Monday, July 18, 2011

Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΜΕ ΤΟΝ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ


Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΜΕ ΤΟΝ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ “ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ” ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

===========


Προβληματίστηκα, αν θα έπρεπε να δημοσιεύσω (σε συνέχειες), ολόκληρη την απάντηση των Αγιορειτών Πατέρων στον π. Βασίλειο Βολουδάκη ή αν θα ήταν καλύτερα να δημοσιεύσω επιλεκτικά χαρακτηριστικά αποσπάσματα και να τα σχολιάσω εκτενέστερα.


Τελικά αποφάσισα να δημοσιεύσω ολόκληρη την επιστολή, επειδή παραπέμπει σε όλο το ιστορικό του διαλόγου και δίνει τη δυνατοτητα έτσι στον αναγνώστη να αποκτήσει ολοκληρωμένη εικόνα του θέματος, χωρίς να μου διαφεύγει το γεγονός ότι τους πλείστους αναγνώστες δεν ενδιαφέρουν κατ’ ανάγκην οι λεπτομέρειες της συζήτησης, επειδή η επιστολή των Αγιορειτών πατέρων συνιστά μια κατά πόδας αναίρεση των θέσεων του π. Βασίλειου.


Επιφυλάσσομαι, μετά την περάτωση της δημοσίευσης της επιστολής, να επανέλθω, συν Θεώ, για να αναλύσω πιο διεξοδικά το θέμα με κύριο στόχο να επικεντρώσω την προσοχή μου στα τρία κείμενα του αείμνηστου Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου, που αναφέρονται στο θέμα και τα οποία είδαν το φως της δημοσιότητας είτε από τον αείμνηστο π. Επιφάνιο, είτε με πρωτοβουλία άλλων.


Ας ακούσουμε, λοιπόν, πρώτα τον αντίλογο των Αγιορειτών Πατέρων στις θέσεις του π. Βασιλείου Βολουδάκη, αλλά και τις θέσεις του π. Βασιλείου Βολουδάκη, επειδή η επιστολή των Αγιορειτών πατέρων παραθέτει ή παραπέμπει με σύνδεσμο σε όλα τα κείμενα που ανταλλάγησαν για το θέμα και στη συνέχεια - του Θεού ευδοκούντος - θα έχουμε τη δυνατότητα να αναφερθούμε στο θέμα διεξοδικά.


Προκαταβολικά αναφέρω ότι δεν κρύβω καθόλου την έκπληξή μου για την έκταση που πήρε η συζήτηση, αλλά και το μέγεθος της αντιλογίας, για τρία τόσο ξεκάθαρα κείμενα για τα οποία δεν θα έπρεπε να υπάρχει έστω και κατά διάνοια διαφωνία.


Αλλά περί αυτού ας μιλήσουμε μετά το πέρας της δημοσίευσης - σε συνέχειες - της μακροσκελούς επιστολής των Αγιορειτών Πατέρων.


*****



"ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΣΤΙΣ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΕΣ - ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ ΤΟΥ Π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ"


Εισαγωγικό Σχόλιο του ιστολογίου “Αναβάσεις”

==================


Περιμέναμε μέχρι σήμερα 15 Ἰουλίου '11 τὴν τελευταία ἔκδοση τοῦ Ὀρθόδοξου Τύπου, μὲ τὴν ἐλπίδα ὅτι ὁ ὑπεύθυνός του Ο.Τ. θὰ δημοσίευε τὴν ἀπὸ μηνὸς ἀπεσταλμένη ἐπιστολὴ - ἀνταπάντηση τῶν Ἁγιορειτῶν πατέρων στὴν ἀπὸ 20 Μαΐου δημοσιευθεῖσα ἀπάντηση τοῦ π. Βασιλείου Βολουδάκη στὸν Ο.Τ. ( βλέπε ΕΔΩ στην 5η σελίδα. Ἡ 1η ὲπιστολή των Ἁγιορειτών ΕΔΩ)


Εἴχαμε ἤδη γίνει μάρτυρες τῆς "ἐξαφανίσεως" τῶν ἀπαντητικῶν ἐπιστολῶν καὶ τοῦ π. Ἰωάννη Φωτοπούλου πρὸς τὸν Ο.Τ. καὶ ἔτσι μαζὶ μὲ τὴν ἄρνηση νὰ δημοσιευτεῖ ἡ ἀπάντηση τῶν Ἁγιορειτῶν πατέρων θεωρήσαμε ὅτι εἶναι λογικὸ νὰ δημοσιεύσουμε τὴ ἐπιστολὴ τῶν Ἁγιορειτῶν ἀφοῦ ἐξαντλήθηκε κάθε ὅριο ὑπομονῆς καὶ κανόνων δεοντολογίας.


Ἡ πηγὴ λοιπὸν τῆς δημοσίευσης θὰ εἶναι ὁ orthros.eu καὶ ὄχι ὁ Ο.Τ. ὡς ὄφειλε νὰ εἶναι.


*****


"Ἀνταπάντησις στὶς ἀνακρίβειες - παραποιήσεις - συκοφαντίες τοῦ π. Β. Βολουδάκη"


Εἰσαγωγὴ Πρωτοπρεσβυτέρου Ἰωάννου Φωτοπούλου

==========


24 Ἁγιορεῖτες Ἱερομόναχοι καί μοναχοί ἀπάντησαν στίς ἐσφαλμένες θέσεις τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Βασιλείου Βολουδάκη σχετικῶς μέ τή σημασία τοῦ δυσωνύμου ἀριθμοῦ 666 καί τίς θέσεις πού ἔλαβε ὁ Γέρων Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης, ὁ π. Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος, ἄλλοι κληρικοί καί μοναχοί καθώς καί ἡ ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος τό 1997-98. Τά κείμενα αὐτά καί τοῦ π. Βασιλείου καί τῶν Ἁγιορειτῶν ἔχουν δημοσιευθεῖ στήν ἐφημερίδα «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ».


Ἐπειδή ὁ π. Βασίλειος Βολουδάκης ἐπανῆλθε μέ ἄλλη ἐπιστολή οἱ Ἁγιορεῖτες ἀνταπαντοῦν μέ τήν κατωτέρω ἐπιστολή τους:


*****


Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

__________


Ἅγιον Ὄρος 23-5-11

Κύριε Διευθυντά,


Ἀφοῦ σᾶς εὐχαριστήσωμε διά τήν δημοσίευσιν τοῦ περί τοῦ 666 καί τῶν συναφῶν ζητημάτων κειμένων μας, θέλομε κατ’ ἀρχάς νά ἐπισημάνωμε τήν –πιστεύομεν ἐξ ἀβλεψίας - παράλειψιν συμπεριλήψεως τῆς ὑπ’ ἀριθ. 5 ὑποσημειώσεώς μας καί τήν κατά συνέπειαν μή ἀπάντησίν σας σ’αὐτήν. Συγκεκριμένως στήν δήλωσίν μας: «Ἐδῶ-ἀφοῦ τόσον πολύ τό ἐπιθυμεῖ ὁ π. Βασίλειος. –πρόχειρα καί ἐπιγραμματικά θά ἐπισημάνωμε ὀλίγα ἐκ τῶν σοβαροτέρων ὀλισθημάτων του...» ὑπῆρχεν ἡ ἑξῆς ὑποσημείωσις:


«5. Ἐάν ὑποσχεθῆτε ὅτι θά τήν δημοσιεύσετε, θά ἑτοιμάσωμε πληρεστέραν καί λεπτομερεστέραν ἀναίρεσιν, ἀφοῦ προμηθευθοῦμε τό σχετικόν βιβλίον τοῦ π. Βασιλείου. Μόνον, σᾶς παρακαλοῦμε, ἐάν ὑπάρχῃ περιορισμός εἰς τήν ἔκτασιν τῆς ἀναιρέσεως, νά μᾶς ἐνημερώσετε ἐκ τῶν προτέρων, ὥστε νά μήν χρησιμοποιηθῇ ὡς λόγος μή δημοσιεύσεως ἐκ τῶν ὑστέρων, ἀφοῦ, δηλαδή, ἔχομεν ὑποβληθῇ εἰς τόν κόπον».


Ἡ παράλειψις αὐτή ἔχει ὡς ἀποτέλεσμα νά δικαιοῦται ὁ π. Βασίλειος (στά μάτια τῶν ἀγνοούντων τήν παράλειψιν ἀναγνωστῶν) νά μᾶς ἐπικρίνει πάλιν καί πολλάκις ὅτι δῆθεν τοῦ ρίπτομεν «μόνο λάσπη χωρίς νά προσάγωμε ἐπιχειρήματα», ὅτι «δημιουργοῦμε ἐντυπώσεις χωρίς ὅμως νά παραθέτομε τή δική μας μή διεστραμμένη ἐκδοχή» ὅτι εἴμεθα «κοινοί συκοφάντες», ἐπειδή δῆθεν «τόν κατηγοροῦμε μέ τόσο βαρεῖς χαρακτηρισμούς, χωρίς νά ἀποδεικνύωμε μέ ἐπιχειρήματα καί μέ στοιχεῖα τούς χαρακτηρισμούς μας» κ.λ.π. ἀναμφίβολα ὅμως μένει ἀνεπανόρθωτα ἐκτεθειμένος καί ἐνώπιον ἡμῶν, καί ἐνώπιον ἑαυτοῦ, ἀλλά καί – πολλῷ μᾶλλον-ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ, καθόσον εἶχε στά χέρια του τό πλῆρες κείμενό μας, τό ὁποῖον ἐξ ἀρχῆς τοῦ εἴχατε κοινοποιήσει (καί ὄχι τήν ἄνευ τῆς ὑποσημειώσεως δημοσίευσιν τοῦ Ο.Τ.) - ὡς ἐμφαίνεται, πλήν τῶν ἄλλων, καί ἀπό τήν ἡμερομηνίαν στό τέλος τῆς ἀπαντήσεώς του - καί, συνεπῶς, ἐγνώριζε τήν προαναγγελία μας ὅτι «θά τοῦ ἀποδείξωμε μέ ἐπιχειρήματα καί μέ στοιχεῖα - καί μάλιστα ἄφθονα-τούς χαρακτηρισμούς μας».


Ἐξ ἄλλου, ἡ μή ἀπάντησίς σας θά ἔχῃ ὡς ἀποτέλεσμα τήν ἀναβολήν τῆς λεπτομεροῦς ταύτης ἀναιρέσεως τῶν ἐσφαλμένων θέσεων στά κατά καιρούς σχετικά κείμενα τοῦ π. Β., τήν ὁποίαν θά κάνωμε ἀμέσως μετά τήν ὑπόσχεσίν σας περί δημοσιεύσεώς της. Προτείνομε ὅπως ὁ διάλογός μας γίνεται καί ὁλοκληροῦται κατά θέμα, χάριν τῆς καλυτέρας παρακολουθήσεώς του ὑπό τῶν ἀναγνωστῶν.


Δέν διαμαρτυρόμεθα διά τήν ἀνέκαθεν εὐνοϊκήν καί χαριστικήν μεταχείρισιν τοῦ π.Β. ὑπό τοῦ Ο.Τ. (καθόσον τοῦ κοινοποιοῦνται ἀμέσως τά κείμενά μας καί ἀνταπαντᾷ ταυτοχρόνως), διότι εἴμεθα βέβαιοι ὅτι αὕτη δέν θά εἶναι εἰς θέσιν νά συσκιάσῃ τἠν ἀλήθεια. Ἁπλῶς θέλομε νά ἐπεξηγήσωμε εἰς τούς ἀναγνώστας ὅτι αὐτό θά ἔχῃ συνέπειαν τήν περαιτέρω καθυστέρησιν τῶν ἀπαντήσεών μας καί νά τούς παρακαλέσωμε νά διαφυλάττουν τά φύλλα τοῦ Ο.Τ., ὥστε νά μή δυσκολεύωνται, ἕνεκα λήθης, νά παρακολουθήσουν τόν διάλογον.


(Συνεχίζεται)



ΠΗΓΗ:


Ανάβασεις


No comments:

Post a Comment