ΑΞΙΟΛΟΓΗ ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΟΣΙΟΛΟΓΙΟΤΑΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ ΜΩΥΣΗ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
============
Διαβάσαμε, στον “Ορθόδοξο Τύπο”, το αξιόλογο άρθρο του Οσιολογιότατου Αγιορείτη Μοναχού Μωυσή “Φως εις το σκότος του Βατικανού”.
O πολυγραφότατος μοναχός είναι γνωστός στο Πανελλήνιο από τα περισπούδαστα άρθρα και τις ομιλίες του που έχει πραγματοποιήσει σε κάθε γωνιά του Ελληνισμού και επέκεινα.
ΑΥΣΤΗΡΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΟΥ ΠΑΠΙΣΜΟΥ
_________
Πρόκειται για ανελέητο - αλλά δίκαιο - μαστίγωμα του Παπισμού τον οποίο ονομάζει αίρεση.
Στο άρθρο του ο π. Μωυσής αποδίδει παραστατικά με ζωηρές πινελιές τη σημερινή κατάντια του Βατικανού.
Να συγχαρούμε θερμά και υικά τον Οσιολογιότατο μοναχό για την ευθεία επίθεση κατά του Παπισμού, αλλά και επειδή δεν μάσησε τα λόγια του και τον ονομάζει αίρεση. Οχι “αδελφή” “Εκκλησία” ή έστω "σχίσμα" όπως αποκαλούν το Βατικανό οι αγαπολόγοι Οικουμενιστές.
ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΒΑΤΙΚΑΝΕΙΑΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΠΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ
__________
Τον συγχαίρουμε όμως εξίσου θερμά για την παρρησία να πει ότι φαινόμενα Παπισμού υιοθετούνται και στη δική μας Εκκλησία.
Γράφει σχετικά:
“Ἄν στοιχεῖα ἀπό τά παραπάνω ἔχουν περάσει στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, τότε ἔχουμε δυτικοποίηση τῆς Ἀνατολῆς.
Θά πρέπει να εἴμεθα ἰδιαίτερα εἰλικρινεῖς, σοβαροί καί τίμιοι.
Νά μή παραβλέπουμε τήν ἀλήθεια καί τή ζωντανή παράδοση.
Ἡ βατικάνεια κρίση θά πρέπει ὑγιῶς νά προβληματίσει καί τούς δικούς μας ἐκκλησιαστικούς ταγούς, μεγάλους καί μικρούς.
Φαινόμενα συγκεντρωτισμοῦ, ἀπολυταρχισμοῦ, ἐξουσιαστικότητος, ἀλαζονείας, φιλοχρηματίας καί φιλοδοξίας θά πρέπει ὁπωσδήποτε νά ἐλεχθοῦν προσεκτικά.
Εἶναι ἀνεπίτρεπτη στήν Ὀρθόδοξη Ἀνατολή κάθε μορφή παποκρατίας.
Οἱ καιροί εἶναι δύσκολοι καί ἀπαιτητικοί.
Τουλάχιστον νά μή δίνονται ἀφορμές κακοδιαχειρίσεως καί ἀναλήθειας.
Δέν μποροῦν οἱ ἄρχοντες ν᾽ ἀπαιτοῦν ἀπό τούς ἀρχόμενους κάτι πού δέν ἔχουν οἱ ἴδιοι.
Ὕφος καρδιναλίου ἔχουν δυστυχῶς καί ὁρισμένοι ἀρχιερεῖς μας καί ἱερεῖς μας.
Μπορεῖ νά εἶναι λίγοι, ὅμως ὑπάρχουν, πού δέν θά ἔπρεπε διόλου.
Ὁ κληρικός δέν εἶναι κοσμικός ἀξιωματοῦχος, ἀλλά μαρτυρία Χριστοῦ Σταυροαναστηθέντος, ταπεινός διακονητής τῆς θυσιαστικῆς ἀγάπης.
Τά πάθη, τά λάθη, τά παθήματα καί ἁμαρτήματα τοῦ αἱρετικοῦ Βατικανοῦ μή μᾶς χαροποιοῦν τόσο, ἀλλά ἄς γίνουν σημαντικές εὐκαιρίες ἀλλαγῆς δικῶν μας ἀστοχιῶν, ὑπερβολῶν καί φανατισμῶν.
Θα πρέπει ὅλοι οἱ ρασοφόροι νά ἐξέλθουν στίς εἰσόδους τῶν ναῶν μέ καθαρό μέτωπο, νοῦ καί καρδιά, ὄχι μόνο γιά νά προσφέρουν ἕνα πιάτο φαΐ, ἀλλά καί λόγο ἀληθείας, παραμυθίας κι ἐλπίδος.”
ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟΝ ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ; ΟΙ ΜΟΝΑΧΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΛΑΙΚΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΤΡΩΤΟΙ ΣΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ;
__________
Το κείμενο του π. Μωυσή αναφέρεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ σε αρχιερείς και ιερείς - τους οποίους όμως δεν κατονομάζει παρόλον ότι, όπως διατείνεται, είναι λίγοι - χωρίς να περιλαμβάνει μοναχούς ή λαικούς ως ένοχους του αδικήματος της Βατικανοποίησης της εκκλησιαστικής ζωής στην "καθ’ ημάς Ανατολή".
Και όμως! Οπως όλοι γνωρίζουμε υπάρχουν ΚΑΙ μοναχοί ΚΑΙ λαικοί που έχουν αυτό το Βατικάνειο πνεύμα.
Προς επίρρωση των ισχυρισμών μου θα κάνω αναφορά σε ένα μόνο μοναχό και σε ένα μόνο λαικό που έδωσαν πολύ σοβαρά απτά δείγματα Βατικάνειας γραφής.
Ο κ. ΖΑΜΠΕΛΗΣ ΔΙΑΣΥΡΕΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ ΩΣ "ΛΑΙΚΙΣΤΕΣ"
___________
Ο κ. Ζαμπέλης λ.χ. - ως διευθυντής των οικονομικών υπηρεσιών της Εκκλησίας - είχε τη θρασύτητα να καταγγείλει δημόσια “επί λαικισμώ” τους Σεβασμιότατους Μητροπολίτες Μεσογαίας και Αλεξανδρουπόλεως, επειδή εξέφρασαν την επιθυμία να χαρίσουν τον μισθό τους για να βοηθήσουν την εμπερίστατη οικονομικά πατρίδα μας.
Εστω και αν ο κ. Ζαμπέλης θεωρούσε ότι οι Σεβασμιότατοι Μητροπολίτες που εξέφρασαν αυτή την επιθυμία θα μπορούσαν να ενεργήσουν διαφορετικά - επί παραδείγματι να συνεχίσουν να λαμβάνουν το μισθό τους και να τον δίδουν σε κάποιο φιλανθρωπικό Ιδρυμα - είχε δικαίωμα να εξευτελίσει δύο Μητροπολίτες της Εκκλησίας ως "λαικιστές";
Επιτέλους. Ηταν υπάλληλος της Συνόδου!
Αλλωστε δεν επρόκειτο για θέμα πίστεως οπότε ως μέλος της Εκκλησίας είχε κάθε δικαίωμα να μιλήσει.
Αν ήταν “Θεός το κινδυνευόμενον”, αν - ο μη γένοιτο - οι εν λόγω Μητροπολίτες εξέφραζαν οικουμενιστικές ή Νεοβαρλααμικές ή νεωτεριστικές απόψεις ασφαλώς και θα είχε κάθε δικαίωμα ή μάλλον υποχρέωση ο κ. Ζαμπέλης να μιλήσει, αλλά να διασύρει δύο ιεράρχες μόνον και μόνον επειδή ήθελαν να δώσουν το μισθό τους για να βοηθήσουν την εμπερίστατη πατρίδα μας, δεν συνιστά εισαγωγή Βατικάνειας πρακτικής στην Εκκλησία;
Επομένως και λαικοί κατατρύχονται από το Βατικάνειο πνεύμα, και όχι μόνον ιερείς και αρχιερείς, όπως αναφέρει ο σεβαστός μας π. Μωυσής.
Ο ΜΟΝΑΧΟΣ ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ “ΒΑΤΙΚΑΝΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ”
____________
Ας έλθουμε όμως και στους μοναχούς τους οποίους και πάλιν - λίαν παραδόξως - ο Οσιολογιότατος αφήνει εκτός της αναφοράς του.
Ας περιοριστούμε και πάλιν σε μία και μόνη αναφορά σε μοναχό που διέπετο από κραυγαλέα Βατικάνειο φρόνημα.
Ο εν λόγω Αγιορείτης μοναχός είπε επί λέξει σε ομιλία του ότι “ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ" - και ανέφερε το όνομα του μοναστηριού του - “ΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ”.
Γιατί ο Οσιολογιότατος π. Μωυσής δεν έκανε αναφορά στο θέμα;
Μήπως αγνοεί το γεγονός;
Μήπως δεν γνωρίζει ποιος είναι ο μοναχός που είπε αυτή τη ρήση;
Αν δεν γνωρίζει τον παρακαλούμε θερμά να απευθυνθεί στον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Μόρφου κ. Νεόφυτο για να του πει ποιος είναι και τι ακριβώς είπε, επειδή ο Σεβασμιότατος - ως διάκονος - παρέστη στην ομιλία αυτού του μοναχού και είναι αυτήκοος μάρτυρας των λεχθέντων.
Ελπίζουμε ότι, αφού πληροφορηθεί τα λεχθέντα από ένα απολύτως φερέγγυο πρόσωπο - όπως αναμφίβολα είναι ο Πανιερότατος Μόρφου - , θα επανέλθει για να επισημάνει τους κινδύνους που ελλοχεύουν από την Παπική νοοτροπία κάποιων μοναχών - και μάλιστα του συγκεκριμένου - και να τον στηλιτεύσει ονομαστικά με τη δέουσα αυστηρότητα για το Βατικάνειο του φρόνημα.
Είναι φανερόν ότι, στην προκειμένη περίπτωση, δεν έχουμε να κάνουμε απλά με άνθρωπο, ο οποίος είχε κάποια στοιχεία βατικάνειας συμπεριφοράς - τα είχε και αυτά ο ευλογημένος και μάλιστα σε υπέρτατο βαθμό -, αλλά με μοναχό που είχε εκπονήσει συγκεκριμένο πρόγραμμα για να καταστήσει το μοναστήρι του "Βατικανό της Ορθοδοξίας".
Βαβαί της φιλοδοξίας.!!!
Πώς είναι δυνατόν ο Οσιολογιότατος να μην αναφέρεται σε μια τόσο κραυγαλέα περίπτωση Βατικανοποίησης του ορθοδόξου φρονήματος;
Προφανώς για ένα και μόνον λόγο. Επειδή αγνοεί τα γεγονότα. Ας πληροφορηθεί επομένως τα δέοντα και ας επανέλθει.
ΟΛΟΙ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΜΕ ΝΑ ΥΙΟΘΕΤΗΣΟΥΜΕ ΒΑΤΙΚΑΝΕΙΑ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ
____________
Η ταπεινή μας άποψη - την οποία ελπίζουμε ότι συμμερίζεται ο Οσιολογιότατος διακεκριμένος Αγιορείτης μοναχός - είναι ότι ΟΛΟΙ κινδυνεύουμε να υιοθετήσουμε - αν δεν έχουμε ήδη Βατικάνεια νοοτροπία.
Γι' αυτό είναι ενδεδειγμένο να είμαστε πολύ προσεκτικοί και να ασκούμε συνεχή αυτοέλεγχο προς αυτή την κατεύθυνση.
Γι' αυτό είναι ενδεδειγμένο να είμαστε πολύ προσεκτικοί και να ασκούμε συνεχή αυτοέλεγχο προς αυτή την κατεύθυνση.
Υπάρχουν και άλλα σημεία του άρθρου του Οσιολογιότατου που χρήζουν σχολιασμού τα οποία επιφυλασσόμαστε να αναλύσουμε όταν ο σεβαστός και αγαπητός μας π. Μωυσής πληροφορηθεί τα γεγονότα και επανέλθει να τα επισημάνει.
Η συμφωνία μας πάντως ότι κάθε Βατικάνεια εκτροπή είναι ανεπίτρεπτη στην Εκκλησία είναι απόλυτη.
Πολλώ μάλλον στον αγιασμένο Αθωνα.
Η συμφωνία μας πάντως ότι κάθε Βατικάνεια εκτροπή είναι ανεπίτρεπτη στην Εκκλησία είναι απόλυτη.
Πολλώ μάλλον στον αγιασμένο Αθωνα.
No comments:
Post a Comment