ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Α΄ ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΞΗ ΣΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Α΄ ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΞΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ
Η πρώτη κοινή Σύναξη Ιερέων και Διακόνων του Οικουμενικού Πατριαρχείου που υπηρετούν στην Τουρκία, δηλαδή στην Ι. Αρχιεπισκοπή Κωνσταντινουπόλεως και τις Ιερές Μητροπόλεις, πραγματοποιήθηκε, με πρωτοβουλία του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου, σήμερα Τρίτη, 17 Απριλίου, στην Ιερά Μονή Βαλουκλή.
Σχόλιο: Δηλαδή; Ο Παναγιώτατος είναι Πατριάρχης, για περισσότερα από 25 χρόνια, και είναι η πρώτη φορά που συγκαλεί Ιερατική Σύναξη; Άκρως απογοητευτική, από πολλές απόψεις, πληροφορία.
Β΄ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΦΥΛΑΣΣΕΙ ΤΗΝ ΠΙΣΤΙΝ ΠΟΥ ΠΑΡΕΛΑΒΕ;
Στην ομιλία του ο Οικουμενικός Πατριάρχης αναφέρθηκε στη σημασία της ιερωσύνης δίνοντάς στους κληρικούς πατρικές συμβουλές και παροτρύνσεις για την ενίσχυση της διακονίας τους στο σύγχρονο κόσμο: «Αποτελεί ιδιαίτερον προνόμιον να ανήκετε εις τον ιερόν κλήρον του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Αμετακίνητοι και ανύστακτοι, φυλάσσομεν αυτά τα οποία παρελάβομεν, την πίστιν, την δοξολογικήν λατρείαν του Θεού και το εκκλησιαστικόν ήθος».
Σχόλιο: Όντως; Ανύστακτοι οι εν τω Φαναρίω φυλάσσουν την πίστη που παρέλαβαν, τη δοξολογική λατρεία και το εκκλησιαστικό ήθος;
Από πού φαίνεται αυτό Παναγιώτατε;
Από τον λίβα της εκκοσμίκευσης, που κατέκαυσε και την τελευταία ικμάδα της ζωής της Πρωτοθρόνου Εκκλησίας;
Από την υποδοχή τεσσάρων αιρεσιαρχών του Βατικανού, που έγιναν δεκτοί με φανούς και λαμπάδες και ωδές πνευματικές, οι οποίοι από το αντιθρόνιο του Πατριαρχικού ναού και ενώ έφεραν ωμοφόριο, απήγγειλαν την Κυριακή προσευχή, αντάλλαξαν με τον Οικουμενικό Πατριάρχη λειτουργικό ασπασμό και "ευλόγησαν" το ορθόδοξο ποίμνιο της Βασιλεύουσας;
Από την ισότιμη συμμετοχή της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως στο ΠΣΕ;
Από τη Σύνοδο της Κρήτης, που αναγνώρισε εκκλησιαστικότητα στους αιρετικούς;
Από τη συνομολόγηση προδοτικών για την Ορθοδοξία συμφωνιών και από την υπογραφή κακόδοξων Κειμένων;
Ή μήπως από τις συνεχείς παραβάσεις των Ιερών Κανόνων, που απαγορεύουν τις συμπροσευχές με αιρετικούς και αλλόθρησκους;
Γ΄ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΙΕΡΩΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ
Υπάρχει μία «εικονική ιερωσύνη», η οποία επιθυμεί περισσότερον να φαίνεται παρά να είναι, να επιδεικνύεται παρά να θυσιάζεται, να παίρνη παρά να προσφέρη. Αντιθέτως, ο γνήσιος ιερεύς, ως ελέχθη προσφυώς, «δεν ζητεί να εγγραφή το όνομά του εις τας δέλτους της ιστορίας», αλλά «να συμπεριληφθή εις την Βίβλον της Βασιλείας». Να μην εμφανίζετε το αυτονόητον ως μεγάλην προσφοράν.
Σχόλιο: Ορθότατη -βεβαίως- η επισήμανση ότι υπάρχει μια εικονική ιερωσύνη, που ενδιαφέρεται να επιδεικνύεται, αντί να θυσιάζεται, αλλά, Παναγιώτατε, εσείς δεν είστε ο κυρίαρχος επίσκοπος του Αγίου Όρους; Ούτε είδατε, ούτε ακούσατε τις ατέλειωτες τσάρκες καθ’ άπασαν την Ελληνική επικράτεια και επέκεινα του Καθηγουμένου της Μονής Βατοπαιδίου και όχι μόνον; Δεν αντιληφθήκατε ότι τα πολυαρχιερατικά συλλείτουργα δεν είναι μόνον καθημερινό φαινόμενο στη Μονή Βατοπαιδίου, που επιτέλους έχει το ελαφρυντικό ότι ήταν υπό την καθοδήγηση του πλανεμένου και Θεομπαίκτη Ιωσήφ του Βατοπαιδινού, αλλά πλείστων Μονών του Άθωνα; Δεν έχετε ενημερωθεί για την προκλητική υποδοχή και δημοσιότητα που δίνεται για την επίσκεψη στον Άθωνα πολιτικών, δημοσιογράφων και καλλιτεχνών;
Δ΄ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΝ ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΠΛΟ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ:
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ:
O Οικουμενικός Πατριάρχης υπενθύμισε ότι οι κληρικοί οφείλουν να έχουν υποδειγματική παρουσία και συμπεριφορά στις σχέσεις τους με κάθε άνθρωπο. «Εν τη συνειδήσει των περισσοτέρων ανθρώπων, το όνομα «Εκκλησία» συνδέεται αυτομάτως με τον ιερόν κλήρον. Τοιουτοτρόπως, η κριτική προς τους κληρικούς μετατρέπεται εις κριτικήν κατά της Εκκλησίας και γενικώτερον εις όπλον των πολεμίων της πίστεώς μας».
Σχόλιο: Ώστε η κριτική προς τους κληρικούς μετατρέπεται εις κριτικήν κατά της Εκκλησίας, και γενικώτερον εις όπλον των πολεμίων της πίστεώς μας; "Ποίον σε έπος φύγεν έρκος οδόντων", Παναγιώτατε;! Εσείς που χειροτονείτε -κατά συρροήν- ανάξιους εν παντί κληρικούς -και μάλιστα αρχιερείς- νουθετείτε τους κληρικούς σας να προσέχουν να μη μετατρέπονται με την αντιχριστιανική ζωή τους σε όπλο κατά της πίστεως και της Εκκλησίας;
Παναγιώτατε! Ξεχάσατε ποιον επιβάλατε, με τις πιο απίθανες ραδιουργίες, στη Μητρόπολη Σικάγου; Ποιόν, άραγε, θα μας στείλετε Αρχιεπίσκοπο Αμερικής μετά που θα εκπαραθυρώσετε τον Αρχιεπίσκοπο Δημήτριο; Ελπίζουμε, πάντως, όχι κάποιον από αυτούς που ακούγεται ότι θα διαδεχθούν τον Αρχιεπίσκοπο. Χρειάζεται, άραγε, να σας υπομνήσουμε ποιους άλλους αρχιερείς εκλέξατε και χειροτονήσατε στην Εκκλησία της Αμερικής, οι οποίοι -εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων- δεν θα έπρεπε να στέκουν μπροστά στο Άγιο Θυσιαστήριο; Μήπως υπάρχει εξήγηση για ποιο λόγο ανέχεστε τα πιο ακατάλληλα -κατά τη δική σας ομολογία- πρόσωπα να μολύνουν τους αρχιερατικούς θρόνους, σε πολλές Μητροπόλεις του Οικουμενικού Θρόνου;
Αλλά τι φω και τι λαλήσω για το γεγονός ότι έχετε, από δεκαετίες, στο Πατριαχείο εμπεριστατωμένες ενυπόγραφες καταγγελίες, από την Ιερά Συνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου, που αφορούν ακόμη και παιδιά, εναντίον του πλανεμένου και Θεομπαίκτη Ιωσήφ του Βατοπαιδινού -του σύγχρονου αυτού Ρασπούτιν- και παρόλα αυτά δεν διστάσατε να προλογίσετε το βιβλίο του Καθηγουμένου της Μονής Βατοπαιδίου με τρόπο που ήκιστα σας τιμά και ως άνθρωπο και ως Πατριάρχη;
Αφού, Παναγιώτατε, καταδικάζετε την εικονική ιερωσύνη που τείνει προς την επίδειξη, για ποιο λόγο αποδεχτήκατε την παρουσίαση, σε αίθουσα συναυλιών, βιβλίου Αγιορείτη Ηγουμένου για Αγιορείτη μοναχό και αποστείλατε, μάλιστα, τον Ηγούμενο της Μονής Μαζίου να σας εκπροσωπήσει;
Και μετά από όλα αυτά, Παναγιώτατε, συμβουλεύετε τους ιερείς της Βασιλεύουσας να προσέχουν τη βιοτή τους για να μην καθίστανται όπλο κατά της Εκκλησίας και επισημαίνετε το απαράδεκτο της εικονικής μη θυσιαστικής ιερωσύνης;
No comments:
Post a Comment