοτεχνικά στά δάκτυλα . Αρα οι Ιεροί Κανόνες είναι μπουζούκι !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ουαο!!! Επιτέλους βρέθηκε ερμηνευτής των κανόνων των οικουμενικών συνόδων μετά από 1500 χρόνια!
      ΥΓ: μια αφιέρωση' "εάν η πραγματικότητα δεν συμφωνεί μαζί μας, τόσο χειρότερα για την πραγματικότητα".

      Delete
  2. Μην αγχώνεστε κύριε Τελεβαντε... Ξέρετε τι αντιδράσεις υπήρχαν και πόσα χρόνια έκαναν να αναγνωρίσουν τη ρωσική εκκλησία οι υπόλοιπες εκκλησίες;; 😂😂 Όσον αφορά το "σχίσμα" έχει καταντήσει κουραστική αυτή η καραμέλα. Ποιο σχίσμα;; Οι Ρώσοι μονομερώς διέκοψαν την μνημόνευση του οικουμενικού Πατριάρχου και καμμία άλλη εκκλησία. Έτσι και με το εσθονικο έκαναν κάτι ναζακια κάποτε...

    ReplyDelete
  3. εάν υποθέσουμε πως οικουμένη σήμερα ειναι όλος ο πλανήτης, και όχι το Βυζάντιο, και ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης έχει πάρε δωσε με τον πλανητάρχη -ΟΗΕ ή ΗΠΑ- , γιατί μας φαίνεται παράξενο που δίνει αυτοκέφαλο όπου θέλει ή όπου του προτείνουν; τα εκκλησιαστικά συμμεταβάλλονται με το πολιτικά. το μόνο πρόβλημα ειναι το ότι δεν έχουμε πλανητάρχη Ορθόδοξο...

    ReplyDelete