Wednesday, January 20, 2016

ΤΟ ΜΟΙΡΑΙΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΟΤΑΤΟΥ ΣΤΗ ΓΕΝΕΥΗ


ΤΟ ΜΟΙΡΑΙΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΟΤΑΤΟΥ ΣΤΗ ΓΕΝΕΥΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Αναχώρησε από την Κωνσταντινούπολη για τη Γενεύη ο Παναγιότατος Οικουμενικός Πατριάρχης όπου θα παραμείνει επί δεκαήμερον. Το ταξίδι αυτό θα αποβεί ένα από τα σπουδαιότερα της ζωής του επειδή στη Σύναξη των Πρωθιεραρχών της Ορθοδοξίας θα κριθεί η σύγκληση ή μη της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου.

Η έκβαση των εργασιών της Σύναξης των Προκαθημένων είναι άγνωστη. Γι’ αυτό οι πιστοί παρακολουθούν με πολλή αγωνία τα γεγονότα.

Υπάρχουν τα δύο ακόλουθα ενδεχόμενα:

1.) Η Εκκλησία της Ρωσίας, με τους φυσικούς συμμάχους της, να ανατρέψει την πορεία προς τη Μεγάλη Σύνοδο με όργανο την Εκκλησία της Αντιοχείας για ασήμαντα θέματα όπως είναι η δικαιοδοσία του Κατάρ. Η πιθανότητα να συμβεί αυτό είναι σοβαρή επειδή από τη στιγμή που οι Προκαθήμενοι των Ορθοδόξων Εκκλησιών εξουσιοδοτήσουν τον Παναγιότατο να συγκαλέσει Πανορθόδοξη Σύνοδο σημαίνει ότι αναγνωρίζουν το πρωτείο του. Κάτι που δεν επιθυμεί το Πατριαρχείο της Ρωσίας.

2.) Το δεύτερο ενδεχόμενο είναι η Εκκλησία της Ρωσίας να μην αποσποπεί στην ακύρωση της σύγκλησης της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου. Απλά μετέρχεται διαπραγματευτικές τακτικές κινήσεις για να εξασφαλίσει όσον το δυνατόν περισσότερα για να συγκατατεθεί στη σύγκληση της Πανορθόδοξης Συνόδου. Αν λχ. εξασφαλίσει αυτό που θέλει για την ανακήρυξη του Αυτοκεφάλου και αν υποχρεώσει το Οικουμενικό Πατριαρχείο και το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων να ενδώσουν στις απαιτήσεις της ιδίας και των συμμάχων της για το Κατάρ, είναι ενδεχόμενο να συγκατατεθεί στη σύγκληση της Συνόδου.

Οι απλοί πιστοί παρακολουθούμε με πολλή αγωνία την έκβαση του πράγματος. Όχι βέβαια επειδή αποδίδουμε έστω και την ελαχίστη σημασία στη διένεξη για τη δικαιοδοσία του Κατάρ ή άλλα παρεμφερή ασήμαντα θέματα, αλλά επειδή μεταξύ των συμφωνηθέντων κειμένων είναι αυτό που αφορά την οικουμενική κίνηση. Στο κείμενο αυτό υιοθετείται η πιο σκληρή οικουμενιστική γραμμή της κακοδοξίας της “βαπτισματικής θεολογίας” και της “διηρημένης Εκκλησίας.” Ταυτόχρονα ανατρέπει τους κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων που απαγορεύουν τις συμπροσευχές με τους αιρετικούς και τους αλλόθρησκους.


Πρέπει να λιώσουν τα γόνατά μας στην προσευχή αυτές τις μέρες μέχρι που ο Άγιος Θεός θα μας εξαγάγει εις αναψυχήν.

No comments:

Post a Comment