Ο ΕΛΙΓΜΟΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Γράφει ο κ. Αιμίλιος Πολυγένης στη “Ρομφαία”:
“Η Γενεύη και όχι η Κωνσταντινούπολη ίσως να είναι τελικά ο τόπος όπου θα πραγματοποιηθεί η Σύναξη των Ορθοδόξων Προκαθημένων, η οποία θα συνεδριάσει στις 21 Ιανουαρίου 2016.
Πληροφορίες της Romfea.gr αναφέρουν πως ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, αποφάσισε την τελευταία στιγμή ώστε να μην υπάρξουν δικαιολογίες από τη μη συμμετοχή άλλων Εκκλησιών.
Αφορμή υπήρξε η μη συμμετοχή κατά 90% της Ρωσικής Εκκλησίας στη Σύναξη αν γινόταν στο Φανάρι, μετά την απαγόρευση της Ρωσικής Κυβέρνησης να ταξιδεύουν ρώσοι πολίτες στη Τουρκία.
Πάντως στη Σύναξη όπως είχε αποκαλύψει η Romfea.gr δεν θα παραστεί ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, κάτι που μέχρι σήμερα δεν έχει διαψευθεί τόσο από την Ιερά Σύνοδο η την Αρχιεπισκοπή.
Τέλος να σημειωθεί ότι προβλήματα υπάρχουν και με τη συμμετοχή του Πατριαρχείου Αντιοχείας, αφού μέχρι σήμερα η κοινωνία με το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων δεν έχει αποκατασταθεί.”
Πέντε σημεία σχολιασμού αναφορικά με το πιο πάνω ρεπορτάζ.
1.) Ο Οικουμενικός Πατριάρχης δεν τα βάζει κάτω. Είναι αποφασισμένος, παρά τις όποιες δυσχέρειες, να προχωρήσει στη σύγκληση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου και προς τούτο είναι διατεθειμένος να κάνει όλους τους αναγκαίους ελιγμούς.
2.) Γι’ αυτό δεν αποκλείεται τελικά να συγκατανεύσει να μη συγκληθεί στην Κωνσταντινούπολη αλλά στη Γενεύη η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος για να τραβήξει το χαλί κάτω από τα πόδια της Εκκλησίας της Ρωσίας, που δεν θέλει τη σύγκληση της Πανορθόδοξης Συνόδου στην Κωνσταντινούπολη.
3.) Δεν αποκλείεται επίσης να σπεύσει να κλείσει υπέρ των θέσεων της Εκκλησίας της Ρωσίας τα δύο σοβαρά θέματα που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε εκκρεμότητα. Δηλαδή να δεχτεί το νέο εκκλησιαστικό καθεστώς της Εκκλησίας της Τσεχίας και της Σλοβακίας και να πείσει το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων να κάνει πίσω αναφορικά με τη δικαιοδοσία του Κατάρ.
4.) Τι θα κάνει σ’ αυτή την περίπτωση το Πατριαρχείο της Ρωσίας αν όλα τα εκκρεμή ζητήματα κλείσουν κατά την επιθυμία του οπότε και θα εκλείψουν οι λόγοι που προβάλλει αυτή τη στιγμή ως αιτία για να μη θέλει τη σύγκληση της Συνόδου;
5.) Διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα αν η Εκκλησία της Ρωσίας ήταν μια παραδοσιακή Εκκλησία η οποία θα αρνείτο να συμμετάσχει σε μια Πανορθόδοξη Σύνοδο που θα θεσμοθετούσε τον Οικουμενισμό. Σ’ αυτή την περίπτωση το Φανάρι αποκλείεται να υποχωρούσε αφού αυτός είναι ο κύριος λόγος που θέλει να προχωρήσει στη σύγκληση της Συνόδου.
No comments:
Post a Comment