ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟ
Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Το Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας του Α.Π.Θ. εξέδωσε Ψήφισμα (18 τρέχοντος, ιστολόγιο ΑΜΗΝ) με θέμα τη συγκληθησομένη Πανορθόδοξη Σύνοδο. Σ’ αυτό το Ψήφισμα αναφέρουν οι κύριοι Καθηγητές ότι η σύγκληση της Πανορθοδόξου Συνόδου «πληροί χαράς και αισιοδοξίας πάντας για τη μαρτυρία της Ορθοδοξίας στο σύγχρονο κόσμο». Θα ήταν ευχής έργο η διαπίστωσή τους να συμπορευόταν με τα γεγονότα και τις υπάρχουσες πραγματικότητες. Δυστυχώς τα πράγματα δεν είναι έτσι. Μετά τη δημοσίευση των θεμάτων, που αποφασίστηκαν στη Σύναξη των Προκαθημένων στο Σαμπεζύ τον παρελθόντα Ιανουάριο, οι φόβοι μας δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν από τα πράγματα.
Τι να πούμε λ.χ. για το Άρθρο 6, με το οποίο θέλουν, σώνει και καλά, να αναγνωρίσουν την αίρεση του Παπισμού, αλλά και τον εσμό των κακοφρόνων Προτεσταντών, όπως και τους κακόδοξους Μονοφυσίτες ως «Εκκλησίες»; Αυτό, Ελλογιμώτατοι, δεν «πληροί χαράς και αισιοδοξίας πάντας» διότι απλούστατα ανατρέπει την «άπαξ παραδοθείσαν τοις αγίοις πίστιν», όπως και το Σύμβολο της Πίστεως διότι πιστεύομεν «εις μίαν, αγίαν, καθολικήν και αποστολικήν Εκκλησίαν».
Δεν σας περιποιούν τιμήν οι πιο πάνω διαπιστώσεις, διότι είσθε οι επαΐοντες. Δεν είναι σωστό να κάνετε τον ανήξερο προφασιζόμενοι ότι όλα βαίνουσι καλώς και να «κάνετε πλάτες» στους οικουμενιστές. Οι κύριοι Καθηγητές λένε ότι παρακολουθούν «τις παρεμβάσεις ιεραρχών και θεολόγων που κινούνται εντός του θεσμικού πλαισίου, λαμβάνοντας πρωτίστως υπ’ όψη τα επίσημα κείμενα και τα πρακτικά των προσυνοδικών διασκέψεων». Δεν θα ήταν προτιμότερο, αφού είστε ακαδημαϊκοί διδάσκαλοι και οι κατ’ εξοχήν γνώστες του αντικειμένου, να μας πείτε αν όλα αυτά τα επίσημα κείμενα και τα πρακτικά των προσυνοδικών διασκέψεων και κυρίως σ’ αυτά που αποφασίστηκαν στη Σύναξη των Προκαθημένων, συμφωνούν με τη διαχρονική διδασκαλία της Εκκλησίας και πρωτίστως με τις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων, όπως έπραξε, με επάρκεια ου την τυχούσαν, ο συνάδελφός σας κύριος Δ. Τσελεγγίδης;
No comments:
Post a Comment