ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΕΛΕΝΗΣ ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΗ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ
B΄
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Συνεχίζει το σχόλιο της κυρίας Λωρίτου για την ανάρτηση “Η λανθασμένη ερμηνεία του όρου “Συντεταγμένη Αποτείχιση” οδηγεί σε πλάνη”:
“Εμείς ως λαός δέν ξέραμε τί σημαίνει Οικουμενισμός. Διαβάζαμε περί αυτού και μας εφαίνοντο αλαμπουρνέζικα και τόσο απίθανα και εξωγήινα.”
Aνυπόστατος ισχυρισμός, κυρία Λωρίτου.
Ο ευσεβής λαός του Θεού γνώριζε και παραγνώριζε -πολύ καλύτερα από σήμερα- τι σημαίνει Οικουμενισμός. Ο Γέροντας Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, ο Κόντογλου, ο “Ορθόδοξος τύπος”, ο π. Φιλόθεος Ζερβάκος, ο π. Γεώργιος Μεταλληνός, ο π. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος, ο π. Μάρκος Μανώλης, ο π. Θεόκλητος Διονυσιάτης και πολλοί άλλοι επιφανείς Αγιορείτες, ο π. Σπυρίδων Μπιλάλης, οι αδελφότητες του “Σωτήρα” και του “Σταυρού” και πολλά άλλα παραδοσιακά χριστιανικά σωματεία, ο Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος, ο Παραμυθίας Παύλος, ο Φλωρίνης Αυγουστίνος, ο Καθηγητής Κωνσταντίνος Μουρατίδης, o Καθηγητής Ανδρέας Θεοδώρου, ο κ. Ανδρέας Κεραμίδας κτλ. κατηχούσαν συστηματικά το λαό του Θεού για τον Οικουμενισμό.
Και συνεχίζει η κυρία Λωρίτου:
"Σήμερα όμως το σκηνικό είναι τελείως διαφορετικό. Ψάχνουμε να βρούμε κάποιες εστίες Ορθοδοξίας."
Δεν χρειάζεται να ψάχνουμε πολύ σαν τον Διογένη με το φανάρι το μεσημέρι στην αγορά, κυρία Λωρίτου. Δύο Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες -της Βουλγαρίας και της Γεωργίας απέρριψαν συνοδικά τον Οικουμενισμό, απεχώρησαν από το ΠΣΕ και καταδίκασαν τη Σύνοδο της Κρήτης για λόγους ουσίας, επειδή δηλαδή είναι οικουμενιστική Σύνοδος.
Ο Σεβ. Ναυπάκτου αρνήθηκε να υπογράψει τα κακόδοξα κείμενα της Συνόδου. Το ίδιο έκαναν αρχιερείς από την Εκκλησία της Σερβίας, της Κύπρου κτλ.. Πολλοί αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος αισθάνονται -και δικαίως- προδομένοι επειδή, με τις ραδιουργίες του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, ανατράπηκαν οι ΟΜΟΦΩΝΕΣ ορθόδοξες αποφάσεις της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος πριν τη Σύνοδο της Κρήτης.
Η "Σύναξις κληρικών και Μοναχών", κορυφαίοι ορθόδοξοι θεολόγοι -όπως τον π. Θεόδωρο Ζήση, τον Σεβ. Ναυπάκτου Ιερόθεο, τον Μητροπολίτη Κυθήρων Σεραφείμ, τον Καθηγητή Δημήτριο Τσελεγγίδη, τον π. Αναστάσιο Γκοτσόπουλο, τον π. Πέτρο Χίρς, τον Μοναχό Σεραφείμ Ζήση κτλ. κονιορτοποίησαν θεολογικά τις κακόδοξες αποφάσεις της Συνόδου του Κολυμβαρίου σε σημείο που οι Οικουμενιστές δεν τολμούν να αρθρώσουν αντίλογο.
Παράλληλα, σε άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, ογκούται το κύμα δυσφορίας για τις κακόδοξες αποφάσεις του Κολυμβαρίου, όπως έδειξε και η πρόσφατη επιστολή της Ιεράς Λαύρας στο Pochaev της Ουκρανίας στον Πατριάρχη Μόσχας και στους ιεράρχες του Συμβουλίου των Επισκόπων της Ρωσσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, οι οποίοι συναντήθηκαν στη Μόσχα από τις 29 Νοεμβρίου έως τις 2 Δεκεμβρίου, ζητώντας: "Να αποσυρθεί η Ρωσσική Εκκλησία από το «Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών» και να παύσει να συμμετέχει στις οικουμενικές δραστηριότητες εν γένει. Η αδελφότητα κάλεσε επίσης τους Επισκόπους να απορρίψουν τα έγγραφα που έγιναν δεκτά στη Σύνοδο της Κρήτης το 2016 και να απορρίψουν ακόμη το σχέδιο κατήχησις της Ρωσσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στην παρούσα του μορφή. Η αδελφότητα υποστηρίζει ότι η Σύνοδος της Κρήτης δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί πανορθόδοξη και ότι τα έγγραφά της δεν θα μπορούσαν να γίνουν αποδεκτά με την τρέχουσα μορφή τους καθώς επίσης και ότι το έργο της κατήχησις εξακολουθεί να χρειάζεται περισσότερη δουλειά, ενσωματώνοντας τις τροπολογίες που πρότειναν οι ιεράρχες, οι κληρικοί αλλά και οι λαϊκοί.”
Μέσα σ’ αυτό το κλίμα πρέπει να αξιολογήσουμε τη θέση ακόμη και Οικουμενιστικών Εκκλησιών (Ρωσσίας, Ρουμανίας) ότι μελλοντική Πανορθόδοξη Σύνοδος πρέπει να αναθεωρήσει τα επίμαχα σημεία των κακόδοξων κειμένων της Συνόδου της Κρήτης.
Άρα δεν απωλέσθη το παν. Δεν χρειάζεται να απελπιζόμαστε για την έκβαση των πραγμάτων και να θεωρούμε ότι δήθεν η μόνη λύση είναι η Αποτείχιση. Η Αποτείχιση, αν εννοείται μείνει στα πλαίσια της Αποτείχισης και δεν εκτραπεί σε σχίσμα, από επισκόπους, οι οποίοι γυμνή τη κεφαλή κηρύσσουν επ’ εκκλησίαις κατεγνωσμένη αίρεση, είναι αναφαίρετο δικαίωμα των πιστών. Γι’ αυτό ο ΙΕ΄ Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου μας επιτάσσει να επαινούμε τους πατέρες και αδελφούς μας που προχώρησαν σε αυτή.
Όχι, όμως, να εκβιάζουμε με πλαστά διλήμματα τη συνείδηση όσων δεν επιθυμούν για τους οποιουσδήποτε λόγους να αποτειχιστούν.
Όχι, όμως, να εκβιάζουμε με πλαστά διλήμματα τη συνείδηση όσων δεν επιθυμούν για τους οποιουσδήποτε λόγους να αποτειχιστούν.
*****
Θα συνεχίσουμε, σε προσεχές άρθρο, την ανάλυση για το σχόλιο της κυρίας Λωρίτου.
No comments:
Post a Comment