Monday, December 21, 2015

ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΣΧΙΣΜΑ;



ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΣΧΙΣΜΑ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Αφελές ερώτημα των σχισματικών που αυτοαποκαλούνται αποτειχισμένοι: Είναι η αποτείχιση σχίσμα; ρωτούν.

Αλλά ω αγαθοί! Η αποτείχιση υπάρχει ως κανονικό δικαίωμα των πιστών ακριβώς για να μην προχωρήσουν σε σχίσμα και εσείς ρωτάτε αν η αποτείχιση είναι σχίσμα; 

Μα αφού ενέκρινε και ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος την αποτείχιση, συνεχίζουν, για ποιο λόγο εσείς εναντιώνεστε σ’ αυτήν; Δεύτερο αφελές ερώτημα. 

Ασφαλώς ο Γέροντας Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος θεωρούσε την αποτείχιση κανονικό δικαίωμα των πιστών αφού αυτή είναι η παράδοση της Εκκλησίας κατοχυρωμένη με ιερούς κανόνες. 

Το ερώτημα δεν είναι αν αν ο π. Επιφάνιος επέτρεπε την αποτείχιση (ασφαλώς και την επέτρεπε όταν ήταν συντεταγμένη) ή αν η αποτείχιση είναι σχίσμα (ασφαλώς και δεν είναι!), αλλά το ότι εσείς κάνατε σχίσμα που το βαφτίσατε αποτείχιση. 

Καλά! Ούτε αυτό δεν το κατανοείτε; 

Αποτείχιση έκαναν οι τρεις Μητροπολίτες Φλωρίνης Αυγουστίνος, Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος και Παραμυθίας Παύλος. Αποτείχιση έκανε ο Όσιος Ιουστίνος Πόποβιτς. Αποτείχιση έκαναν οι μονές του Αγίου Όρους. 

Εσείς όμως κάνατε σχίσμα. Αποκοπήκατε από όλη την Εκκλησία, έχετε κοινωνία με άλλους σχισματικούς, τις πλείστες φορές δεν έχετε κληρικούς να τελείτε μυστήρια και σε άλλες περιπτώσεις σας λειτουργούν καθηρημένοι κληρικοί.

Συνοψίζουμε: Η αποτείχιση είναι κανονικό δικαίωμα των πιστών που λειτουργεί ως αποτρεπτικός παράγοντας των σχισμάτων. Ο Γέροντας Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος πρέσβευε ότι η αποτείχιση είναι κανονικό δικαίωμα των πιστών, αλλά απέτρεπε έντονα όσους ήθελαν να γίνουν σχισματικοί. Όσοι βαφτίζουν το σχίσμα που έκαναν αποτείχιση είναι παράνομοι και εκτός Εκκλησίας.

Γι’ αυτό με ιδιαίτερη χαρά διαβάσαμε σε περισπούδαστο άρθρο του Σεβ. Γλυφάδος Παύλου τα ακόλουθα σε σχέση με την πρόθεση ορισμένων να προχωρήσουν σε σχίσμα που το βάφτισαν αποτείχιση:

“Θά θέλαμε νά καλέσουμε τόν πιστό λαό σέ διαρκῆ ἐγρήγορση καί προσευχή, ὥστε νά ἀποφευχθοῦν τυχόν ἀστοχίες, σύγχυση καί σχίσματα. Ἐπισημαίνουμε ὅτι ἄν ἡ Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος ἀποδειχθεῖ ὄντως Σύνοδος Ἁγίων Πατέρων, θά τήν ἀποδεχθοῦμε, ἄν ὅμως ἐπιχειρηθεῖ ἀναίρεση ἤ «διόρθωση» ἀποφάσεων προηγούμενων Οἰκουμενικῶν Συνόδων ἤ Τοπικῶν Συνόδων καί Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας, οἱ ὁποῖες ἔλαβαν οἰκουμενικό κύρος, τότε ἡ μόνη ἐπιλογή μας θά εἶναι νά τήν ἀπορρίψουμε."

No comments:

Post a Comment