Tuesday, May 8, 2012

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ κ. ΠΑΝΩΤΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ κ. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΠΑΝΩΤΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===================

Τι τους θέλει τους αντίπαλους ο αείμνηστος Πατριάρχης Αθηναγόρας όταν ο κατεξοχήν “αγιογράφος” του επι των ημερών μας - ο γνωστός ιστοριοδίφης κ. Αριστείδης Πανώτης - τον παρουσιάζει ως μαθητή των γνωστών οικουμενιστών Καθηγητών Ανδρούτσου, Βασίλειου Αντωνιάδη κτλ., ως "εξ απορρήτων" του οικουμενιστή Πατριάρχη Μελέτιου Μεταξάκη, ως Ιεράρχη που τιμούν υπερβαλλόντως οι αιρετικοί και δη οι Παπικοί, ως ποιμενάρχη που καθιέρωσε τις φραγκοχορωδίες στην Κέρκυρα μια άθλια πρακτική που επεξέτεινε αργότερα και στην Εκκλησία της Αμερικής;

Κατανοείτε τώρα κ. Πανώτη γιατί επαναλαμβάνω σε όλους τους τόνους ότι η ορθόδοξη συνείδηση δεν θα ησυχάσει πριν τα ονόματα των Μεταξάκη, Αθηναγόρα, Μελίτωνα Χατζή, Ιάκωβου Κουκούζη, Αθηναγόρα Κοκκινάκη και των ομοίων τους προστεθούν στον κατάλογο των αναθεματισμένων που εκφωνούμε την Κυριακή της Ορθοδοξίας;

Παραθέτουμε στη συνέχεια αποσπάσματα του άρθρου του κ. Πανώτη, "Δάσκαλος του Διαλόγου ο Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας" (με συνήθη πλάγια στοιχεία), που δημοσιεύθηκε στον "Πυλώνα Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΑΜΗΝ", τα οποία τιτλοφορήσαμε αυθαίρετα και εισάγουμε διά βραχέων. Τα δικά μας σχόλια με έντονα όρθια στοιχεία.

ΜΑΘΗΤΗΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΙΖΟΥΣΑΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΑΛΚΗΣ
_____________

Γράφει ο κ. Πανώτης (για να εκθέσει ή για να επαινέσει άραγε;) τον αοίδιμο Αθηναγόρα ότι υπήρξε μαθητής των νεωτεριστών Καθηγητών της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης. Είναι σαν να λέμε σήμερα ένας θεολόγος έχει γερή θεολογική υποδομή επειδή υπήρξε μαθητής των Μεσσηνίας Χρυσόστομου, Πέτρου Βασιλειάδη, Κωσταντίνου Μιλτιάδου κτλ. Τι να πει κανείς; Αυτές οι κουβέντες λέγονται από επιπολαιότητα ή από κακόδοξο φρόνημα;

“Αποστέλλεται στην Θεολογική Σχολή της Χάλκης. Μόλις είχε καταλυθεί εκεί ο άγονος και «ακραίος συντηρητισμός» του σχολάρχη Γερμανού Γρηγορά και είχε πρυτανεύσει πλέον η προφητική «Εκκλησιολογία της Καταλλαγής» του σοφού και ενάρετου πατριάρχη Ιωακείμ Γ΄. Εκεί σπούδασε μέχρι το 1910 σε περίοδο μεγάλης πνευματικής ακμής της Σχολής επί της σχολαρχίας του Γερμανού Στρινόπουλου (1906-1922) από διαπρεπείς ακαδημαϊκούς διδασκάλους όπως ήταν: ο Χρήστος Ανδρούτσος, ο Ιωάννης Ευστρατίου, ο Πανταλέων Κομνηνός, ο Βασίλειος Αντωνιάδης κ.α., που απομάκρυναν την ιερή επιστήμη της Θεολογίας από την λεγόμενη «κινέζικη απολίθωση» των παλαιότερων χρόνων και έδωσαν στους τέσσερις κλάδους της πνεύμα ζωής και οικοδομής μέσα από την πατερική παράδοση της Εκκλησίας. Η Θεολογία για αυτούς τους δασκάλους δεν ήταν πνευματική ξηροφαγία για να εξετάζεται χειρουργικά ως νεκρό σώμα μόνον κατά τις παλαιότερες αντιρρητικές αντιλήψεις, αλλά το ζωντανό βίωμα της Εκκλησίας που στην πορεία της συνεχώς θεολογεί για την σαφέστερη προσέγγιση του Μυστηρίου της Σωτηρίας δια του Ιησού Χριστού.”
ΕΞ ΑΠΟΡΡΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗ ΜΕΛΕΤΙΟΥ ΜΕΤΑΞΑΚΗ
__________

Μαθήτευσε επί διετίαν στο διαβόητο αρχιοικουμενιστή Αρχιεπίσκοπο Αθηνών τότε - και μετέπειτα Πατριάρχη - Μελέτιο Μεταξάκη και έγινε "εξ απορρήτων" του αρχιμασώνου αυτού Πατριάρχη. Τι άλλο χρειάζεται κάποιος να γνωρίζει για να αποτιμήσει ορθά τον Αθηναγόρα;

“Αυτά τον έφεραν πλησίον του Αθηνών Μελετίου Μεταξάκη. Εκεί επί διετία μαθήτευσε κοντά στον υψιπετή ιεράρχη, που τόσο παρεξηγήθηκε από τους ασύνετους αντιπάλους του. Ο Μελέτιος ως Κιτίου υπήρξε ο οργανωτικός νους για την ανασύνταξη της Εκκλησίας της Κύπρου, με τον Καταστατικό Χάρτη της ο οποίος κράτησε περίπου έναν αιώνα μέχρι πρόσφατα. Στην Αθήνα ήταν γνωστός για τον αγώνα του να προστατευθεί, το 1913, το αρχαίο καθεστώς του Αγίου Όρους και να μη Διεθνοποιηθεί όπως αξίωναν οι Ρώσοι. Πραγματικά, ο Μελέτιος ως Αθηνών, στα δύο χρόνια της αρχιερατείας του έπραξε τόσα πολλά που δεν είχαν γίνει από τη σύσταση το 1850 της Ελλαδικής Αυτοκεφαλίας!”

ΙΕΡΑΡΧΗΣ ΠΟΥ ΤΙΜΟΥΝ ΥΠΕΡΒΑΛΛΟΝΤΩΣ ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ!!!
_________

Τον αποστάτη και εξωμότη Αθηναγόρα τιμούν και οι αιρετικοί. Και ο καλός μας κ. Πανώτης θεωρεί αυτή την τιμή ως "κατόρθωμα" του αείμνηστου Αθηναγόρα και βρίζει όσους έχουν διαφορετική άποψη ως "επιπόλαιους", "μάταιους" κτλ.. Και μόνο ότι οι Παπικοί οργανώνουν ταξίδια για να αποτίσουν φόρο τιμής στον οικουμενιστή Πατριάρχη Αθηναγόρα δεν είναι αφ’ εαυτού αρκετό για να αντιληφθούμε τι είδους εκδουλεύσεις προσέφερε στο Βατικανό;

“Αυτήν την αναμφισβήτητη σεπτή προσωπικότητα που χάρισε ο Θεός στην Εκκλησία Του για να συνεχιστεί η διαχρονική τακτική της, τιμούν όλοι οι χριστιανοί της Οικουμένης, όπως απέδειξε και η πρόσφατη επίσκεψη στον τάφο του στο Μπαλουκλί των Φοκολαρίνων εκ Ρώμης. Το ίδιο φρονούν και όλοι οι νουνεχείς αληθινοί ορθόδοξοι που κρατούν την μνήμη του στις καρδιές τους. Δυστυχώς υπάρχουν και οι αδιάβαστοι και οι ανερμάτιστοι για τους οποίους εξακολουθεί να ισχύει το «Ηλίθιον ως αληθώς το τοις επιπολαίοις και ματαίοις αντιλέγειν»!

Δυστυχώς υπάρχουν και οι αδιάβαστοι και οι ανερμάτιστοι για τους οποίους εξακολουθεί να ισχύει το «Ηλίθιον ως αληθώς το τοις επιπολαίοις και ματαίοις αντιλέγειν»!"

ΕΦΑΡΜΟΣΕ ΤΗ “ΔΙΑΚΟΙΝΩΝΙΑ” ΠΟΛΥ ΠΡΙΝ ΤΟ 1965
____________

Εφάρμοσε τις συμπροσευχές και τη “διακοινωνία” (inter-communio) με τους Μονοφυσίτες δεκαετίες πριν την εφαρμόσει και με τους Παπικούς και τους Προτεστάντες τη δεκαετία του 60. Για ποιο λόγο, επομένως, δεν βρίσκεται στα αναθέματα της Κυριακής της Ορθοδοξίας με Πανορθόδοξη απόφαση, κ. Πανώτη; Αυτό είναι το ερώτημα!

“Τότε εφήρμοσε στη πράξη την απόφαση της Εκκλησίας «περί των Αρμενίων» επί Ιωακείμ Γ΄ του 1878 να επιτρέπεται η «συμπροσευχή» τους και να τους μεταδίδεται η «Θεία Ευχαριστία» όταν αυτοί δεν έχουν κληρικούς. Αυτή η απόφαση δεν ήταν κάποιος οικουμενιστικός νεοτερισμός, όπως θα έλεγαν σήμερα κάποιοι αδιάβαστοι, αλλά μια συνέπεια στην ιστορική πρακτική που συνέβαινε στις Μικρασιατικές μητροπόλεις να συνεορτάζουν Ορθόδοξοι Έλληνες και Αρμένιοι ιερείς το Πάσχα και να συνλιτανεύουν στις πανηγύρεις των ναών τους, όπως βλέπουμε σε φωτογραφίες του 19ου αιώνα! Οι Κερκυραίοι, σε ανύποπτο χρόνο για «οικουμενισμούς», αποδέχθηκαν αυτό το πλησίασμα γιατί είχαν συνείδηση πλέον της ανάγκης για την «καταλλαγή» μεταξύ των χριστιανών.”

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΤΩΝ ΦΡΑΓΚΟΧΟΡΩΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ
_________

Εισηγητής των αρμόνιων και των φραγκοχορωδιών στην Εκκλησία ο Πατριάρχης Αθηναγόρας. Ο κ. Πανώτης μας δίνει να καταλάβουμε ότι ο αλήστου μνήμης πατριάρχης δεν καθιέρωσε τις φραγκοχορωδίες και τα αρμόνια στην Κέρκυρα, ως καρπό συμβιβασμού, αλλά ότι και τα εισήγαγε αυθαίρετα στην Εκκλησία της Αμερικής, χωρίς να υπάρχει προηγούμενο ή έριδα, απλά και μόνον επειδή ήταν νεωτεριστής και δυτικόφρονας.

Και ο κ. Πανώτης, που επαινεί - και δικαίως - το Οικουμενικό Πατριαρχείο για την εμμονή του στο Βυζαντινό τυπικό και στη Βυζαντινή μουσική;

Επαίρεται επειδή η πρακτική των φραγκοχορωδιών επεκράτησε στα 3/4 του ορθόδοξου κόσμου χωρίς να αντιλαμβάνεται ότι αυτό δεν περιποιεί τιμή στον Αθηναγόρα!

Θαυμάστε ασυνέπεια και νεωτεριστικό οίστρο!

“Έτσι, επέλυσε και με τον διάλογο το από μακρού υφιστάμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς των κερκυραϊκών ναών, μεταξύ των οποίων και το ζήτημα της κατοχής του ιερού λειψάνου του Αγίου Σπυρίδωνος, καθώς και εκείνο της πολυφωνικής λειτουργικής μουσικής των Κερκυραίων και του αρμονίου, που ήδη αποτελεί παράδοση στα ¾ των Ορθοδόξων.”

No comments:

Post a Comment