ΘΡΗΝΟΣ ΚΑΙ ΚΛΑΥΘΜΟΣ ΚΑΙ ΟΔΥΡΜΟΣ ΠΟΛΥΣ
Του θεολόγου κ. Ανδρεα Κυριακού
=====
Η απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν ήταν, χωρίς αμφιβολία, κεραυνός εν αιθρία.
Εδώ και μήνες ουκ ολίγοι αρχιερείς της ελλαδικής Εκκλησίας είχαν αναγνωρίσει ντε φάκτο το αυτοκέφαλο της υπό τον μητροπολίτη Επιφάνιο Ουκρανικής Εκκλησίας (Λαγκαδά, Δωδώνης κ.ο.κ).
Τώρα, όμως, το πράγμα είναι πλέον τετελεσμένο γεγονός. Οι επίσκοποι της εν Ελλάδι Εκκλησίας εξουσιοδότησαν, στην συντριπτική πλειονοψηφία τους, εν λευκώ, τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, ώστε να προχωρήσει άμεσα στην αναγνώριση του ουκρανικού αυτοκέφαλου.
Όμως -κακά τα ψέμματα- και να μην του έδιναν εν λευκώ επιταγήν αυτός θα έκανε στο τέλος αυτό που ήθελε. Δεν υπερβάλλω ποσώς. Θυμηθείτε τι έγινε προ τριετίας.
Όμως -κακά τα ψέμματα- και να μην του έδιναν εν λευκώ επιταγήν αυτός θα έκανε στο τέλος αυτό που ήθελε. Δεν υπερβάλλω ποσώς. Θυμηθείτε τι έγινε προ τριετίας.

Τι έγινε μετά; Ποιος τον καταδίκασε στην Ι.Σ.Ι., ποιος τον ήλεγξε, ποιος διαμαρτυρήθηκε; Μύτη δεν έσκασε. Τώρα, όμως, το πράγμα έχει άμεσες συνέπειες.

Τέλος λόγου. Στους ευσεβείς αυτό μεταφράζεται σε θρήνο και κλαυθμό και οδυρμό πολύ. Μόνο ο εξωαποδώ χαίρεται και οι οπίσω αυτού.
Ειλικρινά, δεν μπορώ να καταλάβω, από ανθρώπους της Εκκλησίας, να συμπεριφερονται με τέτοιο κυνικό τρόπο. Η Εκκλησία δεν είναι μαντρί του κάθε παπά και δεσπότη η πατριάρχη, αλλά αυτό το σκηνωμα του Κυρίου Ιησού Χριστού.
ReplyDeleteΤο ζήτημα της αυτοκεφαλιας της ουκρανικής εκκλησίας έπρεπε να διακανονιστει με βάση το ιεροκανονικο δίκαιο και πανορθοδοξως.
Δεν αμφισβητεί κάνεις τον ιερό θεσμό του σεπτου Οικουμενικου Πατριαρχειου, αλλά δεν μπορεί κάποιος να εγκρίνει τον ηγεμονισμό του κάθε Πατριάρχη, είτε Ρωσίας, είτε, Κωνσταντινουπολεως κλπ.
Άλλος ένας φωστήρ που ήρθε να διδάξει τους πλανεμενους αρχιερείς της Ιεράς Συνόδου. Για πείτε μας λοιπόν, τι προβλέπει το ιεροκανονικο (ουαου!!) δίκαιο που επικαλειστε; 🤔 Ακούμε προσεκτικά...
DeleteΥΓ: αυτό το "πανορθοδοξως" τείνει να καταστεί το γελοίο επιχείρημα του αιώνος. Δόθηκε όπως όλες οι αυτοκεφαλιες ως τώρα και συν τοις άλλοις, γνωρίζουμε ποιοί σαμποταρισαν να μην συζητηθεί στη σύνοδο της Κρήτης ένας νέος τρόπος χορήγησης του αυτοκεφάλου. Τώρα περαστικά τους.
Δεν αποτελώ φωστηρα.Ουτε αμφισβητώ την κρίση των Αγίων ιεραρχών της Εκκλησίας.
ReplyDeleteΩς προς το ιεροκανονικο δίκαιο, για το οποίο αναφέρω νομίζω δεν αποτελεί επίκληση άκυρη.Διαβαστε την εισήγηση του μητροπολίτη Κυθήρων, πατρός Σεραφείμ. Δεν είμαι θεολογος,προσπαθώ να γίνω χριστιανός, όπως ο Χριστός θέλει,ως μέλος της εκκλησίας.Δεν προσπαθεί κανένας να γίνει βασιλικωτερος του βασιλέως. Παρόλα αυτά, το να βλέπω προκαθημενους ορθόδοξους να κόβουν την ευχαριστιακή κοινωνία μεταξύ των Εκκλησιών τους,με κίνδυνο σχισματος, αποτελεί δείγμα φωτισμένης διάνοιας, από την πλευρά τους;
Δεν είδα κανένα από τους Ιεράρχες να υπερασπιζεται τόσα χρόνια, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, την αμωμητη ορθόδοξη πίστη, η οποία πολεμαται αβυσσαλέα από την σύγχρονη αίρεση του οικουμενισμου.
Ως προς την χορήγηση της αυτοκεφαλιας, ο πανσεπτος οικουμενικός θρόνος, έχει όλα τα δικαιώματα. Μόνο που ανάδειξε αυτοκεφαλη εκκλησία, όχι την κανονικην εκκλησία της Ουκρανίας υπό τον μητροπολίτη Ονουφριο, αλλά σχισματικους, αυτοχειροτονητους, καθηρημενους αρχιερείς,από την κανονικην εκκλησία της Ουκρανίας, που διοικητικά υπάγεται στο Πατριαρχειο Ρωσίας.
Παρακαλώ, το ύφος σας να είναι σοβαρό, με επιχειρήματα, χωρίς ειρωνεία.
Κάτι τέτοιο μόνο δείγμα επαρσης είναι και όχι χαρακτηριστικά χριστιανού.......
Το να κάνετε νύξη για την σύνοδο της Κρήτης που είναι αιρετική......
Νομίζω ο διάλογος δεν ωφελει