ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: ΟΠΛΟ ή ΜΠΟΥΜΕΡΑΝΓΚ;
Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Στη γνωστή διένεξη με το Οικουμενικό Πατριαρχείο η εν Ρωσσία Εκκλησία χρησιμοποίησε και το θρησκευτικό (προσκυνηματικό) τουρισμό ως μέσο πίεσης.
Αυτό το γεγονός επεκτάθηκε και στην εν Ελλάδι Εκκλησία μετά τη γνωστή απόφαση της 12ης λήξαντος μηνός.
Ήδη απαγορεύθηκε στους Ρώσσους τουριστικούς πράκτορες η διοργάνωση εκδρομών στα προσκυνήματα της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, των Μητροπόλεων Δημητριάδος, Λαγκαδά κ.ο.κ..
Το ερώτημα μας δεν είναι οικονομικής φύσεως. Απλούστατα έχουμε άλλου είδους απορίες:

2.) Αν αύριο (υποθετικά ομιλούντες) το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων συμφωνήσει στο ουκρανικό αυτοκέφαλο θα απαγορευθεί στους Ρώσσους το προσκύνημα στον Πανάγιο Τάφο και τα λοιπά προσκυνήματα των Αγίων Τόπων;
3.) Όταν ανοίξει ξανά η μονή Παναγίας Σουμελά στον Πόντο δεν θα επιτρέπεται στους Ρώσσους προσκυνητές η εκεί μετάβαση;

Μήπως αυτή δεν είναι κάτω από το ωμοφόριο του Οικουμενικού Πατριάρχου;
5.) Και κάτι άλλο. Ορισμένες αγιορείτικες μονές δεν δεχόνται κληρικούς της αυτοκέφαλης Ουκρανικής Εκκλησίας, υποστηρίζοντες στην πράξη τη θέση της εν Ρωσσία Εκκλησίας.
Τι γίνεται μ’ αυτές; Τις περιλαμβάνει η απαγόρευση, ναι ή ου;

Πάει λ.χ. Ρώσσος προσκυνητής στην Αθήνα και η Εκκλησία της Ρωσσίας δεν του επιτρέπει να προσκυνήσει το λείψανο της Αγίας Φιλοθέης και του Αγ. Γρηγορίου Ε΄.
Ποίος τιμωρείται και ποίος ζημιούται;
Καιρός να αρχίσουν να ψάχνουν για λύση του ουκρανικού όλοι οι εμπλεκόμενοι αφήνοντας τους πιστούς να αποκομίζουν την χάριν των Αγίων χωρίς απαγορευτικά διατάγματα (ουκάζια).
No comments:
Post a Comment