Sunday, November 22, 2020

Π. ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΥ,ΒΑΣΕΙ ΠΟΙΑΣ ΑΡΧΗΣ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΗΣ Ι. ΣΥΝΟΔΟΥ ΘΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΙ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ;

ΒΑΣΕΙ ΠΟΙΑΣ ΑΡΧΗΣ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΗΣ Ι. ΣΥΝΟΔΟΥ ΘΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΙ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ;


Του ΠαναγιώτηΤελεβάντου

=====


Είδαμε, στο αμέσως προηγούμενο άρθρο, ότι η πλειοψηφία της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου, κατά την αυριανή της συνεδρία, θα δώσει την έγκρισή της στον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο για την αιφνιδιαστική μνημόνευση του Μακαριώτατου Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Επιφανίου.


Το ζητούμενο, όμως, είναι βάσει ποιάς αρχής θα στηρίξει η πλειοψηφία της Ιεραρχίας την πρωτοβουλία του Μακαριώτατου.


1.) Άραγε, θα κινηθεί σε ορθόδοξα κανονικά και εκκλησιολογικά πλαίσια; 

Άραγε οι Ιεράρχες μας θα στηριχτούν, στο αυτονόητο, ότι η μνημόνευση του Μακαριώτατου Κιέβου κ. Επιφάνιου είναι μονόδρομος βάσει του Κανονικού Δικαίου και της ορθόδοξης Εκκλησιολογίας, εφόσον η Εκκλησία της Κύπρου συνεχίζει να έχει πλήρη κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο;


Είτε αρέσει, είτε δεν αρέσει στους Ρωσσόφιλους επισκόπους της Κύπρου, βρίσκονται αντιμέτωποι με το εξής δίλημμα. 


1.) Η πρώτη τους επιλογή είναι να αποδεχτούν ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο επανένταξε, υπό την δικαιοδοσία του, την Εκκλησία της Ουκρανίας και αποκατέστησε τους πρώην Σχισματικούς, άρα είναι υποστατοί οι χειρισμοί του, έστω και αν τους θεωρούν αντικανονικούς


Υπάρχει σαφής διαφορά μεταξύ των όρων αντικανονικός και του ανυπόστατος.

Η χειροτονία λ.χ. πρεσβυτέρου, πριν τα 30 του χρόνια, είναι αντικανονική μεν, αλλά όχι ανυπόστατη, όταν ο αρχιερέας που την τέλεσε είναι κανονικός επίσκοπος.


Άλλο παράδειγμα. 


Η μετάθεση επισκόπου απαγορεύεται ρητά και επί ποινή καθαιρέσεως από τους Ιερούς Κανόνες. 


Αν η Σύνοδος, όμως, μεταθέσει ένα επίσκοπο, η μετάθεσή του εξακολουθεί μεν οπωσδήποτε να είναι αντικανονική, αλλά όχι ανυπόστατη, επειδή είναι απόφαση της αρμοδίας αρχής, ήτοι της Ιεράς Συνόδου. 


Γι' αυτό η οπωσδήποτε αντικανονική απόφασή της, μπορεί να ακυρωθεί αρμοδίως, αλλά όχι να θεωρηθεί εξ υπαρχής ανυπόστατη.

2.) Η δεύτερή τους επιλογή είναι να θεωρήσουν ότι αναρμοδίως και προπαντός ανυπόστατα ο Οικουμενικός Πατριάρχης ενήργησε στην Ουκρανία, οπότε η υπό τον Μακαριώτατο Κιέβου κ. Επιφάνιο Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας είναι Σχισματική και αποτελείται από αχειροτόνητους, καθαιρεμένους και αυτοχειροτόνητους επισκόπους, με τους οποίους ασφαλώς είναι αδιανόητη η εκκλησιαστική κοινωνία.


Αν πρεσβεύουν το δεύτερο, τότε πρέπει ανυπερθέτως να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Εκκλησίας της Ρωσσίας. 


Δηλαδή, πρέπει να επιμείνουν να αφαιρεθεί από τα Δίπτυχα της Εκκλησίας της Κύπρου ο Οικουμενικός Πατριάρχης και όποιος άλλος Προκαθήμενος Αυτοκέφαλης Εκκλησίας μνημονεύει τον Κιέβου Επιφάνιο. 


Αυτή είναι η ΜΟΝΗ κανονική και σύμφωνη με την ορθόδοξη Εκκλησιολογία στάση. 

Πώς είναι δυνατό να βρίσκονται σε εκκλησιαστική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, αφού, κατά την άποψή τους, βρίσκεται σε ευχαριστιακή κοινωνία με Ιεράρχες που θεωρούν Σχισματικούς και ακοινώνητους;


Στα εκκλησιαστικά θέματα -και δη σε θέματα πίστεως- ουδείς νομιμοποιείται να τηρεί ουδετερότητα. 


“Επιτήδεια” ή μη.


Η αρχή “και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ” δεν έχει απολύτως καμμία σχέση με την Εκκλησία και με τις αποφάσεις των Συνόδων των επισκόπων Της.


Η ουδετερότητα είναι εντελώς αντιχριστιανική στάση και έρχεται σε ευθεία αντίθεση με το Ευαγγέλιο και τους Ιερούς Κανόνες.

Υπάρχει φυσικά και ένα άλλο ενδεχόμενο. 


Η πλειοψηφία της Ιεραρχίας που θα στηρίξει τον Μακαριώτατο, να βασιστεί στο έωλο Φαναριώτικο επιχείρημα ότι δήθεν η μνημόνευση Προκαθημένου Αυτοκέφαλης Εκκλησίας είναι αποκλειστικό δικαίωμα του Αρχιεπισκόπου, επειδή μόνον ο Πρώτος κάθε Αυτοκέφαλης Εκκλησίας μνημονεύει τους Προκαθημένους των Ορθοδόξων Εκκλησιών.!!!


Λες και η κοινωνία μιας Ορθόδοξης Εκκλησίας με τις άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες είναι κάτι που αφορά μόνο την Αρχιεπισκοπική περιφέρεια και έτσι αφορά αποκλειστικά τον Προκαθήμενό της και όχι όλους τους Ιεράρχες της.!!!


Προσευχόμαστε εκτενώς προς τον Κύριο να πρυτανεύσουν ορθόδοξα κανονικά και εκκλησιολογικά κριτήρια στην αυριανή συνεδρία της Ιεράς Συνόδου. 


Για να επιτευχθεί αυτό πρέπει οπωσδήποτε να διασφαλιστεί ότι:

1.) Η οποιαδήποτε απόφαση πρέπει να μην βασίζεται σε οικονομικά συμφέροντα ή σε λόγους πολιτικής σκοπιμότητας, όπως ήταν η μέχρι τώρα γραμμή της “επιτήδειας” ουδετερότητας που ακολουθούσε η Εκκλησία της Κύπρου.


2.) Το Ευαγγέλιο, οι Ιεροί Κανόνες, η Εκκλησιαστική Ιστορία και η ορθόδοξη Εκκλησιολογία πρέπει να είναι το μοναδικό κριτήριο της απόφασης της Ιεράς Συνόδου.


3.) Η απόφαση της Ιεράς Συνόδου πρέπει να εκφράζει το συνοδικό πολίτευμα της Εκκλησίας και όχι την "ενός ανδρός αρχή".


Προσευχόμαστε εκτενώς προς τον Κύριο η αυριανή απόφαση της Ιεράς Συνόδου να είναι σύμφωνη με το γράμμα και το πνεύμα του Ευαγγελίου και των Ιερών Κανόνων.

No comments:

Post a Comment