ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΕΠΙΦΑΝΙΟ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση, παραθέσαμε την απάντηση της κυρίας Ελένης Λωρίτου στην έκκλησή μου προς τον π. Νικόδημο Αεράκη, για να γίνει ο καταλύτης για τη σύγκληση Συνεδρίου, που θα αναλύσει τις θέσεις του Γέροντα Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου αναφορικά με τον Παπισμό, τον Οικουμενισμό, την Αποτείχιση και το σχίσμα.
Η κυρία Λωρίτου εκφράζει την πεποίθηση ότι έχει τεράστια σημασία ποιος θα είναι ο διοργανωτής του Συνεδρίου και ποια κίνητρα θα τον καθοδηγούν.
Ποιος θα μπορούσε ποτέ να διαφωνήσει με την αυταπόδεικτη αυτή αλήθεια;
ΓΙΑΤΙ ΕΚΑΝΑ ΕΚΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ π. ΝΙΚΟΔΗΜΟ ΑΕΡΑΚΗ;
__________
Η πρότασή μου προς τον π. Νικόδημο Αεράκη, όμως, κυρία Λωρίτου, βασίζεται στην ισχυρή πεποίθηση ότι πρόκειται για παραδοσιακό και αντιοικουμενιστή κληρικό, εχθρό των νεωτερισμών και της εκκοσμίκευσης.
Ο π. Νικόδημος ποτέ δεν επεδίωξε απόκτηση πλούτου ή προαγωγή στο επισκοπικό αξίωμα.
Αφού, λοιπόν, πρόκειται, οπωσδήποτε, για εντελώς ανιδιοτελή κληρικό που σέβεται πραγματικά τη μνήμη και το έργο του π. Επιφάνιου, έχουμε την κατ’ άνθρωπον βεβαιότητα ότι, αν αναλάβει την πρωτοβουλία για διοργάνωση του Συνεδρίου, θα μιλήσει κατά Θεόν και μακρυά από σκοπιμότητες.
Όσο για τη Μονή Κεχαριτωμένης και τον Ηγούμενό της π. Σπυρίδωνα Παυλόπουλο, κυρία Λωρίτου, σας διαβεβαιώ -μετά λόγου γνώσεως- ότι είναι αντιοικουμενιστής και παραδοσιακός κληρικός και εχθρός των νεωτερισμών και της εκκοσμίκευσης.
ΚΥΡΙΑ ΛΩΡΙΤΟΥ! ΥΠΟΤΙΜΑΤΕ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ
_________
Κυρία Λωρίτου, θα μου επιτρέψετε να σας πω, χωρίς περιστροφές, ότι υποτιμάτε τον θανάσιμο κίνδυνο δημιουργίας Σχίσματος.
Και αυτό πότε; Όταν η ομάδα των Καρεωτών μοναχών και ιερομονάχων και ο π. Παίσιος Παπαδόπουλος -και άλλοι- έχουν στην πραγματικότητα προχωρήσει σε σχίσμα.
Και αυτό πότε; Όταν η ομάδα των Καρεωτών μοναχών και ιερομονάχων και ο π. Παίσιος Παπαδόπουλος -και άλλοι- έχουν στην πραγματικότητα προχωρήσει σε σχίσμα.
Σαφέστατα, οι ως άνω ιερομόναχοι και μοναχοί, είναι σχισματικοί και ΟΧΙ αποτειχισμένοι και ουδεμία απολύτως διάθεση μετανοίας δεν έχουν -μέχρι στιγμής- εκδηλώσει.
Το ακόμη χειρότερο! Όλες και όλες οι αποτειχίσεις που έγιναν κληρικών και μοναχών στο Πανελλήνιο (Εκκλησία της Ελλάδος, Εκκλησία της Κρήτης, Άγιον Όρος) είναι μόνον 50 κληρικοί και μοναχοί, και ορισμένες εκατοντάδες λαικοί.
Μπορείτε να μας πείτε, κυρία Λωρίτου, πόσοι από τους 50 αυτούς κληρικούς και μοναχούς ακολουθούν τον π. Θεόδωρο Ζήση και πόσοι είναι όργανα του π. Σάββα Λαυρεώτη;
Η δική μου αντίληψη -μακάρι να κάνω λάθος- είναι ότι τη μερίδα του λέοντος των αποτειχισμένων την έχει ο π. Σάββας Λαυρεώτης και όχι ο π. Θεόδωρος Ζήσης. Αν κάνω λάθος, σε αυτό, παρακαλώ διορθώστε με.
ΤΑ ΕΛΑΤΗΡΙΑ ΤΟΥ π. ΣΑΒΒΑ ΛΑΥΡΕΩΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΝ Η ΦΙΛΟΠΡΩΤΕΙΑ;
________
Διαφωνώ κάθετα μαζί σας, κυρία Λωρίτου, ότι η ομάδα του π. Σάββα Λαυρεώτη κινείται μόνον από ελατήρια πρωτοκαθεδρίας.
Ουδεμία φυσικά αμφιβολία έχω για τη φιλοπρωτεία του π. Σάββα. Η φαιδρή και ιταμή απαίτηση του π. Σάββα να ηγηθεί του κινήματος της Αποτείχισης προκαλεί θυμηδία. Ο κόσμος οικτείρει τον π. Σάββα, επειδή συγκρίνει το πυγμαίο θεολογικό του εκτόπισμα με το θεολογικό ειδικό βάρος του π. Θεόδωρου Ζήση.
Ανησυχώ βαθύτατα για τις προθέσεις των εν λόγω σχισματικών (και ΟΧΙ αποτειχισμένων) κληρικών και μοναχών, οι οποίοι διακατέχονται από πνεύμα πλάνης και εκστομίζουν απίστευτες βλασφημίες εναντίον των μυστηρίων της Εκκλησίας, ενώ παράλληλα παρερμηνεύουν βάναυσα τους Ιερούς Κανόνες και της ΑΒ΄ Συνόδου και της Συνόδου της Αντιοχείας.
Γι' αυτό σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ορθή η θέση σας, κυρία Λωρίτου, ότι είναι ενδοαντικουμενιστική διένεξη η σύγκρουση π. Θεόδωρου Ζήση και π. Σάββα Λαυρεώτη.
Η σύγκρουση είναι μεταξύ των ιερώς αποτειχισθέντων και των ανιέρως αποσχισθέντων από την Εκκλησία.
Άλλο Αποτείχιση και άλλο Σχίσμα.
Ο π. Επιφάνιος, κυρία Λωρίτου, δεν θεωρούσε τους Παλαιομερολογίτες το "άλλο άκρο", -όπως λανθασμένα νομίζετε- αλλά όσους -ασφαλώς μεταξύ αυτών και τους Παλαιοημερολογίτες- ήταν σχισματικοί.
ΠΟΛΕΜΟΥΜΕ ΤΑ ΔΥΟ ΔΑΙΜΟΝΙΚΑ ΑΚΡΑ
__________
1.) Εναντίον των Οικουμενιστών και εναντίον όσων προσπαθούν να μας αποκοιμίσουν ότι δήθεν καμία κακοδοξία δεν θεσμοθετήθηκε με τη Σύνοδο της Κρήτης, αλλά και
2.) Εναντίον των σχισματικών,
α.) που κυκλοφορούν με τη δορά της Αποτείχισης, β.) παρερμηνεύουν την κανονική παράδοση της Ορθοδόξου Εκκλησίας, και,
γ.) βλαστημούν τα άγια μυστήρια και τους Αγίους της Εκκλησίας.
α.) που κυκλοφορούν με τη δορά της Αποτείχισης, β.) παρερμηνεύουν την κανονική παράδοση της Ορθοδόξου Εκκλησίας, και,
γ.) βλαστημούν τα άγια μυστήρια και τους Αγίους της Εκκλησίας.
Επομένως όποιος διοργανώσει Συνέδριο για τον Γέροντα Επιφάνιο πρέπει να εξάρει τους αγώνες του αείμνηστου Γέροντα εναντίον του Οικουμενισμού, αλλά παράλληλα και την έγνοια του να μη δημιουργηθεί σχίσμα.
Διαφορετικά θα παρερμηνεύσει καίρια τη θεολογία του αείμνηστου Γέροντα.
Διαφορετικά θα παρερμηνεύσει καίρια τη θεολογία του αείμνηστου Γέροντα.
Η ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ
__________
Εύχομαι ο π. Θεόδωρος Ζήσης να μπορέσει να διοργανώσει αυτό το συνέδριο, αλλά, αν για οποιουσδήποτε λόγους, δεν μπορεί, μακάρι η Μονή Κεχαριτωμένης, ή η Μονή του Αγίου Ιωάννη του Δαμασκηνού, ή ο π. Νικόδημος Αεράκης ή κάποιος από τους επισκόπους που υπήρξαν πνευματικά τέκνα ή συνδέονταν στενά με τον αείμνηστο Γέροντα -όπως ο Σεβ. Ναυπάκτου- να αναλάβει τη σχετική πρωτοβουλία.
Όσο για τις παρατηρήσεις σας, κυρία Λωρίτου, για τα συνέδρια που διοργανώθηκαν πρόσφατα για τον αείμνηστο Γέροντα νομίζω ότι δεν πρέπει να τα απαξιώνουμε επειδή είναι εισαγωγικά συνέδρια για τον π. Επιφάνιο.
Μετά τα εισαγωγικά συνέδρια ήρθε η ώρα να διοργανωθούν εξειδικευμένα με πρώτο και καλύτερο αυτό που θα εξετάσει τη στάση του π. Επιφάνιου για τον Οικουμενισμό, τον Παπισμό, το ΠΣΕ, το Σχίσμα και την Αποτείχιση.
Ευχαριστούμε κ. Τελεβάντο που διαπραγματεύεστε αυτά τά ουσιώδη θέματα της πίστεως και της εκκλησιαστικής επικαιρότητος Σέ καμμία περίπτωση δέν πιστεύω , οτι έχει κάποια σημασία η δική μου γνώμη επί τόσο σοβαρών θεμάτων που έχουν να κάνουν μέ τον προσανατολισμό της εκκλησίας Εμένα μου αρκεί και αναπαύομαι σέ μία θέση μαθητείας , πάσχω από το σύνδρομο της μαθητείας Υπάρχουν τόσο αξιόλογοι άνθρωποι να μιλήσουν Το μόνο πράγμα που με΄ νομιμοποιεί να μιλήσω είναι πρώτον η γενική αφωνία και δεύτερον ως μία τυχαία φωνή μεταξύ τόσων άλλων ανωνύμων και επωνύμων που αντανακλούν το λαϊκό αίσθημα Πρό πάντων με΄ κανένα τρόπο δεν μπορώ να σταθώ ισότιμα απέναντι σε έναν άνθρωπο που έχει ΄΄φάει την ζωή με το κουτάλι ΄΄ , εννοώ με την καλή έννοια και έχει αποκομίσει εκκλησιαστική εμπειρία
ReplyDeleteΠαρεμπιπτόντως , αν και ουδόλως τυχαίως , να πούμε ότι ως εκκλησία θα πρέπει να επωφελούμαστε από αυτήν την εμπειρία κάποιων ανθρώπων που η ζωή τους επέτρεψε να αποκτήσουν και τους κατέστησε δόκιμους , δηλαδή τά πήγαν καλά Διαχειρίστηκαν την ανθρώπινη δόξα με σεμνότητα και παραπάνω από κάθε ανθρώπινη τιμή θεωρούν την τιμή της ομολογίας της πίστεως , ηγησάμενοι μείζονα πλούτον τον ονειδισμόν του Χριστού Θα πρέπει να το θεωρούμε ευλογία του θεού ότι υπάρχει και ένας τέτοιος άνθρωπος στον αντιοικουμενιστικό χώρο και όχι να τον πριονίζουμε , γιατί απλά πριονίζουμε το κλαδί πάνω στο οποίο στεκόμαστε , χωρίς να τάσσομαι υπέρ ενός άκρατου ακαδημαϊσμού Όχι ! με κανένα τρόπο ! Ποιμένας είναι αυτός ο οποιος υπηρετεί το ΄΄ ποιμαντικό συμφέρον ΄΄ κύριε Τελεβάντο όπως πολύ σωστά επισημάνατε Το εκτιμά και το υπηρετεί με ΄΄ακρίβεια ΄΄ Η ΄΄ακρίβεια ΄΄ σε κάθε περίσταση είναι το συμφέρον Ο,τι ήταν ΄΄ακρίβεια ΄΄ για τον άγιο Θεόδωρο Στουδίτη μπορεί να μην είναι σήμερα Είπατε κ. Τελεβάντο ότι στην εκκλησία της Αμερικής αν μιλήσεις για οικουμενισμό θα νομίσουν ότι μιλάς για την οικολογία Και στην Ελλάδα ομοίως αν μιλήσεις για οικουμενισμό νομίζουν ότι μιλάς για τον κομμουνισμό και μάλιστα όχι άνθρωποι άσχετοι , αλλά άνθρωποι εκκλησιαστικοί και μάλιστα με παιδεία που παρακολουθούν και κύκλους Ας με συγχωρήσουν οι λίαν σεβαστοί και αγαπητοί μου πατέρες οι εγγύς και οι απώτεροι Δεν ωφελεί σε τίποτα να φυλάττουμε ως κόρην οφθαλμού την ΄΄καθαρότητα ΄΄ του Αγίου Ποτηρίου και να καταπίνουμε την κάμηλο της αδυναμίας να σύνεννοηθούμε μεταξύ μας Όμως αυτό θα έπρεπε να γίνεται αβίαστα και αυθορμήτως Με την βία τίποτα δεν γίνεται και δεν καρποφορεί και ούτε είναι επιθυμητό να χάνει κανείς την αυθεντικότητά του Ενώ ο αγώνας είναι κοινός , η ομολογία είναι κοινή , ανάγουμε σε ύψιστο θέμα ένα θέμα δευτερεύον και υψώνουμε τείχη Το μείζον είναι η ταπείνωση και το ΄΄υποτασσομενοι αλλήλοις ΄΄ Μά θα μου πείτε , είναι θέμα πίστεως …. Έ! Δεν νομίζω δά ότι είναι θέμα πίστεως ! Ο κύριος πατήρ καθηγητής μπορεί να σας παραθέσει πολλά παραδείγματα που αποδεικνύουν ότι δεν είναι θέμα πίστεως !
Τα υπόλοιπα κ. Τελεβάντο νομίζω ότι είναι θέμα χημείας μεταξύ ενός Κύπριου και ενός Κρητικού Το μίγμα φαίνεται ήδη αρκετά εκρηκτικό, άς μην εμπλακεί και το Σαρακατσανέικο Καλέ μου π. Σάββα , ο Τελεβάντος σε βρίζει όχι εγώ ! Την ευχή σου !
Αμήν κ. Τελεβάντο Μακάρι να γίνουν και άλλα συνέδρια πιό εξειδικευμένα σχετικά μέ τον π. Επιφάνιο , που να φωτίσουν τά εκκλησιαστικά μας πράγματα
ReplyDelete