Monday, May 5, 2014



ΠΟΛΥ ΑΓΑΠΗΤΟΣ ΣΤΟ ΠΟΙΜΝΙΟ ΤΟΥ Ο ΣΕΒ. ΚΥΡΗΝΕΙΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου

========

Ξαφνικά πρόσεξα ότι υπήρχε πολύ μεγαλύτερος αναγνωστών του ιστολογίου από ότι συνήθως. Μιλάμε για καταφανή διαφορά. Αυτό βεβαίως μου έκανε εντύπωση και δεν ήξερα τι να υποθέσω. Πρόσεξα επίσης ότι η Κύπρος ήταν η χώρα προέλευσης των αναγνωστών. Μέσα σε μια μέρα σχεδόν τετραπλασιάστηκαν οι αναγνώστες μου από την Κύπρο.

Καταρχήν νόμισα ότι, επειδή σε εκείνη τη φάση υπήρχαν πολλά θέματα που αφορούσαν την Κύπρο, ίσως γι’ αυτό είλκυσε την προσοχή τόσων αναγνωστών.

Υστερα πρόσεξα ότι υπήρχε ένας θεαματικά μεγάλος αριθμός επισκεπτών οι οποίοι ενδιαφέρονταν για τη συγκεκριμένη ανάρτηση που αφορούσε άρθρο μου για τον Σεβ. Κυρηνείας και την εισαγωγή αρμόνιου στα εγκώμια της Μεγάλης Παρασκευής.

Παράλληλα πρόσεξα ότι η ρίζα των επισκεπτών είχε προέλευση τον λογαριασμό Facebook. Και πάλιν λίαν ασυνήθης πηγή επισκεπτών για το ιστολόγιό μου.

Συνυπολόγισα όλα τα πιο πάνω και αντελήφθηκα ότι η θεαματική αύξηση των αναγνωστών του ιστολογίου μου -και δή από την Κύπρο- είχαν αιτία το γεγονός ότι ο Σεβασμιότατος Κυρηνείας κ. Χρυσόστομος είχε την ευγένεια να κοινοποιήσει στο δικό του λογαριασμό Facebook το σχετικό άρθρο μου. 

Καταρχήν να ευχαριστήσω τον Σεβασμιότατο για την ευγένεια και τον σεβασμό που έδειξε για την προσέγγισή μου, ενώ το άρθρο μου ήταν επικριτικό για την άδεια που έδωσε.

Ο Σεβασμιότατος έδωσε την εξής ενδιαφέρουσα επεξήγηση για τη χρήση αρμονίου στα εγκώμια της Μεγάλης Παρασκευής. 

Εξήγησε ότι δεν έγινε συνεχής χρήση του αρμονίου αλλά ότι χρησιμοποιήθηκε όπως τον ισοκρατητή για να δώσει τον τόνο στη χορωδία.

Εδώ βέβαια ανοίγει ένα άλλο θέμα για το επιτρεπτόν της χρήσης ισοκρατητή ιδιαίτερα όταν οι ψάλτες το κάνουν πολύ εμφανώς και όταν τον έχουν στο διά πασών οπότε δημιουργείται η εντύπωση στο εκκλησίασμα ότι υπάρχει ένα είδος εκκλησιαστικού οργάνου Βυζαντινής μουσικής. 

Αλλά δεν θα σταθούμε σ’ αυτό.

Με χαροποίησε ιδιαίτερα η κοινοποίηση του Σεβασμιότατου στον λογαριασμό του Facebook  του όχι επειδή μου αύξησε κατακόρυφα τους αναγνώστες από την Κύπρο επειδή άλλωστε αυτό κράτησε μόνον για τρεις μέρες. Ούτε τόσον επειδή δείχνει πόσο ο Σεβασμιότατος είναι ανοιχτός στην κριτική χωρίς να διατίθεται εχθρικά και να παίρνει προσωπικά την κριτική που του ασκείται.

Ούτε τόσο επειδή με τη δευκρίνιση του δείχνει ότι αντιλαμβάνεται ότι η χρήση αρμόνιου είναι ανεπίτρεπτη στην Ορθόδοξη λατρεία.

Ολα αυτά φυσικά με χαροποίησαν αλλά με χαροποίησε πολύ περισσότερο επειδή αντελήφθηκα πόσο αγαπητός είναι ο Σεβασμιότατος στο ποίμνιό του.

Μου προξενεί ιδιαίτερη χαρά να μαθαίνω ότι το ποίμνιο αγαπά τους ποιμένες του.

Πληροφορούμαι ότι ο Σεβασμιότατος προσπαθεί να γνωρίσει ένα έκαστον των Κερυνειωτών κάτι που εκτιμάται ιδιαίτερα από τον προσφυγικό κόσμο της Κερύνειας.

Χαίρομαι ιδιαίτερα γι’ αυτό και παρακαλώ θερμά τον Σεβασμιότατο να αγωνιστεί παράλληλα εναντίον της εκκοσμίκευσης της μόνιμης απειλής κατά της Εκκλησίας.

Ολοι ως άτομα, ως οικογένειες, ως μοναστήρια, ως ενορίες, ως επισκοπές πρέπει να καταπολεμούμε συνεχώς την εκκοσμίκευση.

No comments:

Post a Comment