Monday, April 16, 2018

ΚΑΙ ΟΜΩΣ! Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΟ!


ΚΑΙ ΟΜΩΣ! Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΟ!

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε, στη “Ρομφαία”, το ακόλουθο απόσπασμα, από προσφώνηση του Οικουμενικού Πατριάρχη, σε όμιλο Καθηγητών και τελειοφοίτων σπουδαστών του Σεμιναρίου των Σκοπίων «Άγιος Κλήμης της Αχρίδος», οι οποίοι επισκέφθηκαν την Τετάρτη, 11 Απριλίου, το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

«Κάθε φορά που συγκαλείται Σύναξη Ορθοδόξων Προκαθημένων είτε εδώ, είτε εις το Σαμπεζύ, η προσπάθεια του Οικουμενικού Πατριαρχείου είναι να βάζουμε όλα τα θέματα τα διορθόδοξα πάνω στο τραπέζι και να τα συζητούμε με εντιμότητα και ειλικρίνεια. Το ίδιο κάναμε και εις το θέμα της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, την οποία ετοιμάσαμε όλες οι Εκκλησίες μαζί. Η τελευταία Σύναξις των Ορθοδόξων Προκαθημένων ήταν τον Ιανουάριο του 2016 στο Σαμπεζύ και συζητήσαμε, έστω και με δυσκολίες μερικές φορές εκεί, όλα τα θέματα και ετοιμάσαμε τα κείμενα τα οποία θα ενέκρινε η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος. Ετοιμάσαμε τον Κανονισμόν λειτουργίας της και είπαμε, “τον Ιούνιο καλή Αντάμωση στην Κρήτη”. Τα υπέγραψαν όλοι και πέρασαν τρεις, τέσσερις μήνες χωρίς να προκύψει κάτι το καινούργιο, χωρίς να διαμαρτυρηθεί κανείς, και την τελευταία στιγμή τέσσερις Εκκλησίες είπαν εμείς δεν ερχόμαστε. Όμως η Σύνοδος έγινε. Αλλά αυτό δεν δείχνει εντιμότητα και ειλικρίνεια από μέρους αυτών των τεσσάρων Εκκλησιών, αφού τα είχαμε συμφωνήσει και τα είχαμε υπογράψει όλα». 

Αληθεύουν όσα λέγει ο Παναγιώτατος; Εν μέρει! Επειδή οι Εκκλησίες της Αντιοχείας και της Γεωργίας εξέφρασαν επιφυλάξεις ή και σαφή αντίθεση για ορισμένα Κείμενα.

Σε γενικές γραμμές πάντως ο Πατριάρχης έχει δίκαιο όταν λέγει ότι οι Ορθόδοξοι Προκαθήμενοι, στο Σαμπεζύ το 2016, διαμόρφωσαν τα Κείμενα που εγκρίθηκαν στη συνέχεια στη Σύνοδο της Κρήτης, με ελάχιστες τροποποιήσεις.

Εκεί, όμως, που ο Παναγιώτατος έχει απολύτως δίκαιο είναι ότι οι 4 Εκκλησίες αρνήθηκαν την τελευταία στιγμή να παραστούν, ενώ όλα λίγο-πολύ ήταν συμφωνημένα.

Ορθά έπραξαν οι 4 Εκκλησίες;

Πιστεύω ειλικρινά ότι ενήργησαν λανθασμένα. Έπρεπε να πάνε στην Κρήτη και να αρνηθούν να υπογράψουν τα κακόδοξα Κείμενα.

Βεβαίως ουδεμία σημασία είχε για την Εκκλησία της Ρωσσίας να παραστεί και να αρνηθεί να υπογράψει τα κακόδοξα Κείμενα, επειδή καθόλου δεν διαφωνεί με το περιεχόμενο των Κειμένων. Αν διαφωνούσε ο Πατριάρχης Κύριλλος δεν θα υπέγραφε λίγες βδομάδες πριν τη σύγκληση της Συνόδου Διακήρυξη με τον Πάπα, που λέγει τα ακριβώς ίδια πράγματα, που λέγει το διαβόητο Κείμενο 6 της Συνόδου.

Αποκλειστικός στόχος της Εκκλησίας της Ρωσσίας ήταν να διαμφισβητήσει το πρωτείο του Κωνσταντινουπόλεως και τίποτε άλλο.

Η Εκκλησία της Αντιοχείας, επίσης, για λόγους πολιτικούς και εθνοφυλετικούς, ακολούθησε την Εκκλησία της Ρωσσίας.

Δύο μόνον παραδοσιακές Εκκλησίες υπάρχουν: Της Βουλγαρίας και της Γεωργίας, οι οποίες έπρεπε να παραστούν στην Κρήτη και να απειλήσουν ανοιχτά τους Οικουμενιστές ότι θα ανατινάξουν στον αέρα τη Σύνοδο, αν δεν αποσυρόταν το διαβόητο κακόδοξο Κείμενο 6, που αναγνωρίζει εκκλησιαστικότητα στους αιρετικούς.

No comments:

Post a Comment