Monday, February 7, 2011

Ο κ. ΤΑΤΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ


Ο κ. ΤΑΤΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥ
ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Να συγχαρούμε - για μια ακόμη φορά - τον καλό συνάδελφο κ. Τάτση, ο οποίος, από χρόνια με πολύ ζήλο, ανέλαβε το έργο να μας πληροφορεί υπεύθυνα για το μάθημα των θρησκευτικών και το σατανικό ρόλο που παίζει ο κακός δαίμονας του μαθήματος των θρησκευτικών κ. Σταύρος Γιαγκάζογλου ο οποίος αγωνίζεται με νύχια και με δόντια για τη μετατροπή του μαθήματος σε θρησκειολογικό.

Να παρακαλέσουμε τον κ. Τάτση να συνεχίσει απτόητος τον αγώνα του και να δίνει - με την ίδια ομολογιακή παρρησία - την κατά Θεόν μαρτυρία του.

Ας είναι βέβαιος ότι εκτιμούμε βαθύτατα τις υπηρεσίες του για το μάθημα των θρησκευτικών και τον αγώνα του κατά του Οικουμενισμού.

Γνωρίζουμε βεβαίως ότι ο γνωστός αχαρακτήριστος κληρικός της Πτολεμαίδος, ο σατανικός και σοβαρά παρανοικός Αρχιμανδρίτης Μελέτιος Βαδραχάνης, ο βωμολόχος, ο σκανδαλοποιός και συστηματικός συκοφάντης διέσυρε τον κ. Τάτση - όπως έχει διασύρει τους πάντες - με απαράδεκτους χαρακτηρισμούς και δεν χάνει ευκαιρία - ακόμη και τώρα - να τον καρφώσει πισώπλατα υπό την προσφιλή του σκέπη της ανωνυμίας. Αλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι είναι σε όλους γνωστός ως “τσάμπα μάγκας”.

Εδώ που τα λέμε δεν έπρεπε να περιμένει ο κ. Τάτσης κάτι διαφορετικό από τον αχαρακτήριστο αυτό κληρικό. Εδώ τον π. Θεόδωρο Ζήση τον ονομάζει...οικουμενιστή!!! Και καλύτερα να μη γράψω - τουλάχιστον για την ώρα - πώς χαρακτηρίζει τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Και θα εφείδετο τον κ. Τάτση;

Καμιά αμφιβολία ας μην έχει ο κ. Τάτσης ότι οι χαρακτηρισμοί του άθλιου αυτού κληρικού εναντίον του εκλεκτού συνάδελφου ότι είναι “κακοηθέστατος και εμπαθέστατος, ζηλόφθονος και εγωιστής” ουδεμία βρίσκουν απήχηση στην ψυχή μας. Εχουν όλοι πλήρη συνείδηση ότι είναι καρπός της κακοήθειας του εν λόγω κληρικού ο οποίος εκφράζει εαυτόν αληθινά μόνον όταν κοάζει από το έλος της κακοήθειας που κατοικοεδρεύει. “Εκ γαρ στόματος κοράκου”, κ. Τάτση, όπως λέγει η παροιμία ακούσης “κρα”. Αλλά μήπως εκ στόματος βατράχου; Είναι δυνατόν να ακούσεις τίποτα διαφορετικό από το “κουάξ”;

Ενα λέγω κ. Τάτση! Αν ζούσε ο μακαριστός πρώην Φλωρίνης Αυγουστίνος και είχε πνευματική διαύγεια και γνώριζε το 1/10 από όσα γνωρίζω για τον αήθη αυτό κληρικό όχι μόνον θα τον πετούσε κακήν κακώς εκτός της αδελφότητας αλλά θα τον οδηγούσε σε συνοδικό δικαστήριο για καθαίρεση. Αλλά δυστυχώς! Τώρα μπορεί να ασχημονεί ανενόχλητος! Αλήθεια! Ο Αγιος Φλωρίνης κ. Θεόκλητος δεν έχει ευθύνη γι’ αυτό; Θα μου πείτε δεν έχει ατράνταχτα στοιχεία στα χέρια του. Σωστά! Δεν έχει!!! Αλλά έκανε τον κόπο να ψάξει για να τα βρει; Δεν νομίζω!

Παραθέτουμε στη συνέχεια το κείμενο που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.

*****

ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ; ΓΙΑΤΙ;

Του κ. Ιωάννη Τάτση
=====

“We have to teach to the children all religions” (=Πρέπει να διδάξουμε στα παιδιά όλες τις θρησκείες). Με αυτή την πρόταση η Υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου περιέγραψε περιφραστικά τον προσανατολισμό που δίνεται στο μάθημα των Θρησκευτικών, καθώς οι αγγλόφωνοι ακροατές της ομιλίας της στο London School of Economics αδυνατούσαν να μεταφράσουν επαρκώς τον όρο «θρησκειολογία» που εκείνη ανέφερε στην ελληνική γλώσσα. Η υπουργική δήλωση είναι σαφής. Η περαιτέρω μάλιστα διευκρίνιση της Υπουργού ότι εκτός από την ορθόδοξη θρησκεία οι μαθητές θα διδάσκονται όλες τις θρησκείες ώστε να έχουν τη δυνατότητα να μάθουν, να γνωρίζουν, να συγκρίνουν και εν τέλει να αποφασίσουν τι θέλουν για τη ζωή τους, δεν αφήνει κανένα περιθώριο παρανόησης των λεγομένων της.

Το έργο της ριζικής αλλαγής του περιεχομένου του θρησκευτικού μαθήματος δεν υλοποιείται προφανώς από την ίδια την Υπουργό αλλά από την αρμόδια για τα νέα προγράμματα σπουδών και βιβλία Θρησκευτικών Ομάδα εργασίας. Ως γνωστόν τα μέλη της Ομάδας αυτής ανήκουν, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, στον νεοφανή σύνδεσμο θεολόγων ΚΑΙΡΟΣ, που όπως αποκαλύπτεται δεν συστήθηκε για άλλο λόγο παρά για την προώθηση του θρησκειολογικού μαθήματος. Το παράξενο είναι ότι τόσο τα στελέχη του ΚΑΙΡΟΥ όσο και ο αρμόδιος για το θρησκευτικό μάθημα Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, μέλος και ο ίδιος του ΚΑΙΡΟΥ, σε κάθε ευκαιρία δηλώνουν ότι είναι αντίθετοι με το θρησκειολογικό μάθημα! Η υπουργική όμως δήλωση δείχνει πως, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις τους, προετοιμάζουν μάθημα θρησκειολογικό! Τα βασικά ερωτήματα είναι πλέον δύο: α) Πόσο διαφέρει τελικά το «ανοιχτό» μάθημα που πρεσβεύει ο ΚΑΙΡΟΣ από το θρησκειολογικό μάθημα στο οποίο αναφέρθηκε η Υπουργός Παιδείας; και β) Μήπως τελικά κάποιοι θεολόγοι όταν απευθύνονται προς τους συναδέλφους τους και τη Διοικούσα Εκκλησία ισχυρίζονται ότι θα διατηρήσουν την κεντρική θέση της ορθόδοξης χριστιανικής θεολογίας στο μάθημα των Θρησκευτικών, στην πράξη όμως υλοποιούν τη μετατροπή του σε θρησκειολογικό επειδή αυτή είναι η επιθυμία και βούληση των πολιτικών προϊσταμένων τους;

Στα σχολεία της πατρίδας μας η θρησκευτική μόρφωση των μαθητών δεν μπορεί να μετατραπεί σε απλή θρησκειολογική ενημέρωση. Η συνταγματική επιταγή χορήγησης θρησκευτικής παιδείας στους ελληνόπαιδες αφορά προφανώς στην μετάδοση σε αυτούς της ζώσας και βιουμένης από τους ίδιους και τον περίγυρό τους ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης και θεολογίας.

Όσοι θεολόγοι σπεύδουν να εξυπηρετήσουν τα κυβερνητικά σχέδια μετατροπής του μαθήματος σε θρησκειολογικό ας αναλογιστούν ποιας ειδικότητας εκπαιδευτικοί θα διδάξουν ένα τέτοιο μάθημα. Ήδη κόμματα της Αριστεράς, που επίμονα ζητούν θρησκειολογικό μάθημα, δηλώνουν ότι δεν είναι οι θεολόγοι οι αρμοδιότεροι για τη διδασκαλία αυτού του μαθήματος.

Θρησκειολογικό μάθημα ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση απαιτεί ούτε πολύ περισσότερο οι κοινότητες των ετεροδόξων και αλλοθρήσκων πολιτών της Ελλάδος ζητούν. Γιατί λοιπόν το Υπουργείο προωθεί θρησκειολογικό μάθημα; Την απάντηση μας έδωσε πριν ένα περίπου μήνα ο κ. Αναστάσιος Μαρίνος, Αντιπρόεδρος του ΣτΕ ε.τ.. Σημείωνε σε άρθρο του τα εξής σημαντικά: «…νέες κινήσεις ἐκδηλώνονται τίς τελευταῖες ἡμέρες πρός τήν κατεύθυνση καί πάλιν τῆς μετατροπῆς τῆς διδασκαλίας τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν εἰς θρησκειολογικήν. Καί τήν προσπάθειάν τους αὐτήν ἐπιχειροῦν οἱ ἐνδιαφερόμενοι νά τήν θέσουν ὑπό τήν αἰγίδα τοῦ Παιδαγωγικοῦ Ἰνστιτούτου, διάφοροι δέ πληροφορίαι λέγουν ὅτι ἡ κ. Διαμαντοπούλου, πεισθεῖσα πλέον ὅτι κατάργηση τοῦ μαθήματος θά προσέκρουεν εὐθέως πρός τό Σύνταγμα, πού δέν θά ἤθελε νά τό διακινδυνεύσει, ἐρωτοτροπεῖ πρός τήν ἰδέαν τῆς μετατροπῆς τῆς διδασκαλίας τοῦ μαθήματος εἰς θρησκειολογικήν». Θρησκειολογία λοιπόν αντί πλήρους κατάργησης, προς το παρόν. Αν αφήσουμε να περάσει αυτή την αλλαγή θα δώσουμε θάρρος στους κυβερνώντες που, μέσω των απαραίτητων ρυθμίσεων στην επικείμενη συνταγματική αναθεώρηση, θα ανοίξουν το δρόμο για την πολυπόθητη για κάποιους από αυτούς πλήρη κατάργηση του μαθήματος. Θα τους το επιτρέψουμε;


ΠΗΓΗ:

Θρησκευτικά

No comments:

Post a Comment