Thursday, August 1, 2013

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ - ΜΟΣΧΑΣ



ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ - ΜΟΣΧΑΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===========

Αποκαλυπτικός -όπως πάντοτε- ο κ. Ανδρέας Λουδάρος, στο Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Δόγμα”, αναφέρεται στο άρθρο που παραθέτουμε στη συνέχεια, στο μυστικό πόλεμο των Πατριαρχείων Κωνσταντινουπόλεως και Μόσχας, όπως εκδηλώθηκε με την ευκαιρία των 1025 χρόνων από τον εκχριστιανισμό των Ρως.

Αναφέρει ο κ. Λουδάρος στην ανταπόκρισή του:

“Δυο απανωτά διπλωματικά επεισόδια προκλήθηκαν μεταξύ Κωνσταντινούπολης και Μόσχας τις προηγούμενες ημέρες, στους εορτασμούς για τα 1025 χρόνια από την βάπτιση των Ρως. 

Η εμπλοκή μάλιστα μεταξύ των δυο Εκκλησιών ήταν τόσο σοβαρή που προκάλεσε την αποχώρηση της επίσημης αντιπροσωπείας του οικουμενικού θρόνου ανοίγοντας ουσιαστικά τον «ασκό του Αιόλου» για τα γεγονότα που θα φαίνεται πως θα ακολουθήσουν.

Η πρώτη εμπλοκή προκλήθηκε στον Καθεδρικό Ναό του Σωτήρος στη Μόσχα. Κατά τη διάρκεια του πατριαρχικού και αρχιεπισκοπικού συλλείτουργου που τελέσθηκε, η αντιπροσωπεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου υπό τον Μητροπολίτη Γαλλίας, είδε έκπληκτη να εμφανίζεται ως Προκαθήμενος, ο Μητροπολίτης Αμερικής Τύχων, τον οποίο καμία άλλη Εκκλησία πλην της ρωσικής δεν αναγνωρίζει ως Προκαθήμενο. 

Το θέμα ανέδειξε από την πρώτη στιγμή το «Δόγμα» αποκαλύπτοντας την κίνηση του Πατριαρχείου Μόσχας να δημιουργήσει ένα τετελεσμένο γεγονός. 

Παρά το οτι η κίνηση αυτή προκάλεσε εκνευρισμό, η αντιπροσωπεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου παρέμεινε στον Καθεδρικό Ναό του Σωτήρος και συλλειτούργησε με τον Ρώσο «Προκαθήμενο» στην Αμερική. 

Ωστόσο τα γεγονότα είχαν πάρει ήδη τον δρόμο τους. 

Στην Ουκρανία όπου τελέσθηκε αντίστοιχο συλλείτουργο, η αντιπροσωπεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου, δεν έλαβε μέρος στο συλλείτουργο εκφράζοντας με τον πιο έντονο τρόπο την ενόχληση του Οικουμενικού Πατριάρχη. 

Αυτή ήταν και η τελευταία φορά που οι εκπρόσωποι του Οικουμενικού Πατριαρχείου εμφανίστηκαν στις εκδηλώσεις.

Με εντολή από την Κωνσταντινούπολη ο Μητροπολίτης Γαλλίας και οι άλλοι απεσταλμένοι αποχώρησαν από το Κίεβο αρνούμενοι να συμμετάσχουν άλλο στους εορτασμούς, οι οποίοι συνεχίστηκαν στην πρωτεύουσα Μινσκ της Λευκορωσίας.

Τόσο η ρωσική πλευρά όσο και αυτή του Οικουμενικού Πατριαρχείου, παρά τον έντονο εκνευρισμό κράτησαν εξαιρετικά χαμηλά τους τόνους, για δικούς της λόγους η κάθε πλευρά, κάτι το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα ελάχιστοι να αντιληφθούν τι πραγματικά συνέβαινε πίσω από τα εορταστικά χαμόγελα. 

Το δεύτερο επίσης εξαιρετικά σημαντικό επεισόδιο το οποίο αποδεικνύει με τον πλέον σαφή τρόπο πως Κωνσταντινούπολη και Μόσχα βρίσκονται σε πορεία «σύγκρουσης» έλαβε χώρα επίσης στην Μόσχα. 

Μετά το συλλείτουργο των Προκαθημένων, η ρωσική Εκκλησία διένειμε το γνωστό πλέον κείμενο συμπαράστασης των ορθοδόξων Εκκλησιών στους διωκόμενους Χριστιανούς του πλανήτη, ζητώντας από τους Προκαθημένους και τους εκπροσώπους των Εκκλησιών να το συνυπογράψουν. 

Για την Κωνσταντινούπολη αυτή η ενέργεια θεωρήθηκε επίσης «εχθρική» διότι ο σκοπός της συγκέντρωσης των Πατριαρχών στην Μόσχα ήταν άλλος ενώ η προσπάθεια παρά τους «ευγενείς» σκοπούς της, να εκδοθεί ένα τόσο σημαντικό κείμενο εν αγνοία του Οικουμενικού Πατριάρχη δημιούργησε πολλούς συνειρμούς . 

Αποτέλεσμα αυτής της κίνησης ήταν τόσο οι εκπρόσωποι του Οικουμενικού Πατριαρχείου όσο και αυτοί της Εκκλησίας της Αλβανίας να αρνηθούν να το προσυπογράψουν.

Μάλιστα η Εκκλησία της Αλβανίας βρέθηκε σε εξαιρετικά δύσκολη θέση αφού υπήρχαν αναφορές στο Κοσυφοπέδιο ένα ιδιαίτερα λεπτό πολιτικό θέμα.

Το μόνο βέβαιο είναι πως η υπόθεση δεν έχει ακόμη κλείσει και αυτό το οποίο αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι η επόμενη κίνηση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου ο οποίος φαίνεται πως έχει ήδη πάρει τις αποφάσεις του.” 

Καταρχήν να συγχαρούμε θερμά τον κ. Λουδάρο για την εκ των έσω εις βάθος ενημέρωση την οποία έχει για τα πράγματα.

Είναι για όλους μας πολύτιμες οι πληροφορίες και οι εκτιμήσεις του επειδή ασφαλώς δεν έχουμε πρόσβαση στις πηγές των πληροφοριών.

Το περιεχόμενο όμως της ανταπόκρισης είναι λίαν ανησυχητικό για την ενότητα της Ορθοδοξίας.

Είναι φανερόν ότι το Πατριαρχείο Ρωσίας δεν χωρατεύει και δημιουργεί τετελεσμένα αναφορικά με τα Δίπτυχα και την ανακήρυξη του Αυτοκεφάλου των Ορθοδόξων Εκκλησιών και προκαταλαμβάνει τις όποιες αποφάσεις, γι’ αυτά τα θέματα, της μέλλουσας να συνέλθει Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδοξίας. 

Από την άλλη το Πατριαρχείο
Κωνσταντινουπόλεως και προσωπικά ο Παναγιότατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, δεν φαίνονται διατεθειμένοι να αφήσουν την τακτική του Πατριαρχείου Μόσχας αναπάντηση.

Εμείς φυσικά είμαστε μακριά από τα κέντρα λήψης των αποφάσεων. 

Παρακολουθούμε με ιδιαίτερη προσοχή και ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία τα τεκταινόμενα και προσευχόμαστε να διατηρηθεί η ενότητα της Εκκλησίας αλώβητη μέσα από τις συμπληγάδες του εθνοφυλετισμού.

Ανησυχούμε ιδιαίτερα μάλιστα, επειδή οι εξελίξεις αφορούν την Αρχιεπισκοπή Αμερικής, αφού το Πατριαρχείο Μόσχας θέλει να περιλάβει τον  Αρχιεπίσκοπο την σε πολλές Οικουμενιστικές, εθνοφυλετικές, Νεονικολαιτικές και Νεωτεριστικές αμαρτίες περιπεσούσας OCA, μεταξύ των Προκαθημένων των Αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών.

Διερωτόμαστε: Τι σημαίνει αυτό, άραγε, για τη συμμετοχή της OCA στον SCOBA;

No comments:

Post a Comment