ΕΥΣΤΟΧΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ κ. ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΛΑΓΟΥΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΣΥΡΟΥ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==========
Από το ιστολόγιο “Χριστιανική βιβλιογραφία” αναδημοσιεύουμε απόσπασμα άρθρου του κ. Στυλιανού Λαγουρού αναφορικά με τη στάση του Σεβασμιότατου Σύρου κ. Δωρόθεου για το αισχρό έργο Corpus Christi και για την μήνυση που κατέθεσε σε βάρος δημοσιογράφου που τον δυσφήμησε.
Να τονίσουμε καταρχήν ότι πολύ καλά έκανε ο Σεβασμιότατος να μηνύσει τον συκοφάντη του. Αλίμονον αν κάποιοι χυδαίοι άνθρωποι τολμούν να διασύρουν ένα Ιεράρχη ατιμωρητί.
Φυσικά η απορία του κ. Λαγουρού - και η δική μας - παραμένει: Για ποιο λόγο δεν ένιωσε την ίδια ευαισθησία ο Σεβασμιότατος για τους αισχρούς και βλάσφημους χαρακτηρισμούς εναντίον της Εκκλησίας;
Προσπαθούμε επίσης να κατανοήσουμε για ποιο λόγο ένας χριστιανός - πολλώ μάλλον ένας ιεράρχης - τολμά να υπερασπίζεται - έμμεσα έστω και χωρίς να είναι πρόθεσή του - το βλάσφημο έργο.
Αν οι λεπτομέρειες για την πλοκή της παράστασης είναι αυτές που δημοσιεύθηκαν στο διαδίχτυο, φρίττει κανείς και να διανοηθεί ακόμη ότι παρουσιάζει τον Κύριο με τον πιο αισχρό τρόπο που θα μπορούσε να συλλάβει ακόμη και η πιο βλάσφημη φαντασία.
Πέραν όμως της συκοφαντίας του δημοσιογράφου κατά του Σεβασμιότατου Σύρου και πέραν του απαράδεκτου χαρακτήρα του άρθρου του για την αισχρή παράσταση, δεν νομίζουμε ότι συκοφαντεί κανείς τον Αγιο Σύρου όταν του καταμαρτυρεί ότι εποχούμενος ελικοπτέρων και ταχύπλοων σκαφών διακινείται εις άπασαν την Ελληνική επικράτεια για να συμμετάσχει στα πολυαρχιερατικά φεστιβάλ.
Ούτε όταν τον κατηγορεί ότι πραγματοποιεί κοινές ποιμαντικές παραστάσεις με τους Παπικούς.
Ούτε όταν τον κατηγορεί ότι πραγματοποιεί κοινές ποιμαντικές παραστάσεις με τους Παπικούς.
Επιτέλους! Απλά περιγράφουμε αυτά που δείχνουν οι φωτογραφίες που ο ίδιος αναρτά στο διαδίχτυο!
Επομένως ο Σεβασμιότατος πριν ή μας συμβουλεύσει να υπερβούμε τα πάθη μας - η οποία πρόσκληση φυσικά είναι καλοδεχούμενη επειδή όντως αυτό χρειάζεται να κάνουμε όλοι μας πάντοτε - καλό θα ήταν, φρόνιμο θα ήταν, έντιμο θα ήταν και συνεπές με την πίστη μας θα ήταν, να σταματήσει τις οικουμενιστικές ασχημίες στη Μητρόπολή του και να τερματίσει τη διοργάνωση και συμμετοχή του στα πολυαρχιερατικά φεστιβάλ.
Ιδού τα αποσπάσματα του άρθρου του κ. Λαγουρού που μας έδωσαν την αφορμή για τις πιο πάνω σκέψεις.
*****
ΜΙΑ ΚΡΑΥΓΑΛΕΑ ΑΝΤΙΦΑΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΣΥΡΟΥ
Τοῦ κ. Στυλιανοῦ Λαγουροῦ
===========
Ὁ ἐπίσκοπος Σύρου πρό ἔτους «ἔστειλε» Δημοσιογράφο στή φυλακή γιά συκοφαντική δυσφήμιση, ἐπιφυλάσσοντας στόν ἑαυτό του τό νόμιμο καί «ἱερό» δικαίωμα νά ὑπερασπίζεται τήν τιμή του. Συγχρόνως ὅμως σέ πρόσφατο ἄρθρο του ἀρνεῖται τό ἴδιο δικαίωμα στούς πιστούς, νά ὑπερασπίζωνται δηλ. τό Πανάγιο Πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ ἀπό τίς συκοφαντικές ἀθλιότητες τοῦ Corpus Christi, συμβουλεύοντάς τους νά μή διαμαρτύρονται, ἀλλά νά «ὑπερβοῦν τά πάθη τους…γιά νά ἔρθει ἡ Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν»(!!) Μιά κραυγαλέα ἀντίφαση πού συνοψίζει τήν σύγχυση καί ἀνισορροπία τῶν πνευματικῶν κριτηρίων στήν ἐκφορά δημοσίου ἐκκλησιαστικοῦ λόγου. Μιά κραυγαλέα ἀντίφαση πού συγκεφαλαιώνει τήν θεολογική παρακμή.
Πρό ἐτῶν ἔκαμε τήν ἐμφάνισή του ἕνα ἔντυπο μέ τόν τίτλο: «TIMES IN KOLONAKI» πού κυκλοφοροῦσε στά περίπτερα τοῦ Κολωνακίου, τῶν Κυκλάδων καί ἀλλαχοῦ. Τό περιεχόμενό του εἶναι ἄκρως ἀκατάλληλο πρός ἀνάγνωσιν διά πᾶσαν ἡλικίαν καί ὁ ἔντυπος λόγος του ὀχετός δυσφημήσεως πολιτικῶν, δικαστικῶν καί ἐκκλησιαστικῶν προσώπων, ἰδιαιτέρως δέ στοχοποιεῖ τόν ἐπίσκοπο Σύρου καί κάποιους συνεργάτες του.
Οἱ ἀκατανόμαστες πράξεις πού καταλογίζει σέ ὅλους αὐτούς (συκοφαντία ἀκραία καί ἀξιόποινη) εἶναι ἀκριβῶς τό ἴδιο πάθος τῆς ἀτιμίας καί ἡ ἴδια ὕβρις μέ τό ὁποῖο τό βλάσφημο Corpus Christi δυσφημεῖ ἀναισχύντως τό θεανδρικό πρόσωπο τοῦ Ἰησοῦ καί τά ἅγια πρόσωπα τῶν μαθητῶν Του.
Στίς 29 Μαΐου 2012 ἡ Ἱ. Μητρόπολις Σύρου δημοσιοποίησε (ἐπιλεκτικά σέ Τηνίους πολίτες), Δελτίο Τύπου μέ περιεχόμενο ὑποστηρικτικό τῆς ἀκεραιότητας τοῦ ἤθους τοῦ ἐπισκόπου Σύρου ἀπό τίς προσβολές καί ὕβρεις ἐναντίον του στό ἔντυπο TIMES IN COLONAKI.
Σύμφωνα μέ αὐτό τό ἐπίσημο Δελτίο Τύπου, ἡ Μητρόπολις μᾶς ἐνημερώνει ὅτι μετά ἀπό μήνυση τοῦ Ἐπισκόπου Σύρου στήν Δικαιοσύνη, ὁ δυσφημιστής δημοσιογράφος «ὁδηγήθηκε ἐκ νέου στίς φυλακές (τῆς Χίου) γιά νά ἐκτίσει ποινή 22 μηνῶν γιά τά ὅσα συκοφαντικά καί ἀνυπόστατα δημοσίευσε καί συνεχίζει νά δημοσιεύει…».
Πλήν ὅμως, ἐδῶ συμβαίνει τό περίεργο: Στό ἐπίμαχο δυσφημιστικό δημοσίευμα τοῦ ὑβριστικοῦ ἐντύπου, ἐκτός τῶν ἄλλων ὕβρεων, ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία χαρακτηρίζεται ὡς «Ἑλληνική Σατανική Ἐκκλησία». Μέ ἀφορμή αὐτόν τόν ὑβριστικό χαρακτηρισμό ἡ τοπική Ἐφ. «Ο ΦΑΡΟΣ ΤΗΣ ΤΗΝΟΥ» (ἀρ. φ. 88, Σεπτ. 2012) παρατηρεῖ: «Ὁ ἐπίσκοπος Σύρου, ἔπρεπε βεβαίως, ὅπως ὁ ἴδιος μᾶς πληροφορεῖ, νά προστατέψει τήν προσωπική του τιμή ἀπό τίς συκοφαντίες τῆς “φυλλάδας”, στέλνοντας στή φυλακή τόν ἐκδότη της, ἀλλά ταυτόχρονα ἔπρεπε αὐτονόητα νά προστατέψει καί τήν τιμή τῆς Ἐκκλησίας, τῆς ὁποίας εἶναι μέλος ἀρχιερατικό. Τό καθῆκον του αὐτό ὁ ἐπίσκοπος Σύρου τό παρέκαμψε, ἀφήνοντας νά σέρνεται μιά τέτοια βλασφημία…Ἡ τιμή τῆς Ἐκκλησίας δέν εἶναι ὑπερτέρα τῆς τιμῆς τοῦ ἐπισκόπου Σύρου;»
Τά περίεργα ὅμως τῆς παλινωδίας τοῦ ἐν λόγῳ ἐπισκόπου συνεχίζουν νά μή ἀντέχουν τό αὐτονόητο τῆς κοινῆς λογικῆς. Πρό μηνός θέλοντας ὁ ἴδιος νά τοποθετηθεῖ ἔναντι τοῦ αἰσχροῦ καί βλασφήμου θεατρικοῦ ἔργου Corpus Christi, δημοσίευσε ἄρθρο (καί στήν ἱστοσελίδα τῆς Μητροπόλεώς του) ὅπου συμβουλεύει ἐκ καθέδρας, ἀνακαλώντας εἰς τήν τάξιν, ὅσους ἀπό τούς πιστούς ἀντέδρασαν κατά τοῦ ἔργου καί τῶν δημιουργῶν του. Οὔτε λίγο οὔτε πολύ, κατά τόν ἀρθρογράφο ἐπίσκοπο: «Ἡ ἀμφιλεγόμενη παράσταση μπορεῖ νά ὑβρίζει καί νά βλασφημεῖ τό ὄνομα τοῦ Χριστοῦ ἀλλά δέν εἶναι ἡ πρώτη καί σίγουρα δέν θά εἶναι ἡ τελευταία», γι’ αὐτό προτείνει ὡς τήν «καλύτερη καί χριστιανοπρεπέστερη, ἐκκωφαντικότερη καί ἀποτελεσματικότερη ἀντίδραση…τόν ἀγώνα τῶν πιστῶν γιά τήν ὑπέρβαση τῶν παθῶν τους, τήν κατάκτηση τῶν ἀρετῶν καί τήν ἐπί γῆς ἔλευση τῆς Οὐράνιας Βασιλείας»(!).
Ἄς προσέξουμε τήν ἀκατανόητη ἀντίφαση: Ὁ ἐπίσκοπος Σύρου ἐπιφυλάσσει στόν ἑαυτό του τό δικαίωμα νά καταφεύγει στή Δικαιοσύνη γιά νά προστατεύσει τό κύρος τῆς τιμῆς του, ἀπό «ἀνυπόστατα δημοσιεύματα» ἀλλά ἀρνεῖται τό δικαίωμα στούς Χριστιανούς (ἐμᾶς) νά ὁμολογοῦν, καί νά ὑπερασπίζουν τό Πανάγιον Πρόσωπο τοῦ Ἀρχηγοῦ τῆς Πίστεώς Τους ἀπό ἀνήκουστες ὕβρεις καί προσβολές. Προβάλλει δέ ὡς ἐπιχείρημα τήν σοφιστεία ὅτι, ἐμεῖς ὀφείλουμε σέ κάθε «προσπάθεια προσβολῆς τοῦ Χριστοῦ νά παραμένουμε ἀπαθεῖς “γιά τήν ὑπέρβαση τῶν παθῶν μας καί τήν κατάκτηση τῶν ἀρετῶν”»(!). Καί γιατί τότε ὁ ἴδιος δέν παραμένει ἀπαθής σέ ὅσα τόν ὑβρίζουν καί συκοφαντοῦν ἀλλά προσφεύγει στήν Δικαιοσύνη γιά νά ὑπερασπισθεῖ τό κύρος του;
Κατ’ ἀρχάς ἄς εὐχαριστήσουμε τόν ἐπίσκοπο Σύρου γιά τίς συμβουλές του πρός τούς πιστούς, τίς ὁποῖες πρωτίστως θά ἔπρεπε οἱ ἐπίσκοποι νά τίς ὑποδείξουν στόν ἑαυτό τους καί πρός ἀπαλλαγήν καί «ὑπέρβαση» ἀπό τά «κουσούρια» τους (ὅπου αὐτά ὑπάρχουν), ὅπως τά περιέγραψε εἰς στιγμήν γενναίας αὐτοκριτικῆς ὁ μακαριστός Ἀρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, τά ὁποῖα σκανδαλίζουν καί «ἀποτειχίζουν» τό ποίμνιον ἀπό τήν Ἐκκλησία… Ἐμεῖς ἀντί γιά τίς…συμβουλές τοῦ ἐπισκόπου Σύρου θά προτιμήσουμε αὐτές τῶν Ἁγίων Πατέρων!
Βεβαίως γιά νά προλάβουμε τούς «θερμοκέφαλους», δέν ὑπονοοῦμε ὡς ἀντίδραση τήν βία. Ἐκεῖνο πού ἐνδιαφέρει δέν εἶναι ἕνα «χριστιανικό συνταγολόγιο» ἤ ἕνα «ἐγχειρίδιο μέ ὁδηγίες χρήσεως» γιά τούς «δικηγόρους τοῦ Χριστοῦ» ἀλλά ἡ ἀνάπτυξη μιᾶς γρηγορούσας χριστιανικῆς συνειδήσεως μέ ὁμολογιακό φρόνημα. Ἐδῶ λοιπόν καταγράφεται ἡ ἀποτυχία. Καί ἀντί τήν προτεραιότητα νά τήν ἔχει τό Εὐαγγέλιο καί τό φρόνημα τῆς Ἐκκλησίας, τελικῶς τήν ἔχουν οἱ «δημόσιες σχέσεις» μακρᾶς πνοῆς…! καί ἡ φεστιβαλική δημοσιότητα, χάριν τῶν ὁποίων τσαλαπατιοῦνται τά ἱερά καί τά ὅσια τῆς Πίστεως, χάριν τῶν ὁποίων θυσιάζεται ὁ πατερικός λόγος καί τό πατερικό ἦθος καί ἀντ᾽ αὐτοῦ υἱοθετεῖται μιά γενετικά τροποποιημένη συγκυριακή θεολογία καί μιά ἀναλώσιμη ἀπό τό εὐρύ κοινό ἀρθρογραφία.
Δυστυχῶς οἱ «ἐπί πτερύγων ἀνέμων καί κυμάτων» καθημερινές μετακινήσεις τοῦ πολυπράγμονος ἐπισκόπου Σύρου μέ ἰδιωτικό ἑλικόπτερο καί ταχύπλοα τοῦ λιμενικοῦ (!) ἀνά τάς ἐσχατιάς τῆς χώρας, γιά νά προλαμβάνει τήν συμμετοχή του («ποιμαντικό» μάρκετινγκ) στίς πολυαρχιερατικές φιέστες καί τά ὀνοματήρια, ἐπάνω στίς ἱερές πασαρέλες, σέ θρόνους καί ἐπισκοπικά παλάτια, μήπως μετεωρίζουν τήν σκέψη του καί τήν εὐφυΐα του; Διότι πῶς ἀλλοιῶς νά ἐξηγήσουμε αὐτήν τήν ὑποκρυπτόμενη, στό ἄρθρο του, ἀκούσια καί ἔμμεσα «ὑπεράσπιση» - ἀμνήστευση, τοῦ βλάσφημου ἔργου Corpus Christi, μέ τήν ἀπό καθέδρας ταυτόχρονα αὐστηρή του συμβουλή σ’ ἐμᾶς τούς πιστούς, νά κοιτάξουμε…τά πάθη μας;
No comments:
Post a Comment