ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ ΤΟΥ ΚΙΕΒΟΥ ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΛΕΜΕΣΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Διαβάσαμε, στην ιστοσελίδα “Ρομφαία”, το ακόλουθο ρεπορτάζ του κ. Αιμίλιου Πολυγένη:
“Σήμερα, στον ομώνυμο ναό του Αγίου τελέστηκε Πατριαρχική Θεία Λειτουργία στην οποία προεξήρχε ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ. Θεόδωρος.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η Πατριαρχική Θεία Λειτουργία δεν μεταδόθηκε τηλεοπτικά, αλλά ούτε από τον ραδιοφωνικό σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως.
Τα τελευταία 24ωρα υπήρξε θέμα με το αν ο Πατριάρχης θα μνημονεύσει στην Θεία Λειτουργία τον Μητροπολίτη Επιφάνιο, αφού του ζητήθηκε ευγενικά να μην το κάνει.
Ασφαλείς πληροφορίες της Romfea.gr αναφέρουν ότι τελικά ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας κατά την σημερινή Πατριαρχική Θεία Λειτουργία μνημόνευσε κανονικά Τον Κιέβου Επιφάνιο.”
Τελικά η παραφιλολογία, που αναπτύχθηκε τις τελευταίες μέρες, αποδείχτηκε χωρίς νόημα, επειδή ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Αλεξανδρείας κ. Θεόδωρος μνημόνευσε τελικά τον Μακαριώτατο Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Επιφάνιο ως τον Προκαθήμενο της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας στην Θεία Λειτουργία που τέλεσε στην Λεμεσό.
Ο θόρυβος που δημιουργήθηκε ήταν χωρίς νόημα. Κυριολεκτικά παιδαριώδης.
Το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας αποφάσισε συνοδικά την αναγνώριση της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας και ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας μνημόνευσε ήδη τον Μακαριώτατο Κιέβου κ. Επιφάνιο, ως τον 15ον Προκαθήμενο της Ορθόδοξης Εκκλησίας, και στην έδρα του και στην Εξαρχεία του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας στην Λευκωσία.
Άρα γιατί ετέθη θέμα αν ο Μακαριώτατος θα μνημόνευε ή όχι τον Κιέβου Επιφάνιο στην Θεία Λειτουργία στην Μητρόπολη Λεμεσού;
Προβλήθηκε η δικαιολογία ότι η Εκκλησία της Κύπρου τηρεί ουδετερότητα στο Ουκρανικό.
Ωραία, αλλά τότε γιατί έχει πρόβλημα τι μνημονεύει ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας;
Όταν λειτουργούν οι Ιεράρχες της Εκκλησίας της Κύπρου ποτέ δεν μνημονεύουν τον Μακαριώτατο Κιέβου κ. Επιφάνιο ως Προκαθήμενο Αυτοκέφαλης Εκκλησίας.
Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι μπορούν να υποδεικνύουν στον Πατριάρχη Αλεξανδρείας τι να μνημονεύει στα Δίπτυχα.
Για να αντιληφθεί κάποιος το μέγεθος του ατοπήματος φανταστείτε ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης θα επισκεφτεί την Εκκλησία της Κύπρου.
Τι λέτε;
Θα συζητούσε με τους αρχιερείς της Εκκλησίας της Κύπρου ποιον θα μνημόνευε και ποιον δεν θα μνημόνευε στα Δίπτυχα;
Θα συζητούσε με τους αρχιερείς της Εκκλησίας της Κύπρου ποιον θα μνημόνευε και ποιον δεν θα μνημόνευε στα Δίπτυχα;
Αλλά το πιο σοβαρό είναι το εξής: Η Εκκλησία της Ρωσσίας δεν θεωρεί ότι αναγνωρίζουν την Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας, όσοι συλλειτουργούν με τον Οικουμενικό Πατριάρχη, που μνημονεύει παντού και πάντοτε τον Μακαριώτατο Κιέβου κ. Επιφάνιο.
Αφού, λοιπόν, για την Εκκλησία της Ρωσσίας δεν υπάρχει πρόβλημα, γιατί υπάρχει πρόβλημα με τον Μητροπολίτη Λεμεσού ή και με άλλους Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Κύπρου;
Τι προσπαθεί ο Πανιερώτατος Λεμεσού να αποδείξει;
Ότι είναι “βασιλικώτερος του Βασιλέως";
Ότι είναι “βασιλικώτερος του Βασιλέως";
Πέραν αυτού, η στάση του Πανιερώτατου Λεμεσού δείχνει περίτρανα αυτό που διαπιστώνουμε τον τελευταίο καιρό με μεγάλη απογοήτευση και βαθύτατη θλίψη.
Για μεν το Ουκρανικό, που είναι θέμα παράβασης των Ιερών Κανόνων, όχι μόνον ο Πανιερώτατος Λεμεσού, αλλά και οι πλείστοι αντιοικουμενιστές, είναι πρόθυμοι να φτάσουν στα άκρα.
Για την παναίρεση του Οικουμενισμού, όμως, ποιούν την νήσσαν.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Πανιερώτατος Λεμεσού -απολύτως προς τιμή του- δεν υπέγραψε το κακόδοξο κείμενο 6 της Συνόδου της Κρήτης.
Όταν επέστρεψε μάλιστα στην Κύπρο -και πάλιν προς τιμή του- εξέδωσε σύντομη, αλλά πολύ περιεκτική και εμπεριστατωμένη Ανακοίνωση αναφορικά με την στάση του στο Κολυμπάρι.
Όταν, όμως, ο Μακαριώτατος Κύπρου εξέδωσε Εγκύκλιο με την οποία υπεραμυνόταν μέχρις υπερβολής -για να μην πω αηδίας- την Σύνοδο της Κρήτης, ο Πανιερώτατος Λεμεσού έδωσε εντολή να διαβαστεί στους ναούς της Μητρόπολής του.!!!
“Όμορφος κόσμος ηθικός, αγγελικά πλασμένος!”, κατά τον ποιητή.
Η παράβαση των Ιερών Κανόνων κολοσσιαίο πρόβλημα.!!!
Η συνοδική κατοχύρωση της παναίρεσης του Οικουμενισμού μικρολεπτομέρεια ή το πολύ δευτερεύον θέμα.!!!
Η συνοδική κατοχύρωση της παναίρεσης του Οικουμενισμού μικρολεπτομέρεια ή το πολύ δευτερεύον θέμα.!!!
Αν είναι ποτέ δυνατόν.!
No comments:
Post a Comment