ΕΥΣΤΟΧΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΕΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΙΟΥ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Πολλές φορές επικρίναμε τον Σεβ. Αλεξανδρουπόλεως στο παρελθόν, επειδή μας απογοήτευσε με απαράδεκτες του ενέργειες ή άστοχές του δηλώσεις.
Αυτή την φορά θέλουμε να επαινέσουμε, εκ βαθέων, τον Σεβασμιώτατο, επειδή μίλησε ως κληρικός και είπε αυτά που όλοι οι κληρικοί πρέπει να λένε όταν ενσκήπτουν πανδημίες ή άλλες συμβατικές επιφορές.
Σε κήρυγμά του προς το ποίμνιό του ο Σεβασμιώτατος είπε τα αυτονόητα. Δηλαδή ότι τα όπλα των χριστιανών εναντίον των επιδημιών και των άλλων συμβατικών επιφορών είναι η προσευχή, η νηστεία, η αγρυπνία, οι λιτανείες, η Θεία Λειτουργία και οι Παρακλήσεις.
Δυστυχώς πολλοί Ιεράρχες και άλλοι κληρικοί και μοναχοί, αντί να μιλούν για μετάνοια, για επίκληση του ελέους του Θεού, για νηστεία και αγρυπνίες μας μιλούν για μάσκες, για ιούς, για εμβόλια, για αντισηπτικά, για υγειονομικά μέτρα διανθισμένα με αφόρητη πολιτικολογία και φαιδρή έως επικίνδυνη συνωμοσιολογία.
Και ως να μη έφτανε αυτό, διακηρύσσουν “γυμνή τη κεφαλή” την αίρεση της δήθεν κατάργησης των νόμων της φύσεως απλά και μόνον επειδή οι πιστοί βρίσκονται στον ναό.!!!
Ας ελπίσουμε ότι θα ανανήψουν, από την κατά κρημνών πορεία που ακολουθούν, η οποία αποπροσανατολίζει το ποίμνιο της Εκκλησίας. Αντί να οδηγούν τους πιστούς σε μετάνοια, νηστεία και προσευχή το οδηγούν σε οδούς σκολιάς, χωρίς να αναλογίζονται τις ευθύνες τους απέναντι στον Θεό.
Ὡς γενναῖον ἐν μάρτυσι.
ReplyDeleteΚαινοτόμος ἀσέβεια, καὶ Θεοῦ ἀλλοτρίωσις, καὶ ναοῦ ἀθέτησις ἱερότητος, ἡ τῆς λατρείας ἀλλοίωσις, τῷ δόγματι καίσαρος, ἀσεβοῦς τῷ ἀσεβεῖ, τῷ κελεύοντι φίμωτρα, φέρειν ἅπαντας, τοὺς πιστοὺς καὶ ἀφίστασθαι ἀλλήλων, τοὺς ἐν πίστει ἡνωμένους, καὶ ἐν ἁγίῳ βαπτίσματι.
Ταῖς τῶν δακρύων σου ῥοαῖς.
Καινοτομία ἀσεβής, ἐν ναῷ τῷ ἁγίῳ πέλει τὰ φίμωτρα, ἐπὶ τὰ πρόσωπα πιστῶν, βεβαπτισμένων Τριάδος μέγα εἰς ὄνομα· διὸ ἀγαπητοί, ταῖς τῶν πατέρων πάντες στοιχήσωμεν, ἱεραῖς παραδόσεσιν, ἵνα τῷ ἐλέει Θεοῦ, σωθῶσιν αἱ ψυχαὶ ἡμῶν.
Ὁμολογίας ὁ καιρός, ὅτι πίστις Κυρίου τανῦν προσβάλλεται, ὑπ' ἀντιχρίστων ἀσεβῶν, καὶ ὀρθοδόξων ἡ ποίμνη καταδιώκεται, προφάσει πονηρᾷ, εἰδωλικῆς ὑγείας τοῦ σώματος· ὅθεν πάντες βοήσωμεν· Φρόνημα Χριστὲ κραταιόν, παράσχου ταῖς ψυχαῖς ἡμῶν.
Θείας πίστεως.
Χεῖρες βέβηλοι, ἐν τῷ ναῷ σου, δόλῳ εἴδωλον, τὸ τῆς ὑγείας, βλασφημοῦντες τὴν σὴν δύναμιν ἔστησαν, ἀλλ' οἱ πιστοί σε τὸν μόνον ἀθάνατον, ἐκδυσωποῦμεν φιλάνθρωπε Κύριε· Ἐναπόσταξον ῥανίδα θείου ἐλέους σου, καὶ ἴασαι ψυχὰς ἡμῶν καὶ σώματα.
Ἐπεφάνης σήμερον.
Συμβουλίᾳ ὄφεως, τοῦ ἀρχεκάκου, ἀδελφῶν τῷ πνεύματι, μὴ κατεσθίωμεν ψυχάς, ἀγαπητοὶ παρεπίδημοι, ἐπὶ προφάσει, ὑγείας τοῦ σώματος.
Μεγαλυνάρια
Φίμωτρα οὐδόλως ἐν τῷ ναῷ, τῷ ὑγιοδώρῳ, καὶ ἁγίῳ καὶ ἱερῷ, τοῖς βεβαπτισμένοις, εἰς ὄνομα Κυρίου, προσήκει τῇ προφάσει, ὑγείας σώματος.
Φιμωτροφορία ἡ ἐν ναῷ, ἔνδειξις ὑπάρχει, ἀσεβείας πρὸς τὸν Θεόν, τὸν ἡγιακότα, ναὸν αὐτοῦ καὶ δόντα, αὐτὸν εἰς θεραπείαν, ψυχῆς καὶ σώματος.
Μὴ οὖν κατεσθίωμεν τὰς ψυχάς, ὄφεως ἀπάτῃ, τῶν ἐν πνεύματι ἀδελφῶν, καὶ καταλαλῶμεν, αὐτῶν ἀφιλαδέλφως, προφάσει ψευδεστάτῃ, ὑγείας σώματος.
Εἴδωλον ὑγείας τὸ μυσαρόν, ἔστησαν ἐν μέσῳ, τοῦ ναοῦ σου τοῦ ἱεροῦ, χεῖρες παρανόμων, σὴν χάριν ἀθετούντων, καὶ δύναμίν σου Σῶτερ, οἴμοι τὴν ἄμαχον.
Τὴν πανσθενουργὸν χάριν σου Χριστέ, ὄφεως ἀπάτῃ, ἀθετοῦντας καὶ ἐν ναῷ, τῷ ἱερωτάτῳ, τὸ εἴδωλον ὑγείας, ἀφρόνως προσκυνοῦντας, φώτισον Κύριε.
Κατά τη δισχιλιετή πράξη της Εκκλησίας ουδέποτε παρατηρήθηκε φιμωτροφορία των πιστών εντός των Ιερών Ναών, καίτοι η οικουμένη διήλθε διά πολλών λοιμικών νόσων. Αυτό αφ' εαυτού αρκεί, ώστε το άρτι θεσπισθέν μέτρο της φιμωτροφορίας να θεωρείται ως καινοτόμος ασέβεια και να αποσκορακίζεται από τον λαό του Θεού. Η πράξη της Εκκλησίας έχει τεράστια ισχύ. Αυτό τεκμαίρεται από την εν τη πράξει αλλαγή αποφάσεως Οικουμενικής Συνόδου ως προς τον τρόπο μεταδόσεως των αχράντων μυστηρίων, το οποίο κάλλιον εμού γινώσκετε.
ReplyDelete