ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ, ΜΕ ΚΟΜΜΕΝΗ ΑΝΑΣΑ, ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Ο κύβος ερρίφθη! Το Οικουμενικό Πατριαρχείο αποφάσισε τη χορήγηση Αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία της Ουκρανίας και θα μεθοδεύσει την υλοποίηση της απόφασης σε συνεννόηση με τις άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες.
Τι βάρυνε στη λήψη της απόφασης;
1.) Ασκούντο -από καιρό- σοβαρές πιέσεις, από δυτικές χώρες, να δοθεί Αυτοκέφαλο στην Εκκλησία της Ουκρανίας, για να ενισχυθεί η ανεξαρτησία της Ουκρανίας έναντι των διεκδικήσεων της Ρωσσικής Ομοσπονδίας σε βάρος της Ουκρανίας.
2.) Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος αντελήφθη ότι το Πατριαρχείο Ρωσσίας προχωρεί μεθοδικά και απροκάλυπτα για να υφαρπάσει την πρωτοκαθεδρία των Ορθοδόξων Εκκλησιών και για να εγκαθιδρύσει, στην πράξη, το καθεστώς της λεγόμενης “Τρίτης Ρώμης”.
3.) Οι πολιτικοί ηγέτες της Ουκρανίας -σχεδόν στο σύνολόν τους- και ένα μεγάλο ποστοστό των Ορθόδοξων Ουκρανών, πίεζαν το Φανάρι, από καιρό, για να τους χορηγήσει Αυτοκεφαλία.
Είναι δύσκολο να γίνει πιστευτό ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος θα παρακολουθούσε στωικά, με αδράνεια, τις απανωτές προκλήσεις του Πατριαρχείου Μόσχας, που αποσκοπούσαν στην υπόσκαψη της πρωτοκαθεδρίας του Οικουμενικού Θρόνου.
1.) Καταρχήν έγινε -εν αγνοία του Οικουμενικού Πατριαρχείου- συνάντηση του Πάπα Φραγκίσκου και του Πατριάρχη Κύριλλου στην Αβάνα, όπου υπεγράφη οικουμενιστική Διακήρυξη, λίγες μόνον βδομάδες πριν τη σύγκληση της Συνόδου της Κρήτης.
2.) Στη συνέχεια ακολούθησε, την τελευταία στιγμή, η αναιτιολόγητη άρνηση της Εκκλησίας της Ρωσσίας να συμμετάσχει στις εργασίες της Συνόδου της Κρήτης, παρόλον ότι οι ηγέτες της Εκκλησίας της Ρωσσίας ήταν απολύτως σύμφωνοι με τους οικουμενιστικούς ακροβατισμούς του Φαναρίου.
3.) To make things worse το Πατριαρχείο Ρωσσίας άρχισε να αναλαμβάνει διάφορες πρωτοβουλίες, που υπέσκαπταν την πρωτοκαθεδρία του Κωνσταντινουπόλεως.
α.) Πανορθόδοξος εορτασμός των γενεθλίων του Πατριάρχη Κύριλλου με τη συμμετοχή των πλείστων Προκαθημένων της Ορθοδοξίας,
β.) Υπογραφή Διακήρυξης με αιρετικές Ομολογίες, για θέματα που εντάσσονται στα πλαίσια του “λαικού Οικουμενισμόού”, και,
γ.) Συνεχής εναγκαλισμός με το Βατικανό με ενέργειες και δηλώσεις, που -ως εικός- ανησύχησαν υπέρμετρα το Φανάρι.
Τα γεγονότα αυτά -δικαίως-ερμηνεύθηκαν, από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ως απροκάλυπτη προσπάθεια υπόσκαψης του πρωτείου και του συντονιστικού ρόλου του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Ο Πατριάρχης Ρωσσίας παρουσιαζόταν και ενεργούσε ως ο Προκαθήμενος της Ορθοδοξίας.
Ως γνωστόν ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος δεν χωρατεύει. Γι’ αυτό, με την απόφαση της ανακήρυξης της Αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ουκρανίας, δίνει την πιο οδυνηρή απάντηση στη φιλοπρωτεία του Πατριαρχείου Ρωσσίας.
Θα δούμε -συν Θεώ- αύριο τα προβλήματα που προκύπτουν, με τη χορήγηση αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία της Ουκρανίας, αφού είναι πλέον ή βέβαιο ότι το Πατριαρχείο Ρωσσίας θα αντιδράσει πολύ έντονα στην απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Όσοι αγαπούμε τον Χριστό και την Εκκλησία Του, ας πέσουμε στα γόνατα, επειδή ο κίνδυνος δημιουργίας Πανορθόδοξου σχίσματος είναι ορατός διά γυμνού οφθαλμού.
Ως φαίνεται ο κύβος ερρίφθη από το Φανάρι με πιθανότερο στόχο, παρά τις όποιες αρχικά ίσως και έντονες αντιδράσεις της Ρωσικής Εκκλησίας, να την οδηγήσει τελικά σε συμβιβασμό, καθώς η Ρωσία θα επιθυμεί κατά πρώτο να διασφαλίσει, με καποιο τρόπο, την θρησκευτική ελευθερία των Ρώσων που κατοικούν στην Ουκρανία. Αυτή η συμφωνία που τελικά θα πρέπει να υπάρξει για να αποκτήσουν και οι Ουκρανοί το Αυτοκέφαλο που ζητούν και ο συμβιβασμός που θα υπάρξει μεταξύ αυτών και των Ρώσων, αλλά και μεταξύ Φαναρίου και Μόσχας, ίσως να μην περιλαμβάνει μόνο το θέμα της Ουκρανίας και του Εκκλησιαστικού καθεστώτος που την αφορά, αλλά να έχει, κατά την γνώμη μου, πρακτικά επεκτάσεις και σε άλλα θέματα, όπως την αποδοχή των Αποφάσεων της " Συνόδου " του Κολυμπαρίου ή και το θέμα του διαλόγου με την Ρώμη. Οψόμεθα, πάντως το Φανάρι δύσκολα θα αποτολμούσε αυτή την κίνηση χωρίς ισχυρή υποστήριξη.
ReplyDelete