ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟ ΤΟΥ ΣΑΜΠΕΖΥ
Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Την Κυριακή 24.1.2016 οι Προκαθήμενοι των Ορθοδόξων Εκκλησιών συλλειτούργησαν, προεξάρχοντος του Οικουμενικού Πατριάρχου.
Ο Παναγιότατος, αφού προσφώνησε καθηκόντως τους συλλειτουργούντας ιεράρχας, στη συνέχεια προσφώνησε και τον «Αιδεσιμολογιώτατον Γενικόν Γραμματέα του Π.Σ.Ε» κ. Όλαφ Φ. Τβέιτ. Ο εν λόγω αξιωματούχος του «Π.Σ.Ε.» είναι Νορβηγός Προτεστάντης. Οι Προτεστάντες της Νορβηγίας αποφάσισαν την «ευλογίαν» του συναπτομένου μεταξύ ομοφυλοφίλων «γάμου»!!!
Ερωτώμεν εκπληττόμενοι: Τι γυρεύει ένας ακραίος Προτεστάντης,που έχει γράψει στα παλαιότερα των υποδημάτων του το Νόμο του Θεού, σε Ορθόδοξο συλλείτουργο Προκαθημένων; Ποιος τον προσεκάλεσε; Φυσικά δεν παρέστη απρόσκλητος. Ως γνωστόν οι ιεροί κανόνες ΔΕΝ επιτρέπουν την φυσική παρουσία κακοδόξων κι αλλοθρήσκων στο Μυστήριο. Ούτε καν κατηχουμένων στη Λειτουργία των πιστών. Κι όμως! Ο Προτεστάντης αξιωματούχος του κακόφημου «Π.Σ.Ε.» ήτο μεταξύ των επισήμων προσκεκλημένων!
Στην ομιλία του ο Παναγιότατος χρησιμοποίησε το Αποστολικό ανάγνωσμα της ημέρας. Τόνισε, αναφέροντας το γνωστό χωρίο της προς Εβραίους Επιστολής «πείθεσθε τοις ηγουμένοις υμών και υπείκετε», ότι «ο λόγος του Αποστόλου Παύλου διττώς προβάλλει το χρέος και την ευθύνην, τόσον του ποιμνίου, οφείλοντος υπακοήν εις τους αγρυπνούντας διά τον εν Χριστώ καταρτισμόν του, όσον και των ποιμένων..».
Ο λόγος αυτός του Αποστόλου Παύλου, ουδέποτε απετέλεσε εν λευκώ επιταγήν προς τους ποιμένας της Εκκλησίας. Ο Μ. Βασίλειος είναι σαφής επί τούτου. Η ιστορία μας φανερώνει ότι ο λαός της Βασιλευούσης αρνήθηκε να υπακούσει στους ποιμένες, όταν αυτοί πούλησαν την πίστη στη Φερράρα–Φλωρεντία το 1438. Την εποχή της Εικονομαχίας ο λαός αρνήθηκε να υπακούσει στους ποιμένες που έγιναν υποχείρια του αιρετικού αυτοκράτορα Κωνσταντίνου Ε΄ στα 754 και συνέχιζε να τιμά τις άγιες εικόνες. Υπακούωμεν εις τους ποιμένας όταν αυτοί προασπίζονται την «άπαξ παραδοθείσαν τοις αγίοις πίστιν». Εάν αυτοί την καταπατήσουν τότε “πειθαρχείν δει Θεώ μάλλον ή ανθρώποις” και «κρείσσων επαινετός πόλεμος ειρήνης χωριζούσης Θεώ».
No comments:
Post a Comment