ΜΑΧΗΤΙΚΕΣ - ΟΧΙ ΕΙΡΗΝΙΚΕΣ - ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===========
Ομολογώ ότι το επιστημονικό επίπεδο και το κύρος του Συνδέσμου Θεολόγων Μακεδονίας - Θράκης είναι εντυπωσιακό, όπως είναι και η συγκρότηση και επιστημονική κατοχύρωση των υπομνημάτων που υποβάλλει.
Ταυτόχρονα αξίζουν κάθε έπαινο, οι καλοί συνάδελφοι του Συνδέσμου, επειδή σε αντίθεση με τους “ΚΑΙΡΟΣκόπους” αγωνίζονται έντιμα να κρατήσουν το μάθημα των θρησκευτικών και υποχρεωτικό και ορθόδοξο.
Να μας επιτρέψουν όμως να κάνουμε την εξής παρατήρηση, η οποία δεν αφορά μόνον τους ίδιους, αλλά και πλείστους όσους άλλους. Ιδιαίτερα την ΠΕΘ και τους Συνδέσμους των φοιτητών των Θεολογικών Σχολών.
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ
____________
Οσα ορθά και ωραία και να λέγονται αν αρνηθούμε να δούμε κατάμματα την αλήθεια ότι ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος εργάζεται συνωμοτικά και απροκάλυπτα εναντίον των συμφερόντων της Εκκλησίας, με τον γνωστό Σύμβουλο, που το όνομά του συνδέθηκε άρρηκτα με την υπόσκαψη του μαθήματος των θρησκευτικών, “αέραν δέρομεν”.
Η ΠΑΓΙΔΑ ΤΗΣ ΣΥΣΚΕΨΗΣ ΤΗΣ ΠΕΝΤΕΛΗΣ
__________
Η σύσκεψη της Πεντέλης πραγμοτοποιήθηκε για ένα λόγο. Οχι απλά για να ρίξει στάκτη στα μάτια του θεολογικού κόσμου, ότι δήθεν ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος ενδιαφέρεται για το μάθημα των Θρησκευτικών, αλλά για να αγκυλώσει τους αγώνες της ΠΕΘ και του Συνδέσμου Θεολόγων Μακεδονίας - Θράκης για να διατηρηθεί το μάθημα ορθόδοξο. Οχι μόνον υποχρεωτικό.
Δυστυχώς και η ΠΕΘ και ο “Σύνδεσμος Θεολόγων Μακεδονίας - Θράκης έπεσαν στην παγίδα του διά τας αμαρτίας ημών Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου και της κλίκας ιεραρχών και λαικών που τον περιβάλλει και δέχτηκαν να υπάρξει προώθηση των θεμάτων που υπήρξε ομοφωνία κατά τη σύσκεψη της Πεντέλης.
ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑΓΚΑΤΖΟΓΛΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΩΝ
______________________
Ετσι τώρα μέσω των “ΚΑΙΡΟΣκόπων” και του Μακαριότατου θα προωθήσει, εκ μέρους των θεολόγων, μόνον όσα αιτήματα βάλει τη σφραγίδα τη έγκρισής του δικαίως αποκληθέντος “κακού δαίμονα του μαθήματος των θρησκευτικών” κ. Σταύρου Γιαγκάτζογλου
Δεν είναι ώρα για υπομνήματα, αγαπητοί συνάδελφοι, αλλά ώρα για δυναμική δράση.
Οι “αγανακτισμένοι” θεολογοι να μαζευτούν έξω από τη οδό Φιλοθέης, έξω από το Μαξίμου και έξω από το υπουργείο παιδείας και το παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Προσοχή όμως!
ΟΧΙ για ειρηνική (με παγωτά και σουβλάκια και γαμήλιες τελετές) διαμαρτυρία εναντίον του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, του Δημητριάδος, του Μεσσηνίας, του Γιαγκάτζογλου και όσων άλλων συνωμοτούν σε βάρος του μαθήματος των θρησκευτικών, αλλά με δυναμική διαδήλωση με συνθήματα έντονης αποδοκιμασίας, κατάληψη της Αρχιεπισκοπής και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και προπηλακισμό του Αρχιεπισκόπου και της κλίκας του.
Αλλιώς “αέραν δέρομεν” με τα υπομνήματα. Ας είμαστε σοβαροί και ειλικρινείς.
ΟΧΙ ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΑ! ΜΑΧΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ!
__________
Ολοι γνωρίζουμε ότι ουδείς θα τα λάβει υπόψη όσον εμπεριστατωμένα και αν είναι. Κούπα με νερό για να πλύνουν ποντιοπιλατικά οι παραδοσιακοί θεολόγοι τα χέρια τους είναι αυτά τα υπομνήματα και τίποτε άλλο.
Στους δρόμους με μαχητική διαδήλωση, αγαπητοί συνάδελφοι, αν θέλετε να σώσετε το μάθημα των θρησκευτικών, ακριβώς όπως έκαναν οι θεολόγοι με επικεφαλής τους κληρικούς φοιτητές των Θεολογικών Σχολών της δεκαετίας του 60 και του 70.
Η ΠΕΘ και ο “Σύνδεσμος θεολόγων Μακεδονίας - Θράκης” ας αναλάβουν από κοινού ΑΜΕΣΗ πρωτοβουλία μαζί με τους φοιτητικούς συνδέσμους των Θεολογικών Σχολών.
Παραθέτουμε στη συνέχεια τα κείμενα που μας έδωσαν την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.
******
ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
Του Συνδέσμου Θεολόγων Μακεδονίας - Θράκης
================
Μια ακόμη διάψευση των προσδοκιών μας για μια ουσιαστική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης μέσω και του Θρησκευτικού Μαθήματος, στις νέες δομές που αναπτύσσονται για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ήρθε να προστεθεί με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας για το Τεχνολογικό Λύκειο.
Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση μέχρι σήμερα είναι άκρως απογοητευτική, αναφορικά με την γενικής παιδείας μόρφωση που παρέχει στους μελλοντικούς τεχνίτες και επαγγελματίες της χώρας μας.
Η εποχή μας με τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις, τον καταιγισμό των πληροφοριών, τις συγχύσεις που προκαλεί η αλματώδης ανάπτυξη των θετικών και εμπειρικών κλάδων, προϋποθέτει τη δόμηση ισχυρών ηθικά προσωπικοτήτων, την αναγνώριση αξιακών προτύπων και τη δυνατότητα κριτικής σκέψης στην εφαρμογή των κανόνων δεοντολογίας, που τόσο αναγκαίοι καθίστανται στη σημερινή κοινωνική σφαίρα της αλληλεπίδρασης.
Η υψηλή παιδαγωγική αξία, η δια-θεματική δυναμική, η προσαρμοστικότητα σε ιδιαίτερες απαιτήσεις και σε καινοτόμες διδακτικές πρακτικές του Μαθήματος των Θρησκευτικών είναι γνωστές, αναγνωρισμένες, μετρήσιμες και έχουν επισταμένως υποστηριχθεί κατά καιρούς από τις επιστημονικές ενώσεις των Θεολόγων.
Με το υπόμνημά μας αυτό καλούμε την πολιτική ηγεσία και τους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας, να αφουγκραστούν την αγωνία μας για τη νέα μορφή της επαγγελματικής – τεχνικής εκπαίδευσης, η οποία θα πρέπει να ξεπεράσει τις αγκυλώσεις του χτες και να εμπλουτιστεί ικανοποιητικά με ανθρωπιστικά μαθήματα μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται και το Μάθημα των Θρησκευτικών.
Το γεγονός ότι στην επόμενη σχολική χρονιά (2011 -2012), θα εφαρμοσθεί μεταβατικό ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών στην Α’ τάξη των ΕΠΑ.Λ, δίνει την ευκαιρία να προλάβουμε μια ακόμη μεταρρύθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης «άνευρη» ως προς την ουσιαστική της σχέση με τη Γενική Παιδεία. Με το ίδιο σθένος και την ίδια αγωνία ως προς την τύχη της θρησκευτικής αγωγής στο Νέο Λύκειο, σας καλούμε για άμεση επανεξέταση της θέσης του Θ.Μ. και στο Τεχνολογικό Λύκειο. Εξάλλου, η Α’ τάξη είναι κοινή και για τους δύο τύπους της μεταγυμνασιακής εκπαίδευσης.
Οι θέσεις μας εδράζονται στο γεγονός ότι και με τις προτάσεις που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας για ακόμη μία φορά το Θ.Μ. περιθωριοποιείται και περιορίζεται στο πλαίσιο της μονόωρης διδασκαλίας η οποία έχει αποδειχθεί παιδαγωγικά ως λάθος. Επισημαίνουμε ότι το Θ.Μ., μέσα από τη θεματική, τη διαλεκτική και τις προσεγγίσεις του, μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικά στην ηθική, ψυχική και κοινωνική «θωράκιση» των μαθητών, έναντι των προκλήσεων του νέου κόσμου που έρχεται και να καλλιεργήσει αυθεντικά το σεβασμό στον «άλλο», την ειρήνη και την αλληλεγγύη μεταξύ ανθρώπων και λαών.
Το Θ.Μ. δεν αποτελεί ένα ακόμη θεωρητικό μάθημα από το χώρο των κοινωνικών επιστημών, αλλά μπορεί να καταστεί ένα πολυδύναμο εργαλείο αγωγής. Με άξονα την ψυχική συγκρότηση και την πνευματική ωρίμανση των μαθητών, το Θ.Μ. συμβάλλει εκτός των άλλων στην ιστορική και γλωσσική κατάρτιση των μαθητών, στη διαμόρφωση της πολιτισμικής τους συνείδησης, στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, στην καλλιέργεια του ηθικού προβληματισμού σε τέτοιο βαθμό, που κανένα άλλο μάθημα δεν μπορεί να προσφέρει.
Παρακαλούμε για την άμεση ανταπόκρισή σας προ των ενστάσεων μας, προκειμένου να επιτευχθεί μια ορθότερη μεταρρύθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης, που να έχει ως κύριο στόχο, παράλληλα με την επαγγελματική εξειδίκευση, την πνευματική, κοινωνική, πολιτισμική και τελικά ανθρωπιστική κατάρτιση των νέων μας.
Η Διοικούσα Επιτροπή
*****
Η ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΙΝ
Τοῦ κ. Ἠλία Μπάκου, Γεν. Γραμματέα τῆς ΠΕΘ
============
Ἡ πολιτική ἡγεσία τῆς Ἑλλάδος ἐνεργεῖ ἀνθελληνικά καί χριστιανικά ἀντορθόδοξα. Ὁδηγεῖ τό Ἔθνος εἰς ἄθεον Κράτος. Ἄλλοτε μέ τόν ὑλικό εὐδαιμονισμό, καί ἄλλοτε καθαρά με ἀθεϊστικές-ὑλιστικές θεωρίες και πράξεις. Ἀνώτατα θεσμικά πρόσωπα τῆς Πολιτείας ἐμφορούμενα ἀπό ἀθεϊστικές ἰδεοληψίες ἀρνοῦνται ἄκομψα καί ἐπιδεικτικά να ὁρκισθοῦν κατά τήν ἀνάληψη τῶν ὑψηλῶν τους καθηκόντων κατά τά ἱερά θέσμια. Περιφρονοῦν τό ἐθνικό καί θρησκευτικό Ἑορτολόγιο καί πολλοί ἀποφεύγουν προσχηματικά τόν χαιρετισμό: Χριστός Ἀνέστη ἤ τήν ἀνταπόδοση αὐτοῦ: Ἀληθῶς Ἀνέστη τήν ἡμέρα τῆς Αναστάσεως.
Τά σχολικά βιβλία, πού προγραμματίζει καί ἐπιμελεῖται τό Παιδαγωγικό - ἀκριβέστερα Ἀντιπαιδαγωγικό Ἰνστιτοῦτο, μέ τήν ἔγκριση βέβαια τῆς Πολιτικῆς ἡγεσίας τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας, προπαγανδίζουν εὐθέως τήν ἀθεΐα καί τον ἀνθελληνισμό. Τό ἴδιο πνεῦμα, σ᾽ αὐτή τή φάση, εἰσέβαλε καί σέ περιορισμένο, εὐτυχῶς χῶρο τῆς Ἐκκλησίας. Ἐφόρμησε ἀπό τό Παιδαγωγικό Ἰνστιτοῦτο, ἀπό τήν περίφημη «Θεολογική Ἀκαδημία τοῦ Βόλου», καί ἀπό ἄλλα ἄδηλα ἤ ἐμφανῆ Κέντρα ἀποδόμησης τῆς Ὀρθοδόξου Χριστιανικῆς Πίστεως καί τοῦ Ἑλληνισμοῦ.
Μέχρι τώρα ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος εἶχε νά ἀντιμετωπίσει τους παραδοσιακούς ἄθεους καί πολέμιους τῆς Πίστεως. Δικαιολογημένος ὁ ἀγώνας αὐτός καί γιά τις δύο πλευρές, ἴσως. Σήμερα πολεμεῖται ὄχι μόνο ἀπό τόν ἀθεϊσμό καί τό πνεῦμα τῆς παγκοσμιοποιήσεως μέ στόχο τόν θρησκευτικό συγκρητισμό καί την ἴδρυση παγκόσμιας οἰκονομικῆς (;) Διακυβέρνησης, τήν ὀποία εὐκαίρως - ἀκαίρως εἰσηγεῖται καί ὁ σημερινός Πρωθυπουργός τῆς Ἑλλάδος, ἀλλά ὑποσκάπτεται καί ἀπό κάποια μέλη της–φορεῖς τῆς Ἐκκλησίας: ἀπό κάποιους ἱερεῖς - ἀρχιερεῖς, ἀπό κάποιους λαϊκούς θεολόγους - ὁμαδοποιημένους ἤ μή, οἱ ὁποῖοι ἄθελά τους καί ἀπό θεολογική ἀγωνία, πιστεύουμε, διακηρύσσουν ἄλλοι «μεταπατερική, συναφειακή θεολογία», ἄλλοι, θρησκειολογικό, γνωστικό, πολιτιστικό μάθημα Θρησκευτικῶν, ἄλλοι τό ἀναβαθμίζουν «μέ ἀνθρωποκεντρική διάσταση» και ἄλλοι ἄλλως.
Ἐνῶ τό ΜτΘ εἶναι καί θά εἶναι για τήν Ἐκκλησία μας θεανθρωποκεντρικό, χριστοκεντρικό Ὀρθόδοξο. Παρατηρεῖται, ἐπί των ἡμερῶν μας, ἔντονο τό φαινόμενο τῆς ἀποδομήσεως τῆς Ὀρθοδόξου Χριστιανικῆς πίστεως καί τῶν ἐθνικῶν ἰδεωδῶν τῆς φυλῆς μας. Ταυτόχρονα ὅμως ἀποδομεῖται και ὑποβαθμίζεται ποικιλοτρόπως και ὁ θεσμός τῆς Ἐκκλησίας. Ἀποδομεῖται, τεχνιέντως καί πολλαπλῶς τό κῦρος θεσμικῶν προσώπων της ἀπό ἐξωγενεῖς καί ἐνδογενεῖς παράγοντες. ἀπό ἄσκοπες δημόσιες ἐνέργειες - ἐμφανίσεις. Γιά παράδειγμα: ἡ παρουσία τοῦ Ἀρχιεπισκόπου στό Ὑπουργικό Συμβούλιο, στό Δημαρχειακό Συμβούλιο Ἀθηνῶν, στίς ἀσύμβατες γιά την Ἐκκλησία καί τόν Ἱερό ναό ἐκδηλώσεις τοῦ ἁγίου Παντελεήμονος Ἀχαρνῶν δέν ἀναβαθμίζουν τον θεσμόν τῆς Ἐκκλησίας, οὔτε προστάτευσαν τό κῦρος τοῦ θεσμικοῦ προτύπου τοῦ Ἀρχιεπισκόπου. Το ἴδιο συμβαίνει καί μέ κάποιες διακηρύξεις-δηλώσεις τοῦ Μακαριωτάτου «περί καλύτερων ἀριστερῶν Χριστιανῶν», γιά τόν «ὄμορφο μοντέρνο ἀθεϊσμό», ὅτι «πρέπει νά διορθωθοῦν ὁ τρόπος με τόν ὁποῖον διδάσκονται τά Θρησκευτικά καί οἱ ἄνθρωποι πού τά διδάσκουν» γιατί «στήν πατρίδα μας ὑπάρχουν πολλά ἀρνητικἀ στόν τρόπο μέ τόν ὁποῖον διδάσκονται τά Θρησκευτικά» (Βλ. Ὀρθόδοξος Τύπος, 18-2-2011. 25-2-2011, 11-3-2011). Ὅλα αὐτά καί πολλά ἄλλα δημιουργοῦν, σέ κάθε πιστό, πικρία και ἀπογοήτευση, ἀλλά καί ἀποδυνάμωση τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ καί θεολογικοῦ λόγου. Ἐπίσης εἶναι ἐντελῶς ἀδικαιολόγητη ἡ σιγή τοῦ Ραδιοφωνικοῦ Σταθμοῦ τῆς Ἐκκλησίας σέ θέματα Πίστεως και Ἑλληνισμοῦ σέ βαθμό πού ἀκυρώνεται ὁ θεσμός καί ἡ ἀποστολή τῆς Ἐκκλησίας. Ἐάν στά παραπάνω ἀθροισθεῖ καί ἡ ἐπιμονή κάποιων Μητροπόλεων νά μεταφράζουν «κατά το δοκοῦν» λατρευτικούς ὕμνους, ἱερές ἀκολουθίεςκαί ἱερά ἀναγνώσματα καί νά τά χρησιμοποιοῦν στή Λατρεία τῆς Ἐκκλησίας, ἀντί τῶν καθιερωμένων ἱερῶν κειμένων, καί μάλιστα χωρίς την ἔγκριση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας καί ὅπως τά θέσμια και οἱ Ἱεροί κανόνες ὁρίζουν. Γίνεται ἀντιληπτόν ὅτι ὅλα αὐτά δέν παραμένουν ρομαντικά καί δέν εἶναι καί τόσο ἀθῶα. Εἶναι ἱστορικά ἀποδεδειγμένο ὅτι τέτοιες καινοτομίες στή Λατρεία, κατά τό παρελθόν, παραπέμπουν στόν Ἑβραιομασωνισμό, ὁ ὁποῖος δέν ἀνέχεται νά ἀναδεικνύεται διά τῶν λειτουργικῶν ὕμνων καί ἀναγνωσμάτων ἰδιαίτερα τῶν Κυριακῶν καί τῆς Μ. Ἑβδομάδας, ἡ θεοκτονία καί ἡ Χριστοκτονία τῶν Ἑβραίων.Οἱ μεταφράσεις καί οἱ συντομεύσεις ἱ. Ἀκολουθιῶν ἀποσκοποῦν στην ἀποδόμηση τῆς Λατρευτικῆς και μυστηριακῆς ζωῆς καί στήν ἀπομείωση τῆς δυναμικῆς της. Καί γι᾽ αὐτό πρίν γίνει ὁ,τιδήποτε σχετικά μέ τά θέματα τῆς λατρείας καί τις μεταφράσεις γιά Λατρευτική χρήση, καλόν θά εἶναι νά προηγεῖται ἡ ἔγκριση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου και τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας.
«Μακαριώτατε, ἐδῶ και ἀρκετό καιρό, δέν μεταρρυθμίζονται, ἀλλά ἀνατρέπονται τά πάντα κατά γεωμετρική πρόοδο. Ἀρνούμαστε νά παραμείνουμε ὡς ἁπλοί θεατές μιᾶς λαίλαπας, πού ἰσοπεδώνει τά πάντα. Συμπαρατασσόμεθα ὑπό τήν αίγίδα τῆς “μιᾶς ἀποστολικῆς και καθολικῆς Ἐκκλησίας”», και υἱϊκῶς σᾶς παρακαλοῦμε νά ὑψώσετε ἱεραποστολικῶς τό κῦρος τῆς ἀρχιερωσύνης σας και νά προβάλλετε τή λυτρωτική δύναμη και χάρη τῆς Ἐκκλησίας γιά τόν φωτισμό και τήν Κατήχηση τοῦ λαοῦ πρός δόξαν τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ.
Μακαριώτατε,
Ἐάν ἡ Πολιτεία θέλει νά ἀλλάξει τό χαρακτήρα τοῦ ΜτΘ καί νά το κάνει «Θρησκεία καί Κόσμος», «Θρησκειολογικό, Γνωστικό, Πολιτιστικό, ἤ “μάθημα γιά ὅλα τά παιδιά”» ἄς τό κάνει μόνη της, ὄχι με τή δική μας συγκατάθεση. Καί ἐάν ἀκόμη, σήμερα, συμφωνηθεῖ ἀπό κάποιους θεολόγους καί ἱερωμένους κάτι τέτοιο, ἐμεῖς δέν τό ἀποδεχόμαστε καί θά παραπέμψουμε τό θέμα στήν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, μέ τήν παράκληση νά καλέσει «πάντας εἰς ἑνότητα πίστεως» καί «ὁμολογία Χριστοῦ».
Τόσο ὁ Σεβασμιώτατος Δημητριάδος ὅσο καί ὁ Μακαριώτατος Ἀρχιεπίσκοπος ἔθεσαν ὡς θέμα συζητήσεως μόνον τό ὡράριο διδασκαλίας τοῦ ΜτΘ καί κάθε ἀναφορά τῶν ὁμιλητῶν στό περιεχόμενο τοῦ Μαθήματος χαρακτηριζόταν ὡς «ἐκτός θέματος». Τό γεγονός αὐτό καί μόνον φανερώνει ὅτι «ἀκολουθήθηκε τακτική προσώπων συγκεκριμένης κατευθύνσεως τοῦ Παιδαγωγικοῦ ᾽Ινστιτούτου καί τῆς «Θεολογικῆς Ἀκαδημίας» Βόλου καί τῶν δορυφόρων τους για «ἀνοιχτό» “Θρησκειολογικό” μάθημα καί τά συναφῆ πρός αὐτό».
Γιά κάθε θεολόγο εἶναι ἀκατανόητο νά ἀποκλείεται ἡ συζήτηση γιά τό Ὀρθόδοξο χριστιανικό μάθημα σέ Συνοδική Ἐπιτροπή, παρόντος τοῦ Ἀρχιεπισκόπου κ. Ἱερωνύμου. Ὅπως ἐπίσης ἔκπληξη προκάλεσε στούς ἐκπροσώπους τῶν Θεολογικῶν σχολῶν καί Συνδέσμων τό αἴτημα τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου καί τοῦ Σεβασμιωτάτου Δημητριάδος γιά συναίνεση καί ἐξουσιοδότηση τῶν ἐκπροσώπων θεολόγων πρός τόν Μακαριώτατο, προκειμένου νά διαπραγματευθεῖ τό θέμα τοῦ Ὡραρίου διδασκαλίας τοῦ ΜτΘ μέ τήν πολιτική ἡγεσία τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας.
ΠΗΓΗ:
Θρησκευτικά,
Ορθόδοξος Τύπος
No comments:
Post a Comment