ΑΝΥΠΟΣΤΑΤΟΙ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΘΕΝ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Ιεροσολύμων κ. Θεόφιλος ισχυρίζεται ότι όλες οι Ορθόδοξες Εκκλησίες αναγνώρισαν τις αποφάσεις της Συνόδου τη Κρήτης επειδή δεν διέκοψαν την εκκλησιαστική κοινωνία με τις δέκα Αυτοκέφαλες Εκκλησίες που συμμετείχαν στη Σύνοδο του Κολυμπαρίου.
Στον ίδιο αθεμελίωτο και αθεολόγητο ισχυρισμό προβαίνουν και άλλοι Οικουμενιστές όπως λ.χ. ο Σεβ. Μεσσηνίας κ. Σαββάτος με την εισήγηση που έκανε στη Μητρόπολη Λαγκαδά.
Υπενθύμιζουμε στον Μακαριώτατο Ιεροσολύμων ότι τα δύο τρίτα των ορθόδοξων χριστιανών δεν εξεπροσωπήθησαν στη Σύνοδο του Κολυμβαρίου επειδή οι Ορθόδοξες Εκκλησίες στις οποίες ανήκουν αρνήθηκαν να συμμετάσχουν σ’ αυτήν.
Οι παραδοσιακές Εκκλησίες της Γεωργίας και της Βουλγαρίας, μάλιστα, απέρριψαν τη Σύνοδο της Κρήτης επειδή είναι οικουμενιστική Σύνοδος. Γι’ αυτό και κατεδίκασαν ως αντορθόδοξες τις αποφάσεις της.
Οι Εκκλησίες της Αντιοχείας και της Ρωσσίας αρνήθηκαν να συμμετάσχουν για εθνοφυλετικούς λόγους προβάλλοντας ως δικαιολογία αντιρρήσεις για θέματα διαδικασίας και λειτουργίας της Συνόδου.
Αυτό που δεν αντιλαμβάνεται ή που υποκρίνεται ότι δεν αντιλαμβάνεται ο Μακαριώτατος Ιεροσολύμων είναι ότι η συνέχιση της εκκλησιαστικής κοινωνίας με μια Εκκλησία που κηρύσσει κακοδοξίες δεν σημαίνει -κατ' ανάγκην-αποδοχή των κακοδοξιών.
Το Πατριαρχείο Αντιοχείας λ.χ. από μακρού χρόνου αναγνώρισε τα μυστήρια των Παπικών, των Ουνιτών και των Μονοφυσιτών, όχι μόνον στη θεωρία, αλλά και στην πράξη. Γι’ αυτό υπάρχει διακοινωνία μεταξύ του ορθόδοξου Πατριαρχείου Αντιοχείας και των άλλων αιρετικών Ομολογιών.
Καμία Ορθόδοξη Εκκλησία δεν υιοθέτησε την ουνίτικη τακτική του Πατριαρχείου Αντιοχείας, αλλά και καμία δεν διέκοψε την εκκλησιαστική κοινωνία με το Πατριαρχείο Αντιοχείας.
Αυτό, όμως, καθόλου δεν σημαίνει ότι έγιναν αποδεκτές οι ουνιτικές αποφάσεις της Συνόδου του Πατριαρχείου Αντιοχείας.
Αστήρικτες και αθεολόγητες, λοιπόν, είναι οι θέσεις του Μακαριώτατου Ιεροσολύμων. Απλά εκφράζουν τον ευσεβοποθισμό των Οικουμενιστών, οι οποίοι προσπαθούν -με θεολογικές αλχημείες και αστήρικτους ισχυρισμούς- να επιβάλουν τις κακόδοξες αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης σύμφωνα με τις οποίες αναγνωρίζεται εκκλησιαστικότητα στις χριστιανικές αιρετικές Ομολογίες.
Κάνετε λάθος στο άρθρο σας, είναι πάρα πολύ ορθό αυτό που λέει ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος, οι 4 Τοπικές Εκκλησίες που δεν μετείχαν στην " Σύνοδο " Της Κρήτης με το να Κοινωνούν με τις 10 Τοπικές Εκκλησίες που μετείχαν και έλαβαν τις Αποφάσεις ουσιαστικά αναγνωρίζουν με τον τρόπο αυτό, παρά τα λεγόμενα ή γραφόμενα, ότι η Σύνοδος αυτή ήταν κατά πάντα Ορθόδοξη και οι Αποφάσεις της ομοίως Ορθόδοξες. Ακόμη και εάν έχουν κάποιες διαφωνίες, το γεγονός της συνέχισης της Κοινωνίας σημαίνει, ότι δεν καταγγέλουν Δογματική εκτροπή. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για εκείνους τους Αρχιερείς που ενώ δεν υπέγραψαν, ως μέλη της Συνόδου, κάποιες εκ των Αποφάσεων ή άλλους Αρχιερείς που αντέδρασαν στις ληφθείσες αποφάσεις για Δογματικούς λόγους, δεν είχαν το θάρρος της διακοπής της Κοινωνίας με τους τολμητίες. Η Ορθόδοξη Θεολογία αυτά διδάσκει, ο Πατριάρχης Θεόφιλος ορθά, παρά την αντίθεσή μας μαζί του ομίλησε, αυτή η στάση Εκκλησιών και Επισκόπων ισοδυναμεί με έμμεση αλλά ουσιαστική αναγνώριση της Ψευδοσυνόδου της Κρήτης και τυχόν ετεροδιδασκαλιών, που με φανερό ή συγκεκαλυμένο τρόπο υιοθέτησε. Όσον αφορά το παράδειγμα του Πατριαρχείου Αντιοχείας, που αναφέρατε και την Απόφασή του για ουσιαστική ένωση με τους Μονοφυσίτες, δεν είναι ούτε το ίδιο ούτε ανάλογο παράδειγμα, διότι αυτή η Απόφαση έμεινε απλώς στά χαρτιά και δεν ενεργείται, ούτε αποτελεί Απόφαση Μείζονος Συνόδου, αλλά Τοπικής, που καθιστά βεβαίως υπόδικο το Πατριαρχείο Αντιοχείας ενώπιον μίας Αληθινά Ορθόδοξης Πανορθοδόξου Συνόδου. Αυτά αγαπητέ διδάσκει η Ορθόδοξη Θεολογία, που και σείς σπουδάσατε, τα άλλα είναι απλώς δικαιολογίες.
ReplyDelete