Thursday, September 3, 2015

Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ



Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Συνεχίζοντας το σχολιασμό της πατριαρχικής Εισηγήσεως στη Σύναξη των αρχιερέων του Οικουμενικού Θρόνου (28.8.-2.9) έχουμε να παρατηρήσουμε τα πιο κάτω, εν σχέσει με τη μέλλουσα να συνέλθει στην Κων/πολη την Πεντηκοστή του 2016 Πανορθόδοξη Σύνοδο: 

α) Ο Παναγιότατος σχολιάζει την παρατήρηση ότι δεν θα τεθούν ενώπιον της Συνόδου φλέγοντα ή επείγοντα θέματα λέγοντας ότι αυτά παραπέμπονται σε επόμενες συνόδους. Εδώ έχουμε να κάνουμε δύο παρατηρήσεις: 

Πρώτον, όπως παρατηρεί ο ίδιος, από το 1923 έγιναν προσπάθειες για τη σύγκληση Πανορθοδόξου Συνόδου και τελεσφόρησαν μόλις το 2016. Άρα είχαμε 93 χρόνια προσπαθειών για μια Σύνοδο. Τα σημερινά φλέγοντα κι επείγοντα θέματα θα περιμένουν άλλες εννέα δεκαετίες το λιγότερο να έρθει η σειρά τους να συζητηθούν, δηλαδή τον 22ο αιώνα; 

Δεύτερον, δεν μας αποκαλύπτει ποια είναι τα φλέγοντα, επείγοντα ή επίκαιρα θέματα. Εμείς νομίζουμε ότι η επί μια σχεδόν χιλιετία σοβούσα αίρεσις του Παπισμού, το πολυκέφαλο τέρας των προτεσταντικών αιρέσεων κι ο έσχατως επελαύνων οικουμενισμός που έχει καταδικαστεί από τους Αγίους του 20ου αιώνος, όπως ο Όσιος Ιουστίνος του Τσέλιε ο νέος Ομολογητής και ο επ’ εσχάτων ανακηρυχθείς Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης κι όχι μόνον. Όλ’ αυτά είναι αναμφιβόλως μεταξύ των φλεγόντων θεμάτων που ΔΕΝ θα συζητηθούν στη Σύνοδο του 2016. 

β΄) Ο Παναγιότατος σχολιάζει το γεγονός ότι η Συνοδος ΔΕΝ θα ονομαστεί Οικουμενική δίνοντας την απάντηση ότι «δεν καλούνται ως μέλη της οι εκ Δύσεως χριστιανοί, ως συνέβαινε πάντοτε εν τη αρχαία Εκκλησία». Λυπούμαστε να παρατηρήσουμε ότι τα πράγματα ΔΕΝ είναι έτσι. Κι οι λόγοι είναι πολλοί. Ακροθιγώς αναφέρουμε ότι οι «εκ Δύσεως χριστιανοί» ΔΕΝ αποτελούν μέλη της Μιάς, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας διότι εξέπεσαν της αληθείας, ως μαρτυρούν οι Άγιοι Πατέρες της β΄ μετά Χριστόν χιλιετηρίδος και μια σειρά προκατόχων υμών Παναγιότατε. Θυμίζω ενδεικτικά τους Γερμανό β΄, Γεννάδιο Σχολάριο, Ιερεμία β΄. Εν τη αρχαία Εκκλησία οι αιρετικοί και κεχωρισμένοι αυτής δεν εκαλούντο εις τας Οικουμενικάς Συνόδους. Μήπως κλήθηκαν στην Δ΄ Οικουμενική οι Νεστοριανοί, στην Ζ΄ Οικουμενική οι Μονοφυσίτες; Μήπως η απουσία αυτών ηκρωτηρίασε την Εκκλησία ή της στέρησε την οικουμενικότητα; Οι Ορθόδοξοι της Δύσεως ασφαλέστατα εκαλούντο εις τας Οικουμενικάς Συνόδους διοτι ΗΣΑΝ μέλη της Εκκλησίας. ΄Ισχυε τότε το «εις Κύριος, μία πίστις, εν βάπτισμα». Αυτό ΔΕΝ ισχύει σήμερα. Στο Μπαλμάντ δεν επιλύθηκε κανένα πρόβλημα.

No comments:

Post a Comment