Για μια ακόμη φορά, ο π. Αθανάσιος Λαγουρός, δείχνει πόσο ικανός είναι να λέγει λίγα αλλά περιεκτικά.
Οι ερωτήσεις που υποβάλλει, στο τέλος του κειμένου, δείχνουν το βαθμό της ευφυίας του αλλά και την ικανότητά του να λακωνίζει τόσο ουσιαστικά.
ΝΕΑ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ τοῦ «ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΜΠΑΡΓΚΟ»
«Ἱερὸς» πόλεμος: «Μαύρη λίστα» ἀπὸ τὸ Πατριαρχεῖο τῆς Μόσχας γιὰ ἑλληνικὲς Μητροπόλεις
Του ιστολογίου protothema.gr
=====
«Casus belli» ἡ ἀναγνώριση τοῦ Αὐτοκέφαλου τῆς Οὐκρανικῆς Ἐκκλησίας ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος – Ὁ Ρῶσος Πατριάρχης Κύριλλος ἀποφάσισε νὰ σταματήσει νὰ μνημονεύει, μετὰ τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη Βαρθολομαῖο, καὶ τὸν Ἀρχιεπίσκοπο Ἱερώνυμο – Καί… ἀπαγορευτικὸ γιὰ ἔξι Μητροπόλεις τῆς Ἑλλάδας
Στὰ ἄκρα ὁδηγεῖ τὴν «ἱερὴ» ἀντιπαράθεση μὲ τὸ Φανάρι καὶ τὴν Ἀθήνα τὸ Πατριαρχεῖο τῆς Μόσχας. Ἡ ἀναγνώριση τοῦ Αὐτοκέφαλου τῆς Οὐκρανικῆς Ἐκκλησίας ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος φαίνεται πὼς ἔδωσε τὴν ἀφορμὴ στὸν Ρῶσο Πατριάρχη, κ. Κύριλλο, νὰ λάβει τὴν ἀπόφαση νὰ σταματήσει νὰ μνημονεύει, μετὰ τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη κ. Βαρθολομαῖο, καὶ τὸν Ἀρχιεπίσκοπο Ἱερώνυμο.

Καὶ «μαύρη λίστα» ἑλληνικῶν Μητροπόλεων ἀπὸ τὴ Μόσχα

Ἡ Σύνοδος τῆς Ρωσικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας εἶχε δηλώσει πρὸ ἡμερῶν ὅτι δὲν θὰ εὐλογήσει προσκυνηματικὰ ταξίδια σὲ ἐκεῖνες τὶς ἐπισκοπὲς τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τῶν ὁποίων οἱ ἐπίσκοποι θὰ εἰσέλθουν σὲ λειτουργικὴ κοινωνία μὲ τοὺς ἐκπροσώπους τῆς «νέας ἐκκλησίας» τῆς Οὐκρανίας.

Τὴν ἴδια ὥρα οἱ προσκυνητὲς μποροῦν νὰ ἐπισκέπτονται τὸν Ἄρειο Πάγο, μέρος ἀπὸ τὸ ὁποῖο ἀπηύθυνε τὸ κήρυγμά του ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, καθὼς δὲν βρίσκεται σὲ ἐκκλησιαστικὴ κατοχή, ἀλλὰ ἀνήκει στὴν Ἀκρόπολη καὶ θεωρεῖται μουσειακὴ περιοχή.
Τὸ Πατριαρχεῖο Μόσχας ἐπέλεξε τὶς συγκεκριμένες ἐκκλησιαστικὲς ἐπαρχίες μὲ τὸ ἑξῆς σκεπτικό: ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἱερώνυμος ἀναγνώρισε τὸν Μητροπολίτη Κιέβου Ἐπιφάνιο, ἐνῶ οἱ Ἐπίσκοποι τῶν ἄλλων πέντε Μητροπόλεων συλλειτούργησαν μὲ ἱερωμένους τῆς Αὐτοκέφαλης Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας.
«Ναὶ μέν, ἀλλά…» ἀπὸ τὸν Ἀρχιεπίσκοπο Κύπρου

Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Κύπρου, λόγῳ τῶν οἰκονομικῶν ἐξαρτήσεων τῆς Κυπριακῆς Ἐκκλησίας ἀπὸ τὴν Μόσχα, διατηρεῖ ἀποστάσεις ἀπὸ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο γιὰ τὸ θέμα τῆς Οὐκρανίας.
1. Ἆραγε τὸ «ἐμπάργκο» στὶς Μητροπόλεις αὐτὲς εἶναι νέος ἱεροκανονικὸς τρόπος ἀντιδράσεως;
2. Ἆραγε, ὅταν ὁ Προκαθήμενος μιᾶς Ἐκκλησίας μνημονεύει τοὺς ἄλλους Προκαθημένους, αὐτὸ δὲν ἐπάγεται ὅτι ἐκπροσωπεῖ ὅλη τὴν Ἱεραρχία Της; Ὁπότε πῶς εἶναι δυνατὸν τὸ «ἐμπάργκο» νὰ ἐπιβάλλεται μόνον σὲ μερικὲς Μητροπόλεις;
Τελικῶς στὴν Ρωσία φαίνεται πὼς ἐπικρατεῖ μιὰ πρωτόφαντη ἐκκοσμικευμένη «ἐκκλησιολογία».
No comments:
Post a Comment