Tuesday, February 19, 2013

π. Θ. ΖΗΣΗ - ΔΕΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΘΗΚΑΝ ΟΥΤΕ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΟΥΤΕ Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ




ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
Σκέψεις καί ἐκτιμήσεις


Τοῦ π. Θεοδώρου Ζήση
=================

2.) Δέν ἐκπροσωπήθηκαν οὔτε ἡ Ἐκκλησία οὔτε ἡ Ἀριστερά

Αὐτό τό ὁποῖο ἐν πρώτοις πρέπει νά ἐπισημάνουμε εἶναι ὅτι ὁ τίτλος τοῦ συνεδρίου «Ἐκκλησία καί Ἀριστερά» εἶναι παραπλανητικός, διότι δέν ἐκπροσωπήθηκαν σ᾽ αὐτό οὔτε ἡ Ἐκκλησία οὔτε ἡ Ἀριστερά, ἀπό πλευρᾶς κυρίως τῶν ἐπιλεγέντων εἰσηγητῶν, ἐκτός ἐλαχίστων ἐξαιρέσεων πού ἁπλῶς ἐπελέγησαν ὡς τό ἄλλοθι μιᾶς πλουραλιστικῆς καί πολυμεροῦς ἐκπροσώπησης.

α) Ἡ ὁμάδα τῶν ἀρχιερέων
Τήν ᾽Εκκλησία, ἐν πρώτοις, ἐξεπροσώπησαν σέ ἐπίπεδο ἐπισκόπων, ἄν ἐξαιρέσουμε τόν Μητροπολίτη Γόρτυνος κ. Ἰερεμία, ἡ γνωστή ὁμάδα τῶν μεταπατερικῶν ἱεραρχῶν, ὑποστηρικτῶν τῆς «Ἀκαδημίας Θεολογικῶν Σπουδῶν» τοῦ Βόλου, οἱ ὁποῖοι συμπορεύονται καί ὑποστηρίζουν τίς θέσεις τῆς Ἀριστερᾶς σέ βασικά καί σωτηριώδη θέματα τῆς ἐκκλησιαστικῆς παράδοσης καί ζωῆς, ὅπως εἶναι το θέμα τοῦ χωρισμοῦ Ἐκκλησίας και Πολιτείας καί τῆς μεταβολῆς τοῦ κατηχητικοῦ καί ὁμολογιακοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν σε θρησκειολογικό. Ἀφήνω καί την ἀντισυνοδική συμπεριφορά μερικῶν ἐξ αὐτῶν στό θέμα τῆς μεταφράσεως τῶν λειτουργικῶν κειμένων, τήν προκλητική καί ἀρεστή βέβαια στούς «προοδευτικούς» Ἀριστερούς δήλωση ἑνός ἐξ αὐτῶν ὅτι πρέπει οἱ κληρικοί νά πετάξουν τά ράσα ὡς καί τήν ὑπό τοῦ ἰδίου χορηγηθεῖσα ἄδεια σέ ὁμάδες Προτεσταντῶν νά μοιράζουν τήν Καινή Διαθήκη τῆς Βιβλικῆς Ἑταιρείας στά σπίτια τῶν Ὀρθοδόξων τῆς ἐπαρχίας του. Πρόκειται για τούς μητροπολίτες Δημητριάδος Ἰγνάτιο, Μεσσηνίας Χρυσόστομο, Σιατίστης Παῦλο καί Ἀλεξανδρουπόλεως Ἄνθιμο, ὁ καθένας ἀπό τούς ὁποίους βαρύνεται μέ ὅλα ἤ μέ μερικά ἀπό τά ἐπισημανθέντα ἐκκλησιολογικά ἀτοπήματα, στα ὁποῖα πρέπει νά προσθέσουμε και τό κοινό γνώρισμα ὅλων ὅτι εἶναι ὑποστηρικτές καί στυλοβάτες τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.
Εἶναι λοιπόν δυνατόν νά ἐμφανίζεται αὐτή ἡ ὁμάδα τῶν ἀρχιερέων ὅτι ἐκπροσωπεῖ τήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, τήν Ἐκκλησία τῶν Ἁγίων Πατέρων, τούς ὁποίους ἀσεβῶς καί γυμνῇ τῇ κεφαλῇ καταργοῦν με τήν ἐπινοηθεῖσα νέα αἵρεση τῆς Μεταπατερικῆς Θεολογίας;

β) Ἡ ὁμάδα τῶν πανεπιστημιακῶν θεολόγων
Τά ἴδια ἀκριβῶς ἰσχύουν καί για τήν ὁμάδα τῶν καθηγητῶν τοῦ Τμήματος Θεολογίας, ὁ ἕνας ἐκ τῶν ὁποίων, ὁ Μ. Κωνσταντίνου, πρωτοστατεῖ ἐπί ἔτη στήν ὀργάνωση συμπροσευχῶν μέ αἱρετικούς στήν Ἐκκλησία τῶν Φράγκων τῆς Θεσσαλονίκης, δέν ἀποκρύπτει δε αὐτός καί ἄλλοι τήν ἀριστερή πολιτική τους τοποθέτηση. Πρωτοστατοῦν ἐπίσης στίς οἰκουμενιστικές ἐκδηλώσεις καί στά οἰκουμενιστικά ἀνοίγματα πρός τούς αἱρετικούς Μονοφυσίτες, Παπικούς καί Προτεστάντες. Αὐτοί οἱ ἴδιοι εἶχαν την πρωτοβουλία ἐσχάτως μέ ὑπογραφές νά ζητήσουν ἀπό τόν ἀρχιεπίσκοπο τήν τιμωρία δύο ἀρχιερέων, τοῦ σεβασμιωτάτου μητροπολίτου Πειραιῶς κ. Σεραφείμ καί τοῦ σεβασμιωτάτου μητροπο λίτου Κυθήρων κ. Σεραφείμ, γιά ἐκφρασθεῖσες ὀρθόδοξες θέσεις τους. Πολλοί ἐξ αὐτῶν, ἀνήκοντες στόν σύνδεσμο θεολόγων «Καιρός», ὡς μέλη μάλιστα τοῦ Διοικητικοῦ Συμβουλίου, περιέρχονται διάφορες πόλεις, προσκαλούμενοι ἀπό ὁμοϊδεάτες τους, γιά νά προπαγανδίσουν ὑπέρ τοῦ θρησκειολογικοῦ χαρακτῆρος τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν. Εἶναι δυνατόν να ὑπάρχει ἀρχιερεύς καί θεολόγος πού νά στενοχωρεῖται, διότι εἰς τούς ὀρθοδόξους νέους τῶν σχολείων μας διδάσκεται τό γνήσιο μήνυμα τοῦ Εὐαγγελίου περί τοῦ ὅτι ἀποκλειστικά καί μόνο ὁ Χριστός εἶναι τό φῶς τοῦ κόσμου, ἡ ἀλήθεια καί ἡ ζωή[1], πού νά μή ὁδηγεῖ καί νά μή ὑποδεικνύει στούς μαθητές ὅτι δέν ὑπάρχει στήν ἱστορία τοῦ κόσμου ἄλλο ὄνομα, ἄλλο πρόσωπο πού θά μᾶς σώσει[2], καί νά ἐξισώνει βλάσφημα τόν Θεάνθρωπο Χριστό μέ τούς ἱδρυτές τῶν ἄλλων θρησκειῶν πού κρατοῦν τούς ἀνθρώπους στό σκότος τῆς πλάνης;

Μπορεῖ νά θεωρηθῆ ὅτι αὐτές οἱ ὁμάδες τῶν συγκρητιστῶν ἀρχιερέων καί θεολόγων ἐκπροσωποῦν τήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, τῶν Ἀποστόλων καί τῶν Πατέρων; Μποροῦν νά ἐπαναλάβουν καί νά διδάξουν στούς μαθητάς αὐτό πού διαχρονικά κηρύσσει ἡ Ἐκκλησία, ἡ ἀληθινή Ἐκκλησία, κατά τήν Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας, «Αὕτη ἡ πίστις τῶν Ἀποστόλων, αὕτη ἡ πίστις τῶν Πατέρων, αὕτη ἡ πίστις τῶν Ὀρθοδόξων, αὕτη ἡ πίστις την Οἰκουμένην ἐστήριξεν»;

γ) Ἀριστεροί ἤ ἀριστερίζοντες κληρικοί καί θεολόγοι
Περί τοῦ ὅτι οἱ ἐν λόγῳ ἀριστεροί ἤ ἀριστερίζοντες θεολόγοι εἶναι ἀρεστοί στούς Ἀριστερούς προκύπτει καί ἀπό τή δήλωση πού ἔκανε γιά τό συνέδριο ἀριστερός πολιτικός, ὑποψήφιος βουλευτής τοῦ ΣΥΡΙΖΑ στίς τελευταῖες ἐκλογές καί ἐκλεγμένος δημοτικός σύμβουλος στόν Δῆμο Θεσσαλονίκης μέ τήν κομματική αὐτή παράταξη, ὁ Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, ὁ ὁποῖος ἀναφερόμενος στούς διοργανωτές τοῦ συνεδρίου μίλησε μέ θερμά λόγια γιά «γνωστή ὁμάδα προοδευτικῶν θεολόγων τῆς πόλης μας πού δέν ἔχουν καμμία σχέση μέ τίς γνωστές ἀγκυλώσεις τοῦ θρησκευτικοῦ κατεστημένου». Συγχαρητήρια στήν Ἱερά Σύνοδο πού κατάλαβε μαζί μέ τους Ἀριστερούς ὅτι ἀποτελοῦσε μέχρι τώρα ἕνα κατεστημένο μέ γνωστές ἀγκυλώσεις καί συνεργάζεται τώρα μέ τούς προοδευτικούς θεολόγους τῆς Ἀριστερᾶς.

Ὅσοι βέβαια ἀγνοοῦν τά πράγματα θά ἀποροῦν καί θά διερωτῶνται: Μά πῶς εἶναι δυνατόν νά ὑπάρχουν ἀρχιερεῖς καί θεολόγοι ἀριστεροί, δέν εἶναι αὐτό ἀντιφατικό καί παράλογο; Μπορεῖ ἕνας ἄθεος ὑλιστής νά εἶναι συγχρόνως ἀρχιερεύς καί θεολόγος; Ὅσοι ὅμως περάσαμε τή ζωή μας μέσα στίς Θεολογικές Σχολές γνωρίζουμε ἐκ τῶν ἔσω τήν κατάσταση, ἡ ὁποία ἐπιτρέπει μέ τό σύστημα εἰσαγωγῆς στίς πανεπιστημιακές σχολές μέ πολλαπλές ἐπιλογές να εἰσάγονται πρόσωπα πού ἐδήλωσαν τήν Θεολογία ὄχι ὡς πρώτη ἐπιθυμητή ἐπιλογή, ἀλλά ὡς μία ἀπό τίς τελευταῖες, μόνο καί μόνο γιά νά ἀποκτήσουν τήν φοιτητική ἰδιότητα καί τά πλεονεκτήματά της, ἀδιάφοροι κατά τά ἄλλα γιά την βιωματική καί ἐμπειρική θεολογία. Στήν πλειονότητά της αὐτή ἡ μερίδα τῶν θεολόγων ἐκλαμβάνει την θεολογία ὡς ἕνα βιοποριστικό ἐπάγγελμα καί ὄχι ὡς σωτηριώδη διδασκαλία τοῦ Εὐαγγελίου και τῶν Ἁγίων Πατέρων, καί ἑπομένως δέν τούς ἐνδιαφέρει τί θά διδάξουν. Τήν θεσούλα τους νά κρατήσουν καί ὁ Χριστός ἄς πωληθῆ ἀντί τριάκοντα ἀργυρίων. Πολύ χειρότερο εἶναι τό ὅτι ὑπάρχουν καί θεολόγοι στρατευμένοι στά ἀριστερά κόμματα ἀπό τά μαθητικά τους χρόνια -γνωρίζουμε τήν διαλυτική λειτουργία τοῦ μαθητικοῦ συνδικαλισμοῦ μέ καταλήψεις σχολείων καί ἄλλα παρεμφερῆ -, οἱ ὁποῖοι ἐπιλέγονται καί προωθοῦνται ἀπό κομματικές ὀργανώσεις, ὥστε να ἐπιλέξουν ὡς πρώτη ἐπιλογή τις Θεολογικές Σχολές - πρόκειται για εὐφυῆ καί ἱκανά στελέχη -, ἔτσι ὥστε νά δροῦν ὡς δούρειοι ἵπποι, ὡς πεμπτοφαλαγγίτες, ἐναντίον τῆς Ἐκκλησίας, καί κατά τήν διάρκεια τῶν σπουδῶν τους, ἀλλά και κατόπιν ὡς μέλη τοῦ σώματος τῶν θεολόγων ἀλλά καί τῶν κληρικῶν.

Καθηγηταί λυκείων ἐπαρχιακῶν πόλεων μᾶς ἐνημέρωσαν γιά ἀριστούχους ἀριστερούς μαθητάς τῶν σχολείων τους, πού ἐπέλεξαν τήν Θεολογία ὡς πρώτη σχολή προτιμήσεως καί δροῦν τώρα στις τάξεις τῶν θεολόγων καί τῶν κληρικῶν. Ἄλλωστε ὅλοι οἱ καθηγηταί τῶν Θεολογικῶν Σχολῶν γνωρίζουμε ὅτι ἡ ΚΝΕ (=Κομμουνιστική Νεολαία Ἑλλάδος) ἐλάμβανε σημαντικό ποσοστό ψήφων κατά τις φοιτητικές ἐκλογές στίς Θεολογικές Σχολές.

Ὁ γράφων γιά τοῦ λόγου το ἀσφαλές θά διηγηθῶ δύο σχετικά περιστατικά, ἄκρως ἀποδεικτικά τῶν λεγομένων. ῾Ως πρόεδρος τῆς «Ἑνώσεως Θεολόγων Βορείου Ἑλλάδος» κατά τήν δεκαετία τοῦ 1980, πρό τῆς Ἱερωσύνης μου, δέχθηκα διαμαρτυρίες συλλόγου γονέων πόλεως τῆς Θράκης, οἱ ὁποῖοι κατήγγειλαν νεαρό θεολόγο, ἄρτι διορισθέντα, ὁ ὁποῖος σέ κάθε τάξη πού πρωτοέμπαινε ἔλεγε στους μαθητάς ὅτι αὐτός ἀπό ὅσα γράφουν τά βιβλία τῶν Θρησκευτικῶν δέν πιστεύει τίποτε, γιατί εἶναι παραμύθια, ἀλλά εἶναι ὑποχρεωμένος νά τά διδάσκει, γιά νά βγάζει το ψωμί του. Τό δεύτερο καί συγκινητικώτερο: Ὅταν ἐχειροτονήθηκα ἱερεύς στήν Ἱερά Μονή τῆς Ἁγίας Ἀναστασίας τῆς Φαρμακολυτρίας, κάποια Κυριακή, μετά τήν ἀπόλυση τῆς Θείας Λειτουργίας, μέ ἐπλησίασε μέ δάκρυα στά μάτια νεαρή κυρία, τήν ὁποία δέν δυσκολεύτηκα νά ἀναγνωρίσω, διότι ὡς φοιτήτρια στή Θεολογική Σχολή, ἡγέτις τῆς ΚΝΕ, προκαλοῦσε διαρκῶς προβλήματα, μέ θρασύτατες και προκλητικές ἐνέργειες, γιά να ἐκφοβίζει φοιτητάς καί καθηγητάς. Δακρύουσα ἐξέφρασε τήν συγκίνησή της, γιατί ἔγινα ἱερεύς, με διεβεβαίωσε ὅτι ἔχει ἀλλάξει τελείως τόν ἰδεολογικό της προσανατολισμό, καί μοῦ ἐπέρριψε κάποια εὐθύνη, διότι ἡ διδασκαλική μου αὐστηρότητα ἀπέναντί της ὡς φοιτήτριας δέν ἦταν ἀρκετή τότε, γιά νά τήν συνεφέρει. «Αν μοῦ δίνατε κανένα γερό χαστούκι» μοῦ εἶπε, ἴσως νά συνερχόμουν νωρίτερα. Μέ συγκίνηση καί ἐγώ τῆς ἐξέφρασα τήν χαρά μου γιά τήν μεταστροφή της στόν ἀληθινό δρόμο τοῦ Εὐαγγελίου καί τῆς Ὀρθοδοξίας. Αὐτά γιά ὅσους ἀποροῦν και διερωτῶνται πῶς εἶναι δυνατόν να ὑπάρχουν ἀριστεροί κληρικοί και θεολόγοι.

δ) Ἡ ἐκπροσώπηση τῆς Ἀριστερᾶς
Ὡς πρός τήν ἐκπροσώπηση τῆς Ἀριστερᾶς δέν εἶναι δύσκολο να συμπεράνει κανείς ὅτι ἦταν μειωμένη ἡ ἐκπροσώπηση, ἀφοῦ ἀπό τά τρία κοινοβουλευτικά κόμματα συμμετεῖχε μόνο τό ἕνα, ὁ ΣΥΡΙΖΑ, τοῦ ὁποίου ὁ ἀριστερός χαρακτήρας ἀμφισβητεῖται ἀπό τήν παραδοσιακή Ἀριστερά τοῦ ΚΚΕ, ἡ ὁποία οὐδέποτε θά συμμετεῖχε σε παρόμοιο συνέδριο, καί εἶναι εἰς αὐτό συνεπής μέ τήν ἰδεολογία της, γιατί γνωρίζει πόσο μεγάλο χάσμα ὑπάρχει ἀνάμεσα στήν Ἐκκλησία καί στήν Ἀριστερά, πόσους διωγμούς ὑπέστη ἡ Ἐκκλησία και πόσους νεομάρτυρες ἀνέδειξε κατά τόν πολύ κοντινό μας εἰκοστό αἰῶνα, ὅταν σέ πολλές ὀρθόδοξες χῶρες (Ρωσία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία) ἐκυβέρνησαν ἀριστερά κόμματα τῆς ἴδιας ἰδεολογίας, ἀλλά καί στή χώρα μας πόσοι ἱερεῖς κατεσφάγησαν καί πόσοι ναοί καταστράφηκαν ἀπό τούς ἀριστερούς κατά τήν διάρκεια τοῦ ἐμφυλίου πολέμου. Ἡ ἐξομολόγηση τοῦ Χαρίλαου Φλωράκη σέ Ἁγιορείτη Ἱερομόναχο καί ἡ μεταμέλειά του γιά ὅσα διεπράχθησαν, ὅταν μάλιστα διεπίστωσε κατά τήν ἐκεῖ ἐπίσκεψή του ὅτι γνωστοί του νεαροί «σύντροφοι» ἐγκατέλειψαν την ἀριστερή ἰδεολογία καί ἔγιναν μοναχοί, ἀποδεικνύει καί ὑποδεικνύει ὅτι ἡ Ἐκκλησία ἕνα μόνο δρόμο ποιμαντικῆς διακονίας ἔχει, νά κηρύσσει ἀνόθευτο τό Εὐαγγέλιο και νά ἐλέγχει τούς ψευτοποιμένες και ψευτοθεολόγους, πού νοθεύουν τήν ἀλήθεια καί ἀφήνουν στό σκοτάδι τούς πλανεμένους, μέ τέτοια ἰσοπεδωτικά καί ἐξισωτικά συνέδρια σάν αὐτό τῆς Θεσσαλονίκης.

(Συνεχίζεται)

No comments:

Post a Comment