Friday, September 27, 2019

ΠΟΤΕ ΟΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ ή ΑΛΛΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΟΥΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ;


ΠΟΤΕ ΟΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ ή ΑΛΛΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΟΥΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Ο γνωστός αντιοικουμενιστής και παραδοσιακός θεολόγος, π. Θεολόγος Παντελής, υπέβαλε στο ιστολόγιό μας τρεις ερωτήσεις αναφορικά με την πρόθεση των Αποτειχισμένων να προσχωρήσουν σε Σχίσμα, υπό την ομπρέλλα της Εκκλησίας της Ρωσσίας ή της ROCOR, αν η Εκκλησία της Ελλάδος αναγνωρίσει την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας. 

Οι ερωτήσεις του π. Θεολόγου παρατίθενται με κανονικά πλάγια στοιχεία και η απάντηση στα ερωτήματα με μαύρα στοιχεία.

Ερωτά, λοιπόν, ο π. Θεολόγος:

“1.) Αν η κατάσταση εξελιχθεί όπως προβλέπετε (εισπήδηση της Μόσχας στην Ελλάδα) τότε θα είναι σχισματικη μόνο η Ρωσική Εξαρχία στην Ελλάδα ή και το Πατριαρχείο Μόσχας με όλες τις μητροπόλεις του;

1.) Σχισμαστική θα είναι ΜΟΝΟΝ η Ρωσσική Εξαρχία, που θα κάνει εισπήδηση στην Εκκλησία της Ελλάδος, και όχι η Εκκλησία της Ρωσσίας ως σύνολον, εκτός αν η Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, βγάλει από τα Δίπτυχα το Πατριαρχείο της Ρωσσίας.

Κανένα Σχίσμα δεν είναι τετελεσμένο, εκτός αν και οι δύο πλευρές κινηθούν προς την διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας.

Η Εκκλησία της Ρωσσίας λ.χ. αποσχίστηκε από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και αφαίρεσε το όνομα του Πατριάρχη Βαρθολομαίου από τα Δίπτυχα για το Ουκρανικό.

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όμως, ουδέποτε αποσχίστηκε από την Εκκλησία της Ρωσσίας και εξακολουθεί να έχει το όνομα του Πατριάρχη Κύριλλου στα Δίπτυχα.

Ας σημειωθεί, μάλιστα, ότι το Πατριαρχείο της Ρωσσίας δεν περιορίστηκε να αφορίσει το Οικουμενικό Πατριαρχείο ως σύνολον, αλλά πραγματοποιεί καθημερινά εισπηδήσεις στην Τουρκία, που είναι κανονικό έδαφος του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όμως, -προς τιμή του- εξακολουθεί να διατηρεί το όνομα του Πατριάρχη Κύριλλου στα Δίπτυχα.

Επίσης! Είναι χαρακτηριστικό, ότι, σε κάποια στιγμή, ο Μακαριώτατος Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Επιφάνιος αφαίρεσε το όνομα του Πατριάρχη Κύριλλου από τα Δίπτυχα. 

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης, όμως, υπέδειξε στον Μακαριώτατο Κιέβου να επανεντάξει το όνομα του Πατριάρχη Κύριλλου στα Δίπτυχα, όπερ και εγένετο.

To Σχίσμα ΜΟΝΟΝ τότε είναι ΤΕΤΕΛΕΣΜΕΝΟ, αν συνοδικά και οι δύο Εκκλησίες προχωρήσουν σε αλληλοαφορισμό.

Το Μεγάλο Σχίσμα δεν ολοκληρώθηκε, όταν ο καρδινάλιος Ουμβέρτος έβαλε πάνω στην Αγία Τράπεζα της Αγίας Σοφίας τον βλάσφημο αναθεματισμό εναντίον της Ορθοδόξου Εκκλησίας, αλλά όταν ο Πατριάρχης Μιχαήλ Κηρουλάριος συγκάλεσε ενδημούσα Σύνοδο στην Κωνσταντινούπολη και αναθεμάτισε τους βλάσφημους Παπικούς.

π. Θεολόγος Παντελή:
2.) Αν υποθέσουμε λάβω απολυτήριο από τον μητροπολίτη μου και μετακομίσω στην Ρωσία και γίνω δεκτός από το Πατριαρχείο Μόσχας, θα είμαι τότε σχισματικος;

2.) Αν λάβετε απολυτήριο από την Μητρόπολή σας και μετακομίσετε στην Ρωσσία δεν θα γίνετε Σχισματικός. 

Σχισματικός θα γίνετε ΜΟΝΟΝ 

α.) Αν η Εκκλησία της Ελλάδος κηρύξει Σχισματική την Εκκλησία της Ρωσσίας και εσείς θα είστε κληρικός της, ή

β.) Αν σταλείτε από την Εκκλησία της Ρωσσίας να επανδρώσετε την Σχισματική Ρωσσική Εξαρχία στην Ελλάδα που θα δημιουργηθεί.

π. Θεολόγος Παντελή
3.) Αν πάλι επιστρέψω στην Αμερική και γίνω δεκτός από την ROCOR θα είμαι σχισματικος;”

3.) Αν επιστρέψετε στην Αμερική και γίνεται δεκτός από την ROCOR δεν θα γίνετε Σχισματικός, όπως δεν έγινε Σχισματικός ο σπουδαίος αντιοικουμενιστής θεολόγος π. Πέτρος Χίρς, αφού η ROCOR είναι μέλος του Assembly of canonical Orthodox Bishops of the United States of America.

Θα γίνετε, όμως, Σχισματικός, Θεός φυλάξοι, 

α.) Αν η ROCOR κάνει εισπήδηση στην Εκκλησία της Ελλάδος και δημιουργήσει Σχισματική Εξαρχία και εξαιτίας της εισπήδησης η Εκκλησία της Ελλάδος διακόψει την εκκλησιαστική κοινωνία με την ROCOR, ή

β.) Αν η ROCOR επανδρώσει, με εσάς ή και με άλλους κληρικούς της, την Ρωσσική Σχισματική Ρωσσική Εξαρχία που θα δημιουργηθεί στην Ελλάδα.

Ας έλθουμε τώρα στο διά ταύτα, π. Θεολόγε! 

Αυτό που μετρά δεν είναι οι υποθετικές ερωτήσεις, που μου υποβάλατε, αλλά το Σχίσμα που μεθοδεύει ο π. Θεόδωρος Ζήσης και οι άλλοι Αποτειχισμένοι.

Όλες οι εκ του πονηρού μεθοδείες του π. Θεόδωρου Ζήση να βαφτίσει το Σχίσμα Αποτείχιση, για να έχει εκκλησιαστική κοινωνία με κάποια ή κάποιες Ορθόδοξες Εκκλησίες, είναι αντικανονικές, Σχισματικές και αντιευαγγελικές και το ΜΟΝΟΝ που θα πετύχει (κατόρθωμα να σου πετύχει!) είναι να βρεθεί αναπολόγητος εν Ημέρα Κρίσεως, επειδή προάγει Σχίσμα που δεν συγχωρείται -όπως πολύ καλά γνωρίζετε- ούτε με το αίμα του μαρτυρίου. 

Αυτό τουλάχιστον μας διαβεβαιώνει ο Ιερός Χρυσόστομος.

Γι’ αυτό σας παρακαλώ θερμά, συναγωνιστικά και υικά να ασκήσετε όλη την επιρροή σας στον π. Θεόδωρο και τους συν αυτώ, ώστε να πειστούν να μην αμαυρώσουν την Ιστορία και τους αγώνες τους.

Η Αποτείχιση είναι ευλογημένη και αξίζει τον έπαινο και τον θαυμασμό μας και γι' αυτό στηρίζουμε θερμά τον π. Θεόδωρο και τους συν αυτώ στην Αποτείχισή τους.

Το Σχίσμα, όμως, είναι ψυχόλεθρον και θα καταστήσει όσους τυχόν ακολουθήσουν τον π. Θεόδωρο σε Σχίσμα αναπολόγητους εν Ημέρα Κρίσεως.

8 comments:

  1. Θεός φυλάξοι ! Τί είναι αυτά που λέτε κ. Τελεβάντο ! Το ποιός είναι σχισματικός το ορίζει ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος , στον οποίο ι Ιερά Σύνοδος ανέθεσε τον χειρισμό του Ουκρανικού θέματος ; Όχι επειδή είναι ο συγκεκριμένος Ιερώνυμος μέ την ανεπάρκειά του , αλλά όποιος και νά ήταν στην θέση του . Τό απόλυτο κριτήριο του ποιός είναι σχισματικός είναι ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος και η στάση της Ελλαδικής εκκλησίας ; Δεν βρήκατε κανένα πιό σοβαρό επιχείρημα ; Για τις εκατέρωθεν εισπηδήσεις φταίνε αυτοί που τις άρχισαν . Πολύ μεγάλη η γενναιοδωρία του Βαρθολομαίου νά μνημονεύει τον Κύριλλο ! Θα σκάσει απο σεβασμό στην νομιμότητα και τα ειωθότα !

    Δεν αρκεί μόνο νά κάνουμε μνεία των οσίων γεροντάδων , αλλά και νά τους μιμούμεθα ! Αυτά τα γράμματα μάθαμε κοντά τους ; ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος , συνεπής πρός την διδασκαλία του ουδέποτε ονόμασε τους μοιχεπιβάτες ως κανονικούς επισκόπους , αλλά όταν ήθελε νά αναφερθεί σε αυτούς έλεγε : ο φερόμενος π.χ. ως Δημητριάδος ! Οφείλατε νά κάνετε και εσείς το ίδιο για την ψευδοεκκλησία και τον ψευδοΕπιφάνιο ! Αν είναι δυνατόν ! Ο κάθε κομήτης τσαρλατάνος νά βγάλει τους ποιμένες σχισματικούς ! Ήρθαν οι κλέφτες νά διώξουν τους ποιμένες !

    Μέ τέτοια γελοία επιχειρήματα δεν είστε αρμόδιος νά αποφανθείτε ποιός είναι σχισματικός ! Ανάγετε τον Ιερώνυμο σε κριτήριο Κανονικότητος του π. Θεοδώρου Ζήση και των κινήσεών του ; Έχετε το προορατικό για νά ξέρετε τί θα πράξει ο π. Θεόδωρος ; Ο π. Θεόδωρος σε κανένα Ιερώνυμο δεν θα απολογηθεί . Ο Ιερώνυμος είναι υπόλογος στην συνείδηση της εκκλησίας και απέναντι του Θεού . Εσείς ο ίδιος έχετε ζητήσει την καθαίρεσή του . Μήπως έχετε υποβληθεί σε καμμιά μεταμόσχευση καρδιάς καί ο δότης ετύγχανε οικουμενιστής ; Ξεχνάτε τα όσα καθημερινά σέρνετε δικαίως στον Ιερώνυμο ; Καμμία προσωπική αξία και κανένας εκκλησιαστικός θεσμός δεν τον ανάγει σε κριτήριο της εκκλησίας και των ποιμένων της .

    Ο π. Θεόδωρος έχει την γνώση και την σύνεση νά πράξει τα δέοντα !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Το σχόλιό σας, κυρία Λωρίτου, καθιστά ηλίου φαεινότερη την πρόθεση του π. Θεόδωρου Ζήση και των συν αυτώ ότι προλειαίνουν το έδαφος για να προσχωρήσουν σε Σχίσμα είτε με το Πατριαρχείο Ρωσσίας, είτε με την ROCOR.

      Από εδώ και εμπρός μόνον τα γόνατα μπορούν να φέρουν αποτέλεσμα.

      Delete
    2. Άν ολόκληρη η ορθόδοξη γραμματεία και παράδοση γράφτηκε προφητικώς για νά πάει κόντρα στον επερχόμενο μεσσία του Φαναρίου , έχετε δίκιο .

      Όμως γιατί συνδέετε εμένα μέ τον π. Θεόδωρο ; Ξέρετε νά είμαι εκπρόσωπός του ;

      Delete
  2. Δεν χρειαζόταν κ. Τελεβάντο μου , νά κουραστείτε νά γράψετε ολόκληρη ανάρτηση , χωρίς νά λέτε στην ουσία τίποτα ! Στο ερώτημα , ποιός είναι σχισματικός , θα μπορούσατε νά απαντήσετε μονολεκτικώς : Αυτός που θα παραβεί τις εντολές του αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου και της Ιεράς Συνόδου , άν οι αποφάσεις ληφθούν κατά πλειοψηφίαν . Ενδέχεται ο Ιερώνυμος νά εξασφαλίσει κατά πλειοψηφίαν στήριξη , όχι όμως ομόφωνη . Ίσως αυτά νά τα λέει και ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος ....ίσως ....!

    Εσείς είστε άλλωστε ικανός και δεξιοτέχνης εις το λακωνίζειν , γνώρισμα της συγκροτημένης σκέψεως !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σχισματικοί, κυρία Λωρίτου, είναι αυτοί που θα πήξουν θυσιαστήρια χωρίς την άδεια των επιχωρίων επισκόπων.

      Είναι απολύτως θεμιτό να πει κάποιος ότι κακώς αποφάσισε η Εκκλησία της Ελλάδος να αναγνωρίσει ως έγκυρο το Αυτοκέφαλο τς Ουκρανάις και εντελώς διαφορετικό να προσχωρεί σε Σχίσμα με την πήξη θυσιαστηρίων, που θα ανήκουν σε υπερόριες Δικαιοδοσίες.

      Delete
  3. Τώρα κ. Τελεβάντο μου θυμηθήκατε " τους επιχωρίους επισκόπους " ,την " πήξη θυσιαστηρίων " , τις " δικαιοδοσίες " ; Δεν νομίζετε οτι παριστάνουμε τις σεμνότυφες " παρθένες " άς είναι και ολίγον τι γκαστρωμένες ;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Φυσικό είναι, κ. Λωρίτου, να καταφεύγει κάποιος στις ειρωνείες και στις υπεκφυγές, όταν δεν έχει επιχειρήματα να αντιτάξει.

      Σας ενόχλησε διότι στοιχειοθέτησα τις θέσεις μου λογικά, κανονικά και Ευαγγελικά και επειδή έχετε ειλημμένη απόφαση να προχωρήσετε σε Σχίσμα και να πήξετε θυσιαστήρια που θα ανήκουν αντικανονικά σε Υπερόριες Δικαιοδοσίες, αντιδράτε με ειρωνείες και υπεκφυγές.

      Κατανοώ την δυσχερή θέση που βρίσκεστε, αλλά δεν υπάρχει καμία απολύτως δικαιολογία για την δημιουργία Σχίσματος.

      Delete
  4. τελικά, γίναμε αμερικανάκια. στην αμερική ή στην ευρώπη ένας ορθόδοξος χριστιανός, όταν ειναι να πάει στην εκκλησία, διαλέγει με βάση την γλωσσα. τώρα, στην χώρα μας θα έχει την δυνατότητα κάποιος που συμπαθει τους αποτειχισθέντες, να εκκλησιάζεται με βάση την διδασκαλία, την ορθοδοξία.
    ποιός μας λέει, όμως, ότι αύριο δεν θα μαλώσουν και με τους ρώσους(αν τελικά τους αναγνωρίσουν), τους οποίους σήμερα βλέπουν ως μία λύση, ως μία ομπρέλα;
    με άλλα λόγια εκπροτεσταντικοποιηθήκαμε.

    ReplyDelete